Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotako siksi, että mies ei suostu osallistumaan päiväkotikuskauksiin?

Vierailija
03.01.2025 |

Otsikkoon noin kirjoitettuna kuulostaa ihan tyhmältä. Mutta noin se tiivistettynä on. Lapsemme isä ei suostu viemään lasta päiväkotiin koskaan aamulla eikä koskaan iltapäivällä hakemaan sieltä. Vaan joudun yksin hoitamaan kaikki päiväkotikuskaukset. Minä kuljen töihin bussilla, mies autolla. Miehen työaika on joustavampi kuin minun, päivät välillä lyhyempiä kuin minun, välillä pidempiä. Päiväkotiin on meiltä vajaa kilsa eli se onneksi on aika lähellä. Mies sanoo syyksi kaikkia mukasyitä miten ei muka ehdi tai pysty. Mikään keskustelu aiheesta ei tuota tulosta, hän pysyy kannassaan ettei vie eikä hae koska ei voi (minun mielestä voisi jos vain viitsisi tai haluaisi). Erotako tässä pitää asian vuoksi? En jaksa enää. Kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (192)

Vierailija
161/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuuppaa se lapsi sille miehelle aamulla ja juokse karkuun. Ehkä saa sen lapsen päiväkotiin ja toista tarvittaessa.

Hienoja yh-palstamammojen neuvoja. Otsikko ei ollut, Miten päästä miehestä eroon.

Ei, vaan me ehdotamme sitä toista vaihtoehtoa eron sijasta. Minä toimin noin enkä ole ollut päivääkään yksinhuoltaja. Olemme olleet yhdessä yli 30 vuotta ja  miehen päivähoitoon kuljettamat lapset ovat olleet pitkään aikuisia.

Vierailija
162/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä on vaan kamalia. Mun entisen työkaverin mies nukkui aamulla viime sekuntiin asti, laittoi vaatteet päälle ja lähti autolla töihin pesulle ja aamupalalle. Työkaveri teki kaikki aamuhommelit ja kävellen raahasi lapsensa (kelissä kuin kelissä) päiväkotiin ja sitte bussilla töihin. Toinen entinen työkaveri söi eri ruokaa kuin miehensä koska hänellä ei ollut varaa kalliisiin valmisannoksiin. Nim. onnellinen sinkku;)

En kyllä ymmärrä miten ja miksi tällainen naisen kärsimykseen ja uhriutumiseen pohjaava vanhakantainen miestä palvova heteroparisuhdemalli ylipäätään uppoaa keneenkään selväjärkiseen tässä ajassa elävään naiseen. 

Miten niin uppoaa? Vielä tänäkin päivänä Suomessa on olemassa tuollaista elämää eläviä naisia. Yksikään heistä ei tähän ketjuun tule kertomaan,

Niinhän se just sanoi, että uppoaa. Ja uppoaa tosiaan kun elävät parisuhteessa joka on täyttä h*lvettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuuppaa se lapsi sille miehelle aamulla ja juokse karkuun. Ehkä saa sen lapsen päiväkotiin ja toista tarvittaessa.

Hienoja yh-palstamammojen neuvoja. Otsikko ei ollut, Miten päästä miehestä eroon.

Ei, vaan me ehdotamme sitä toista vaihtoehtoa eron sijasta. Minä toimin noin enkä ole ollut päivääkään yksinhuoltaja. Olemme olleet yhdessä yli 30 vuotta ja  miehen päivähoitoon kuljettamat lapset ovat olleet pitkään aikuisia.

Luuletko ettei ap ole ehdottanut tätä????

Vierailija
164/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet edelleen tuollaisen vajaaälyisen miehen kanssa? Itse olisin eronnut jo aikoja sitten, jos aikuinen mies ei osaa tai viitsi lasta viedä päivähoitoon omasta tahdosta.

Vierailija
165/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä on vaan kamalia. Mun entisen työkaverin mies nukkui aamulla viime sekuntiin asti, laittoi vaatteet päälle ja lähti autolla töihin pesulle ja aamupalalle. Työkaveri teki kaikki aamuhommelit ja kävellen raahasi lapsensa (kelissä kuin kelissä) päiväkotiin ja sitte bussilla töihin. Toinen entinen työkaveri söi eri ruokaa kuin miehensä koska hänellä ei ollut varaa kalliisiin valmisannoksiin. Nim. onnellinen sinkku;)

En kyllä ymmärrä miten ja miksi tällainen naisen kärsimykseen ja uhriutumiseen pohjaava vanhakantainen miestä palvova heteroparisuhdemalli ylipäätään uppoaa keneenkään selväjärkiseen tässä ajassa elävään naiseen. 

Miten niin uppoaa? Vielä tänäkin päivänä Suomessa on olemassa tuollaista elämää eläviä naisia. Yksikään heistä ei tähän ketjuun tule kertomaan,

Jos mies ei jatkuvista keskusteluista ja riidoista huolimatta muuta tapojaan kannattaahan sitä erota. Mitä sitä elämäänsä pilaamaan. 

Vierailija
166/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että ap on suhteessa palvelija ja mies ei välitä yhtään.

Vierailija
167/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 miesvihaa taas.

Vierailija
168/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ei ehdi tai pysty? Miksi sinun täytyy ehtiä ja pystyä, mutta hänen ei tarvitse? Kuulostaa todella itsekkäältä.

Vierailija
169/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies herää aikaisemmin,niin ehtii ja pystyy. Tekosyitä, ettei muka aamuisinkaan ehdi. Yhtä typerää se olisi kumman tahansa sanoa ettei ehdi käydä kaupassa,ei ehdi siivota, ei ehdi pestä pyykkiä,ei ehdi tehdä ruokaa. Kaikki on vaan järjen käytöstä kiinni ja organisoinnista. Mies saa organisoida ajankäyttöään vähän paremmin niin ehtii.

Tyhmä töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. 

+

Aina ne hommat joku muu on hoitanut ja  hoitaa. Miksi vaivautua. 

Vierailija
170/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se on netissä huudella että jätät lapset vaan miehelle niin sen on pakko viedä ja itse lähdet töihin. Siinä sitten jos niin tekisi mies pommittaisi soitolla että takaisin sieltä ja vielä varmaan lähtisi autolla hakemaan naisen takaisin. Sellaisia miehiä kun on edelleen joiden mielestä "lapsen asiat" kuten päiväkotiin vienti ja niiden maksaminen (vaikka molempien tulot vaikuttaa maksuihin) on naisen tehtävä kun ne on "naisen lapsia".

Ilmoita miehelle että sinä otat nyt auton kun pitää lapsi viedä ja hakea ja mies menee bussilla töihin. Jos miehellä on vähäänkään järkeä ja olet tiukkana niin kyllä luulisi tajuavan ettei asia ole ok näin ja se lapsikin kärsii. Jos mikään ei auta niin kyllä se vain niin on, että ero on helpompi kuin mies joka ei osallistu. 

Vierailija
171/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 miesvihaa taas.

Ei vaan faktoja huonoista parisuhteista. 

Onhan niitä hyviäkin parisuhteita joissa homma pelaa, miksi jäädä huonoon parisuhteeseen. 

Vierailija
172/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ystävätär on siellä töissä. Tai ex-ystävätär, jota ei nyt välittäisi tavata.

Vierailija
173/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies herää aikaisemmin,niin ehtii ja pystyy. Tekosyitä, ettei muka aamuisinkaan ehdi. Yhtä typerää se olisi kumman tahansa sanoa ettei ehdi käydä kaupassa,ei ehdi siivota, ei ehdi pestä pyykkiä,ei ehdi tehdä ruokaa. Kaikki on vaan järjen käytöstä kiinni ja organisoinnista. Mies saa organisoida ajankäyttöään vähän paremmin niin ehtii.

+

Kelarottako se siellä? Ei kovin viisas ole, jos perheen perustaa eikä hoitelee edes vanhemman vastuita. Äitis taitaa siivota sun kämpän,koska vaimo on jo ex.

Vierailija
174/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on netissä huudella että jätät lapset vaan miehelle niin sen on pakko viedä ja itse lähdet töihin. Siinä sitten jos niin tekisi mies pommittaisi soitolla että takaisin sieltä ja vielä varmaan lähtisi autolla hakemaan naisen takaisin. Sellaisia miehiä kun on edelleen joiden mielestä "lapsen asiat" kuten päiväkotiin vienti ja niiden maksaminen (vaikka molempien tulot vaikuttaa maksuihin) on naisen tehtävä kun ne on "naisen lapsia".

Ilmoita miehelle että sinä otat nyt auton kun pitää lapsi viedä ja hakea ja mies menee bussilla töihin. Jos miehellä on vähäänkään järkeä ja olet tiukkana niin kyllä luulisi tajuavan ettei asia ole ok näin ja se lapsikin kärsii. Jos mikään ei auta niin kyllä se vain niin on, että ero on helpompi kuin mies joka ei osallistu. 

