Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain harvat käyttää skanneria prismassa, miksi?

Vierailija
02.01.2025 |

Nautitteko siitä jonottelusta ja tuotteiden edes takaisin lappaamisesta? 

Kommentit (447)

Vierailija
381/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näyttää olevan joku jankkaaja, joka ei ymmärrä yritystoiminnasta mitään. Mikään yritys ei pidä palkkalistoilla ylimääräisiä työntekijöitä. Jos siellä kaupalla olisi sille kassalle valmiiksi muita töitä, mitkä pitää saada tehtyä, olisi siellä jo nyt nykyistä enemmän työntekijöitä tai annettaisiin nykyisille enemmän työtunteja. Jos se kassa ei työllisty siihen kassan työhön ja sen työtunnit vapautuu, ei sille kassalle jatkossa edes varata työtunteja. Joko tunnit vähenee tai palkataan vähemmän työntekijöitä työmäärän vähentyessä. Siksi palvelukassan käyttö on oikeasti myös kannanotto työllistää ihmisiä, eikä tehdä itse ilmaiseksi kaupan työntekijöiden töitä itsepalvelukassoilla tai skannauksella.

Todennäköisesti nämä samat jankkaajat ovat ihmisiä, jotka huutavat suu vaahdossa menkää töihin -mantraansa sen kummemmin älyämättå, missä niitä tyäpaikkoja edes olisi  tai edes sitä, millä tavalla niitä työpaikkoja pidetään olemassa. 

Vierailija
382/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuni näköjään pompannut suosituksi.

Osa on näemmä taas niin ulapalla että sekoittaa skannerit ja itsepalvelukassojen käytön vaikkakin skannerin käyttäjät maksaakin ip kassalla.

Jotkut taas ovat niin kujalla että pelkäävät laittavansa tuotteen pussiin ilman skannausta? Onko nämä nyt niitä henkilöitä jotka unohtavat lapsensakin ostoskärryyn kun lähtevät kaupasta?Vai niitä jotka kusee kenkäkaappiinsa?

Sulla on skanneri toisessa kädessä, otat tuotteen toiseen käteen "PIIP" ja asetat tuotteen pussiin. Skanneri on tarkoitettu normaaleja ruokaostoksia varten, jos haluat ostaa seiskavitosenviemärimuhvintiivistesarjan niin voi hyvinkin olla ettei skanneri sitä löydä mutta kaikki elintarvikkeet jne. Se löytää. 

Ja mitä tulee näihin satunnais tarkastuksiin niin se kestää yleensä n.15-20sekunttia kun myyjä sattuman varaisesti skannaa muutaman tuotteesi ja tarkistaa kuitilta. Ei ainakaan meidän prismassa olla koskaan levitetty koko ruokaostoksia. 

Siinä missä muilla menee 10-30min kassalla niin skannerin avulla asia hoituu parhammillaan alle minuutissa. Käytännössä kävelet ip kassan läpi ostoskärryillä. Jos joku vielä väittää että jonottelee kassalle, lappaa ostoksensa hihnalle, maksaa ja lappaa ostokset pusseihin ja takaisin kärryihin niin puhuu pelkkää pskaa.

En vain pysty käsittämään miksei joku käyttäisi tällaista arkea helpottavaa asiaa kun sellainen on prismaan järjestetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin, että Minna Haapkylä käytti kerran skanneria. Useimmiten vain itsepalvelukassaa, kun ostaa halpaa lohta.

Vierailija
384/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koske toisten likaisilla käsillä lähmimiin vehkeisiin, hyi.

Vierailija
385/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hengen talous.

Helpointa on ottaa se pieni kori ja kerätä ostokset siihen. Ei oikein toimi se skanneri siinä mukana kun on yhdessä kädessä kori ja toisella poimitaan tuotteet hyllystä.

Jos olisi niin paljon ostoksia kerralla, että tarvitsisin ostoskärryn, niin silloin varmaan skanneria ainakin kokeilisin.

Vierailija
386/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan tulee Itsepalveluhierojatkin. Saat mennä hierontapöydälle ja hieroa itseäsi. Sitten vaan maksat laskun.

