Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassalla työskentelevä - miksi et ohjaa herkästi rikkoutuvia tuotteita sivuun?

Vierailija
02.01.2025 |

Onko tähän tullut jokin uusi ohjeistus vai onko mulle vaan sattunut viime aikoina sattumalta monta eri myyjää, jotka eivät viitsi ohjata herkästi rikkoutuvia tuotteita (esim. viilit, jogurttipurkit) sivuun hinnan oton jälkeen, vaan kaikki vaan annetaan mennä samaan kasaan? Pitääkö tästä alkaa sanomaan myyjälle vai mikä on ettei maalaisjärkeä osata käyttää? 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lajittelen aina hihnalle tuotteet. Painavat ensin ja viimeiseksi herkästi rikkoontuvat. En edes odota, että kassa sen tekisi. 

Vierailija
22/30 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä itsepalvelukassaa, niin saat käsitellä rikkoutuvat tuotteet oman mielesi mukaan. 

Juu ei. Kaksi maitopurkkia jo tippunut ja mennyt särki. Niin pienet lastauspöydät.

-Kylmis

Ja se on kassan vika jos ei kestä maitopurkit käsissä? Ziisus mitä juttua taas. 

Kyllä! Kassa on ne lastauspöydät tehneet liian pieniksi ja maitopurkit haperoiksi.

-Kylmis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jankkaa että painavat ostokset eka jne., mutta entäs jos se kassa poimii niitä ostoksia ihan oman päänsä mukaan? Lähikaupassani osa kassoista tekee tätä, eli nappaa esim. paistopistepussin painavimpien päältä/takaa. 

Vierailija
24/30 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kassamyyjä ainakin ihan tahallaan jätän siirtämättä jogurtit, jos mäntti asiakas ei vastaa tervehdykseen tai edes katso päin. Tosi moni ihminen katsoo kassatyöntekijöiden ohi suoraan eikä edes vaivaudu tervehtimään. Minun kassaltani ei sellaiset ylimieliset saa mitään palvelua...

Vierailija
25/30 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kassatyössä ole se sama ongelma, kuin missä tahansa työssä, on ammattilaisia ja ei ammattilaisia.

Vierailija
26/30 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mammoilla taas ongelmat. Oletteko kuulleet yhdenkään miehen mankuvan tämmöisistä turhanpäiväisyyksistä?

Vierailija
27/30 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas on aina ärsyttänyt se kun osa ohjataan sivuun ja jätetään siihen kassakoneen vierelle ja sinne ne sitten monesti meinanneet unohtua kun kauhon vain hihnan päästä kamat kassiin.

Vierailija
28/30 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö asiakas voi itse ottaa tuotteet kärrystä liukuhihnalle  haluamassaan järjestyksessä? 

Näin minä teen, kun haluan pakata ne tietyssä järjestyksessä kassiin, enkä tykkäisi, jos kassa järjestelisi tavaroita erikseen.

Kyllä se kassa järjestelee ne kuitenkin uudestaan. Heittelee sivuun, mitä joutuu sitten hakemaan sieltä melkein kassalta, kun pakkaan päädyssä ja ottaa välillä tavaroita välistä. Joskus tekisi mieli ärjäistä, että anna niiden tulla nyt siinä järjestyksessä, kun ne on sinne hihnalle laitettu, että saan pakattua ne järjestyksessä. Kun sotkee niiden järjestyksen, en pysty pakkaamaan niitä tarpeeksi nopeasti, jolloin joku ensimmäisen kassin päälle tarkoittettu leipä tms sitten ruhjoutuu seuraavan kassin tavaroiden alle, kun olen joutunut hakemaan niitä sen alle tulevia.

Vierailija
29/30 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin kaupassa ajattelevani, että kylläpä oli ammattitaitoinen kassa tänään, kun siististi siirsi mun paistotuotepussit sivuun odottamaan, eikä jyrännyt niitä samaan kasaan

Vierailija
30/30 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö asiakas voi itse ottaa tuotteet kärrystä liukuhihnalle  haluamassaan järjestyksessä? 

Näin minä teen, kun haluan pakata ne tietyssä järjestyksessä kassiin, enkä tykkäisi, jos kassa järjestelisi tavaroita erikseen.

Kyllä se kassa järjestelee ne kuitenkin uudestaan. 

Näin toimitaan myös Av-marketissa. Viikon ostoksiesi kohdalla ennen kassakonetta oleva hihna pysäytetään, ja kassamyyjä kiertää sinne asiakkaan puolella järjestelemään tuotteet uusiksi niin, että herkimmät tavarat menevät eteen ja painavimmat taakse. Sen jälkeen hän kiertää takaisin kassakoneen luokse, ja piippaa tuotteet ohjaten ne pakkauslaarin hihnalle, joka tosiaan kulkee sen 100km/h (huomattavasti nopeutettuja päivityksiä on jo luvassa).

Lisämyyntinä asiakas voi ostaa haavin, jolla koppaa ilmasta kiinni hihnalta lenteleviä tuotteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme