Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain harvat käyttää skanneria prismassa, miksi?

Vierailija
02.01.2025 |

Nautitteko siitä jonottelusta ja tuotteiden edes takaisin lappaamisesta? 

Kommentit (447)

Vierailija
321/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epähygieeninen kun kaikki lääppii samaa laitetta. Lisäksi ilmeisesti saattaa joutua satunnaistarkistutkseen varastaako. Joo en halua että laukkuani aletaan penkoa yms

Sieltä laukustasi silloin jotain löytyy jos sitä halutaan penkoa. Suomessa pitää olla 100% varmuus varastamisesta ennenkuin henkilön voi ottaa kiinni.

Mutta jos skannaat ja lataat ostokset suoraa laukkuusi, niin silloinhan laukussa olevat tavarat tutkitaan jos joutuu tarkastukseen, eikö niin?

Niinno, jos on niin hölmö että laittaa patukan  käsilaukkuunsa muiden romujen sekaan niin silloin pitääkin joutua kumihanska tarkastukseen.

Vierailija
322/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä missä muilla menee 10-20min kassalla niin skannerin avulla asia hoituu parhammillaan alle minuutissa.

Ei minulla ole koskaan mennyt lähikaupan kassalla noin kauan. Usein ei ole jonoa ollenkaan. 

Minä olen parhaimmillaan jonotellut prismassa 45minuuttia joku joulu

Vaihtaisin jo kauppaa tuossa vaiheessa.

Itse ottaisin skannerin ja nauraisin ihmisille kassajonossa :D

Järkyttävät jonot on joskus niille itsepalvelukassoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aika simppeli. Jos punalapuille riittää myyjän kutsu.  Noilla itsepalvelukassoilla on yleensä pienemmät jonot jos ollenkaan. Ja maksaminen on nopeeta. 

Vierailija
324/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epähygieeninen kun kaikki lääppii samaa laitetta. Lisäksi ilmeisesti saattaa joutua satunnaistarkistutkseen varastaako. Joo en halua että laukkuani aletaan penkoa yms

Sieltä laukustasi silloin jotain löytyy jos sitä halutaan penkoa. Suomessa pitää olla 100% varmuus varastamisesta ennenkuin henkilön voi ottaa kiinni.

Mutta jos skannaat ja lataat ostokset suoraa laukkuusi, niin silloinhan laukussa olevat tavarat tutkitaan jos joutuu tarkastukseen, eikö niin?

Mulla on kestokasseja joihin pakkaan skannatut tuotteet. Niitä käyttäisin ihmiskassallakin. En mä mihinkään käsilaukkuun niitä laita. Sieltä kestokassista ne on sitten satunnaistarkastuksessa (joita on mun kohdalle osunut 3) ottaneet 3-5 tuotetta jotka ovat tsekanneet. 

Vierailija
325/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kestokasseja joihin pakkaan skannatut tuotteet. Niitä käyttäisin ihmiskassallakin. En mä mihinkään käsilaukkuun niitä laita. Sieltä kestokassista ne on sitten satunnaistarkastuksessa (joita on mun kohdalle osunut 3) ottaneet 3-5 tuotetta jotka ovat tsekanneet. 

Eipä sillä luulis olevan väliä vaikka heitätkin suoraan käsiveskaan.

Vierailija
326/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa laitetta? Laitteita on ehkä viitisenkymmentä jotka pyyhitään ennenkuin ne laitetaan uudelleen käyttöön. Olen nähnyt että pyyhkivät.

Näin, ja itse lisäksi vielä käytän käsidesiä ottaessani laitteen ja laittaessani sen pois.

mitens muuten uskallat työntää kärryjä tai pitää koria, tai painaa hissinappia tai näpytellä maksupäätteeseen tunnuslukuja. Aijai, mitä jos joku muu on koskenut niihin :O 

Ei kenenkään laukkuja pengota, mutta ostoskassista muutama ostos saatetaan skannata uudelleen. Onko sulla jotain erikoista siellä ostoskassissa, miksi se ahdistaa?