Ravintolassa saat itse tehdä ruokasi. Siihenhän on jo osittain mentykkin.

Renkaanvaihdossakin pääset nopeammin kun vaihdat ne itse. Itsepalveluvaihtopisteessä...

Vierailija
387/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä skanneri?

Vierailija
388/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran. Oli hankala. Virhetuotteen poistaminenkin oli kamala sirkus.

Vierailija
389/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on harvoin niin kiire mihinkään, ettenkö ehtisi käyttää ihan palvelukassaa. Lisäksi maksan usein käteisellä.

Vierailija
390/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koske toisten likaisilla käsillä lähmimiin vehkeisiin, hyi.

Saako nauraa? Niitä sun ostamia tuotteita ei ole kukaan muu koskenut?

Vierailija
391/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siinä missä muilla menee 10-20min kassalla niin skannerin avulla asia hoituu parhammillaan alle minuutissa."

Kellotin tuon. Tulin valmiina kortti kädessä päätteelle. Siitä kun aloitin tapahtuman kesti kahdeksan (8) sekuntia siihen että olin maksanut tuotteeni ja valmiina poistumaan kaupasta.

Niin. Kassoilta pääsee nopeammin pois, mutta jos ajatellaan koko kauppareissua, niin skannerin käyttö vs. tuotteen skannaaminen itsepalvelukassalla vie kuitenkin yhtä paljon aikaa. ainoa ero on se, että skannaaminen tapahtuu eri lokaatiossa.

Itse käyttäisin skanneria, jos niitä olisi kaupan molemmilla sisäänmenoporteilla. Meillä on vain toisella.

Vierailija
392/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassoilla ärsyttää eniten portti, josta ulospäästäkseen täytyy näyttää kuitin viivakoodia. Hyvin usein olen onistunut sujauttamaan kuitin jonnekin ajattelematta asiaa yhtään ja sitten siinä portilla sitä pitää alkaa etsimään. Onneksi kuitenkin siinä on myyjä lähes aia paikalla ja he voivat avata portin ilman kuittiakin, mutta joka tapauksessa ärsyttävä muutos entiseen verrattuna. Varkaiden takiahan ne on otettu käyttöön.

olisi helpompi, jos portti olisikin ennen ip-kassoja ja niistä pääsisi läpi näyttämällä etukorttia. Kortittomille asiakkaille sitten olisi vieressä linjasto, jossa potti olisi kassojen jälkeen.

Vierailija
393/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatyöskentely aiheuttaa kassoille tuki- ja liikuntaelinvammoja. Esimerkiksi olkapää joutuu kovalle koetukselle ja voi ranteetkin kipeytyä. Jos siis käyttää palvelukassoja, niin samalla aiheuttaa välillisesti kassamyyjälle rasitusvammoja ja se taas lisää yhteiskunnan kuluja, kun niitä pitää hoitaa sairauslomilla ja kirurgisesti :D

Vierailija
394/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa skannerit. Tuntisin olevani katseen alainen ja lähtökohtaisesti mun kuviteltaisiin yrittävän varastaa. Siksi maksan ihmiskassalla.

Olet sitä kassalla jos kassa mokaa ja et huomaa olet myös 

Lasken aina n. kympin tarkkuudella mitä mun ostoskori maksaa ja kerran ihmettelin että meni alakanttiin mun laskelma ja kotona tarkistin niin kassa oli ottanut yhden oluen hinnan kun oli 8 päkki. En lähtenyt valittamaan. Ja kerran jätti ottamatta kokonaan 24 päkin hinnan. Sanoi ettei tarvi hihnalle nostaa, hän ottaa sen hinnan täältä. Ei ollutkaan ottanut. Tunsi kyllä itsensä varkaaksi kun huomattiin ulkona muttei palattu takaisin. 

