Olisiko ihan hullua muuttaa Itä-Suomeen?
Katselin että siellä olisi suhteellisen edullisia taloja. Mutta onko töitä? Ja entäs se sodan mahdollisuus?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on etätyö palkanlaskijana. Täällä idässä on halvat vuokrat. Vuonna 2020 valmistunut tuliterä kerrostalo ja vuokra vain 415 euroa. Suck it. :-)
Täällä on turvallista, nopeampi netti, parempia ihmisiä, mukavat naapurit, zero muslims and zero blacks.
-nuori mies
Inceli.
Miesvihakommentti ilmiannettu.
Sua ei ikinä tulla hyväksymään sinne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on etätyö palkanlaskijana. Täällä idässä on halvat vuokrat. Vuonna 2020 valmistunut tuliterä kerrostalo ja vuokra vain 415 euroa. Suck it. :-)
Täällä on turvallista, nopeampi netti, parempia ihmisiä, mukavat naapurit, zero muslims and zero blacks.
-nuori mies
Nasseja on kyllä muillekin jakaa.
Luonto on Suomen upein. Järviä ja vaaramaisemia. En ikinä lähde Vuokatista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä.Alkoholisteja ja mielenterveys eläkeläisiä.Eipä juuri muuta idässä.
Kuitenkin omia. Uudenvuoden aikaan joku valitti täällä miten länsisuomalaisen keskisuuren kaupungin kaupassa möykkäsivät venäläismiehet ja arabimiesten laumoja huumepöllyssä. Idän kylillä ei tarvitse väistellä roadmanejakaan.
Joo nehän on ihan harmittomia. Täällä idässä kylän juopot kesällä kokoontui kannustamaan minua kun treenasin ulkokuntosalilla, mutta eihän siinä ollut mitään uhkaavaa. Ihan vaan huvitti se tilanne. Ja se on se pahin mitä olen kohdannut, niin eipä sitä osaa mitään pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Nato tai ei, taistelut käydään idässä.
Älä nyt vielä sotaa manaa. En usko että tänne hyökkäävät vaan jatkavat kiusantekoaan laittomilla tulijoilla, kaapelinkatkomisilla yms.
Vierailija kirjoitti:
Sua ei ikinä tulla hyväksymään sinne.
Ap etsii töitä ja omaa tupaa. Ei siis hyväksyntää. Voitko hyväksyä tämän?
Kuopio on kiva kaupunki, löytyy liikunta harrastuksille hyvät mahdollisuudet, olipa kesä tai talvi. Kuopiossa on varuskunta joka nyt sodan pelkoisille tuo turvaa, Hornetit kun lähtee, lähtee myös iigori housut nilkoissa.
Vierailija kirjoitti:
Luonto on Suomen upein. Järviä ja vaaramaisemia. En ikinä lähde Vuokatista.
Jos sellaisesta tykkää, on muuallakin kaunista luontoa. On myös paljon paarmoja, hyttysiä ja mäkäräisiä loputtomien suoalueiden vuoksi. Itse en halua viettää kesällä siellä sekuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä idässä teemme vauvoja serkkujen kanssa
Varmaan olet sen tuotos. Kukahan sulle noita satuja on syöttänyt, tai oma sukusi on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nuori mies
Miksi pelkäät muslimeja ja mustia? Miten edes kuvittelet tietäväsi kenenkään uskonnon, se ei välttämättä näy ulospäin?
Viimeksi uudenvuodenaattona mm. Berliini muistutti taas sotatannerta muslimiretkueiden takia, vain viisi ihmistä kuoli tällä kertaa ja kymmeniä loukkaantuneita poliiseja, palomiehiä.
Mellakoitsivat ulvoivat alueen olevan heidän, ei Saksan
https://m.bild.de/regional/berlin/silvester-die-akte-der-gewalt-gegen-p…
https://m.bild.de/regional/berlin/silvester-in-berlin-haftbefehl-gegen-…
Vierailija kirjoitti:
-nuori mies
Pakko minunkin sitten vähän kehua, kun olen vuokralla omakotitalossa järven rannalla ja löytyy esim. oma tenniskenttä. Vuokraa 590€. Yritäpä löytää vastaava Länsi-Suomesta.
Kannattaa muistaa, että Itä-Suomi on todennäköisin kohde ohjusiskuille jos sota syttyy. Suuret kaupungit suojataan ilmapuolustukselta ja länteen on niin pitkä matka, että ilmapuolustus ehtii tiputella dronet hyvissä ajoin. Idässä se sota tullaan käymään ja paikallisetkin tietää tämän.
Niin karua kuin se onkin, niin Itä-Suomen kannattaa panostaa sotaan, eli pyrkiä saamaan sinne Naton ja Suomen armeijaan liittyvää työtä. Olemalla Naton raja voi paikalliset elättää siellä itsensä. Teollisuutta sinne on vaikea saada tässä maailman tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin länsi-Suomeen sieltä Itä-Suomesta ja takaisin en muuttaisi mistään hinnasta on nimittäin todella toksinen paikka
Moni itä-länsi suunnassa seilannut tykkää enempi lännestä.
Vierailija kirjoitti:
Nato tai ei, taistelut käydään idässä.
Miksi ne tulisi jonnekin Ilomantsin tai Suomussalmen korpeen taistelemaan niin kuin edellisessä sodassa? Miksi ne pommittaisi jotain Savonlinnaa?
Katso karttaa. Tuossahan on tyhjä moottoritie Vaalimaalta suoraan pääkaupunkiseudulle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Itä-Suomi on todennäköisin kohde ohjusiskuille jos sota syttyy. Suuret kaupungit suojataan ilmapuolustukselta ja länteen on niin pitkä matka, että ilmapuolustus ehtii tiputella dronet hyvissä ajoin. Idässä se sota tullaan käymään ja paikallisetkin tietää tämän.
Niin karua kuin se onkin, niin Itä-Suomen kannattaa panostaa sotaan, eli pyrkiä saamaan sinne Naton ja Suomen armeijaan liittyvää työtä. Olemalla Naton raja voi paikalliset elättää siellä itsensä. Teollisuutta sinne on vaikea saada tässä maailman tilanteessa.
Sitä voi aina spekuloida, mutta itse pidän todennäköisempänä iskua vaikka Helsinkiin tai Tampereelle kuin tähän 4000 asukkaan pikkukylään joka ei kiinnosta edes suomalaisia.
!diootteja on valtavat määrät. Mitä idempänä, sitä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
!diootteja on valtavat määrät. Mitä idempänä, sitä enemmän.
No ei ihan välttämättä. Kyllä Kuopio on kuitenkin pahin.
Vierailija kirjoitti:
Juu, nyt sitten vassareillekin varmasti kelpaa israelista ostettu ilmatorjuntajärjestelmä, sille voi oikeastikin tulla käyttöä, sen verran huonoksi tilanne on ukrainalaisten kannalta mennyt. Kun Ukrainasta on maat varastettu, on aika siirtyä rohmuamaan lisää.
Savonlinna rules!
Kunnon mannermainen talvikin löytyy; ei tarvi kosteassa säässä loskassa tarpoa.