Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jään työttömäksi ja ikää 62-vuotta. Otin jo yhteyttä te-palveluihin

Vierailija
03.01.2025 |

Ja sieltä kuulemma voi päästä työnhakuun liittyville kursseille. Tai johonkin digikurssille. 

Kommentit (238)

Vierailija
161/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne lisäpäivät sitten kaikkia koske. Jos ei ole ollut oikein koskaan töissä, ei saa niitä lisäpäiviä.

Paljonko kaikkiaan pitää työvuosia olla että saa lisäpäiviä ja mitä ne on?

Vierailija
162/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole säästöjä?

No ei varmaan kaikilla ole. Ei pienituloiset naiset ole mitään pystyneet säästämään. Toki isotuloiset johtajat yms. sellaiset ovat varmaan pystyneet säästämään. Aiemmin ei ollut edes tarjolla kovin hyvin vuokra-asuntoja, joten piti ostaa oma asunto. Siihen on menneet monen rahat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne lisäpäivät sitten kaikkia koske. Jos ei ole ollut oikein koskaan töissä, ei saa niitä lisäpäiviä.

NO ei kaikilla ole, vaikka niitä ei tarvittaisi kovin paljon. 

Vierailija
164/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa yrittää. Työllistyin itse 58-vuotiaana vakituiseen paikkaan. Jos nyt jäisin työttömäksi, hakisin ensin töitä ja sitten eläkeputkeen, jos ei tärppäisi. Tykkään kyllä tehdä töitä, olen pitänyt itsestäni hyvää huolta ja olen hyvässä kunnossa.

Et hakisi eläkeputkeen, sillä Orpon hallitus suuressa viisaudessaan poisti sen.

Vierailija
165/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan voit lukea näistä aikaisemmista viesteistä tästä asiasta.... Täällä on jo tätä asiaa käsitelty.

Vierailija
166/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa yrittää. Työllistyin itse 58-vuotiaana vakituiseen paikkaan. Jos nyt jäisin työttömäksi, hakisin ensin töitä ja sitten eläkeputkeen, jos ei tärppäisi. Tykkään kyllä tehdä töitä, olen pitänyt itsestäni hyvää huolta ja olen hyvässä kunnossa.

Se saattaa tulla joskus uudelleen käyttöön, jos/kun Suomen taloudella menee paremmin. 

Vierailija
167/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaan kaikilla ole. Ei pienituloiset naiset ole mitään pystyneet säästämään. Toki isotuloiset johtajat yms. sellaiset ovat varmaan pystyneet säästämään. Aiemmin ei ollut edes tarjolla kovin hyvin vuokra-asuntoja, joten piti ostaa oma asunto. Siihen on menneet monen rahat. 

No täällähän on monilla ihan pakkomielteinen hinku ostaa se oma asunto, usein niin järjettömän isolla lainalla ettei ole mahista elää normaalia elämää saati säästää. 

Vierailija
168/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viraston nimi on Työmarkkinatori.

Et kertonut millä alalla olet.

Sitten virkailija on työmarkkinatorivirkailija.  Palveluja ei ole. Kaikki palvelut on ajettu alas. Tosin työmarkkinatorivirksilijoiden määrä kasvaa kun työttömien määrä nousee.

Vierailija
169/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällähän on monilla ihan pakkomielteinen hinku ostaa se oma asunto, usein niin järjettömän isolla lainalla ettei ole mahista elää normaalia elämää saati säästää. 

No se oli joskus pakko ostaa, kun ei ollut vuokra-asuntoja tarjolla. Nykyään on vuokra-asuntoja tarjolla huomattavasti paremmin. Ei ole mitään pakkomiellettä. Olet ymmärtänyt väärin. No tietysti asunnon voi myydä nyt, jos joku sen ostaa ja mennä sitten vuokra-asuntoon. Elelee sitten niillä asunnosta saamillaan tuloilla, sitten perilliset ovat vihaisia, kun laittaa rahat menemään.

Vierailija
170/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisillahan olen yleisesti palkat pienemmät kuin miehillä. Syytä en tiedä. 

Vierailija
171/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se saattaa tulla joskus uudelleen käyttöön, jos/kun Suomen taloudella menee paremmin. 

Eikä tule. 

Vierailija
172/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatori lähettää lausuntoja Kelaan. Sellaiset yli miljoona per vuosi.

Mitä hyötyä tästä byrokraatista on työttömille? Ei mitään. 

Vierailija
173/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli joskus pakko ostaa, kun ei ollut vuokra-asuntoja tarjolla. Nykyään on vuokra-asuntoja tarjolla huomattavasti paremmin. Ei ole mitään pakkomiellettä. Olet ymmärtänyt väärin. No tietysti asunnon voi myydä nyt, jos joku sen ostaa

Kiinnostaa milloin on ollut tilanne ettei ole ollut vuokra-asuntoja? Meinaan vaan kun itse valtaosan elämästäni sellaisissa asunut. Vai tarkoitatko jonkun tietyn instanssin (kunta/kaupunki) vuokra-asuntoja? 

Vierailija
174/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tossa iässä kohti eläkeputkea?

Ei ole enää mitään putkea.

Vierailija
175/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeputki tarkoittaa ansiosidonnaisen lisäpäiviä, kunnes täyttää 65v. Silloin viimeistään eläkkeelle, jos mahdollista.

Vierailija
176/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatanan Demarit tämä työväenpuolue sen poisti tiesitkö asiasta. 

Vierailija
177/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä paska valehtele jumalainen Sannasi sen poisti. 

Vierailija
178/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää mitään putkea.

Sdp hallitus Marinin johdolla sen poisti. 

Vierailija
179/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos politiikan seuraaminen on tätä tasoa en ihmettele yhtään että äänestät Demareita Marinin hallitus lakkautti eläkeputken. 

Vierailija
180/238 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan just täydellinen ikä jäädä pois työelämästä. Itse toivon, että sen ikäisenä saisin lopettaa työt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän