Kaupan kassalla työskentelevä - miksi et ohjaa herkästi rikkoutuvia tuotteita sivuun?
Onko tähän tullut jokin uusi ohjeistus vai onko mulle vaan sattunut viime aikoina sattumalta monta eri myyjää, jotka eivät viitsi ohjata herkästi rikkoutuvia tuotteita (esim. viilit, jogurttipurkit) sivuun hinnan oton jälkeen, vaan kaikki vaan annetaan mennä samaan kasaan? Pitääkö tästä alkaa sanomaan myyjälle vai mikä on ettei maalaisjärkeä osata käyttää?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Käytä itsepalvelukassaa, niin saat käsitellä rikkoutuvat tuotteet oman mielesi mukaan.
Aivan. Asiakas on aina ammattilsempi kuin ammattilainen itse.
Vierailija kirjoitti:
Minä kassamyyjä ainakin ihan tahallaan jätän siirtämättä jogurtit, jos mäntti asiakas ei vastaa tervehdykseen tai edes katso päin. Tosi moni ihminen katsoo kassatyöntekijöiden ohi suoraan eikä edes vaivaudu tervehtimään. Minun kassaltani ei sellaiset ylimieliset saa mitään palvelua...
Neuvostomeininki. Ei palvelua ja sitten itketään kun kassat korvataan itsepalvelukassoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman! Alkoi ehkä kuukausi sitten, yhtäkkiä tututkaan myyjät eivät enää pistäneet jogurttipurkkeja tai sushiannoksia sivuun. Viimeksi eilen tein 140€ ostokset, ja syöksähtelin pelastamaan milloin mitäkin pakkaamisen lomasta.
Olet aika mäntti kun et ole tajunnut että oma syysi, kun et osaa laittaa ostoksiasi hihnalle oikeassa järjestyksessä.
Siirrät kaiken vastuun kassalle. Syöksähtelet hätään kassan jälkeen. Syöksähtelisitpä pässinpää siinä vaiheessa kun niitä ostoksiasi hihnalle laitat....pässinpää.
Vierailija kirjoitti:
On mammoilla taas ongelmat. Oletteko kuulleet yhdenkään miehen mankuvan tämmöisistä turhanpäiväisyyksistä?
Taitaa ap olla mies. Vaikea kuvitella että kukaan nainen ei tietäisi kuinka tavarat hihnalle ladotaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä huolehdin aina siitä, että olen heti pakkaamassa, kun tavarat alkavat tulla, ja pakkaan ne sitä mukaa kuin kassa laittaa ne. Siks ei tuommoista hyysäystarvetta.
Ne ei ole sun ennenkuin olet maksanut tuotteet.
Ja kun siirryt pakkaamaan niin seuraava astuu "maksajan" paikalle. Jos sulla ei ole "teleskooppikäsiä" niin se on voi voi.
Ja aikaahan tuossa ei voita juuri mitään, ja mikäs kiire valmiissa maailmassa. 😇
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kassatyössä ole se sama ongelma, kuin missä tahansa työssä, on ammattilaisia ja ei ammattilaisia.
Tämä. Käyn aikaisin aamulla kaupassa ja tunnen kassat aika hyvin heidän tapojensa perusteella. Jopa jonotan, jos pääsen siten suosikkikassalleni.
Tuo tavaroiden heittely on kyllä ihan yleistä ja nuoret kassat tekevät sitä, koska eivät itse osta kuin yhden limun ja pullan, jolloin pakkaaminen ei kosketa heitä mitenkään. Jos olen yksin kaupareissulla. Mätän tävarat takaisin kärryyn ja pakkaan jossain sivussa.
Itse olen kassa, kokenut, nopea ja hyvä. Siirrän herkät tuotteet sivuun mahdollisuuksen mukaan. Mutta jos tulee kärryllinen tavaraa ihan sekaisin eikä kukaan pakkaa niin lopulta tila loppuu. Saattaa tulla ensin ihan hyvässä järjestyksessä painavat ensin, sitten helposti rikkoutuvat ja kun pakkauspää on täynnä ja mikään ei ole litistymässä, niin tuleekin jostain vielä 20 litraa maitoa, 10 kiloa pottuja ja kaljasalkku.
On myös yllättävän paljon asiakkaita jotka menevät siirtelemään niitä turvaan siirrettyjä tomaatteja ja jugurtteja muiden sekaan. Siinä kohtaa arvelen ettei välitä ja kaikki saa mennä samaan kasaan.
Kaikissa kassasysteemeissä ei muuten pysty pysäyttämään vain pakkauspään hihnaa ellei katkaise virtoja koko vehkeestä jolloin myös se alkupää pysähtyy, meillä pakkauspää pysähtyy kun alkupää on ollut hetken pysähdyksissä.
Ottakaa huomioon, että osa kassatyöntekijöistä ei ole ikinä itse ostanut kaupasta kolmea tavaraa enempää kerralla. Kuinka he saattaisivat tietää, miten eri tavarat käyttäytyvät, kun ne ajetaan samaan kasaan.
Ja uskokaa huviksenne että niillä kassatyöntekijöillä on ohjeet. Ohjeita on varmaan erilaisia eri kaupoissa ja yhdessäkään se ei ole asiakas joka ne ohjeet luo. Se on ketju tai kauppias joka päättää ja kaikki ohjeet tähtää lopulta voiton maksimointiin. Työtä tehdään niin vähällä työntekijämäärällä kuin iljetään.
Miksi painavimmat myyjät työskentelevät kassalla? Miksi niitä ei siirretä syrjään?
Tämä! Ja sitten on näitä ketkä latoo kaikki tavaransa sen muovipssin päälle ja sitte odottelee hermostuneena että miä se pussi viiipyy.