Miksi uskot valtamediaa aukottomasti?
Suomi on maailman mittakaavassa harvinaisen media -ja auktoriteettiuskovainen kansa. Nuoret osaavat jo vähän enemmän ajatella omilla aivoillaan mutta vanhemmat sukupolvet ovat kuin käveleviä ulkoapäin täysin ohjelmoituja robotteja.
Kommentit (700)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa on Suomeen verrattuna selkeämpi poliittinen jako päämedioissa. Yleensä republikaanit katsovat vain FOX.ia ja demokraatit CNN:ää. Suomen mediat taas kopsaavat uutisensa jälkimmäisestä, mikä sitten näkyy suomalaisten asenneilmastossa hyvin selvästi. Me kaikki olemme tässä mielessä aivopestyjä.
Laitapa todisteet.
"Suomen Tietotoimisto STT siteerasi viime vuonna kotimaan uutisoinnissaan eniten Yleä. Ylen uutisia lainattiin kaikkiaan 152 kertaa. Yle on ollut STT:n siteeratuin kotimainen media vuodesta 2016 lähtien.
Toiseksi siteeratuin media viime vuonna oli Helsingin Sanomat, jonka uutisiin STT viittasi 116 kertaa.
Kolmanneksi eniten siteerauksia oli Uutissuomalaisesta, yhteensä 79 kappaletta. Uutissuomalainen on usean, pääasiassa Keskisuomalainen-konserniin kuuluvan lehden yhteistoimitus."
Muut lainaavat Ylen uutisia, ei toisin päin.
... Kotimaan uutisoinneissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleläiset esim. on hyvä esimerkki siitä miten porukka peloteltiin hiljaisiksi talon touhuista heittämällä yksi (lloyd) isolla julkisuudella pihalle. Samoin nää jälkeen tulleet puhdistukset on samaa taloon jääneiden pelottelusettiä.
Ja siellä kuulemma toimitusjohtaja soitteli kansanedustajia läpi pelotellen nuokin hallintoneuvostossa nöyriksi sallimaan ylen piilottaa edelleen toimintansa, rahankäyttönsä ja journalisminsa motiivit jotta yleläiset voi öyhöttää edelleen verovaroin umpipoliittista ideologiaansa.
Ketjustakin näkee että vasemmiston ja toimittajien vakioargumentti on että valtamediaa (ja siis myös yleä ja ylen rahoitusta) kritisoi vain "pahat persut". Eikä tuo ole oikeastaan argumentti mutta muuta ei tarvita kun muu media on hiljaa ja yleläisten kritisoijat peloteltiin hiljaisiksi.
<
Eli mielestäsi jos firmalla on hallitus, niin firman työntekijät voivat painostaa hallituksen päättämään kuten työntekijät haluavat? 😂
Se olisikin ensimmäinen kerta historiassa.
Hmm
Kirjoitin, että tämä Jordan Peterson muistuttaa huomattavan paljon Hunter Bidenia. Kommentti oli poistettu, miksi?
Sinulla on vissiin äärimmäisen heikko ajatuksenjuoksu. Toisella on käytettävissä median keinot mustamaalata kohteeksi otettu poliitikko. Mikä poliitikon keino on? Valittaa tälle valtaa käyttävälle medialle joka häntä painostaa käyttäytymään haluamallaan tavalla.
Kenelläköhän tässä heikko ajatuksenjuoksu on... Jos Ylen toimari kiristäisi hallintoneuvoston jäseniä, toimari etsisi uutta työpaikkaa per heti. Demari, Uusi Suomi, Nykypäivä, Suomenmaa, Vihreä Lanka jne. uutisoisivat tämän per heti eikä tehtäisi edes lähtölaskentaa.
Vai meinaatko että jos Ylä-Anttila sanoisi, että hänen pitää saada miljoonan palkankorotus ja Rolls Royce tai muuten alkaa mustamaalaaminen niin poliitikot vain kysyisivät auton väriä?
Olet paitsi harhainen myös harvinaisen naiivi!
PS. Jos kerran Ylä-Anttilalla on kaikki avaimet käsissään, miksi YLE ylipäätään joutui miljoonaleikkausten kohteeksi???
Kyllä kaikki järkevät ihmiset ymmärtävät käyttää lähdekritiikkiä.
Pulmana on lähinnä se, että osa ihmisistä haluaa uutisten toistavan omaa ajatusta tai ideologiaa. Jos näin ei käy, niin sitten "valtamedia" ja "valtamedian aivopesemät lampaat".
- En pidä Yhdysvalloista, roistovaltio --> Yrittävät levittää valtaansa keinoja kaihtamatta --> Veljeilivät Ukrainan kanssa ja Ukraina (tai ainakin osa kansasta) halusi suunnata länteen --> Venäjä ei moista suvainnut (eikä moista suvaitsisi myöskään tekopyhä USA jos Venäjä tekisi saman Meksikossa tai Kanadassa) --> Venäjää ei pitäisi musta-valkoisesti tuomita hyökkäämisestä tai ainakaan pitää yksinään syyllisenä --> HS ja YLE eivät kuitenkaan kirjoita juttuja joissa ymmärretään Venäjän toimia samalla tavalla kuin minä ymmärrän --> Ovat ideologista valtamediaa ja suurin osa ihmisistä on valtamedia aivopesemiä koska niiden mielestä Venäjä on syypää sotaan kuten valtamedia toitottaa. Ainoastaan tiedostavat totuudenpuhujat uskaltavat kertoa, että Yhdysvaltojen ja EU:n vika.
Vierailija kirjoitti:
On syytäkin leikata. Veronmaksajien pussista ei tarvitse maksaa mitään monimuotoisuuskoulutuksia, jonka sisällössä kehotetaan palkkaamaan vähemmistön (seksuaali tai rotu) edustajia pätevän (koulunkäynyt, mutta hitto vie hetero) henkilön kustannuksella.
Sinä olet kyllä ensimmäisen luokan typerys, onneksi olkoon.
Ensin teet perusteettoman hyökkäyksen ajatuksenjuoksuani vastaan, sitten kun se tulee torjutuksi 100-0, yrität viedä keskustelun "perusteltuihin" YLEn leikkauksiin ja kuvitteellisiin painotuksiin.
Ryömihän koloosi opiskelemeen kasiluokan oppimäärää ja tule joskus takaisin kun ymmärrät jotain
Sulla nyt unohtuu, että täällä on useita keskustelijoita. En tiedä kenelle palopuheesi oli osoitettu, kommentoin vain tekstissäsi esille tulleita leikkauksia...
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Esimerkki erästä ideologiaa kannattavan opettajan "opetus metodeista" ja "suvaitsevaisuudesta". Näin Kanadassa, jossa terve järki on selvästi heitetty romukoppaan.
Ei kai kukaan ajatteleva ja fiksu aikuinen usko mihinkään aukottomasti ja sokeasti.
Kritiikkiä pitää aina olla, toivon kaikille, myös heille jotka seuraavat ns. vaihtoehtoisia medioita.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kanssa omilla aivoilla ajattelemisen ja maalaisjärjen kannalla.
Muuttui moni asia helpommaksi kun pääsi eroon valtamedian kahleista ja meille ulkopuolelta opetetuista totuuksista. Nyt ei tupakointi raskausaikana enää varannan sikiöä kun maalaisjärkeni todisti nuo jutut ihan hölynpölyksi. Mä saan muutenkin itse päättää mikä elämässä on terveellistä ja suositeltavaa. Kun tutkin jotain asiaa löydän kyllä vaihtoehtoisesta mediasta näkemyksiä ja todisteita jotka ovat mulle mieleen.Onneksi enää ei tarvitse hyväksyä näitä tutkittuja faktoja vaan jokainen voi löytää omat totuutensa.
Etkö parempaan pysty? Tämäkö säälittävä kynäelmä todistaa nyt miten käy jos tietoa etsii muualta.. voi voi. Valtamedia luotettavuus riippuu pitkälti myös aiheesta. Aiheen valinta esimerkkiisi oli siis todella typerä, liekö ihan tarkoituksella vai älynlahjojen puutteesta johtuen.
Kukaan ei ole varmaan ole kyseenalaistanut raskauden aikaisen tupakoinnin riskejä, eivät edes ne vaihtoehtoiset tietolähteetkään. Yritäppä keksiä joku järkevä esimerkki kun keneenkään ei uppoa nämä lapselliset sanaelmasi.
Mä olen kanssa omilla aivoilla ajattelemisen ja maalaisjärjen kannalla.
Muuttui moni asia helpommaksi kun pääsi eroon tieteellisistä kahleista ja meille ulkopuolelta opetetuista totuuksista. Nyt ei kromosomit enää määritä ihmisen sukupuolta kun maalaisjärkeni todisti nuo jutut ihan hölynpölyksi. Mä saan muutenkin itse päättää mikä oon elämässä oli se sitten tänään mies ja huomenna nainen. Kun tutkin jotain asiaa löydän kyllä vaihtoehtoisesta "tieteestä" näkemyksiä ja todisteita jotka ovat mulle mieleen.
Onneksi enää ei tarvitse hyväksyä näitä tutkittuja faktoja vaan jokainen voi löytää omat totuutensa.
"En usko, että on olemassa mitään algoritmejä. Luulen, että ne on juuri sitä salaliittoteoriaa."
Oletko myös sitä mieltä, että kaikki muukin matematiikka kuuluu algoritmien kanssa samaan kategoriaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksei tämä poistu vaikka kuinka ilmoitan? Pitääkö tänne kirjoittaa jotain "allahu akbaaria"?
viesti kerrallaan ja toissapäiväiset ei enää poistu
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki järkevät ihmiset ymmärtävät käyttää lähdekritiikkiä.
Pulmana on lähinnä se, että osa ihmisistä haluaa uutisten toistavan omaa ajatusta tai ideologiaa. Jos näin ei käy, niin sitten "valtamedia" ja "valtamedian aivopesemät lampaat".
- En pidä Yhdysvalloista, roistovaltio --> Yrittävät levittää valtaansa keinoja kaihtamatta --> Veljeilivät Ukrainan kanssa ja Ukraina (tai ainakin osa kansasta) halusi suunnata länteen --> Venäjä ei moista suvainnut (eikä moista suvaitsisi myöskään tekopyhä USA jos Venäjä tekisi saman Meksikossa tai Kanadassa) --> Venäjää ei pitäisi musta-valkoisesti tuomita hyökkäämisestä tai ainakaan pitää yksinään syyllisenä --> HS ja YLE eivät kuitenkaan kirjoita juttuja joissa ymmärretään Venäjän toimia samalla tavalla kuin minä ymmärrän --> Ovat ideologista valtamediaa ja suurin osa ihmisistä on valtamedia aivopesemiä koska niiden mielestä Venäj
kiteytitkin varsin hyviä noitten huuhaauskovien näkemykset ja mainimasi asiat suorastaan hyppää esiin kommenteista joita kirjoittavat.... katsokaa lukekaa näin minä uskon kaiken olevan ja se on ainoa olemassa oleva 'totuus' Eikö ne tosiaan huomaa millaista soopaa levittävät, uskottelevatko toinen toisilleen asioitten noin olevan vai vahvistavatko toistensa uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tämä poistu vaikka kuinka ilmoitan? Pitääkö tänne kirjoittaa jotain "allahu akbaaria"?
viesti kerrallaan ja toissapäiväiset ei enää poistu
Poistatatte järkeviäkin viestejä, jotka ei satu teidän näkemykseen sopimaan. Miksi näin on? Eikö aihe kestä kriittistä tarkastelua ja keskustelua, jossa mielipiteitä esitetään puolin ja toisin? Sensuurin tarve kertoo halusta kontrolloida ihmisten näkemyksiä, joka valitettavasti ei piirrä valtamedian puolustajista kovin mairittelevaa kuvaa. Valtaahan valtamedia käyttää ja te näytätte myös käyttävän täällä "valtaanne" keskustelun manipuloimiseksi.
Ei täällä mitään saa keskustella. Kaikki viestit poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa ettei ole sananvapautta? Vertaa vaikka naapurimaahan. Ja ei, en tarkoita Ruotsia.
Kirjoitin tänään näin kun viestini poistettiin...
Poistatatte järkeviäkin viestejä, jotka ei satu teidän näkemykseen sopimaan. Miksi näin on? Eikö aihe kestä kriittistä tarkastelua ja keskustelua, jossa mielipiteitä esitetään puolin ja toisin? Sensuurin tarve kertoo halusta kontrolloida ihmisten näkemyksiä, joka valitettavasti ei piirrä valtamedian puolustajista kovin mairittelevaa kuvaa. Valtaahan valtamedia käyttää ja te näytätte myös käyttävän täällä "valtaanne" keskustelun manipuloimiseksi.
Tämäkin viesti oli hetken päästä poistettu. Kerro minulle mikä tässä oli sensuroitavaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ajatteleva ja fiksu aikuinen usko mihinkään aukottomasti ja sokeasti.
Kritiikkiä pitää aina olla, toivon kaikille, myös heille jotka seuraavat ns. vaihtoehtoisia medioita.
Jos saa korjata: "...toivon kaikille, erityisesti heille jotka seuraavat ns. vaihtoehtoisia medioita
Harmi, ettei täällä tahdota millään ymmärtää kriittisen ajattelun koskevan kaikkea tietoa mitä vastaanotetaan. Tämä ei siis pelkästään koske vastakkainasettelua valta- ja vaihtoehto median välillä.
Ylellä on parhaat eväät uutisointiin: mitä, missä ja milloin. Mielipiteet pilaavat uutiset.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, youtuupistahan se hörhön totuus löytyy. Tuokin kylähullu valittaisi ilman nettiä parille kaverilleen kulmakapakassa.
Ja päättääkää nyt jo: onko se YLE kokoomuksen media vai sen kuuluisan vihervasemmiston?
turpiin saaneen Eino Grönin näköinen köntti jostain kiven alta kaivautunut valheiden levittäjä
Vierailija kirjoitti:
Laitan muuten tuon hupiäijän videon poistoon
niin mäkin, valheittelevittäjä huuhaa alustalta
Sinulla on vissiin äärimmäisen heikko ajatuksenjuoksu. Toisella on käytettävissä median keinot mustamaalata kohteeksi otettu poliitikko. Mikä poliitikon keino on? Valittaa tälle valtaa käyttävälle medialle joka häntä painostaa käyttäytymään haluamallaan tavalla..