äitini tietää että olen VHH:lla, poimin kesällä mustikoita ja jätin ne vanhempani luokse pakastimeen jotta voin hakea ne talven pakkasilla
No, joulupyhinä oli pakkasta ja oli aika avata oman käden kautta poimittu sato... Mutta mitä näenkään, äitini olisi lisännyt mustikoihin SOKERIA koska hänen mielestään se oli hyvä idea.
Ikää on 60 vuotta, joten dementiakaan ei tässä liene vielä vikana. Tuleeko minusta samanlainen vähät välittävä ideootti? Roskiinhan tämä työ menee.
Kommentit (63)
Jos itse marjasi pakastit, missä välissä se sokerin lisääminen on tapahtunut?
Äitisi mielestä VHH ei ole terveellistä ja leipoo sulle pullaa että jaksat.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä kysymys, jota en aio kysyä.
Koulussa opetettiin, että pieni lisäys sokeria säilyttää vitamiinit paremmin pakkasessa. Varmaan sen takia lisätty.
Sokeri pitää siellä olla että vitamiinit säilyy. Myös mustikassa in itsessään sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla Porvoolaisia mustikoita pakasteltu. Pienet yksityiskohdat ja ristiriitaisuudet tarinoissa ilmiantaa huijauksen.
Syötkö mustikoita? Itse syön desin päivässä mutta en vältä hiilihydraattia. Miksi et vie marjojasi omaan pakastimeen?
En ymmärrä tuota tapaa pitää äidin kotia tavaroittensa säilytyspaikkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla Porvoolaisia mustikoita pakasteltu. Pienet yksityiskohdat ja ristiriitaisuudet tarinoissa ilmiantaa huijauksen.
En yhtään ihmettele jos joku neuroottinen avaisi rasiat ja lisäisi sokeria jälkikäteen kun on lukenut ilta-sanomista jonkun aihetta käsittelevän terveysuutisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä kysymys, jota en aio kysyä.
Helppohan tuo on ripotella rasioihin jålkeenpäin
Äet se on palsatalla nykyään se, että jos ei saa muksuansa muuten nujerrettua, nii myrkyttää varmasti. ;D Mummut hyvänä kakkosena!
Joulun aikaan ei tainnut pahemmin olla pakkastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö mustikoita? Itse syön desin päivässä mutta en vältä hiilihydraattia. Miksi et vie marjojasi omaan pakastimeen?
Oletko mieleltäsi hieman hidas, vai luitko oikeasti aloituksen?
Laita marjat omaan pakastimeen ilman sokeria. Problem solved.
Mee värjäämään äitisi beiget mummoalusvaatteet pesukonevärillä mustiksi. Koska mielestäsi se on hyvä idea!
Vierailija kirjoitti:
Joulun aikaan ei tainnut pahemmin olla pakkastakaan.
Nyt on -8 ja joulu päättyy 6.1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mieleltäsi hieman hidas, vai luitko oikeasti aloituksen?
Ei vhh:lla syödä marjoja. Eikä hedelmiä, eikä juureksia.
Vierailija kirjoitti:
Laita marjat omaan pakastimeen ilman sokeria. Problem solved.
No sepä tässä onkin, ne haettiin omaan pakastimeen kun ulkona oli pakkasta Pakastan ne mielummin heti ja kuljetan 6h ajomatkan ne jäätyneinä omaan pakastimeen auton suksiboksissa. Välivarastona viimeistä kertaa oli äidin pakastin, ellei ole lukollisia rasioita.
Huuhtele sokeri pois kohmeisista marjoista.