Miksi uskot valtamediaa aukottomasti?
Suomi on maailman mittakaavassa harvinaisen media -ja auktoriteettiuskovainen kansa. Nuoret osaavat jo vähän enemmän ajatella omilla aivoillaan mutta vanhemmat sukupolvet ovat kuin käveleviä ulkoapäin täysin ohjelmoituja robotteja.
Kommentit (700)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ihmiset saavat itse päättää mitä he ajattelevat asioista."
Saahan sitä päättää mutta se voi mennä ihan pieleen jos uskoo ketä vain.
Woketus ei salli omia ajatuksia eikä mielipiteitä.
Millä se ne estää? Ihan saat olla mitä mieltä haluat. Joku voi sitten sanoa sinulle että mielipiteesi ovat typeriä mutta ei se ole minkään kieltämistä.
Vierailija kirjoitti:
Kääntäkää kaiikki aina toistepäin, siinä on totuus 👍👍👍
ai ihanaa...lähikauppaani ei suljetakaan eikä bussilinjaa lakkauteta, voi kiitos ilouutisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaihtoehtomedia on mv-lehti ja kaalipata?
Twitter eli X on tällä hetkellä kaikista puolueettomina "vaihtoehtomedia" kun kaikki saa laittaa sinne mitä haluaa. Tietenkin jokainen saa myös itse päättää luottaako Muskin ja sen työntekijöihin. Ainakin algoritmit on julkisesti dokumentoitu, niin voi sen mukaan tehdä johtopäätöksen.
Tällä palstalla olleet x-linkit ovat usein jonkun täysin idiootin juttuihin joita ei usko Erkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaihtoehtomedia on mv-lehti ja kaalipata?
Twitter eli X on tällä hetkellä kaikista puolueettomina "vaihtoehtomedia" kun kaikki saa laittaa sinne mitä haluaa. Tietenkin jokainen saa myös itse päättää luottaako Muskin ja sen työntekijöihin. Ainakin algoritmit on julkisesti dokumentoitu, niin voi sen mukaan tehdä johtopäätöksen.
Lupa levittää valeinfoa ei ole mikään tae siitä, että siellä kerrottaisiin rehellistä tietoa.
Se on vain tae siitä, että siellä on valeinfoa, sillä paikka on niin täynnä botteja, että suomalaiset firmat ja kunnat vetäytyvät pois, eikä vain suomalaiset.
Itse päätät mitä botteja seuraat, että siitä vain valitsemaan paremmin. Minä ainakin saan sieltä paljon tietoa luotettavilta tileil
Sitä ei vain tiedä mikä siellä liikkuva tieto on alunperin joltain botilta tai trollitililtä. Kun sitä riittävän monta kertaa levitetään niin alkuperä katoaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
"No mene lukemaan netistä RT:n uutisia. Ai niin, et pysty, koska EU esti sivut ja tv-kanavan lähetykset"
Vaatii 7-vuotiaan digitaitoja kiertää nuo rajoitukset.
Puttetv on pelkkää ryssäpaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko AP jonkun esimerkin tai vaikka parikin, missä "valtamedia" antaa väärää tietoa meille "roboteille"?
Mistä itse käyt noutamassa tavallista luotettavampaa tietoa?
Suomen valtamedia kopioi kaiken CNN ja abc:lta. Kaikki muu on luotettavampaa, kuin nämä epädemokraattiset vasemmistomediat.
Kaiken? Siis Tohmajärven valtuuston kokouksen viimeisimmät käänteetkin?
Asun USAssa, joten en tiedä tuosta mitään.. Mutta tiedän tismalleen, mitä täällä tapahtuu. On selvää, että Suomen valtamedia kopioi kaiken ulkopolitiikan uutisoinnin demokraattimedioista, jotka ovat erittäin puolueellisia.
Ei kopioi.
No osa kopioidaan myös Guardianista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ihmiset saavat itse päättää mitä he ajattelevat asioista."
Saahan sitä päättää mutta se voi mennä ihan pieleen jos uskoo ketä vain.
Woketus ei salli omia ajatuksia eikä mielipiteitä.
Et raukka näemmä tiedä mitä woke tarkoittaa.
"Itseasiassa Antti Rinne kannatti julkisesti MV-lehden sulkemista valtiovallan toimesta. Huusi paneelissa kovaan ääneen "Hyvä!" kun asiaa ehdotettiin."
MV-lehti rikkoi jatkuvasti teikijänoikeusia ja julkaisi muiden juttuja ominaan asiayhteydestä irrotettuina.
Kyse ei ole vain "väärien" mielipiteiden kiellosta vaan siitä että ei voi toimia ihan miten vain. Jutut pitää edes tehdä itse ja muiden juttuja siteeratessa pitää kertoa ketä on siteerannut ja mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ihmiset, että pelaatte Putinin pussiin, jos lietsotte epäluuloa vapaata suomalaista mediaa kohtaan.
Ei kyllä länsimaisen median perusedellytys on luotettavuus.
Vain moskovassa ja muissa diktatuureissa media valjastetaan valehtelemaan, kuten suomimedia jostain syystä tekee omasta tahdostaan tällä hetkellä.
Suomessa ja länsimaissa on lupa epäillä ja jopa perustaa uusi media kilpailemaan toisten kanssa. Tekeekö ap niin.?
Itseasiassa Antti Rinne kannatti julkisesti MV-lehden sulkemista valtiovallan toimesta. Huusi paneelissa kovaan ääneen "Hyvä!" kun asiaa ehdotettiin.
Se siitä kilpailijan perustamisesta kun pääministeriksi valitaan mies joka haluaa vaientaa jopa yksittäisiä paskablogeja.
MV ja paskablogit pitääkin vaientaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko AP jonkun esimerkin tai vaikka parikin, missä "valtamedia" antaa väärää tietoa meille "roboteille"?
Mistä itse käyt noutamassa tavallista luotettavampaa tietoa?
Suomen valtamedia kopioi kaiken CNN ja abc:lta. Kaikki muu on luotettavampaa, kuin nämä epädemokraattiset vasemmistomediat.
Kaiken? Siis Tohmajärven valtuuston kokouksen viimeisimmät käänteetkin?
Asun USAssa, joten en tiedä tuosta mitään.. Mutta tiedän tismalleen, mitä täällä tapahtuu. On selvää, että Suomen valtamedia kopioi kaiken ulkopolitiikan uutisoinnin demokraattimedioista, jotka ovat erittäin puolueellisia.
USA:n medioilla ei taida olla yhtään pysyvää Suomen kirjeenvaihtajaa, suomalaisilla medioilla useita USA:n kirjeenvaihtajia ja lisäksi vakituisia avustajia. Eli kumpi suunta taitaa olla enemmän vain muiden juttujen varassa?
Kertoisiko joku mikä on minun "valtamedia"? Asun Suomessa ja ainakin tähän asti olen päässyt kaikkiin medioihin mihin olen internetissä halunnut.
Mistä tunnistan oman "valta" mediani?
se on puolueellinen poliittisesti, se taas tekee siitä epäluotettavan koska asiat kerrotaan aina tietystä näkökulmasta mikä on virheellinen. Asioita ei koskaan kerrota sellaisenaan vaan niihin ujutetaan omaa lisää tai keksitään jotain tai ne asiat käännetään ihan päinvastaiseksi mitä ne on ollu.
Kaikki tän tietää
Kysykää keneltä tahansa julkkikselta esim tykkääkö ne valtamediasta ja miksi kukaan ei anna juttuja sinne, syy on aina sama, koska nää toimittajat muuntelee ne aina ihan vääräksi ja lisäilee sinne omaa lisää mikä ei ole totta. Loppu tuote ei ole koskaan sama mitä se oli alkuperäisenä.
Mitä maailmantilanteisiin tulee, ne valehtelee kaiken koska ne kerrotaan lännen vinkkelistä, sama juttu, puolueellista aina.
Vierailija kirjoitti:
se on puolueellinen poliittisesti, se taas tekee siitä epäluotettavan koska asiat kerrotaan aina tietystä näkökulmasta mikä on virheellinen. Asioita ei koskaan kerrota sellaisenaan vaan niihin ujutetaan omaa lisää tai keksitään jotain tai ne asiat käännetään ihan päinvastaiseksi mitä ne on ollu.
