Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain harvat käyttää skanneria prismassa, miksi?

Vierailija
02.01.2025 |

Nautitteko siitä jonottelusta ja tuotteiden edes takaisin lappaamisesta? 

Kommentit (447)

Vierailija
361/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman skannerit ei jostain syystä minulla tai miehellä meinaa ikinä toimia. Välillä koko homma tyssää siihen, kun pitää näyttää S etukorttia ja jostain syystä se ei anna minulle sitä skanneria. Toinen inhottava juttu on se, että monesti itsepalveussa tai siinä kassatiskillä myyjä on tullut tekemään pistotarkastuksen ja hän on purkanut meidän pakkaaman ostoskassin tiskille, kun on pitänyt tarkistaa ne skannatut tuotteet. Nyt ollaan keskitetty meidän kauppa-asioinnit K-ryhmään kokonaan ja siellä itsepalvelukassat toimii moitteettomasti ja ollaan helposti pystytty ostaa vaikka koko viikon ruokaostokset itsepalvelun kautta. Lisäksi K kaupassa onnistuu myös aletuotteiden skannaus itsepalvelun kautta ja ei tarvitse myyjää kutsua.

Vierailija
362/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ostosten skannailijat ovat jatkuvasti edessä. Jäädään siihen hyllyn eteen skannammaan useampi tuote kerralla. Inhottavia. Voisiko sen skannailun edes hoitaa jossain sivummalla jos näkee, että samalle hyllylle haluaisi päästä monta muutakin?

Ja niin, en käytä, koska kannatan työpaikkojen säilymistä. En käytä myöskään pikakassaa ellei ole ihan pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ostosten skannailijat ovat jatkuvasti edessä. Jäädään siihen hyllyn eteen skannammaan useampi tuote kerralla. Inhottavia. Voisiko sen skannailun edes hoitaa jossain sivummalla jos näkee, että samalle hyllylle haluaisi päästä monta muutakin?

Ja niin, en käytä, koska kannatan työpaikkojen säilymistä. En käytä myöskään pikakassaa ellei ole ihan pakko.

OK, et siis ymmärrä kaupan toiminnasta mitään. Ei sinun tietysti asiakkaana tarvitsekaan, mutta ei kannata tietämättömydestään tehdä mitään toiminnan perustetta.

Vierailija
364/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe itselleni lisäarvoa siinä, että itse skannailisin tuotteita. Se, meneekö kassalla 8 sekkaa tai 5 minuuttia on mulle taivahan sama. Jos tämä on ainoa etu, niin otan sen 5 minuuttia siitä ilosta, ettei tarvitse vekslata skannerin kanssa.

Vierailija
365/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette myyjien ja kassojen työn ilman palkkaa. Fiksua? Ei ole

Vierailija
366/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teette myyjien ja kassojen työn ilman palkkaa. Fiksua? Ei ole

En tee. Yksikään heistä ei saa palkkaa minun ostoksieni lappaamisesta kärryyn ja rahastamasta niitä käymättä kassan kautta.

Vierailija
367/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistän kaupoissa tarvittavaa henkilökuntaa. Etänä lomasaarelta yhteyttä pitävä kauppias joutuu ehkä palkkaamaan kassatyöntekijän ja 9 e työllistetyn osa-aika hyllyttäjän lisäksi kolmannen työntekijän. Ellei sitten itse vaivaudu useammin paikalle.

Vierailija
368/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe itselleni lisäarvoa siinä, että itse skannailisin tuotteita. Se, meneekö kassalla 8 sekkaa tai 5 minuuttia on mulle taivahan sama. Jos tämä on ainoa etu, niin otan sen 5 minuuttia siitä ilosta, ettei tarvitse vekslata skannerin kanssa.

No silloinhan sitä ei tosiaan kannata käyttää. Minulla taas se kassalla pönöttäminen ja maksaminen on kauppareissun ainoa negatiivinen kokemus (rahanmenon lisäksi) joten ilomielin hyödynnän palvelua jolla pääsen siitä kokonaan eroon.

Vierailija
369/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo kirjoitti:

Työllistän kaupoissa tarvittavaa henkilökuntaa. Etänä lomasaarelta yhteyttä pitävä kauppias joutuu ehkä palkkaamaan kassatyöntekijän ja 9 e työllistetyn osa-aika hyllyttäjän lisäksi kolmannen työntekijän. Ellei sitten itse vaivaudu useammin paikalle.

Todellisuudessa kylläkin pidät sitä oikeasti tarvittavaa henkilökuntaa tyhjän panttina siinä kassalla tavaroitasi siirtämässä hihnalta toiselle.

Vierailija
370/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista tarinaa on jo 17 ketjua mutta mistään ei kuitenkaan ilmene miten vaihtorahat palautetaan. Onko siellä kassalipas jota henkilökunta vahtii vai tuleeko vaihtorahat johonkin kippoon niinkuin neukuissa aikoinaan?

En käytä, enkä ole kaupan henkilökuntaakaan. Mutta voisi olettaa, että sinne käy muut maksutavat paitsi käteinen. Kassajärjestelmä on yhtenäinen, joten skanneriasiakkaat, jotka maksaa käteisellä, luultavasti maksaa skannaamansa tavallisella kassalla. Eli vain maksu kassalla.

Joku käyttäjä voisi kyllä vastata sinulle:)

Vierailija
371/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan esimerkiksi lähteä liikkeelle ajatuksesta, että tänään syödään ruokalajia x, mutta nähdessäni kalaa huipputarjouksessa päätänkin vaihtaa siihen. Palautan jo kerätyt ja skannatut ruokalajin x tuotteet hyllyyn, jolloin joudun skannaamaan pois ne listalta. Kuulostaa tosi rasittavalta. Helposti tuossa voi jäädä jotain skannaamatta tai skannattua ylimääräistä. En vaan jaksa tuollaista. 

Vierailija
372/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun tulee virhe ja jotain jää skannaamatta niin tulee syyte myymälävarkaudesta. 

Vierailija
373/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kokeilin että mätin tavaraa omaan kestokassiin suoraan hyllystä. Siis ilman kärryjä ja koreja. Tuli kummallisen syyllinen olo.. :D Vaikka toki mä maksoin ne ihan normaalisti. Skannerihommassa sama kuumotus jostain syystä. 

Vierailija
374/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan esimerkiksi lähteä liikkeelle ajatuksesta, että tänään syödään ruokalajia x, mutta nähdessäni kalaa huipputarjouksessa päätänkin vaihtaa siihen. Palautan jo kerätyt ja skannatut ruokalajin x tuotteet hyllyyn, jolloin joudun skannaamaan pois ne listalta. Kuulostaa tosi rasittavalta. Helposti tuossa voi jäädä jotain skannaamatta tai skannattua ylimääräistä. En vaan jaksa tuollaista. 

Ostatko aina vain yhdeksi päiväksi kerrallaan ruokaa, vai miksei sitä kalaa voi ottaa niiden muiden lisäksi?

Vierailija
375/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostatko aina vain yhdeksi päiväksi kerrallaan ruokaa, vai miksei sitä kalaa voi ottaa niiden muiden lisäksi?

Tämä oli vain esimerkki. Suunnitelmat kaupassa voivat muuttua lennossa.

Vierailija
376/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä Prismassa, haluan palvelua.

Väärä vastaus.

Ei ole palvelua, että ihminen tekee toisen puolesta mekaanista robotin työtä.

Vierailija
377/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että skannailu sopii parhaiten järjestelmälliselle ihmiselle. Siis sellaiselle, joka tietää kauppaan mentäessään, mitä aikoo ostaa ja missä järjestyksessä, jotta ne tuotteet on helppo sitten pakata siinä samalla. Tässä sitten itse mietin, että miksei tällaisessa tilanteessa vain tilaisi sitä ruokaa suoraan kotiin tai valmiiksi pakattuna sinne noutopisteelle? Itselläni käy hyvin usein kaupassa niin, että kierrän kaupan jotenkin "väärässä järjestyksessä", vaikka olisikin ihan suunniteltu ostoslista mukana. Jos on tarjouksessa lihaa, ostan sitä sitten tosi paljon yllättäen ja tarvitseekin useamman kassin, mihin ne kylmätuotteet voi pakata. Käyn kaupassa aletuotteiden perässä, ei ole niin justiinsa mitä syön tänään tai huomenna. Pakastimessa on aina jotain tarjouslihaa. Asiat, jotka eivät ole jossain parasta ennen alennuksessa ovat tyypillisesti ehkä joku parempi liha ja kasvikset, hedelmät, vihannekset, leipä, juustot ja leikkeleet.

Vierailija
378/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä Prismassa, haluan palvelua.

Väärä vastaus.

Ei ole palvelua, että ihminen tekee toisen puolesta mekaanista robotin työtä.

Jonkun se skannaus on tehtävä. Jos kassahenkilö tekee sen puolestani se on kassapalvelua.

Vierailija
379/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää olevan joku jankkaaja, joka ei ymmärrä yritystoiminnasta mitään. Mikään yritys ei pidä palkkalistoilla ylimääräisiä työntekijöitä. Jos siellä kaupalla olisi sille kassalle valmiiksi muita töitä, mitkä pitää saada tehtyä, olisi siellä jo nyt nykyistä enemmän työntekijöitä tai annettaisiin nykyisille enemmän työtunteja. Jos se kassa ei työllisty siihen kassan työhön ja sen työtunnit vapautuu, ei sille kassalle jatkossa edes varata työtunteja. Joko tunnit vähenee tai palkataan vähemmän työntekijöitä työmäärän vähentyessä. Siksi palvelukassan käyttö on oikeasti myös kannanotto työllistää ihmisiä, eikä tehdä itse ilmaiseksi kaupan työntekijöiden töitä itsepalvelukassoilla tai skannauksella.

Vierailija
380/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näyttää olevan joku jankkaaja, joka ei ymmärrä yritystoiminnasta mitään. Mikään yritys ei pidä palkkalistoilla ylimääräisiä työntekijöitä. Jos siellä kaupalla olisi sille kassalle valmiiksi muita töitä, mitkä pitää saada tehtyä, olisi siellä jo nyt nykyistä enemmän työntekijöitä tai annettaisiin nykyisille enemmän työtunteja. Jos se kassa ei työllisty siihen kassan työhön ja sen työtunnit vapautuu, ei sille kassalle jatkossa edes varata työtunteja. Joko tunnit vähenee tai palkataan vähemmän työntekijöitä työmäärän vähentyessä. Siksi palvelukassan käyttö on oikeasti myös kannanotto työllistää ihmisiä, eikä tehdä itse ilmaiseksi kaupan työntekijöiden töitä itsepalvelukassoilla tai skannauksella.

Aivan. Juuri noin se on. Täällä joku kaupan pomoista taitaa olla aktivoitunut kirjoittamaan ja muuttamaan asiakaskäyttäytymistä, missä pitäisi kaikkien skannata  ja käyttää itsepalvelukassoja.  Ja en käytä kuin oikeita kassoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi