Onko kellään tosielämän kokemusta demiseksuaalisuudesta?
Eli että seksi ei ole yhtään kiinnostanut, mutta kun on tavannut ja tutustunut ihmiseen, jonka kanssa oikeasti synkkaa, on seksi ruvennutkin kiinnostamaan? Kaikki kokemukset tervetulleita.
- mahdollisesti demi
Kommentit (83)
Näin tänään juuri kuvan missä seksuaalisuutta kuvailtiin nälkänä. Toisilla on aina nälkä, ja toiset voi syödä vaikka ei olisi nälkäkään, koska se on kivaa ja tuottaa mielihyvää. Olen demi/sapioseksuaali, eli jotta ihminen kiinnostaisi minua seksuaalisesti, pitäisi meillä olla jotain kemiaa, yhteyttä, klikata. Se ei riitä että miellyttää ulkoisesti, tai että itsellä tekee muuten vaan mieli. Ei se ole minulta pois jos toiset eivät vaadi tämmöistä, vaan heittäytyvät helpommin. Yhden miehen kanssa se oli joskus alle viikko viestittelyä ja kahvitreffit kun päädyttiin työmatkalla mun hotelliin (oli työmatka tiedossa ja yhtenevät polut). Mies osasi ainakin esittää älykästä, oli läsnä, keskittyi, oli juuri minun makuuno ulkoisesti, lempeä, lämmin ja oioijoi. Kerrankos sitä! Monet tilanteet ovat minulle hyvin neutraaleja, jos ei kipinää löydy, niin ei pysty vaikka olisi nälkä :D
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti ymmärrä onko ne tosissaan, jotka miettii, että seksiä 1. tai 2. treffeillä. Oikeesti! Ihan mahdoton ajatuskin.
Tosisaan ollaan. Ei ole normaalia kahvitella puolta vuotta ennen kuin siirtyy seksiin. Saati odottaa papin aamenta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti ymmärrä onko ne tosissaan, jotka miettii, että seksiä 1. tai 2. treffeillä. Oikeesti! Ihan mahdoton ajatuskin.
Tosisaan ollaan. Ei ole normaalia kahvitella puolta vuotta ennen kuin siirtyy seksiin. Saati odottaa papin aamenta.
Ei mulla mitään uskonnollisia esteitä ole. On vain mahdoton ajatus, että käytännössä tuntemattoman kanssa rupeaisi säheltämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat nykyisin sekaisin.
Erityisen selvästi tämä tuli esille pojan tuodessa tyttöystävän näytille. Oikein miellyttävä nuori nainen ja vaikutelma pysyi erinomaisena, kunnes hänen oli pakonomaisesti kerrottava olevansa muusu.
No nainenhan hän on, mutta kun heteroseksuaalisuus on jotakin niin kamalan iljettävää ja naiseus jotenkin väärin, niin sitten hän on valinnut toisin.
Siis nainen heterosuhteessa ei ole ok, mutta sitten ollaan kuitenkin nainen heterosuhteessa? Ja se on ihanaa?
En oikein tiedä mitä sanoisin.
Mitä se oikeastaan sinulle edes kuuluu? Jos hän on kiva ihminen niin hän on kiva ihminen. Antaa kaikkien kukkien kukkia jne.
Kyllähän se kuuluu, jos heti ensimmäiseksi kerrotaan sukupuolisekoilusta :D
Mistä tietää, että joku on vegaani tai trans? - Hän kyllä kertoo siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityisen selvästi tämä tuli esille pojan tuodessa tyttöystävän näytille. Oikein miellyttävä nuori nainen ja vaikutelma pysyi erinomaisena, kunnes hänen oli pakonomaisesti kerrottava olevansa muusu.
No nainenhan hän on, mutta kun heteroseksuaalisuus on jotakin niin kamalan iljettävää ja naiseus jotenkin väärin, niin sitten hän on valinnut toisin.
Siis nainen heterosuhteessa ei ole ok, mutta sitten ollaan kuitenkin nainen heterosuhteessa? Ja se on ihanaa?
Mitä se oikeastaan sinulle edes kuuluu? Jos hän on kiva ihminen niin hän on kiva ihminen. Antaa kaikkien kukkien kukkia jne.
Kyllähän se kuuluu, jos heti ensimmäiseksi kerrotaan sukupuolisekoilusta :D
Mistä tietää, että joku on vegaani tai tr
Mutta ei sulla mitään poikaa ole joten mitä väliä. Ja joku sukupuolisekoilu ei edes liity tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummassa tulit puhumaan sukupuolista seksuaalisuuskeskusteluun?
Eikö sukupuoli liity sun seksuaalisuuteen mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi kenties demiseksuaali. Tai kyllä mua seksi kiinnostaa, paljonkin itseasiassa. En vaan halua paneskella kenen tahansa kanssa. Haluan sen oman, turvallisen miehen, kenen kanssa synkkaa henkisellä tasolla ensin. Mut sen jälkeen ei oo tarvetta odotella avioliittoon saakka :D (jos sellaista edes haluan). Tällä erää näyttää vaan siltä että seksikokemusten määräksi jää ikuisesto pyöreät nolla kun en ketään missään koskaan ikinä tapaa. Deittisivutkin täynnä vaan ihme hihhuleita tai jänniksiä. N32
Sielunsisko! N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummassa tulit puhumaan sukupuolista seksuaalisuuskeskusteluun?
Eikö sukupuoli liity sun seksuaalisuuteen mitenkään?
Liittyykö se loppujen lopuksi? Ei sukupuoli ainakaan tähän keskusteluun demiseksuaalisiudesta liity.
En itse ymmärrä deittisivuja osana omaa elämääni. Että menisin sivustolle erikseen ajatuksella "täytyy löytää kumppani". En vain osaa, itse haluan tutustua mieheen kunnolla, ensin ihan normaalisti ja ystävystyä, sitten ehkä voin ajatella suhdetta jos kemiat kohtaa.
Eikö tuo ole se kaikista tavanomaisin, yleisin ja "normaalein" seksuaalisuus? Tai siis oli ainakin ennen.
Vierailija kirjoitti:
En itse ymmärrä deittisivuja osana omaa elämääni. Että menisin sivustolle erikseen ajatuksella "täytyy löytää kumppani". En vain osaa, itse haluan tutustua mieheen kunnolla, ensin ihan normaalisti ja ystävystyä, sitten ehkä voin ajatella suhdetta jos kemiat kohtaa.
Tämä. Mutta kun ei tapaa niitä miehiä missään muualla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällainen ystävä. Voi olla kevyesti 4-5 v ilman seksiä, ei tunnu missään.
No mä en voi olla ilman seksiä vuositolkulla, en ole aseksuaali!
Mutta en myöskään halua ikinä random panoa, ei anna mitään.
Mutta vau, kun on mies jota rakastaa ja haluaa! Joka päivä kelpaisi
Olen samanlainen. Kohta 3v ilman suhdetta ja tietysti seksiä.
Se on jo terveysriski harrastaa sitä tuolla monien kanssa.
"Mutta ei sulla mitään poikaa ole joten mitä väliä. Ja joku sukupuolisekoilu ei edes liity tähän ketjuun."
Ne sukupuolisekoilijat ovat keksineet nämä spessusuuntautumisetkin, joiden avulla tavallisista heteroista tehdään aakkosväkeä. Mitä edes joku heteropoly, kinky, turri tai aseksuaali tekevät Pride-kulkueessa? Jos heteromies duunaa muunsukupuolista naista, niin ihan perusheteroseksiähän se on. Eikä seksin harrastamisen tai libidon määrä ole mitään seksuaalisia suuntautumisia, vaan ihan normaalia vaihtelua seksin harrastamisen ja libidon määrässä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, että iso osa ihmisistä on käytännössä ns. demiseksuaalisia. Joillakin se "tunnesiteen" muodostuminen kestää pidempään, joillakin se tapahtuu melko nopeasti.
Ei ole iso osa demiseksuaalisia. Itse olen, ja kyllä selvästi kaltaiseni on poikkeus. Esim. huomaan koko ajan, että mun kaverit pystyy ihastumaan johonkin julkkikseen tai tosielämän mieheen hyvin seksuaalissävytteisesti pelkästään näkemisen perusteella. Sitten sitä ihastellaan miten on kuuma ja tekisin mieli saada. Jos ollaan vähän alkoholia otettu ja estot pois, menee entistä hurjemmaksi. Itse taas en deminä tuntisi mitään himoa, vaikka maailman komein mies tulisi minua pokaamaan, koska en kerta kaikkiaan pysty tuntemaan mitään seksuaalista pelkän ulkokuoren perusteella, siihen vaaditaan henkinen yhteys ja syvä luottamus toiseen. Tavallaan ihastun toisen mieleen, en kehoon, ja ellen ole ihastunut mieleen, en pysty keholliseen yhteyteen.
Mutta harvalla se on näin, useimmat kyllä pystyy varsin hyvin tuntemaan esim. baarissa olevaan hyvännäköiseen mieheen heti vetoa, ja jos ei parisuhdestatus, omat moraaliset näkemykset tms. estä, menemään vaikka yhdenillan juttuunkin sen kanssa. Itselläkään ei ole mitään näkemystä että sellaisessa olisi mitään vikaa, mutta kun mulla ei vaan mikään värähdä ellen tunne syvästi sitä miestä.
Kun täällä kirjoitin aikanaan kuinka en ollut valmis ja halukas harrastamaan seksiä naisen kanssa neljänsien treffien yhteydessä naisen selkeästä ja ymmärrettävästä vihjeestä huolimatta, niin sain kuulla olevani mm. hyvin estynyt oeini munaine tai impotentti tai sitten vain homo. Ja ymmärtää, se, että minun on täysin turha odottaa, että minä ja nainen vosimme olla tulevaisuudessa yhdessä; ellei kaveruutena pidetä sitä, että nainen ei ehkä painosanalla ehkä juoske karkuun tai syle pääleni jos vielä joskus joutuisi minun näkemään ja kohtaamaan.
- Yhtään kommenttia en saanut, että tuohan on ihan normaalia ja tavanomaista. Tai mitä sitten, että näin kävi, kuinka oli kuitenkin kiva että saatoitte seuraavana aamuna syädä aamupalaa yhdessä kun jäit
(tai jäin) hänen luokseen yöksi nukkuen sohvalla ja hän omassa sängyssään.
Sen sijaan, että sain kuulla tällaisen ratkaisun kertovan myös, siitä, miten olin täys mulkku ja huonokäytöksinen jonka pitäisi syvästi hävetä kun kehtasin jäädä hänen luokeen yöksi ymmärtämättä, että naisen mainina siitä, kuinka voisin jäädä hänen luokseen myös nukkuen sohvalla pli retorinen kysymys, johon olsi pitänyt vastata ,että ei kiitos lähden tästä nyt luotasi pois; ettei naisen tarvitrse katsella kaltaisiatni kuvotusta, joka torjuu hänen halunsa harrastaa seksiä, hänen kanssaan. - Hänen jossa ei ollut, eikä ole mielestäni mitään eritysitä ulkosuta tai sitä ns. sisäistä ("henkistä") vikaa tai puutetta.
Huomaan myös. että demiseksuaalina(ko) sitten elämien ei ainakaan ikävuosien karttuessa ole helpottanut yhtään. Päinvastin mielessäni on käynyt, että entä, jos en enää koskaan pääse harrastamaan seksiä, kun en ehkä osaa itse johdatella minua naista siihen. - Ja miksi piiansian itseäni haavella ja unelmalla, että joku nainen vielä saattaisi johdattaa meidät siihen.
Tosinaan huomaan unelmoivani vain hetkestä ja tilanteesta, jossa etenisin tai etensimme siihen (harrastamaanseksiä) kuin jonkun taian tai vastaan yliluonnollsien voiman saattelemana.....
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole se kaikista tavanomaisin, yleisin ja "normaalein" seksuaalisuus? Tai siis oli ainakin ennen.
Ei se ollut sitä ennenkään. Mutta ennen sosiaaliset normit, uskontojen säännöt, raskauden uhka kun ei ollut ehkäisyä, pakottivat toimimaan käytännössä ikään kuin demiseksuaalit eli ainakin naisen piti olla aika harkitseva kelle antaa ja kelle ei. Huono maine, pilkka, avioliittoon pääsemättömyys kylänpyörä-maineen takia, elämän pilaava yksinäinen lapsi olivat riskinä jos antoi himojen viedä. Aina jollain itsekontrolli petti ja niitä juttuja silti kävi, mutta pääosin "hyvien perheiden tytöt" yrittivät säästää itseään potentiaalisille hyville aviomiehille. Ei siksi, että he olisivat olleet demiseksuaaleja, eikä kylän kuumimmat kollit olisi kiihottaneet, vaan siksi, että riskit heidän koko loppuelämälleen oli liian suuret sellaisista seikkailuista.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt niitä jotka voivat panna ketä tahansa ilman tunteita. Hyi helvetti
Ne on niitä jotka eniten harrastaa yhden illan juttuja. Ne ihmiset eivät tarvitse tunteita. Pelkkä fyysinen t*ydytys riittää. Tiedän erään naisen joka ei tarvitse lainkaan tunteita harrastaakseen s*ksiä. Ei ole kuulemma täysin kartalla kuinka monta eri kumppania on ollut. Sanoi, että summa ei ainakaan ole yli 300. Mielestäni tuo on jo kuvottavaa. En yhtään ihmettele, että tuollaisen menneisyyden takia hänen nykyinen puolisonsa on mustasukkainen. On ymmärrettävästi vaikea luottaa ihmiseen, jonka sekskumppaneiden määrä lasketaan sadoissa. Itse en edes lähtisi suhteeseen tuollaisen lunttusen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt niitä jotka voivat panna ketä tahansa ilman tunteita. Hyi helvetti
Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Jos tekee mieli munaa niin sitten sitä on saatava.
Ok. Onneksi itselläni ei mene noin.
En ole ikinä ollut tilanteessa missä "on pakko saada munaa".
Mä olen. Tai ei sitä toki siinä mielessä pakko ole, että eipä sitä kuolisi jos ei saisikaan. Mutta välillä vaan pitkinä sinkkuvuosina on tullut fiilis, että tänä yönä haluan munaa. Sitten olen lähtenyt baariin sitä hakemaan, ja ollut taas pitkän aikaa tyytyväinen pelkän masturbaation kanssa, kun olen välillä saanut aitoakin. Mutta kun mä en pidä yhden yön juttuja mitenkään huonona juttuna, niin kun musta siltä tuntuu että nyt haluan saada, niin voin sitä myös hakea.
Mm, ymmärrrän. Minäkin paljon helpommin kiinnostunn ihmisestä jonka oon tavannut ihan normielämässä. Mutta oon mä tosi hyviä keskusteluja käynyt muutaman miehen kanssa deittisivuilla. Nää ei kuitenkaan oo johtaneet mihinkään johtuen osaksi omasta epävarmuudesta ja osaksi pitkähköstä välimatkasta. N32