Kaikki tän tietää
Kysykää keneltä tahansa julkkikselta esim tykkääkö ne valtamediasta ja miksi kukaan ei anna juttuja sinne, syy on aina sama, koska nää toimittajat muuntelee ne aina ihan vääräksi ja lisäilee sinne omaa lisää mikä ei ole totta. Loppu tuote ei ole koskaan sama mitä se oli alkuperäisenä.
Mitä maailmantilanteisiin tulee, ne valehtelee kaiken koska ne kerrotaan lännen vinkkelistä, sama juttu, puolueellista aina.
Juuri näin veit sanat suustani!
Vierailija kirjoitti:
"Kerrotaan, että jossain on ennätyshelteet ja sitten kun katsoo sen alueen sääkarttoja, niin siellä on täysin normaalit lämpötilat vuodenaikaan nähden ja ei edes kuuma. Uutisoidaan myrkystä paikassa X ja kun itse on siellä, niin on kaunis ilma ja ei edes tuule jne. Siis aivan käsittämätöntä liioittelua ja suoranaista valehtelua."
On aika hankala uskoa että varsinaisia myrskyjä ja pahoja kuivuuksia keksittäisiin ihan omasta päästä koska asiat on niin helppo jokaisen tarkistaa. Onko sinulla esimerkkejä näistä?
Ei niitä päästä keksitä, mutta että ne olisi epätavallisia on täysin tuulesta temmattua. Samassa paikassa on usein samanaikaisesti ennätyskuivuus ja ennätystulvat ja jokainen maanosa kuumenee muita maanosia nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tän tietää
Ja puhumattakaan siitä että ne vetää kontekstista aivan kaiken.
Jos katsotaan esim Trumppia sen puheita, meidän media ottaa sieltä avainsanoja ja muuntelee ne ihan toisenlaiseksi ja laitttaa sanoja sen miehen suuhun. Se kertoo jo paljon siitä koko median tasosta, eli ei uutisoida ollenkaan asioita sellaisenaan kuin ne on vaan käännetään kaikki joksikin muuksi.
Tottakai ihmiset uskoo aivan kaiken koska ne ei voi itse mennä edes katsomaan mitä se mies on sanonut, vaan ne ottaa sen valtamedian valheen koska se on helmpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Persujen uutiset, Valtapersu, Päivän persu, Persujulkkarit ja Laatupersu tietävät paljon enemmän!
Aloitetaan vaikka rokotuksista, jotka "korkeakoulutetut" duunaripersut kiirehtivät tuomitsemaan.
Mun äiti on 80v ja persu ideologian sokaisema. Alkoi mulle yksi päivä selittää ihan vakavasti että Zelenskyi varastaa kansansa rahat ja vie ne ulkoimaille.
Katsoin epäuskoisena että olikohan tuo Suomen Uutisista opittu. Mitään muita kieliä se ei tietenkään osaa
Li Andersson äänestää EU-parlamentin äärivasemmistossa Ukrainan tukipaketteja vastaan, että pane vaan kiltisti ne psykoosilääkkeet suuhusi ensi kerralla.
Päinvastoin, äänestää niiden puolesta, ja yrittää ylipuhua muitakin ryhmässä samaan.
Taas yksi valhe, mikä on helppo todistaa ihan vain äänestystuloksia lukemalla. Mutta ilmeisesti nekin on "valtamediaa".
Katsokaa näiden ilta p askalehtien toimittajaien ikää...kakaroita koko lauma vailla realiteetteja,pumpuli elovapina porukkaa.
Kaikki maailmantapahtumat uutisoidaan jenkki/brittimedioiden kautta ja niitä pyöörittää operatiivit omine narratiivineen.
Loput on toimittajien omia kannanottoja ja mielipiteitä
Eli siitä sitten arpomaan mihin luottaa ja mihin ei :D
"Helsingin sanomat uutisoi UHKAUKSESTA. "
Koskien Panaman kanavaa. Grönlannin kohdalla juttu kertoi Trumpin uusineen toiveensa sen ostamisesta. Ei siis uhkauksesta.