Minulle kävi noin kerran yhden toisen tuotteen kohdalla, huomasin sen autossa. Palasin kauppaan asiakaspalvelutiskille, näytin kuittia ja tuotetta. Asiakaspalvelija soitti jonnekin, kiitti minua rehellisyydestä ja antoi 10 euron lahjakortin kauppaan. Meni hetki, kun meinasin sanoa, että siis tämähän meni niin päin, että minä en maksanut tarpeeksi,että eikö minun pitäisi maksaa, mutta tajusin, että nuo kai oikeasti olivat kaupassa päättäneet, että rehellisyydestä kiinni jääneet asiakkaat palkitaan. Olen asioinut ahkerammin sitten tuossa kaupassa, koska olihan se kiva ylläri, että rehellisyydestä kerrankin palkittiin.

Vierailija
395/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen pöpökammoinen enkä haluaisi lääppiä sitä satojen muiden käyttämää vekotinta

Vierailija
396/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän ne työpaikat katoaa, kun koneet hoitavat homman. Nyt on jo kauppoja ilman henkilökuntaa. Kai siellä joku käy täyttämässä hyllyt ja siivoamassa välillä.

Vierailija
397/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan joskus itsepalvelukassalla jos minulla on maksimissaan muutama ostos ja on kiire. Muuten en. Käyttääkö muka joku itsepalvelukassaa jos on kärryllinen tavaraa? En itse käytä, koska en ole töissä siellä! Se on työtä, haluan rentoutua ja kassahenkilö saa tehdä työn puolestani. Ahdistaa se kun pitää etsiä niistä tuotteista viivakoodit, joita ei aina heti edes löydy! Hirveä homma!

Vierailija
398/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassatyöskentely aiheuttaa kassoille tuki- ja liikuntaelinvammoja. Esimerkiksi olkapää joutuu kovalle koetukselle ja voi ranteetkin kipeytyä. Jos siis käyttää palvelukassoja, niin samalla aiheuttaa välillisesti kassamyyjälle rasitusvammoja ja se taas lisää yhteiskunnan kuluja, kun niitä pitää hoitaa sairauslomilla ja kirurgisesti :D

Tahdot siis nämä kassat joka tapauksessa veronmaksajien eläteiksi, joko työttömiksi tai työkyvyttömyyseläkeläisiksi. 

Vierailija
399/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen pöpökammoinen enkä haluaisi lääppiä sitä satojen muiden käyttämää vekotinta

Kukaanhan ei ole niitä kaupan hyllyllä olevia tuotteita käpälöinyt ennen sinua? Etkö sinä osaa pestä käsiäsi kauppareissun jälkeen?

Vierailija
400/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjuni näköjään pompannut suosituksi.

Osa on näemmä taas niin ulapalla että sekoittaa skannerit ja itsepalvelukassojen käytön vaikkakin skannerin käyttäjät maksaakin ip kassalla.

Jotkut taas ovat niin kujalla että pelkäävät laittavansa tuotteen pussiin ilman skannausta? Onko nämä nyt niitä henkilöitä jotka unohtavat lapsensakin ostoskärryyn kun lähtevät kaupasta?Vai niitä jotka kusee kenkäkaappiinsa?

Sulla on skanneri toisessa kädessä, otat tuotteen toiseen käteen "PIIP" ja asetat tuotteen pussiin. Skanneri on tarkoitettu normaaleja ruokaostoksia varten, jos haluat ostaa seiskavitosenviemärimuhvintiivistesarjan niin voi hyvinkin olla ettei skanneri sitä löydä mutta kaikki elintarvikkeet jne. Se löytää. 

Ja mitä tulee näihin satunnais tarkastuksiin niin se kestää yleensä n.15-20sekunttia kun myyjä sattuman varaisesti skannaa muutaman tuotteesi ja tarkistaa kuitilta. Ei ainakaan me

??? Missähän ihmeen Prismassa tällainen nyt on sitten? Miksei Prisma mainosta asiaa mitenkään? Kyllä varmasti muuten vie aikaa, kun asiakkaat rupeavat jo kaupassa pakkaamaan tavaroita kasseihinsa. Nytkin viedään itsepalvelukassat pois vaikka ja mistä, kun niitä käyttävät usein myymälävarkaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän