Miksi uskot valtamediaa aukottomasti?
Suomi on maailman mittakaavassa harvinaisen media -ja auktoriteettiuskovainen kansa. Nuoret osaavat jo vähän enemmän ajatella omilla aivoillaan mutta vanhemmat sukupolvet ovat kuin käveleviä ulkoapäin täysin ohjelmoituja robotteja.
Kommentit (700)
Venäjä-mielisen aloitus. Ketju poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maailmantapahtumat uutisoidaan jenkki/brittimedioiden kautta ja niitä pyöörittää operatiivit omine narratiivineen.
Loput on toimittajien omia kannanottoja ja mielipiteitä
Eli siitä sitten arpomaan mihin luottaa ja mihin ei :D
Varmaan olisi sen takia löytää mahdolisimman parhaiten aito alkuperäinen lähde. Mitä useamman ihmiset aivojen kautta uutinen siirtyy, sitä epätarkammaksi se muuttuu.
Mistäköhän se aito, alkuperäinen mahtaa löytyä, kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin Saska Saarikoski:
https://x.com/SaskaSaarikoski/status/628240592078794752?mx=2
"Donald Trump on pelle, joka saa republikaanien muut ehdokkaat näyttämään lähes täysijärkisiltä. Hänen mahdollisuutensa ovat tietysti 0,0.
Oliko Saska oikeassa USAn presidentinvaaleista? :D
Saska todellakin valehteli silmät kirkkaina. Onko tuohon hänen 0,0 todennäköisyyslukuun ikinä puututtu? Onko hesari antanut Saskalle potkuja? Onko postauksen tykkääjät edelleenkin tuon misinformaation uskossa?
Katsotaan uskaltaako HS ja Yle-väki vastata tähänkään venkoilematta.
täällä Suomessa toimittaja saa kirjoittaa noin. Täällä on median sananvapaus, vastuu uskomisesta on lukijalla.
Suosittelen samaa teillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"MV ja paskablogit pitääkin vaientaa."
Hesari on paskablogi, pitääkö se siis vaientaa?
Vertaat Hesaria MV-mediaa? Just, tarkistuta lääkityksesi.
Mikä taho päättää mikä on paskablogi ja mikä ei, mitä riippumatonta mittaristoa sen arvioimiseen käytetään ja mistä voin löytää tämän himmelin?
Kiitos jo etukäteen kun toimitat nuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-ukraina-teki-sensaatiomai…
Ihme että suomessa saa tälläistä kirjoittaa. Tossa on aika hyvin kerrottu se että valtamedia ja toimittajat on ukrainan puolella.
Niin kuin pitääkin. venäjällähän kaikki on paskaa, jopa kusi
Eli sinun mielestä valtamedian ei pidä kirjoittaa uutisista totuuden mukaisesti ja puolueettomasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"MV ja paskablogit pitääkin vaientaa."
Hesari on paskablogi, pitääkö se siis vaientaa?
Ei ole.
Mistä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Minä en automaattisesti usko valtamediaan vaan kyseenalaistan monia asioita. Minä olen huomannut sen että valtamediat ei ole puolueettomia ja valtamediat pyrkii ohjailemaan ihmisten asenteita sekä käyttäytymistä.
Koronan uutisointi oli lähes sairasta, valtamediat valehteli minkä kerkesi ja nyt ukrainan sodan myötä valtamediat tuuppaa vain propagandaa. Suomessa aina väitetään että venäjällä on propagandaa ja mediat on puolueellisia niin ihan samaa harrastaa myös suomen valtamediat mutta ehkä vähän "lievemmin".
Minä kun kyseenalaistan uutisia ja pidän valtmediaa puolueellisena niin minut leimataan rokotevastaiseksi ja venäjämieliseksi.
Niinhän sä oletkin, se paistaa kauas.
Vierailija kirjoitti:
"Donald Trump on pelle, joka saa republikaanien muut ehdokkaat näyttämään lähes täysijärkisiltä. Hänen mahdollisuutensa ovat tietysti 0,0.
Unohdat sopivasti sen, että jopa Trump itse järkyttyi voitostaan, koska kukaan ei uskonut siihen.
Mutta jostain kumman syystä vedät esimerkiksi Hesarin toimittajan. Voi voi, varmaan ihan vain sattumaa...
Et kuulosta yhtään iigorilta 😄
Vierailija kirjoitti:
Valtamediaa ohjaa vahvasti vallitseva ideologia joka hyvin viherliberaali. Huolestuttavinta kuitenkin suuntaus missä halutaan antaa valtamedian määritellä totuuden, eli jos valtamedia ei uutisoi, on "valeuutinen".
Esim X harvoja alustoja joka sallii vielä kaiken totuuden.
X on käyttökelvoton, laiturioikeiston vinkumismedia, jossa urputus ja ulina menee faktojen edelle. Lähdin, enkä ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en automaattisesti usko valtamediaan vaan kyseenalaistan monia asioita. Minä olen huomannut sen että valtamediat ei ole puolueettomia ja valtamediat pyrkii ohjailemaan ihmisten asenteita sekä käyttäytymistä.
Koronan uutisointi oli lähes sairasta, valtamediat valehteli minkä kerkesi ja nyt ukrainan sodan myötä valtamediat tuuppaa vain propagandaa. Suomessa aina väitetään että venäjällä on propagandaa ja mediat on puolueellisia niin ihan samaa harrastaa myös suomen valtamediat mutta ehkä vähän "lievemmin".
Minä kun kyseenalaistan uutisia ja pidän valtmediaa puolueellisena niin minut leimataan rokotevastaiseksi ja venäjämieliseksi.
Korona-aika oli aivopesun kulta-aikaa myös suomessa. Ihmiset uskoivat että maskit muka auttaisi koronan leviämisessä ja ihmisiä jotka eivät käyttänyt pidettiin sairaina monella eri tulkinnalla. Ei olisi liioitelt
Follari vouhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdat sopivasti sen, että jopa Trump itse järkyttyi voitostaan, koska kukaan ei uskonut siihen.
Mutta jostain kumman syystä vedät esimerkiksi Hesarin toimittajan. Voi voi, varmaan ihan vain sattumaa...
Et kuulosta yhtään iigorilta 😄
Lähde että Trump piti voittotodennäköisyytenään 0,0.
Kiitos jo etukäteen.
Onhan se omalla tavalla jopa koomista miten esim tällä palstalla sinut heti haukutaan itänaapurin asukiksi jos kyseenalaistat valtamediaa. Minulla oli läheinen kaveri joka haukkui minut putinistiksi ja trumpistiksi kun julkesin kyseenalaistaa paria uutista mitä hän minulle linkkasi..
Mediakriittisyys on hyvä taito osata, omien aivojen käyttö sallittua ja jopa suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme että suomessa saa tälläistä kirjoittaa. Tossa on aika hyvin kerrottu se että valtamedia ja toimittajat on ukrainan puolella.
Eli sinun mielestä valtamedian ei pidä kirjoittaa uutisista totuuden mukaisesti ja puolueettomasti?
Jos vertaat isänmaanpetturi Putkosta ja "valtamediaa", kumpikohan kirjoittaa objektiivisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Hyökkääjävaltio Venäjän puolellako pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt uutisia lukiessa saa käyttää järkeäänkin. Esim pandemiauutisoinnissa oli niin paljon niin räikeitä ristiriitaisuuksia ja silkkaa propagandaa että en vaan voinut uskoa. Sama koskee monta muutakin asiaa, en viitsi tässä luetella. Hesarin ja YLEn mielipidemuokkaus on räikeää ja selvää. Ei kyllä kiinnosta mitkään vaihtoehtomediatkaan, pitää tyytyä vaan tilanteeseen että meitä manipuloidaan joka taholta. Toimin sitten oman järkeni mukaan, siihen minä luotan.
Itsenäisiä ajattelijoita maailmassa tarvitaan. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyökkääjävaltio Venäjän puolellako pitäisi olla?
Li Andersson on ja niin on Suomen kaasudemarit sekä heidän rahoittama SDP.
En uskokaan. En lue uutisia ollenkaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Elän omaa elämääni ja se riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä-mielisen aloitus. Ketju poistoon.
Ah, vasemmistofasisti syöksyy taistoon mielipiteenvapautta vastaan.
Jos olisit ihannevaltiossasi Venäjällä kirjoittanut näin sikäläisestä valtamediasta, OMON olisi jo potkinut ovesi sisään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vertaat isänmaanpetturi Putkosta ja "valtamediaa", kumpikohan kirjoittaa objektiivisemmin?
En tunne enkä tiedä ketään isänmaanpetturi Putkosta joten en osaa vastata sun kysymykseen. Olen tuo kenelle sinä vastasit.