Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#hypistelymaksu - Maksaisitko 5€ kauppaan pääsystä?

Vierailija
03.01.2025 |

Pieksämäkeläisellä askartelukaupalla on välähtänyt: koska kiinakaupat vievät asiakkaat eivätkä jäljelle jääneet osta tarpeeksi, kauppa on lyönyt koko tammikuun ajaksi 5€ käyntimaksun jokaiselle, joka oven avaa. :D 

Maksu hyvitetään ostosten loppusummasta- vaan mitäs, jos ei löytynytkään ostettavaa? 5€ parin minuutin kiertelystä, tai enemmänkin, jos mukana on muuta perhettä. 

Facebook: Taitajapuoti Terttu (itse juttu Pieksämäen lehdessä)

Kommentit (558)

Vierailija
281/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän seurauksena ei tule enää asiakkaita sinne liikkeeseen kun pelkäävät sitä maksua, pois lukien ne muutamat kaveri- ja vakioasiakkaat. Tai sitten jos ei tiedä etukäteen, tulee huijattu olo ja huonot arvostelut.

Vierailija
282/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan noin isoa summaa. Mutta 3 euroa voisin maksaa liikkeeseen pääsystä, jos se tarkoittaisi sitä, että pienissäkin liikkeissä voisi katsella rauhassa ja ajan kanssa ilman mitään kysymyksiä ja kommentteja, vaikka 20 minuuttia tai enemmän. Tässäpä vinkki yrittäjille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni mikäli maksu pitää hypistelijät ja hintoja vertailevat köyhät pois tieltäni. Jonkinlainen kausikorttikin olisi hyvä.

Vierailija
284/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa juottolassa on pääsymaksu jota ei hyvitetä ja asiakkaita riittää.

Alkoholi on suomalaisille erityisasemassa, ei onnistu muualla. No, jos muita päihdepaikkoja laillistettaisiin, niin varmaan toimisi niissäkin. 

Vierailija
285/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan hyvä idea. Tässäkin se hypistelymaksu hyvitetään, jos ostaa jotain.

Itsellä on aina ollut tapana ostaa edes jotain halpaa kun kauppaan menen. Tietenkin olen joskus erehtynyt menemään eritasoiselle asiakaskunnalle tarkoitettuun kauppaan, mutta samaa virhettä en ole toistanut.

Tuohan se kaupustelu perustuukin, luodaan sellainen olo asiakkaalle, että kiitollisuudenvelassa on pakotettu ostamaan edes jotain.

Vierailija
286/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisivat nyt edes tajunneet pelillistää tuon tai keksiä jotain houkutetta 😃 eli esim. laittaneet maksun vapaaehtoiseksi, mutta kaikille maksun maksaneille vaikka se 5€ hyvitys+10% ale loppusummasta. Siinä olisi semmoinen hauska "jännitys" löytyykö jotain ostettavaa. Ja varmasti monelle tulisikin paine ostaa jotain, jos saisi vielä lisäalen hypistelymaksun päälle. 

Toisaalta tämän puodin kauppiaana kannattaisi myös katsoa peiliin, että ovatko tuotteet nyt ihan oikeasti tätä päivää, ja löytyykö ostajakuntaa riittävästi jollekin tilkkutäkki-pikkulaukuille ja pussukoille (joissa ei ole mitään mielenkiintoista spesiaalia edes). Eli ehkä ihmiset käyvät hypistelemässä, mutta eivät osta ihan siitä syystä, että eivät halua maksaa 20€ jostain kukkakankaisesta kukkarosta, kun marimekolta saa samaan hintaan.

Tajuatko ollenkaan, kuinka paljon myynnin tulee kasva

Alennusten tarkoituksena ei ole pitää kate samana vaan saada tavaraa liikkeelle. Ja saada houkuteltua ihmisiä paikalle. Tämähän oli muutenkin omituinen "kampanja" ennen myymälän sulkeutumista. Olisivat nyt edes yrittäneet näkyvyyden siivittämänä myös kasvattaa myyntiä.

Vierailija
287/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisivat nyt edes tajunneet pelillistää tuon tai keksiä jotain houkutetta 😃 eli esim. laittaneet maksun vapaaehtoiseksi, mutta kaikille maksun maksaneille vaikka se 5€ hyvitys+10% ale loppusummasta. Siinä olisi semmoinen hauska "jännitys" löytyykö jotain ostettavaa. Ja varmasti monelle tulisikin paine ostaa jotain, jos saisi vielä lisäalen hypistelymaksun päälle. 

Toisaalta tämän puodin kauppiaana kannattaisi myös katsoa peiliin, että ovatko tuotteet nyt ihan oikeasti tätä päivää, ja löytyykö ostajakuntaa riittävästi jollekin tilkkutäkki-pikkulaukuille ja pussukoille (joissa ei ole mitään mielenkiintoista spesiaalia edes). Eli ehkä ihmiset käyvät hypistelemässä, mutta eivät osta ihan siitä syystä, että eivät halua maksaa 20€ jostain kukkakankaisesta kukkarosta, kun marimekolta saa samaan hintaan.

T

Alennusten tarkoituksena ei ole pitää kate samana vaan saada tavaraa liikkeelle. Ja saada houkuteltua ihmisiä paikalle. Tämähän oli muutenkin omituinen "kampanja" ennen myymälän sulkeutumista. Olisivat nyt edes yrittäneet näkyvyyden siivittämänä myös kasvattaa myyntiä.

Oli tarkoitus mikä tahansa, fiksuinta olisi houkutella asiakkaita lisää, eikä häätää niitä vähiäkin pois. Eli jokin alekampanja tai jokin ilmaistapahtuma. 

Vierailija
288/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan pitänyt pienistä kivijalkamyymälöistä, koska niissä on vaivaannuttavaa käydä "vain katselemassa" ja tuntuu, että jotain pitäisi aina ostaa vaikka ihan oikeastikin on vain katselemassa ilman suunnitelmaa. Tämä tempaus jotenkin vain todistaa, että näiden pienten kivijalkakauppojen mielestä ei saisi vain katsella vaan pitäisi ostaa. Ei tämä ainakaan lisää omaa asiointiani näihin liikkeisiin. 

Vierailija
289/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan pitänyt pienistä kivijalkamyymälöistä, koska niissä on vaivaannuttavaa käydä "vain katselemassa" ja tuntuu, että jotain pitäisi aina ostaa vaikka ihan oikeastikin on vain katselemassa ilman suunnitelmaa. Tämä tempaus jotenkin vain todistaa, että näiden pienten kivijalkakauppojen mielestä ei saisi vain katsella vaan pitäisi ostaa. Ei tämä ainakaan lisää omaa asiointiani näihin liikkeisiin. 

Totta! Ja joku aina hengittää niskaan, ahdistavaa kun jokaista liikettä kytätään.

Vierailija
290/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta! Ja joku aina hengittää niskaan, ahdistavaa kun jokaista liikettä kytätään.

Ja lisään vielä sen, että olen itse ollut myös myyjänä pienessä liikkeessä. Sekin oli outoa, että myyjiä oli kaksi, ja asiakkaita yleensä nolla. Joskus harvoin joku asiakas tuli kauppaan, monelle se ei varmaan ollut myöskään luonnollista. Samoin kuin itse kerroin tuossa edellisessä viestissä.

Mutta sekin tuli joskus huomattua, että asiakkaat houkuttelivat asiakkaita, eli jos näkivät toisia asiakkaita ikkunasta, uskalsi joku muukin tulla. 

Vierailija
291/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#pihistelymaksu

Heität tutulle vartijalle 50e kuussa, jotta se katsoo poispäin, kun pöllit. Oisko ideaa?

Vierailija
292/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi. Ymmärrän kyllä noiden pointin: halusivat tuoda julki pienyrittäjien ahdinkoa. En oikeastaan käy missään muussakaan ostopaikassa, jossa on pääsymaksu, esim. messut. En kaipaa oikeastaan mitään uutta tavaraa, vanhoistakin on hankala päästä eroon.

Vierailija
293/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#pihistelymaksu

Heität tutulle vartijalle 50e kuussa, jotta se katsoo poispäin, kun pöllit. Oisko ideaa?

TOIMII!

Vierailija
294/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on meininki kuin pankissa.

Vierailija
295/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten se sen todistaa? Voi vaan mennä, hypistellä ja olla ostamatta.

Vierailija
296/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksaisi. Ymmärrän kyllä noiden pointin: halusivat tuoda julki pienyrittäjien ahdinkoa. En oikeastaan käy missään muussakaan ostopaikassa, jossa on pääsymaksu, esim. messut. En kaipaa oikeastaan mitään uutta tavaraa, vanhoistakin on hankala päästä eroon.

Minäkään en käy messuilla, mutta ymmärrän että joku voi olla valmis maksamaan siitä. Joskus olen työpaikan kustantamana käynyt messuilla, olihan siellä järjestettyjä tapahtumia ja paljon nähtävää. 

Mutta kun se kaikki nähtävä ja tapahtuma oli pelkkää mainontaa ja markkinointia, pidän järjettömän siitä maksamista. 

Vierailija
297/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on meininki kuin pankissa.

Molemmissa asiakas tuo vain hiekkaa lattialle.

T. Nalle

Vierailija
298/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaiken tarvittavan voi tilata netistä, enkä muutenkaan pidä kaupoissa kiertelystä. Ruokakauppa on ainut, jossa käyn ja senkin voisi tulevaisuudessa hoitaa kotiinkuljetuspalvelulla. 

Vierailija
299/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä sen, että olen itse ollut myös myyjänä pienessä liikkeessä. Sekin oli outoa, että myyjiä oli kaksi, ja asiakkaita yleensä nolla. Joskus harvoin joku asiakas tuli kauppaan, monelle se ei varmaan ollut myöskään luonnollista. Samoin kuin itse kerroin tuossa edellisessä viestissä.

Tämä. Jos näkee muitakin asiakkaita pienessä liikkeessä, niin se uskaltaa itsekin mennä.

Sen sijaan, että pyrkivät karkoittamaan asiakkaita, niiden olisi kannattanut palkata joku feikkiasiakas pörräämään sinne niinku houkutuslintuna, että muitakin tulisi.

Vierailija
300/558 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni mikäli maksu pitää hypistelijät ja hintoja vertailevat köyhät pois tieltäni. Jonkinlainen kausikorttikin olisi hyvä.

Hyvä heidän kannalta, että on ainakin yksi asiakas, jolle tuollainen harrastelijatasoinen käsityö kelpaa. Ei muuta kuin kaupoille, ei siellä enää hypistelijöitä ole.