Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain harvat käyttää skanneria prismassa, miksi?

Vierailija
02.01.2025 |

Nautitteko siitä jonottelusta ja tuotteiden edes takaisin lappaamisesta? 

Kommentit (447)

Vierailija
301/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä Prismassa, haluan palvelua.

Haluat jonottaa ja purkaa tavarat hihnalle ja pakata ne sitten vielä kassiin? No selvä sitten.

Nykyään pitäisi roskatkin lajitella hirveän tarkkaan,alan ihmetellä mistä sitten maksan jätefirmalle.

Toinen asia, joka erottelee jyvät akanoista: joillekin tosiaan roskien lajittelu on pieni itsestäänselvä teko ympäristön hyväksi, joillekin sekin on niin hirveän vaativaa.

Tiedoksi, et sinä jätefirmalle maksa lajittelusta, vaan jätteen poisviemisestä. Ja jos poisvietävää sekajätettä on enemmän, niin hinta nousee. 

Vierailija
302/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaa paljon punalaputettuja tai ale-tuotteita, se itse skannaamisen idea kärsii. Ne alet kun ei piippaamalla hinnoissa näy ja kuitenkin tarvitaan  kassahenkilöä.

Aletuotteet näkyy kyllä maksettaessa vaikka eivät siinä skannerin näytöllä näykään. Punalaput ja ikärajatuotteet pitää henkilökunnan kuitata.

Sknnataanko se aletuote kuitenkin normaalisti?

Kyllä. Jos siis tarkoitat niitä tavallisia kaupan tarjoustuotteita, ei punalappuja. Tuo hämäsi itseänikin mutta onneksi älysin manata asiaa kassalla maksaessani jolloin kassahenkilö kertoi että vaikka se alehinta ei siinä skannerilla näykään, niin se tulee kassajärjestelmästä kuitenkin tuotetta maksaessa. Ja näinhän se tosiaan sitten olikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä missä muilla menee 10-20min kassalla niin skannerin avulla asia hoituu parhammillaan alle minuutissa.

Ei minulla ole koskaan mennyt lähikaupan kassalla noin kauan. Usein ei ole jonoa ollenkaan. 

Lähikaupoissa ei ole niitä skannereitakaan, ellei se lähikauppa satu olemaan Prisma.

Ja jos se lähikauppa sattuu olemaan Prisma, on siellä myös käytännössä aina jonoa.

Vierailija
304/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä missä muilla menee 10-20min kassalla niin skannerin avulla asia hoituu parhammillaan alle minuutissa.

Ei minulla ole koskaan mennyt lähikaupan kassalla noin kauan. Usein ei ole jonoa ollenkaan. 

Joskus jouluna ja juhannuksena saattaa olla 20 min jonot,ei kai muulloin. Tuossa pari viikkoa sitten katselin kun ihmiset jonotti itsepalvelukassalle, ei paljon nopeuttanut  skannaajia.  

Vierailija
305/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö juuri näissä itsepalvelukassoissa ja skannauksissa ole uutisoitu olleen paljon varkauksia kun osa tuotteista jätetään skannaamatta? En ole koskaan huomannut mitään tarkastuksia tehtävän, eli kuinka paljon tuotteita lähtee maksamatta itsepalvelukassoiden läpi.

Eikä ole halpaa tällaisten skanneri/itsepalvelukassasysteemien ylläpitokaan.

Ja kuluttaja maksaa.

Hauskaa. Tässä on juuri monet valittaneet että aina joutuu tarkistukseen, ei jaksa sellaista. Ja toiset ei ole ikinä nähneet ainuttakaan tarkistusta. 

Valittajat keksii aina jonkin valituksen aiheen. Ei mua haittaa se että jotkut preferoi perinteisiä kassoja. Miksi teille on noin suuri ongelma että jotkut tykkää kerätä ja skannata? 

Perinteiset kassat eivät estä varkauksia. Varas on varas, käytti hän mitä kassamuotoa tahansa. 

En ole joutunut koskaan tarkastukseen, enkä kyllä paljon itsepalvelukassoja käytäkään. Täytyy sanoa, että olisi ärsyttävää joutua purkamaan ruokaostokset ja kiusallista olla tarkastettavana. Eikä se ainakaan nopeuta asiointia.

Tämä olikin taas yksi syy lisää olla käyttämättä itsepalvelua.

Vierailija
306/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen parhaimmillaan jonotellut prismassa 45minuuttia joku joulu

Vierailija
307/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus jouluna ja juhannuksena saattaa olla 20 min jonot,ei kai muulloin. Tuossa pari viikkoa sitten katselin kun ihmiset jonotti itsepalvelukassalle, ei paljon nopeuttanut  skannaajia.  

Ei skannaajien tarvitse kuin maksaa tuotteensa jotka ovat jo kärryssä itsepalvelukassan maksupäätteeseen. Minuutissa hommat hoidettu.

Vierailija
308/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaa käyttää niitä scannersseja koska pelkään suonieni pullistuvan ja pääni räjähtävän.

Vierailija
309/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin jouluna kaupassa meidän lähicittarissa ja jonotusaika oli ehkä 5 min, kassat veti tosi hyvin. Samanlainen jono näytti olevan itsepalveluun. 

Vierailija
310/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epähygieeninen kun kaikki lääppii samaa laitetta. Lisäksi ilmeisesti saattaa joutua satunnaistarkistutkseen varastaako. Joo en halua että laukkuani aletaan penkoa yms

Vierailija
311/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin jo kauppaa tuossa vaiheessa.

Vierailija
312/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epähygieeninen kun kaikki lääppii samaa laitetta. Lisäksi ilmeisesti saattaa joutua satunnaistarkistutkseen varastaako. Joo en halua että laukkuani aletaan penkoa yms

Samaa laitetta? Laitteita on ehkä viitisenkymmentä jotka pyyhitään ennenkuin ne laitetaan uudelleen käyttöön. Olen nähnyt että pyyhkivät.

Vierailija
313/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä laukustasi silloin jotain löytyy jos sitä halutaan penkoa. Suomessa pitää olla 100% varmuus varastamisesta ennenkuin henkilön voi ottaa kiinni.

Vierailija
314/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin skannerin ja nauraisin ihmisille kassajonossa :D

Vierailija
315/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä lääpityt ne ostoskärryjen kädensijat ovat.

Mutta juu, ei kiinnosta skannerin käyttö minuakaan. En näe sillä olevan hyötyä itselleni.

Vierailija
316/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä käytän. Kätevintä tossa on, kun ei tarvitse pakata uudestaan. Ison tavaramäärän kanssa se vie aikaa.

Kerran on pistokokeena tarkistettu. Mutta jos haluaa ostaa jotain punalaputettuja, niin en suoraan sanottuna tiedä miten toimii? Onko joku kokeillut? Voi olla säätöä. Tai sitten riittää sen portinvartijan retuuttaminen kattomaan mitäs tehdään tällaisessa tapauksessa? En ole kokeillut vielä.

Alkoholin kanssa riitti kun sanoin portinvartijalle tahtovani kaaliaa. Niin hän kävi kuittaamassa yli-ikäisyyteni ja tarkistamassa että täytän muutkin kriteerit. Selvinpäin ja silleen.  Tosin, jos olisi niin että olisi enemmän kassoja, ja vielä pakkauspalvelu hihnan päässä niin jäisi skannerit varmaan hyllyyn. Mutta eihän kauppias tällaisia tarjoa ja suomalaisena en siitä kuitenkaan haluaisi maksaa. Joten teen ite ja säästin... 

Vierailija
317/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin skannerin ja nauraisin ihmisille kassajonossa :D

Mä olisin jo toisessa kaupassa.

Vierailija
318/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä käytän. Kätevintä tossa on, kun ei tarvitse pakata uudestaan. Ison tavaramäärän kanssa se vie aikaa.

Kerran on pistokokeena tarkistettu. Mutta jos haluaa ostaa jotain punalaputettuja, niin en suoraan sanottuna tiedä miten toimii? Onko joku kokeillut? Voi olla säätöä. Tai sitten riittää sen portinvartijan retuuttaminen kattomaan mitäs tehdään tällaisessa tapauksessa? En ole kokeillut vielä.

Alkoholin kanssa riitti kun sanoin portinvartijalle tahtovani kaaliaa. Niin hän kävi kuittaamassa yli-ikäisyyteni ja tarkistamassa että täytän muutkin kriteerit. Selvinpäin ja silleen.  Tosin, jos olisi niin että olisi enemmän kassoja, ja vielä pakkauspalvelu hihnan päässä niin jäisi skannerit varmaan hyllyyn. Mutta eihän kauppias tällaisia tarjoa ja suomalaisena en siitä kuitenkaan haluaisi maksaa. Joten teen ite ja säästin... 

Punalaputetuis pitää vain sanoa myyjälle niin se korjaa sen hinnan

Vierailija
319/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä laukustasi silloin jotain löytyy jos sitä halutaan penkoa. Suomessa pitää olla 100% varmuus varastamisesta ennenkuin henkilön voi ottaa kiinni.

Mutta jos skannaat ja lataat ostokset suoraa laukkuusi, niin silloinhan laukussa olevat tavarat tutkitaan jos joutuu tarkastukseen, eikö niin?

Vierailija
320/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaa paljon punalaputettuja tai ale-tuotteita, se itse skannaamisen idea kärsii. Ne alet kun ei piippaamalla hinnoissa näy ja kuitenkin tarvitaan  kassahenkilöä.

Aletuotteet näkyy kyllä maksettaessa vaikka eivät siinä skannerin näytöllä näykään. Punalaput ja ikärajatuotteet pitää henkilökunnan kuitata.

Sknnataanko se aletuote kuitenkin normaalisti?

Kyllä. Jos siis tarkoitat niitä tavallisia kaupan tarjoustuotteita, ei punalappuja. Tuo hämäsi itseänikin mutta onneksi älysin manata asiaa kassalla maksaessani jolloin kassahenkilö kertoi että vaikka se alehinta ei siinä skannerilla näykään, niin se tulee kassajärjestelmästä kuitenkin tuotetta maksaessa. Ja näinhän se tosiaan sitten olikin.

Tarkoitin punalappua? Vai jätetäänkö skannaamatta ja sen kanssa henkilön harteille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä