Mistä lisää suolaa?
Minä kaipaisin ruokavaliooni lisää suolaa. Juoksen joka päivä noin tunnin lenkin (sunnuntaisin 2h) ja hikoillessa suolaa kuluu, huomaan että olo ei ole hyvä ilman että juon elektrolyyttijuomia ja saatan ottaa myös ihan puhdasta pöytäsuolaa suuhuni. Saunon myös noin joka toinen päivä.
Mikä olisi helppo tapa lisätä suolaa ruokavalioon kun sen mausta en erityisesti pidä.
Kommentit (20)
Et pidä mausta mutta pitäisi suolaa saada,olen jumalauta hämmästynyt kysymyksestä,pitäisikö se oikein peittää se suolan maku,kaada hunajapurkkiin suolaa..ja vedä lärviin.
Joku lisäravinne kuten optimum nutrition train sustain. Ruokasuolaksi vaikka merisuolaa. Suolaa saa ruoasta kun pekonista, kananmunan kanssa on helppo käyttää suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Et pidä mausta mutta pitäisi suolaa saada,olen jumalauta hämmästynyt kysymyksestä,pitäisikö se oikein peittää se suolan maku,kaada hunajapurkkiin suolaa..ja vedä lärviin.
Olipa idioottimaisesti sanottu... Mulla kans oli suolantarve nuorempana tosi korkee kun urheilin, ja samoja asioita mietin... Kananmunan kanssa mulle meni suola, lisäks tein itselle rapeiksi paahdettuja suolaisia vihanneksia, vähän kuin sipsejä... Ja suolaisia sienisipsejä kuivasin itse... Kyllähän niissäkin tietty se suola maistuu, mutta niitä kuitenkin kiva syödä.
Ja sitten se väkisin juotu suolainen kasvisliemi tai misokeitto tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Joku lisäravinne kuten optimum nutrition train sustain. Ruokasuolaksi vaikka merisuolaa. Suolaa saa ruoasta kun pekonista, kananmunan kanssa on helppo käyttää suolaa.
Merisuolassa on yhtä paljon suolaa kuin pöytäsuolassakin, ja lisäksi siitä puuttuu jodi. (Suomalaisessa ruoassa on liian vähän jodia, joten sitä pitää lisätä)
Nesteytysjauhe tai tabletti juomaan. Ei makeutusaineita tai lisäaineita mielellään. Sitten juusto leivän päälle. Kana. Salmiakkia ei uskalla liikoja, nostaa verenpainetta joillakin jossain kohtaa. Merisuolarae hampaiden väliin ja juo vettä, sylkee pois jos ei jaksa enempää - siinä tosin maistuu hetken se suola ellei ota vettä äkkiä. Se kide tai rae sulaa siis vedessä tai myös vesilasiin. Samoin hieno merisuola tai jodisuola. Ruoan mukana saa jos aamulla on leivän päällä juusto jossa suolaa (tai levitteessä), ruoka ja illalla leivälle juusto. Vaikeaa silti. Kapan suolatikku maistuu pahalta koska vehnämössö. Moni miettii samaa.
En ymmärrä ongelmaa. Jos syöt normaaleja lämpimiä aterioita, niissä on yleensä ihan tavallinen suolan määrä. Jos kaipaat lisää, niin ripautuksellahan muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ongelmaa. Jos syöt normaaleja lämpimiä aterioita, niissä on yleensä ihan tavallinen suolan määrä. Jos kaipaat lisää, niin ripautuksellahan muuttuu.
Jos urheilee paljon niin kyllä se suolan saaminen todellakin saattaa olla ongelma, siihen vielä lisäksi sauna päälle. Olo on todella kurja jos sitä suolaa ei saa tarpeeksi.
Minä juon sitä mustassa tölkissä olevaa Hartwallin vissyä jossa on tuplasuola, ja elektrolyyttijuomia.
Kyllä sä varmaan keksit kun nämäkin keksivät
Juo kivennäisvettä, jossa on natriumia, samalla saat muutkin elektrolyytin. Niissä on yleensä myös magnesiumia ja kaliumia, jos luet tuoteselosteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos urheilee paljon niin kyllä se suolan saaminen todellakin saattaa olla ongelma, siihen vielä lisäksi sauna päälle. Olo on todella kurja jos sitä suolaa ei saa tarpeeksi.
Minä juon sitä mustassa tölkissä olevaa Hartwallin vissyä jossa on tuplasuola, ja elektrolyyttijuomia.
Tuo vichy on ainakin toimiva.
Osta elektrolyyttijauhetta ja lisää juomaveteen
Nakki, nugetti, leikkele, silakkalaatikko 🥳
Syö vain aitoa suolaa, jossa on yli82 eri mineraalia, sillä ei ole mitään tekemistä tavallisen suolan kanssa mikä on keholle haitallista.
Jo mummoni mummo on laittanut suolaa purkista lisää. Kokeile sinäkin.
Up