Olisiko ihan hullua muuttaa Itä-Suomeen?
Katselin että siellä olisi suhteellisen edullisia taloja. Mutta onko töitä? Ja entäs se sodan mahdollisuus?
Kommentit (146)
Itä-Suomen
Plussat: luonto, välittömät ihmiset, rennompi paikka elää
Miinukset: työttömyyttä, löytyy myös toksisia ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin länsi-Suomeen sieltä Itä-Suomesta ja takaisin en muuttaisi mistään hinnasta on nimittäin todella toksinen paikka
Surkee biisi. Täytynyt vaan jotain tehdä.
Juoruilu ajanvietteenä päivittäin pisti silmään sairaalamaailmassa. Työilmapiiri oli niin kuppikuntainen ja tulehtunut, että pakenimme koko perhe alle kolmessa vuodessa. Sain runsaasti kateutta esimerkiksi kalliista autostani. Emme voineet luottaa siellä kehenkään juoruilun ja keksittyjen huhupuheiden takia.
En tiedä, miksi sinne muuttaa ellei ole sukua sieltäpäin. Jos haluaa luontoa, menee Lappiin, jos töitä, niin Helsinki/Tampere/Turku/Oulu.
Vierailija kirjoitti:
Juoruilu ajanvietteenä päivittäin pisti silmään sairaalamaailmassa. Työilmapiiri oli niin kuppikuntainen ja tulehtunut, että pakenimme koko perhe alle kolmessa vuodessa. Sain runsaasti kateutta esimerkiksi kalliista autostani. Emme voineet luottaa siellä kehenkään juoruilun ja keksittyjen huhupuheiden takia.
Tuo kateus on ikävän tuttua. Liekö monella asiat niin huonosti sitten?
Vierailija kirjoitti:
Edullisia taloja? Tarkoitat varmaan arvottomia. Pysykää kaukana niistä pommeista. Arvo laskee kiihtyvään tahtiin jatkuvasti. Ihan järjetön riski edes harkita talon tai asunnon ostoa Itä-Suomesta.
Sinne ei kannata muuttaa. Itse pääsin pois. Vähä-älyisiä, sisäsiittoisia, kaikiinpuolin vikapäisiä, sairaita ja köyhiä ihmisiä, kuolevia seutuja, ryteikköinen ympäristö, tympeä kulttuuri. Pois äkkiä, kuka vaan voi!
Huomattiin kyllä kun läksit, meni se viimeinenkin vähä-älyinen, vikapäinen köyhä. Nyt täällä on mukava elää ja asua.
Kaikki sukua keskenään ja pääviat sen mukaista
Työpaikkoja on vaikka kuinka paljon. Naiset pääsee helposti kauppoihin töihin. Joten ei ole mikään ongelma, jos vain huvittaa tehdä työtä. Siivoojia ja kesätöitä myös tarvitaan.
Itäsuomalaiset miehet ovat parempia kuin kaupunkilaiset. Ja täällä on turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin länsi-Suomeen sieltä Itä-Suomesta ja takaisin en muuttaisi mistään hinnasta on nimittäin todella toksinen paikka
Minä taas olen muuttanut toiseen suuntaan enkä haluaisi takaisin. Ihmisten kanssa on todella paljon helpompi tulla toimeen täällä idässä, länsi-Suomen sisäänpäinkääntyneisyyttä en kaipaa yhtään.
Ihan parasta täällä on asua. Tuttua ja turvallista. Luontoa. Järviä. Ei kiirettä mihinkään,vaan hyvää oloa. Ja ihan turvallista. Niinkuin muuallakin. Samat Prismat Lidlit ja Cittarit kuin joka paikassa.
Mihin siellä töitä tarvit? Ele tuilla, kuten muutkin vielä siellä olevat paikalliset.
Nuoret miehet ovat siellä inceleitä.
Vanhat miehet väkivaltaisia alkoholisteja.
Ei ikinä sinne junttilaan nuorten naisten pidä muuttaa!
En usko että hullua. Saa sitä asua missä haluaa. Itse päätöksen teet ja sitten luovit. Lykkyä.
Työpaikkoja on ehkä määrällisesti vähemmän, mutta niin myös hakijoita. Koko ajan kuulee miten jossain Helsingin varastoalan duunaripaikassa oli 700 hakijaa. Noh, meillä itä-Suomessa vastaavaan oli 7 ja se oli poikkeuksellisen paljon. Todennäköisyys työpaikalle siis aika paljon parempi.
Itä-suomi on sentään suomea!
Ihan paras paikka. Tokihan siinä on hieman ihmisellä itselläänkin tekemistä miten asiat menee.
Jos sulla ap, on työpaikka tiedossa, niin miksei. Savonlinna on kaunis kesällä, paljon porukkaa (kävimme mm. kerran siellä viinakaupassa, veneellä...:). Talvella taas hiljainen; hyvä kun tapaa ketään vastaantulijaa Olavinkadulla (pääkatu).
Jos haluat sekä vähän isompaa paikkakuntaa että myös esim. ulkoilu, kalastus yms. kiinnostaa niin Kuopio (Itä-Suomea? No, miten sen ottaa). Talon ulko-ovelta pääsi/pääsee suurinpiirtein metsään, kävelemään.
Noita huumeita yms. on nykyään joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä.Alkoholisteja ja mielenterveys eläkeläisiä.Eipä juuri muuta idässä.
Kuitenkin omia. Uudenvuoden aikaan joku valitti täällä miten länsisuomalaisen keskisuuren kaupungin kaupassa möykkäsivät venäläismiehet ja arabimiesten laumoja huumepöllyssä. Idän kylillä ei tarvitse väistellä roadmanejakaan.
Työttömiä.Alkoholisteja ja mielenterveys eläkeläisiä.Eipä juuri muuta idässä.