Saattaa myös lapsikin ahdistua jos hänet vaan jätetään vieraammalle vanhemmalle josta paistaa ärsyyntyneisyys ja hermostuneisuus ja joka ei osaa kunnolla aamurutiineita.

Olettaisin tässä tilanteessa, että äiti on pääasiallinen lapsenhoitaja ja huolehtia ja isä lapselle muutenkin etäisempi.

Eri

Vierailija
175/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä.

Aikaistat omaa lähtöäsi niin, että ehdit napata auton. Hyvä se on miehenkin tutustua julkiseen liikenteeseen, kun kerran autossa istuminen viehättää. Auto se bussikin on.

Vierailija
176/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta vaikuttaa siltä, ettei kuskaus ongelma ole vaan se, että joutuisi olemaan enemmn lapsen kanssa.

Vierailija
177/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä jättäisin miehen. Lapsi vasta päiväkoti-ikäinen ja isän osallistuminen tuota luokkaa ja selvästi äiti kypsä isän käyttäytymiseen. Tuo ei lupaa hyvää tulevaisuutta ajatellen. Kokemuksen syvääkin syvemmällä rinta-äänellä kehotan eroamaan ajoissa. Mä en sitä tehnyt ja se on ainoa asia jota kadun, olisin voinut näyttää lapsille esimerkin hyvästäkin parisuhteesta, kun olisin ajoissa lähtenyt. Sä varmasti löytäisit vielä miehen joka vie lasta päivähoitoon vaikka toisenkin miehen lasta niin normaali, hyvässä parisuhteessa elävä ihminen tekee.  Kaikkea hyvää sinun ja lapsesi tulevaisuuteen ja rohkeutta ja voimaa tehdä kipeitäkin ratkaisuja - ajoissa !

Vierailija
178/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin miehestä lapsen ollessa vuoden ikäinen. Mies halusi lapsen ja suostuin sillä ehdolla että missään tilanteessa lapsi ei jäisi vain minun hoidettavaksi. Kaikki "Sit kun on lapsi.."-lupaukset unohtuivat omien tarpeiden alle. Päädyin varmaan samankaltaiseen tilanteeseen jossa ap on nyt.

Minun ex-mies esitti itsekin yllättynyttä että ei voinutkaan luopua määräaikaisesti omasta itsekkyydestään lapsen edun vuoksi. Tästä siis keskusteltiin ja myönsi että ei pystykään sovittuja asioita hoitamaan. 

Erohan siitä tuli. Lapsi on nyt 11v. Odotan, että täyttää 12v, niin ei tarvitse enää kannustaa iskäviikonlopuille. Näissäkin kun tulee niitä viime hetken ilmoituksia, että olenkin matkoilla silloin ja silloin ei käykään.

Somessa esittää täydellistä isää ja puhuu lapsesta "minun lapseni"-muodossa, joka mielestäni on täysin tarpeetonta ja jotenkin itseään korostavaa.

Joko olin sokea tai sitten merkkejä ei ollut etukäteen nähtävissä. Esim viihtyi aina sisaruksensa lasten kanssa luontevasti yms.

Jos miehesi käytös liittyy itsekkyyteen, ei se siitä tule muuttumaan. Elämä on paljon helpompaa kun ei tarvitse tuulimyllyjä vastaan taistella. 

Oma exäni katkeruus paistaa edelleen kilometrien päähän, koska eron jälkeen olen opiskellut paljon, olen hyvässä työssä, asun omakotitalossa lapsen kanssa kahdestaan ja meillä menee oikeasti tosi mukavasti.

Vierailija
179/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta muuttaisin sellaiseen paikkaan, että lapsen päiväkotiin ja töihin olisi lyhyt matka. Eli lapsen päivät lyhenisivät ja itsellä olisi helpompaa. 

Mies sitten voisi aivan itsekseen miettiä omat asumiskuvionsa.

Vierailija
180/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+

En hoida lasta, olenko siis viisas vai tyhmä? En kuskaa lasta,olenko siis viisas vai tyhmä? Vaimokin voi maata sängyssä kuin lahna,onko viisas vai tyhmä?  Kunhan tässä heittelen, ei tuo sun logiikka oikein toimi kun on perhe perustettu ja tyhmillä tekosyillä jätetään asiat hoitamatta. 

Olen sanaton,tai en. Esimerkkejä olisi liikaa tuohon sanontaan, ettei päde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi