#hypistelymaksu - Maksaisitko 5€ kauppaan pääsystä?
Pieksämäkeläisellä askartelukaupalla on välähtänyt: koska kiinakaupat vievät asiakkaat eivätkä jäljelle jääneet osta tarpeeksi, kauppa on lyönyt koko tammikuun ajaksi 5€ käyntimaksun jokaiselle, joka oven avaa. :D
Maksu hyvitetään ostosten loppusummasta- vaan mitäs, jos ei löytynytkään ostettavaa? 5€ parin minuutin kiertelystä, tai enemmänkin, jos mukana on muuta perhettä.
Facebook: Taitajapuoti Terttu (itse juttu Pieksämäen lehdessä)
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömintä tuossa on se, että perustelivat maksua kivijalkaliikkeiden hätähuutona. Toisessa lauseessa kerrotaan kuinka maksua kokeillaan yksi kuukausi ja sitten toiminta siirtyy kokonaan verkkoon 😂😂 Siis wtf?? Eli kivijalkamyymälä loppuu joka tapauksessa ja silti peritään ylimääräistä maksua asiakkailta. Mitä en nyt ymmärrä? N32
Tarkoitus on herätellä ihmiset ymmärtämään että kivijalkaliike ei pysty toimimaan, jos ihmiset käyvät vain hypistelemässä ja tilaavat sitten tuotteet verkkokaupasta. Kun kulut juoksee täytyy olla myyntiä niiden kattamiseen. Ei tämä nyt niin monimutkaista ole.
Asiakkaita sit syytetään tästä? 🤣 Ja miks aikuiset naiset haluu leikkiä pikkutyttöjä kauppa leikeillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömintä tuossa on se, että perustelivat maksua kivijalkaliikkeiden hätähuutona. Toisessa lauseessa kerrotaan kuinka maksua kokeillaan yksi kuukausi ja sitten toiminta siirtyy kokonaan verkkoon 😂😂 Siis wtf?? Eli kivijalkamyymälä loppuu joka tapauksessa ja silti peritään ylimääräistä maksua asiakkailta. Mitä en nyt ymmärrä? N32
Tarkoitus on herätellä ihmiset ymmärtämään että kivijalkaliike ei pysty toimimaan, jos ihmiset käyvät vain hypistelemässä ja tilaavat sitten tuotteet verkkokaupasta. Kun kulut juoksee täytyy olla myyntiä niiden kattamiseen. Ei tämä nyt niin monimutkaista ole.
Asiakkaita sit syytetään tästä? 🤣 Ja miks aikuiset naiset haluu leikkiä pikkutyttöjä kauppa leikeillä?
Ja yrityksille otketään, kun tuotteita ei ole esillä myymälässä, jotta pääsisi sitä hypistelemään ja sen jälkeen googlettaa mistä sen tilaa
ihan hyvä vain että liikkeet lopettavat mitä enempi sen parempi, asiakkast saavat juuri sitä mitä haluavatkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea moni liike lopettanut, kun ihmiset käyvät kokeilemassa ja tilaavat muualta halvemmalla ja tätä tehdään kympinkin takia.. ilmeisesti ihmisrt eivät arvosta liiemmin omaa vapaa-aikaansa kun muutaman euron takia käyttävät siihen ylimääräisyä aikaa ja odottelua..
Luuletko oikeasti, että joku kävisi sukkia ja villapaitaa kokeilemassa vain huvin vuoksi liikkeessä, ja sitten tilaavansa muualta?
Ehkä se tuote ei vain ole miellyttänyt?
😁 Tiedätkö moniko kenkäliike on lopettanut tämän takia?
Moni käy liikkeissä sovittamassa vaatteet ja tilaa sitten jostain zalandista samat säästihän siinä ekä jonkun euron..
Ei liity tähän putiikkiin mitenkään, on hieman eri asia myydä tuollaisia ylikansallisten brändien tuotteita, niille löytyy ostopaikkoja pilvin pimein.
Ja minä muuten kirjoitin tuon aiemman, ja olen edelleen samaa mieltä.
No jos saan takahuoneessa häpiendin. Mutta rumia ovat, joten ehkä ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Tämän seurauksena ei tule enää asiakkaita sinne liikkeeseen kun pelkäävät sitä maksua, pois lukien ne muutamat kaveri- ja vakioasiakkaat. Tai sitten jos ei tiedä etukäteen, tulee huijattu olo ja huonot arvostelut.
en uskaltasi mennä tuollaiseen kauppaan. Jos ei löydykään sopivaa kokoa, tai joku värisävy on väärä. Pitää sitten maksaa se vitonen pettymyksestä. Mutta tuolla kaupallaan tuo oli vain joku yhden päivän kampanja, jos en väärin muista
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sen tädin verkkokaupan mainos.
Hyvin toimii, päädyin selaamaan verkkokauppaa. Ikävä kyllä totesin että visuaalisesti ei kyllä myy se verkkokauppa. Paljon olisi vielä tehtävää, ehkä kannattaa satsata ammattilaisten apuun.
Kyllä sen tietää miten tuossa kokeilussa käy eli myynti sakkaa ja kunnolla .. onnea vaan :D
Vierailija kirjoitti:
Soitin- ja musiikkikaupoilla oli kovat ajat jo kaksikymmentävuotta sitten. Ns. asiakkaat kävivät testaamassa soittimia kivijalkakaupoissa ja sanoivat lähtiessään miettivänsä vielä. Sitten tilasivat Thomannilta halvemmalla.
Itse suosin kivijalkakauppoja eikä ne hinnat kanta-asiakkaalle olleet juurikaan Thomannia kalliimpia, ja takuuhuolto toimi paremmin.
Nyt on itsellä jo ikää sen verran, etten välitä jos ihan vapaaehtoisesti ihmiset tilaavat suurista nettikaupoista ja tuhoavat siinä ohessa oman kotimaansa talouden. Sillä ne työt viedään Suomesta pois, ja sitä kautta hyvinvointivaltio lopullisesti tuhotuksi. Minä en elä enää niin kauan, eikä ole jälkikasvuakaan joten - 🖕
Olet isänmaallinen ihminen!
Minä pyrin myöskin käyttämään lähipalveluja runsain mitoin.
Jos ihminen on niin muovia, et tilaa kaiken Kiinasta, turha on nillittää.
Vierailija kirjoitti:
Silleen jännä että kauppiaat kritisoi kaikin tavoin jostain Kiinasta tullutta krääsää ja sieltä tilaamista.
Kuitenkin itse myyvät ihan sitä samaa romua, moninkertaisella hinnalla.
Muuttuuko se euron härpätin eettiseksi ja vastuulliseksi, kun maksankin siitä vitosen paikalliselle krääsäkauppiaalle?
No ei muutu.
Eikä firma muutu kannattavaksi sillä, että maksaa palkkaa kotimaiselle työntekijälle tai veroja virkamiehille.
Ihan nollasumma peliä koko homma.
Parempi kun ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan pitänyt pienistä kivijalkamyymälöistä, koska niissä on vaivaannuttavaa käydä "vain katselemassa" ja tuntuu, että jotain pitäisi aina ostaa vaikka ihan oikeastikin on vain katselemassa ilman suunnitelmaa. Tämä tempaus jotenkin vain todistaa, että näiden pienten kivijalkakauppojen mielestä ei saisi vain katsella vaan pitäisi ostaa. Ei tämä ainakaan lisää omaa asiointiani näihin liikkeisiin.
Heikoksi on mennyt hermosi !
Ymmärrän kyllä, että kivijalkamyymälöitä vielä pitävät kauppiaat ovat näreissään ja ihan aiheesta koska liikkeissä käy paljon asiakkaita hypistelemässä ja jopa sovittelemassa tuotteita vaikka heillä ei ole aikomustakaan niitä liikkeestä ostaa vaan tarkoitus on tilata tuote jostain netissä. Kun itse olen jonkun asian kuten vaikka vaatteen tarpeessa en osta sitä netistä vaan jostain paikkakunnan kivijalkamyymälästä missä voin sovittaa vaatteen ennen ostopäätöstä ja saan heti mukaani sopivan vaatteen. Jos myymälään pääsystä perittäisiin maksu, niin se ehkä johtaisi kaltaisteni kivijalkamyymälöistä hankinnat tekevien asiakkaiden kohdalla päätymistä enimmäkseen yhden ja saman liikkeen asiakkaaksi, mutta lieneekö sekään sitten yleisesti ottaen kivijalkajauppiaiden omakaan etu. Tämä ostosten siirtyminen enenevässä määrin nettikauppoihin ei ole edes kaikkien kuluttajien edun mukaista ja siksi kivijalkamyymälöiden säilymisen eteen olisi ryhdyttävä johonkin toimiin vaikka verotuksen kautta esimerkiksi niin, että kivijalkamyymälä saisi arvonlisäverossa myynneistään jonkun vähennyksen/helpotuksen.
Tuolla on ollut alunperinkin liikaa porukkaa töissä. Puotiin riittää yksi ihminen, ehkä pariskunta, jos toisen elanto tulee muualta.
Jossain mainittu "kahvitkin keitetään :)" tms. ei pidä paikkaansa, Facessa lukee että MAKSUA VASTAAN on saanut ihan itse keitellä. :D
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että kivijalkamyymälöitä vielä pitävät kauppiaat ovat näreissään ja ihan aiheesta koska liikkeissä käy paljon asiakkaita hypistelemässä ja jopa sovittelemassa tuotteita vaikka heillä ei ole aikomustakaan niitä liikkeestä ostaa vaan tarkoitus on tilata tuote jostain netissä. Kun itse olen jonkun asian kuten vaikka vaatteen tarpeessa en osta sitä netistä vaan jostain paikkakunnan kivijalkamyymälästä missä voin sovittaa vaatteen ennen ostopäätöstä ja saan heti mukaani sopivan vaatteen. Jos myymälään pääsystä perittäisiin maksu, niin se ehkä johtaisi kaltaisteni kivijalkamyymälöistä hankinnat tekevien asiakkaiden kohdalla päätymistä enimmäkseen yhden ja saman liikkeen asiakkaaksi, mutta lieneekö sekään sitten yleisesti ottaen kivijalkajauppiaiden omakaan etu. Tämä ostosten siirtyminen enenevässä määrin nettikauppoihin ei ole edes kaikkien kuluttajien edun mukaista ja siksi kivijalkamyymälöiden säilymisen ete
Ja paskanmarjat, kyllä aivan suurin enemmistö ostaa kivijalkaliikkeestä vaatteensa. Kuvailemasi asia on aivan mitätön, aivan häviävän pieni osuus ostetaan netistä.
Suurin osa ostaa kuitenkin jostain muualta kuin varsinaisista vaateliikkeistä. Eli suuret marketit ja halpakaupat myy suurimman osan. Jopa Lidl myy aivan valtavasti vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että kivijalkamyymälöitä vielä pitävät kauppiaat ovat näreissään ja ihan aiheesta koska liikkeissä käy paljon asiakkaita hypistelemässä ja jopa sovittelemassa tuotteita vaikka heillä ei ole aikomustakaan niitä liikkeestä ostaa vaan tarkoitus on tilata tuote jostain netissä. Kun itse olen jonkun asian kuten vaikka vaatteen tarpeessa en osta sitä netistä vaan jostain paikkakunnan kivijalkamyymälästä missä voin sovittaa vaatteen ennen ostopäätöstä ja saan heti mukaani sopivan vaatteen. Jos myymälään pääsystä perittäisiin maksu, niin se ehkä johtaisi kaltaisteni kivijalkamyymälöistä hankinnat tekevien asiakkaiden kohdalla päätymistä enimmäkseen yhden ja saman liikkeen asiakkaaksi, mutta lieneekö sekään sitten yleisesti ottaen kivijalkajauppiaiden omakaan etu. Tämä ostosten siirtyminen enenevässä määrin nettikauppoihin ei ole edes kaikkien kuluttajien edun muka
Minun lähi- ja tuttavapiirissäni on paljon 30-45 vuotiaita naisia ja kyllä he ainakin tilaavat paljon netistä vaatteita irselleen ja lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että kivijalkamyymälöitä vielä pitävät kauppiaat ovat näreissään ja ihan aiheesta koska liikkeissä käy paljon asiakkaita hypistelemässä ja jopa sovittelemassa tuotteita vaikka heillä ei ole aikomustakaan niitä liikkeestä ostaa vaan tarkoitus on tilata tuote jostain netissä. Kun itse olen jonkun asian kuten vaikka vaatteen tarpeessa en osta sitä netistä vaan jostain paikkakunnan kivijalkamyymälästä missä voin sovittaa vaatteen ennen ostopäätöstä ja saan heti mukaani sopivan vaatteen. Jos myymälään pääsystä perittäisiin maksu, niin se ehkä johtaisi kaltaisteni kivijalkamyymälöistä hankinnat tekevien asiakkaiden kohdalla päätymistä enimmäkseen yhden ja saman liikkeen asiakkaaksi, mutta lieneekö sekään sitten yleisesti ottaen kivijalkajauppiaiden omakaan etu. Tämä ostosten siirtyminen enenevässä määrin nettikauppoihin ei ole edes kaikkien kuluttajien edun muka
Ennen oli liikkeet täynnä teinejä ja kaiken ikäisiä naisia. Nyt lähinnä 40 vuotiaita miehiä kuten minä ostamassa uusia vaatteita rikkinäisten tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on ollut alunperinkin liikaa porukkaa töissä. Puotiin riittää yksi ihminen, ehkä pariskunta, jos toisen elanto tulee muualta.
Jossain mainittu "kahvitkin keitetään :)" tms. ei pidä paikkaansa, Facessa lukee että MAKSUA VASTAAN on saanut ihan itse keitellä. :D
Kun vasta luin tästä jonku lehtijutun, vissiin ylen, nii siellä luki tuosta kahvi- ja teetarjoilusta, että saa jättää vapaaehtoisen kahvimaksun
Sinällään hyvä idea. Olis ärsyttävää jos ihmiset tulee kauppaan hypistelemään huvikseen, eikä kuitenkaan osta mitään. Hätähuuto kuolevalta kivijalkakauppa-alalta.
pikku tytöillä ollut ruusun punaisia luuloja yrittäjyydestä joutuneet muutakin tekemään kuin rahojen pankkiin kärräämistä. asiakkaiden syytä
😁 Tiedätkö moniko kenkäliike on lopettanut tämän takia?
Moni käy liikkeissä sovittamassa vaatteet ja tilaa sitten jostain zalandista samat säästihän siinä ekä jonkun euron..