Miksi uskot valtamediaa aukottomasti?
Suomi on maailman mittakaavassa harvinaisen media -ja auktoriteettiuskovainen kansa. Nuoret osaavat jo vähän enemmän ajatella omilla aivoillaan mutta vanhemmat sukupolvet ovat kuin käveleviä ulkoapäin täysin ohjelmoituja robotteja.
Kommentit (700)
Trumppihan on hupiäijä. Nimesi jopa oman mediansa Truthiksi joka on sama kuin pravda. Eli totuus. HIhittelee nyt kartanossaan että jenkit lukee sitä ja uskoo.
Ne uskoo mitä vaan tämä sanoo tai kirjoittaa
"
Ahaa, enpä olekaan lukenut tuota Hesarin juttua.
Siis Trump ei tehnyt uhkausta netissä, vaan pitämässään puheessa.
Voit vapaasti etsiä, että löytyykö videota. Luultavasti löytyy.
Minähän en sitä sinun puolestasi etsi. Mutta kiva, että levität Hesarin uutisia 😃"
En voi etsiä uhkausta koska sitä ei ole. Sinäkään et sitä voi etsiä. Missään ei ole esitetty uhkausta, eli hesari valehteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Persujen uutiset, Valtapersu, Päivän persu, Persujulkkarit ja Laatupersu tietävät paljon enemmän!
Aloitetaan vaikka rokotuksista, jotka "korkeakoulutetut" duunaripersut kiirehtivät tuomitsemaan.
Mun äiti on 80v ja persu ideologian sokaisema. Alkoi mulle yksi päivä selittää ihan vakavasti että Zelenskyi varastaa kansansa rahat ja vie ne ulkoimaille.
Katsoin epäuskoisena että olikohan tuo Suomen Uutisista opittu. Mitään muita kieliä se ei tietenkään osaa
Li Andersson äänestää EU-parlamentin äärivasemmistossa Ukrainan tukipaketteja vastaan, että pane vaan kiltisti ne psykoosilääkkeet suuhusi ensi kerralla.
Ei äänestä, miksi valehtelet? Itse joutaisit pehmustettuun koppiin.-eri
Vierailija kirjoitti:
Mä uskoin valtamediaan about 25 vuotiaaks asti koska mulla ei ollu vielä mitään omaa ajattelumaailmaa. Sen jälkeen joskus 27 vuotiaana mun maailma ja käsitys siitä alko vasta muotoutumaan sellaseksi kuin se on nyt. Mä aloin näkemään sen valheen taakse. Ei sitä tajua kuinka valheellinen se on jos sen keskellä tavallaan on kokoajan.
Vain lapsi uskoo kaiken mitä sille kerrotaan sellaisenaan. Sen takia on huolestuttavaa että meillä on jopa 50 vuotiaita ihmisiä ketkä alottavat vastarinnan ja hyökkäävät kimppuun jos valtamediaa esimerkiksi kritisoidaan. Se vaan kertoo sen että täällä ei ole aikuiseksi kasvaneita ihmisiä ollenkaan.
Kerrohan mihin nyt sitten uskot?
Vierailija kirjoitti:
Koska se kaikista puutteistaan huolimatta antaa paljon realistisemman ja oikeamman kuvan maailmasta kuin vaihtoehtoinen media.
Miten nuo ovatkaan valinneet perinteisissä medioissa, että me kerromme totuuden, emme peittele mitään tai manipuloi. Kuitenkin samanaikaisesti on täysin mahdollista, että poliitikot ja puolueet kykenevät vaikuttamaan uutisointiin. Silti media ei olisi ottanut vaikutteita, eivätkä päättäjät mahtaisi sille mitään, että media pitäisi periaatteelisesti kiinni siitä, että siihen eivät vaikuttamisyritykset pure. En oikein usko sellaista, että media jollain tavalla pitäisi puolensa, tai että olisi olemassa jokin viranomainen, joka torppaisi kaikki median manipulointiyritykset, lopputuloksena totuudellinen media.
Sen sijaan media tarjoaa poliitikoille ja puolueille mahdollisuuden siihen, että ihmisiin voi vaikuttaa valheellisestikin, koska mitään muuta keinoa ei ole olemassa kuin eri viestintäkanavat, jolla ihmisiin ylipäätään saadaan yhteys.
Vierailija kirjoitti:
"Itseasiassa Antti Rinne kannatti julkisesti MV-lehden sulkemista valtiovallan toimesta. Huusi paneelissa kovaan ääneen "Hyvä!" kun asiaa ehdotettiin."
MV-lehti rikkoi jatkuvasti teikijänoikeusia ja julkaisi muiden juttuja ominaan asiayhteydestä irrotettuina.
Kyse ei ole vain "väärien" mielipiteiden kiellosta vaan siitä että ei voi toimia ihan miten vain. Jutut pitää edes tehdä itse ja muiden juttuja siteeratessa pitää kertoa ketä on siteerannut ja mistä.
Onko jossain laki joka sanoo että internetissä oleva blogi pitää sulkea tekijänoikeusrikkomusten takia valtiovallan toimesta erillislailla?
Kyllä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maailmantapahtumat uutisoidaan jenkki/brittimedioiden kautta ja niitä pyöörittää operatiivit omine narratiivineen.
Loput on toimittajien omia kannanottoja ja mielipiteitä
Eli siitä sitten arpomaan mihin luottaa ja mihin ei :D
Selkeästi huomaa myös tuon. Media ei koskaan vedä uutisiaan muilta mediataloilta kuin Jenkkien demokraattimediat ja Brittien isoimmat mediatalot mitkä on periaatteessa ihan samoja myös. Siellä on selkeesti yhteys kaikilla niillä ja sitä narratiivia selkeesti hallitaan ja ohjataan koska kun nämä mediat sanovat jotain, kaikki muut seuraa aina perässä.
Yksikään toimittaja ei koskaan lähde sooloilemaan ja etsimään tietoaan muualta, vaan ne on aina nämä samat lähteet. Se kertoo todella paljon myös. Siellä on varmaan sanottu että tässä on lähteet mistä vedätte juttunne.
Sitä narratiivia on todella helppo kontroloida niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Persujen uutiset, Valtapersu, Päivän persu, Persujulkkarit ja Laatupersu tietävät paljon enemmän!
Aloitetaan vaikka rokotuksista, jotka "korkeakoulutetut" duunaripersut kiirehtivät tuomitsemaan.
Mun äiti on 80v ja persu ideologian sokaisema. Alkoi mulle yksi päivä selittää ihan vakavasti että Zelenskyi varastaa kansansa rahat ja vie ne ulkoimaille.
Katsoin epäuskoisena että olikohan tuo Suomen Uutisista opittu. Mitään muita kieliä se ei tietenkään osaa
Li Andersson äänestää EU-parlamentin äärivasemmistossa Ukrainan tukipaketteja vastaan, että pane vaan kiltisti ne psykoosilääkkeet suuhusi ensi kerralla.
Päinvastoin, äänestää niiden puolesta, ja yrittää ylipuhua muitakin ry
"Yrittää ylipuhua"
Onpa siinä periaatteellinen ihminen. Voisi liittyä blokkiin missä tuetaan Ukrainaa, mutta assosioituu mielummin Ukrainaa avoimesti vastustavien kanssa.
Sen sijaan jos Perussuomalainen on samoissa bileissä ei-poliittisten väärien ajattelijoiden kanssa, se on Venäjän pussiin pelaamista.
Vedätkö päivittäin kaksilla rattailla?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maailmantapahtumat uutisoidaan jenkki/brittimedioiden kautta ja niitä pyöörittää operatiivit omine narratiivineen.
Loput on toimittajien omia kannanottoja ja mielipiteitä
Eli siitä sitten arpomaan mihin luottaa ja mihin ei :D
Varmaan olisi sen takia löytää mahdolisimman parhaiten aito alkuperäinen lähde. Mitä useamman ihmiset aivojen kautta uutinen siirtyy, sitä epätarkammaksi se muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskoin valtamediaan about 25 vuotiaaks asti koska mulla ei ollu vielä mitään omaa ajattelumaailmaa. Sen jälkeen joskus 27 vuotiaana mun maailma ja käsitys siitä alko vasta muotoutumaan sellaseksi kuin se on nyt. Mä aloin näkemään sen valheen taakse. Ei sitä tajua kuinka valheellinen se on jos sen keskellä tavallaan on kokoajan.
Vain lapsi uskoo kaiken mitä sille kerrotaan sellaisenaan. Sen takia on huolestuttavaa että meillä on jopa 50 vuotiaita ihmisiä ketkä alottavat vastarinnan ja hyökkäävät kimppuun jos valtamediaa esimerkiksi kritisoidaan. Se vaan kertoo sen että täällä ei ole aikuiseksi kasvaneita ihmisiä ollenkaan.
Kerrohan mihin nyt sitten uskot?
En ole se keneltä kysyit, mutta siihen kenellä on parhaat argumentit ja todisteet? Ei välttämättä ole sama lähde jokaisessa aiheessa. Ja kyllä, vaikeaksi menee yksittäisen ihmisen näkökulmasta selvittää mikä on totta.
Ei kai kukaan usko mitään "aukottomasti", jopa Raamattua epäillään ja tulkitaan uusiksi.
Mutta kyllä minä ainakin uskon mieluummin valtamediaa ja jotain tutkittuja tietoja, kuin jotain venäläisten kustantamaa "vaihtoehtoista totuutta".
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan usko mitään "aukottomasti", jopa Raamattua epäillään ja tulkitaan uusiksi.
Mutta kyllä minä ainakin uskon mieluummin valtamediaa ja jotain tutkittuja tietoja, kuin jotain venäläisten kustantamaa "vaihtoehtoista totuutta".
Onko kaikki muu kuin HS ja Yle ja näiden kopioimat lähteet venäläisrahoitteista?
Hesarin Saska Saarikoski:
https://x.com/SaskaSaarikoski/status/628240592078794752?mx=2
"Donald Trump on pelle, joka saa republikaanien muut ehdokkaat näyttämään lähes täysijärkisiltä. Hänen mahdollisuutensa ovat tietysti 0,0.
Oliko Saska oikeassa USAn presidentinvaaleista? :D
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-ukraina-teki-sensaatiomai…
Ihme että suomessa saa tälläistä kirjoittaa. Tossa on aika hyvin kerrottu se että valtamedia ja toimittajat on ukrainan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Minä en automaattisesti usko valtamediaan vaan kyseenalaistan monia asioita. Minä olen huomannut sen että valtamediat ei ole puolueettomia ja valtamediat pyrkii ohjailemaan ihmisten asenteita sekä käyttäytymistä.
Koronan uutisointi oli lähes sairasta, valtamediat valehteli minkä kerkesi ja nyt ukrainan sodan myötä valtamediat tuuppaa vain propagandaa. Suomessa aina väitetään että venäjällä on propagandaa ja mediat on puolueellisia niin ihan samaa harrastaa myös suomen valtamediat mutta ehkä vähän "lievemmin".
Minä kun kyseenalaistan uutisia ja pidän valtmediaa puolueellisena niin minut leimataan rokotevastaiseksi ja venäjämieliseksi.
Sähän olet koronahörhö ja putinatsi, mitä sitä kiertelemään
En usko mitään mediaa aukottomasti, kaikkein vähiten sosiaalista sellaista missä kuka tahansa voi huutaa mitä tahansa, mutta kyllä Yle ja Hesari peittoavat persumediat luotettavuudessa mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
"MV ja paskablogit pitääkin vaientaa."
Hesari on paskablogi, pitääkö se siis vaientaa?
Vertaat Hesaria MV-mediaa? Just, tarkistuta lääkityksesi.
Vierailija kirjoitti:
"MV ja paskablogit pitääkin vaientaa."
Hesari on paskablogi, pitääkö se siis vaientaa?
Ei ole.
On jokseenkin huvittavaa, että valtamediaa kritisoivat seuraavat itse jotain poliittisesti puolueellista, ideologista roskamediaa.
Valtamediaa saa ja pitää kritisoida kuten mediaa ja vallanpitäjiä yleensäkin, mutta jos kritisoi valtamediaa koska se on valtamedia, ollaan luisumassa perussuomalaisuuteen.
Tsiisus sentään!