Vierailija
327/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siinä missä muilla menee 10-20min kassalla niin skannerin avulla asia hoituu parhammillaan alle minuutissa."

Kellotin tuon. Tulin valmiina kortti kädessä päätteelle. Siitä kun aloitin tapahtuman kesti kahdeksan (8) sekuntia siihen että olin maksanut tuotteeni ja valmiina poistumaan kaupasta.

Tuo kassalla jonotusaikasi on aivan ylikanttiin sekin. Tai ainakin siellä missä minä käyn jonotusaika on muutamia minuutteja. Mutta se ei olekaan Prisma. Ehkä kannattaa tosiaan vältellä Prismoja, jos jonot ovat noin pahat. Tai käyttää skanneria. Mulla on muut kaupat.

Vierailija
328/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kestokasseja joihin pakkaan skannatut tuotteet. Niitä käyttäisin ihmiskassallakin. En mä mihinkään käsilaukkuun niitä laita. Sieltä kestokassista ne on sitten satunnaistarkastuksessa (joita on mun kohdalle osunut 3) ottanee

Jos laittaa käsilaukkuun, niin ei sillä muuta väliä, mutta sitten ei vaan pidä ihmetellä, jos myös se halutaan tarkistaa. 

Vierailija
329/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siinä missä muilla menee 10-20min kassalla niin skannerin avulla asia hoituu parhammillaan alle minuutissa."

Kellotin tuon. Tulin valmiina kortti kädessä päätteelle. Siitä kun aloitin tapahtuman kesti kahdeksan (8) sekuntia siihen että olin maksanut tuotteeni ja valmiina poistumaan kaupasta.

Tuo kassalla jonotusaikasi on aivan ylikanttiin sekin. Tai ainakin siellä missä minä käyn jonotusaika on muutamia minuutteja. Mutta se ei olekaan Prisma. Ehkä kannattaa tosiaan vältellä Prismoja, jos jonot ovat noin pahat. Tai käyttää skanneria. Mulla on muut kaupat.

Niin, nyt puhutaan prismasta eikä sinun paikallisesta Penan-lähikaupasta jossa maitopurkkien päältä pyyhitään pölyjä.

Vierailija
330/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä kaupassa.

Sitä ei tässä taidettu kysyä.

Miksi sitten tekisi kaupan työntekijöiden töitä, jos ei ole kaupassa töissä?

Koska pääsen kaupasta nopeammin tekemään jotain muuta kuin seisomaan ruokakaupan jonossa?

meidän kaupungin Cittarista pääsee aina nopeammin ulos normikassan kautta, jostakin syystä ihmiset nyt väkisin haluavat jonottaa ip-kassalle. 

Vierailija
331/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin en käytä itsepalvelukassaakaan. Jos on vain yksi tai kaksi tuotetta, niin sitten voisin käyttää. Jos on tavaraa enemmän niin siinä voi helposti tulla joku virhe, koodi ei tule luetuksi tai joku tuote jää vahingossa lukematta. Ja sitten ollaankin syytteessä myymävarkaudesta tai näpistyksestä.

Vierailija
332/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä kaupassa.

Sitä ei tässä taidettu kysyä.

Miksi sitten tekisi kaupan työntekijöiden töitä, jos ei ole kaupassa töissä?

Sitäkään ei tässä ole kysytty. Kaupan työtekijöiden toimenkuvaan ei kuulu saattaa sinua ympäri kauppaa, keräillen ja skannaten ostoksiasi siinä samalla.

Mutta eikö pointti ole silti selvä. Kaupassa on kassahenkilö tuotteiden skannausta ja rahastusta varten. Miksi palvella ilmaiseksi itseään.

Ei ole. Mitä osaa sanasta "itsepalvelu" et ymmärrä? Jos haluat jonottaa kassalla, niin se on toki sinulle sallittua, mutta vastaus aloituksen kysymykseen ei v

Yksinkertaisesti: Sinä et ymmärrä lukemaasi. Jos kysymys olisi yo-kirjoituksista, kommenttisi saisi arvosanan improbatur. Ap kysyi, miksi et käytä skanneria ruokakaupassa ja moni vastaa siihen, että henkilökunta on jo olemassa tuotteiden skannaamista varten.

Vierailija
333/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kestokasseja joihin pakkaan skannatut tuotteet. Niitä käyttäisin ihmiskassallakin. En mä mihinkään käsilaukkuun niitä laita. Sieltä kestokassista ne on sitten satunnaistar

Jos laittaa käsilaukkuun, niin ei sillä muuta väliä, mutta sitten ei vaan pidä ihmetellä, jos myös se halutaan tarkistaa. 

Laitan usein ostokset reppuun, koska repussa on helpompi kantaa kuin kassissa. Repussa on usein henkilökohtaisia tavaroita, enkä toivo sitä pengottavan.

No hyvä, ei siis itsepalvelua tämänkään takia. Tämä ketju on avannut tosi paljon uusia ajatuksia siitä miksi en halua käyttää itsepalvelua.

Vierailija
334/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarkoitin punalappua? Vai jätetäänkö skannaamatta ja sen kanssa henkilön harteille?"

Tuossakin taitaa olla vaihtelua yhä kauppojen välillä, mutta tuossa lähi-prismassa ne jätetään skannaamatta ja se IP-kassoilla päivystävä kassahenkilö piippaa ja kuittaa ne.

Vierailija
335/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tarkoitin punalappua? Vai jätetäänkö skannaamatta ja sen kanssa henkilön harteille?"

Tuossakin taitaa olla vaihtelua yhä kauppojen välillä, mutta tuossa lähi-prismassa ne jätetään skannaamatta ja se IP-kassoilla päivystävä kassahenkilö piippaa ja kuittaa ne.

Kiitos!

Vierailija
336/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä missä muilla menee 10-20min kassalla niin skannerin avulla asia hoituu parhammillaan alle minuutissa.

Ei minulla ole koskaan mennyt lähikaupan kassalla noin kauan. Usein ei ole jonoa ollenkaan. 

En ole koskaan nähnyt jonoa IP-kassoille paitsi cittarissa. Mutta varmaan tuokin vaihtelee alueittain.

Vierailija
337/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skannerit ja itsepalvelukassat vähentään työvoimaa. Haluan, että prismassa on jatkossakin kassaneitejä pitkä rivi 👍

M38

Vierailija
338/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap kysyi, miksi et käytä skanneria ruokakaupassa ja moni vastaa siihen, että henkilökunta on jo olemassa tuotteiden skannaamista varten."

Ja se vastaus on väärin. Se voisi olla vastaus siihen miksi et käytä IP-kassaa, mutta ei se oikein ole sitäkään. Sen sijaan yhdessäkään kaupassa ei ole henkilökuntaa joka kävelee kanssasi läpi kaupan, nostaa ostokset koriisi ja siinä samalla skannaa ne ja laskuttaa sinua poistuessasi, joka olisi siis tuon kerää&skannaa järjestelmän palvelullinen vastine.

Vierailija
339/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllähän siinä pahimpaan joulukaaos aikaan saattoi yksi olla edessä jota joutui odottelemaan. Kaupat kuitenkin panostavat näihin ip kassoihin ja niitähän saa vaikka kymmenen laitettua jos ja kun skannerien käyttö yleistyy. Toistaiseksi kuitenkin aina ollaan päästy kärryllisen kanssa muutamassa minuutissa pihalle. Siinä ajassa jossa jonottajat ovat edenneet sen kaksi askelta.

Vierailija
340/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nyt puhutaan prismasta eikä sinun paikallisesta Penan-lähikaupasta jossa maitopurkkien päältä pyyhitään pölyjä.

Mun Penan lähikauppa on pk-seudun sittari, eikä  siellä jonot ole koskaan 10-20 minuuttia, vaan muutaman minuutin. Mutta jatka sinä toki prismassasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan