Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko ihan hullua muuttaa Itä-Suomeen?

Vierailija
03.01.2025 |

Katselin että siellä olisi suhteellisen edullisia taloja. Mutta onko töitä? Ja entäs se sodan mahdollisuus? 

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kova lörpöttelemään, laiska tekemään ja tykkäät rähjäisestä ympäristöstä niin ei kun sinne vaan.

Vierailija
82/146 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä idässä teemme vauvoja serkkujen kanssa 

Ja siellä lännessä veljien ja siskojen kanssa.

Lännessä on, mistä valita. Vaikka Ruotsista tai Norjasta voi hakea kumppanin. Täällä ei tehdä sukulaisten kanssa lapsia. On mistä valita ympäryskunnat mukaanlukien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se itä-Suomen voi vaan antaa rusakoille? Korjaantuisi monet tilastot paremmiksi,.mm. kansanterveydelliset.

Vierailija
84/146 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä idässä teemme vauvoja serkkujen kanssa 

Ja siellä lännessä veljien ja siskojen kanssa.

Lännessä on, mistä valita. Vaikka Ruotsista tai Norjasta voi hakea kumppanin. Täällä ei tehdä sukulaisten kanssa lapsia. On mistä valita ympäryskunnat mukaanlukien.

Jep. Idässä ihmisten naamasta näkyy, että on varmaan vasta pari sukupolvea sitten lopetettu heruttamasta lähisuvulle 

Vierailija
85/146 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et oo sieltä kotoisin niin älä mee

Vierailija
86/146 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että Itä-Suomi on todennäköisin kohde ohjusiskuille jos sota syttyy. Suuret kaupungit suojataan ilmapuolustukselta ja länteen on niin pitkä matka, että ilmapuolustus ehtii tiputella dronet hyvissä ajoin. Idässä se sota tullaan käymään ja paikallisetkin tietää tämän.

Niin karua kuin se onkin, niin Itä-Suomen kannattaa panostaa sotaan, eli pyrkiä saamaan sinne Naton ja Suomen armeijaan liittyvää työtä. Olemalla Naton raja voi paikalliset elättää siellä itsensä. Teollisuutta sinne on vaikea saada tässä maailman tilanteessa.

Sitä voi aina spekuloida, mutta itse pidän todennäköisempänä iskua vaikka Helsinkiin tai Tampereelle kuin tähän 4000 asukkaan pikkukylään joka ei kiinnosta edes suomalaisia.

Ja kriittiseen infraan, vaikkapa päärata (tai metro), pääkaupunkiseudun vesihuolto, kantaverkko jne. 

Vierailija
87/146 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se itä-Suomen voi vaan antaa rusakoille? Korjaantuisi monet tilastot paremmiksi,.mm. kansanterveydelliset.

Mutta sen jälkeen länsi-suomi on uusi itä-suomi. Taitaa olla persumiehen logiikkaa...

Vierailija
88/146 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomi on kaunis ja hyvä paikka. Tietysti vain, jos ei tarvitse johonkin kaupungin juopporetkujen vuokra-asuntoihin muuttaa.

Vierailija
89/146 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole muuta kuin metsää, kuolevia kyliä, hylättyjä taloja ja tiloja, vanhoja mummoja ja aikamiespoikia ja juoppoja. Ei mitään syytä muuttaa sinne.

T. Suku Pohjois-Savosta ja Pohjois-Karjalasta

Ota huomioon että on siellä muitakin asukkaita kun sinun juoppo sukusi.  Mutta joo, osa teistä on että olette vaan suku keskenään.

Ei minun suvussani ole ollut muita juoppoja vaimon- ja lastenhakkaajia kuin isoisä aikoinaan, joka sitten aiheuttikin ylisukupolviset traumat. On ihan faktaa, että Itä-Suomessa ja Lapissa käytetään eniten alkoholia ja näillä alueilla on eniten työttömyyttä ja kurjuutta. Itse olen lähestulkoon absolutisti ja onneksi syntynyt etelässä.

Vierailija
90/146 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotahysteriaa lietsotaan vain rahastuksen vuoksi kuten muitakin rahastuagendoja 2020-2024...

jos saa työn ja halvan asunnon kannattaa mennä

Vierailija
91/146 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole muuta kuin metsää, kuolevia kyliä, hylättyjä taloja ja tiloja, vanhoja mummoja ja aikamiespoikia ja juoppoja. Ei mitään syytä muuttaa sinne.

T. Suku Pohjois-Savosta ja Pohjois-Karjalasta

Siinä sielu lepää kun voi ajella kilometritolkulla mutkaisia teitä talvi-illan hämörtyessä eikä missään näy ainuttakaan taloa eikä muuta liikennettä. Jos ei ole sellaiseen tottunut niin voihan se ahdistaa. Mainitsemissasi ihmistyypeissä ei ole mitään pahaa, juopotkin istuvat yleensä kotona ottamassa olutta, kesäisin voi muutaman nähdä kylänraitin varrella istuskelemassa. Nostavat kättä ja tervehtivät, ei siinä sen kummempaa, "Ei paha ole kenkään ihminen,

vaan toinen on heikompi toista.

Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,

vaikk' ei aina esille loista".

Vierailija
92/146 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto idässä ehdottomasti länttä kauniimpaa, vaarat on hienoja. Savonlinna ja Kuopio ovat kivoja kaupunkeja. Lisäksi mulle erityisesti karjalaiset ihmiset on sydäntä lähellä.

Vierailija
93/146 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto idässä ehdottomasti länttä kauniimpaa, vaarat on hienoja. Savonlinna ja Kuopio ovat kivoja kaupunkeja. Lisäksi mulle erityisesti karjalaiset ihmiset on sydäntä lähellä.

No johan vitsin murjaisit. Joo, on siellä makeita maisemia, mutta enimmäkseen on sellaista ryteikköä.

Sen sijaan meillä lännessa on mielettömiä jokimaisemia ja laaksoja, merestä ja saaristosta puhumattakaan. 

Vierailija
94/146 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt joku porilaisen mainos? :D

Vierailija
95/146 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan vitsin murjaisit. Joo, on siellä makeita maisemia, mutta enimmäkseen on sellaista ryteikköä.

Sen sijaan meillä lännessa on mielettömiä jokimaisemia ja laaksoja, merestä ja saaristosta puhumattakaan. 

Jokimaisemia on muuallakin. Jossain Joensuussa (tai Imatralla) voi katsella mielettömiä jokimaisemia ihan joka päivä. Ja isoa järvenselkää myös. 

Vierailija
96/146 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille on syynsä, että asunnot siellä on halpoja. Töitä ei ole, ja se ihmisten pahoinvointi purkautuu juopotteluna ja tappeluina. 

Ai ei narkkeja Etelä- Suomessa?

Vierailija
97/146 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itäsuomalaiset jaksaa aina määkiä jostain Saimaan ylivertaisuudesta ja jos joskus eksyvät esim. länteen rannikkolle, on se sitä "mie en tykkää merestä, mie halluun uia vaan saimaassa" väninää. Ja siis uikaa, mutta pysykää pliis siellä älkääkä tulko pilaamaan maisemaa tänne.

Vierailija
98/146 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kova lörpöttelemään, laiska tekemään ja tykkäät rähjäisestä ympäristöstä niin ei kun sinne vaan.

Olen absolutisti. Etelän vetelillä ei oo muuta tekemistä kuin ryypätä. 

Vierailija
99/146 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joensuussakin on joki ja Pyhäselkä on lähes meri :D Luuletko, että kuopiossa, savonlinnassa ja punkaharjulla ym. ei ole saaria? Itä-Suomessa on valtavasti vesistöjä ja saaria. Itse en henk.koht. tykkää meristä. Tykkään eniten lammista ja metsistä, metsälammet parhaita.

Vierailija
100/146 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen absolutisti. Etelän vetelillä ei oo muuta tekemistä kuin ryypätä. 

Ei se sotkuinen ympäristö ja laiskuus viinasta johdu vaan ihan vaan siitä itäsuomalaisuudesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi