Vain harvat käyttää skanneria prismassa, miksi?
Nautitteko siitä jonottelusta ja tuotteiden edes takaisin lappaamisesta?
Kommentit (447)
Meidän kaupassa vain varttuneemmat, fiksut ikäihmiset asioivat itsepalvelu kassoilla. Kaamea jono juoppoja nuoria miehiä jonottaa viina kassalle.
Eihän siitä skannerista ole mitään hyötyä.
On helpompi skannata tuotteet kerralla itsepalvelutiskillä kuin joka välissä skannailla tuotteita yksitellen.
Ylimääräinen vaiva on myös kantaa skanneria korissa, hakea se jne.
Täysin idioottimainen keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En minäkään käytä, enkä tiedä muitakaan, jotka käyttävät palveluita, joita eivät tarvitse. Joten en tiedä mikä oli tämä väkisin väännetty yhteys tähän asiaan."
Okei, no minäpä kerron. Se, että vaikka siellä kassalla istuu henkilö tarjoamassa jotain palvelua, ei sitä ole pakko käyttää jos et sitä tarvitse.
Minä koen kassahenkilön palvelun hyödylliseksi, joten käytän sitä mielummin kuin itsepalvelua.
No tulihan se varsinainen vastaus sieltä vihdoinkin. Vielä parempi olisi ollut jos olisit avannut että miksi koet sen kassahenkilön tarjoaman palvelun hyödylliseksi, mutta ainakin tuo sentään jo vastaa esitettyyn kysymykseen.
On vastaavia vastauksia ollut paljon jo aiemmin. Sinä vaan et ole sisäistänyt lukemaasi aiemmin, lienetkö sitten näitä nykyajan uuslukutaidottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siinä missä muilla menee 10-20min kassalla niin skannerin avulla asia hoituu parhammillaan alle minuutissa."
Kellotin tuon. Tulin valmiina kortti kädessä päätteelle. Siitä kun aloitin tapahtuman kesti kahdeksan (8) sekuntia siihen että olin maksanut tuotteeni ja valmiina poistumaan kaupasta.
Tuo kassalla jonotusaikasi on aivan ylikanttiin sekin. Tai ainakin siellä missä minä käyn jonotusaika on muutamia minuutteja. Mutta se ei olekaan Prisma. Ehkä kannattaa tosiaan vältellä Prismoja, jos jonot ovat noin pahat. Tai käyttää skanneria. Mulla on muut kaupat.
Niin, nyt puhutaan prismasta eikä sinun paikallisesta Penan-lähikaupasta jossa maitopurkkien päältä pyyhitään pölyjä.
Mun Penan lähikauppa on pk-seudun sittari,
Heh, sinä todella jaksat länkyttää. Koitas joskus sivusilmällä siinä jonossa seistessäsi katsoa miten kauan menee vaikkapa yhden maitopurkin ostossa ip-kassalla. Sillä ihan sama aika menee maksaessa kärryllinen ostoksia jotka on itse skannannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En minäkään käytä, enkä tiedä muitakaan, jotka käyttävät palveluita, joita eivät tarvitse. Joten en tiedä mikä oli tämä väkisin väännetty yhteys tähän asiaan."
Okei, no minäpä kerron. Se, että vaikka siellä kassalla istuu henkilö tarjoamassa jotain palvelua, ei sitä ole pakko käyttää jos et sitä tarvitse.
Minä koen kassahenkilön palvelun hyödylliseksi, joten käytän sitä mielummin kuin itsepalvelua.
No tulihan se varsinainen vastaus sieltä vihdoinkin. Vielä parempi olisi ollut jos olisit avannut että miksi koet sen kassahenkilön tarjoaman palvelun hyödylliseksi, mutta ainakin tuo sentään jo vastaa esitettyyn kysymykseen.
On vastaavia vastauksia ollut paljon jo aiemmin. Sinä vaan et ole sisäistänyt luk
Mitä se hyödyttää jos joku toinen jolta en ole kysynyt mitään on vastannut jotain johonkin kysymykseen jota minä en ole esittänyt?
Kaikenlaista tarinaa on jo 17 ketjua mutta mistään ei kuitenkaan ilmene miten vaihtorahat palautetaan. Onko siellä kassalipas jota henkilökunta vahtii vai tuleeko vaihtorahat johonkin kippoon niinkuin neukuissa aikoinaan?
"Voipa joku olla myös niin fiksu, että käy kaupassa silloin, kun siellä ei ole ruuhkaa. Silloin pääsee ihmiskassaltakin läpi samassa ajassa, kun sinä tolskaat sen skannerisi kanssa."
Et pääse ihmiskassalta läpi kahdeksassa sekunnissa vaikka sinulla olisi ainoastaan yksi ostos. Skannaamalla pääset vaikka kamaa olisi kaksi kärryllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole töissä Prismassa, haluan palvelua.
Haluat jonottaa ja purkaa tavarat hihnalle ja pakata ne sitten vielä kassiin? No selvä sitten.
Nykyään pitäisi roskatkin lajitella hirveän tarkkaan,alan ihmetellä mistä sitten maksan jätefirmalle.
Toinen asia, joka erottelee jyvät akanoista: joillekin tosiaan roskien lajittelu on pieni itsestäänselvä teko ympäristön hyväksi, joillekin sekin on niin hirveän vaativaa.
Tiedoksi, et sinä jätefirmalle maksa lajittelusta, vaan jätteen poisviemisestä. Ja jos poisvietävää sekajätettä on enemmän, niin hinta nousee.
Meidän kaupungissa käy aina eri autot eri aikataululla keräämässä eri laatuiset jätteet, lisäksi ovat eri firmoja. Jos sekajätettä kerättäisiin enemmän, niitä jäteautojen käyntejä olisi harvemmin. Bisnestä tuo on, eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siitä skannerista ole mitään hyötyä.
On helpompi skannata tuotteet kerralla itsepalvelutiskillä kuin joka välissä skannailla tuotteita yksitellen.
Ylimääräinen vaiva on myös kantaa skanneria korissa, hakea se jne.
Täysin idioottimainen keksintö.
No ei kyllä pidä yksikään noista väitteistä paikkaansa, paitsi ehkä tuo että korin kanssa skanneri ei ole kauhean kätevä. Kärryt aina ehdottomasti, niissä on se oma pikavetokotelokin sille skannerille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole töissä Prismassa, haluan palvelua.
Haluat jonottaa ja purkaa tavarat hihnalle ja pakata ne sitten vielä kassiin? No selvä sitten.
Nykyään pitäisi roskatkin lajitella hirveän tarkkaan,alan ihmetellä mistä sitten maksan jätefirmalle.
Toinen asia, joka erottelee jyvät akanoista: joillekin tosiaan roskien lajittelu on pieni itsestäänselvä teko ympäristön hyväksi, joillekin sekin on niin hirveän vaativaa.
Tiedoksi, et sinä jätefirmalle maksa lajittelusta, vaan jätteen poisviemisestä. Ja jos poisvietävää sekajätettä on enemmän, niin hinta nousee.
Meidän kaupungissa käy aina eri autot eri aikataululla keräämässä e
No se että teidän kaupungissa ei osata järjestää jätehuoltoa ei tarkoita etteikö sitä osattaisi yhtään missään. Vähän kyllä epäilen tuotakin väitettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vastaavia vastauksia ollut pa
Mitä se hyödyttää jos joku toinen jolta en ole kysynyt mitään on vastannut jotain johonkin kysymykseen jota minä en ole esittänyt?
Oikeasti etkö ymmärrä vastauksia muihin kuin omiin kysymyksiisi etkä edes niihinkään?
Tähän totean, että keskustelu on turhaa jos vastapuoli ei ymmärrä vastauksia. Minä luovutan.
Vierailija kirjoitti:
"Voipa joku olla myös niin fiksu, että käy kaupassa silloin, kun siellä ei ole ruuhkaa. Silloin pääsee ihmiskassaltakin läpi samassa ajassa, kun sinä tolskaat sen skannerisi kanssa."
Et pääse ihmiskassalta läpi kahdeksassa sekunnissa vaikka sinulla olisi ainoastaan yksi ostos. Skannaamalla pääset vaikka kamaa olisi kaksi kärryllistä.
No,ihan kaikki ei mittaa asioita mikä aika menee mihinkin tekemiseen. Se aika menee mikä menee ja mikä vaihtoehto on valittu. Minulle kahdeksan sekuntia on aika mikä ei merkitse mitään.( En ole sadan metrin pikajuoksija). Nopeus, ajankäyttö ja nää muut nopeuteen perustuvat jutut jotenkin vaan ei ole ainakaan minun juttu. Siis mihin kiire?
"Oikeasti etkö ymmärrä vastauksia muihin kuin omiin kysymyksiisi etkä edes niihinkään?"
Oikeasti etkö ymmärrä että jonkun muun antama vastaus jonkun toisen esittämään kysymykseen ei ole vastaus minulle minun esittämään kysymykseen? OIKEASTI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No,ihan kaikki ei mittaa asioita mikä aika menee mihinkin tekemiseen. Se aika menee mikä menee ja mikä vaihtoehto on valittu. Minulle kahdeksan sekuntia on aika mikä ei merkitse mitään.( En ole sadan metrin pikajuoksija). Nopeus, ajankäyttö ja nää muut nopeuteen perustuvat jutut jotenkin vaan ei ole ainakaan minun juttu. Siis mihin kiire?
Miksi sitten hehkutat pääseväsi palvelukassalta läpi samassa ajassa kuin skannaamalla itse jos asialla ei ole sinulle mitään merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten hehkutat pääseväsi palvelukassalta läpi samassa ajassa kuin skannaam
Ja miten tiedät että niihin menee sama aika jos et mittaa sitä? Ei paljoa taas järki päätä pakota vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No,ihan kaikki ei mittaa asioita mikä aika menee mihinkin tekemiseen. Se aika menee mikä menee ja mikä vaihtoehto on valittu. Minulle kahdeksan sekuntia on aika mikä ei merkitse mitään.( En ole sadan metrin pikajuoksija). Nopeus, ajankäyttö ja nää muut nopeuteen perustuvat jutut jotenkin vaan ei ole ainakaan minun juttu. Siis mihin kiire
Eri kirjoitti,unohtui mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No,ihan kaikki ei mittaa asioita mikä aika menee mihinkin tekemiseen. Se aika menee mikä menee ja mikä vaihtoehto on valittu. Minulle kahdeksan sekuntia on aika mikä ei merkitse mitään.( En ole sadan metrin pikajuoksija). Nopeus, ajankäyttö ja nää muut nopeuteen perustuvat jutut jotenkin vaan ei ole ainakaan minun juttu. Siis mihin kiire
Eri kirjoitti,unohtui mainita.
No se selittää. Siis mihin kiire? Pois sieltä kaupasta. Vaikka jonottaminen tuntuukin olevan suomalaisille niin kovin rakas harrastus, niin itse en ole siitä koskaan pitänyt ja pyrin välttämään sitä kaikin mahdollisin keinoin. Kuten esim. skannaamalla itse ostokseni.
Vielä harvempi tuntuu osaavan kertoa asialle mitään järjellistä syytä. Jotkut kuvittelevat olevansa jotain työllistäviä sankareja, vaikka nopea analyysi kaupan kustannusrakenteesta ja operatiivisista prosesseista kertoisi heti että se kassahenkilö on sekä kustannuseränä mitätön, että lisäarvon tuottajana korkeintaan marginaalinen ja heille löytyisi heti paljon tuottavampaakin työtä kaupassa kuin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää tyhmälle miten tuo toimii? Näin joulun alla ekaa kertaa kun pari käytti, en tiennytkään moisesta.
Skanneri otetaan käyttöön etukortilla kauppaan mennessä. Tuotteesta luetaan viivakoodi samalla kun kerätään. Lopuksi itsepalvelukassalla lopetetaan ostosreissu ja maksetaan skannatut tuotteet.
Tulostuuko siitä skanneritelineestä yksi viivakoodikuitti kassalle näytettäväksi? Jos, niin tuollainen oli käytössä jo 2000-luvun alussa meidän S-marketissa.
Ei tulostu enää, vaan itsepalvelukassalla painetaan "kerää ja skannaa" -nappia ja luetaan S-etukort
Joo, meidän S-market pilotoi tuon järjestelmän 2000-luvun alkupuolella. On siinä omat ongelmansa. Ja kuten joku huomioikin, niin se lisää kuluja jonkin verran. Ei pelkästään laiteinvestoinnin osalta. Vaan myös hävikkinä. Ja laiterikkoina. Niitä meni suhteellisen usein rikki, kun asiakkaat antoi niitä lasten käsiin leikittäväksi ja pudoteltavaksi. Silloin korjaustoiminta oli hidasta. Kun toisessa maassa. Nykyisin jo lienee nopeampaa, koska ongelma tuskin on poistunut. Siis niiden pudottelu lattialle. Iso osa asiakaskunnasta tykkäsi niistä jo silloin. Minä en käyttänyt, enkä käytä edelleenkään.
Voipa joku olla myös niin fiksu, että käy kaupassa silloin, kun siellä ei ole ruuhkaa. Silloin pääsee ihmiskassaltakin läpi samassa ajassa, kun sinä tolskaat sen skannerisi kanssa.