Queen of fucking everything - uusi sarja yle (areena)
Huomasin tällaisen kotimaisen sarjan Areenassa ja sepä tempaisi kokonaan mukaansa, ja ahmaisin kaikki osat kertaheitolla.
Tiina Lymin aiempi Sisäilmaa - tykkäsin siitäkin.
Laura Malmivaara ihan huippu pääroolissaan.
Katso lähetysajat : Queen of Fucking Everything - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3080)
Täällä puhuttiin Lymin luonteesta negatiivisesti. Olen kerran hänet kohdannut, ja mielikuvasta hänestä on juurikin tämä: huonostikäyttäytyvä, ylimielinen, ilkeä. En tod haluaisi olla hänen naapuri, sukulainen tai mitenkään lähellä häntä.
Mielestäni hänen huumorikin on paljolti sitä että nauretaan ihmisille. Tykkäsin silti sarjasta medium-paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marke oli av-mamma, siis juurikin se hahmo, johon tänne kirjoittavan av-mamman pitäisi samaistua. Toki oli stereotyyppinen kuvaus kaikilla tavoilla alaluokkaan kuuluvasta, mutta näitä hahmoja oli sarjassa muitakin. AV-mamma Marke oli kuitenkin myös älykäs ja tilannetajuinen. Sarjassa olisi pitänyt olla kohtaus, jossa Marke lukee mammapalstaa, kysyy neuvoa ja pahoittaa mielensä kun Spora haukutaan siaksi ja Markea kehotetaan jättämään Spora, eikä saa selkoa keskenään ristiriitaisista neuvoista irronneen sormen säilyttämiseen.
Miten niin täällä muka kouluttamattomua ihmisiä? Itse ainakin oon maisteri enkä tiedä muiden kuin koulutettujen frendieni käyvän Vauvalla = jaksavan keskustella kuten täälläkeskustellaan.
Niin kauan kun oot palstalla, oot av-mamma. Täällä on vain av-mammoja, moni meistä on myös yh, adhd, av, yv ja mitä näitä nyt on.
pi-bo? kai-kai? FM ja yyteet?
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhuttiin Lymin luonteesta negatiivisesti. Olen kerran hänet kohdannut, ja mielikuvasta hänestä on juurikin tämä: huonostikäyttäytyvä, ylimielinen, ilkeä. En tod haluaisi olla hänen naapuri, sukulainen tai mitenkään lähellä häntä.
Mielestäni hänen huumorikin on paljolti sitä että nauretaan ihmisille. Tykkäsin silti sarjasta medium-paljon.
Jatkat vain valehtelua. Et ole ikinä tavannut Lymiä.
Kaiken V*tun Kuningatar olis just passeli nimi tälle roskalle.
Huonoja näyttelijöitä. Kuvaus ihan hyvää.
Vaihdoin kanavaa n. viidennen v****u sanan jälkeen, siihen meni kai pari minuuttia. Ei vaan jaksa tällaista nk. viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
>>Birgitta puhui inhottavasti tyttärestään, Linda projisoi oman äitisuhteensa häneen.
Ei mitenkään oikeuta tuommoiseen kohteluun.
Muutenkin viiskiymppisenä yleensä on tajuttu kuspää-äidin olevan itsekin entinen lapsi ja okan kuspää-vanhemman "uhri". Nythän Linda on äitiään pahempi kuspää muille, ei saa mitään sympatiaa tuollainen hahmo.
Itse olem rakentanut rauhan paljon hankalamman äidin kanssa, kannatti. Mitä se katkeroituminej ja toisille kostaminen olisi auttanut?
Jos sarjassa on miespahis niin pohditteko tuolla samalla tavalla, että "miten se nyt tuolla tavalla käyttäytyi kun en minäkään tee noin"?
Voisi olla vähemmän kiihtymistä, enemmän rauhallisuutta välissä niin tulisi ahdistunut tunnetila paremmin esille.
Piirteet ruotsalaisilta sarjoista kiva yllätys.
Alamaailma ei ollut oikein pelottava, siinä kohtaa lyödään vaan huumoriksi.
Hauska yksityiskohta, että Börjen yöpöydällä oli 8 pientä puhelinta ja prepaid-kortteja. 😂 Ja Lindakin oli hankkinut Marken mukaan "burnerin". 😃
Malmivaara on vaivaannuttavan huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jollain on näin kova tarve väittää että Lymi ei ole sellainen ja tällainen?
Minäkin olen kerran hänet tavannut (töissä) ja toivon että en koskaan enää tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eksän isän piti esittäytyä Lindalle? Eikö Linda ollut koskaan tavannut (avo?)appivanhempiaan? Kai se parisuhde jonkin aikaa sentään oli kestänyt, koska Linda oli miehensä monen miljoonan lainankin suostunut takaamaan.
Sarjassahan oli kohtaus jossa ex-mies makasi kippurassa ja itki katkerasti, kun vanhemmat kohtelevat häntä niin huonosti, eivät rakasta häntä tms. Linda lohdutti ja sanoi että hänen äitinsä oli samanlainen.
Eli ilmeisesti exän juoni jonka myötä vanhempien kanssa ei oltu tekemisissä.
Eksän läppärin salasanakin oli "I hate my father" tms.
Olisi kyllä hauska kuulla, mikä tässä muiden mielestä oli hyvää tai hauskaa. Ehkä en ymmärtänyt jotain tai sitten tämä tyylilaji ei ollut mieleinen, tai sitten mulla oli jotenkin väärä katselukulma tähän. Harvoin nimittäin olen katsonut niin huonoa sarjaa että olisi kesken jäänyt.
En voi muiden puolesta sanoa, mutta omasta puolestani: en ota näitä niin vakavasti. Ei ole elämää suurempi juttu, että jossain sarjassa ei ole kaikki asiat just nappiin, vaan ajattelen, että ne on viihdettä.
En myös katso ainoastaan sarjoja, joiden hahmoihin tai yhteen hahmoon voin saumattomasti samaistua. En oleta mustan huumorin farssin tapahtumien olevan täysin autenttisia.
Toisaalta taas minulta on jäänyt useitakin sarjoja kesken, useista eri syistä. Olenpa jättänyt joskus leffankin kesken, jos on alkanut puuduttamaan. Ihan tuosta noin vain, miettimättä ja analysoimatta sen kummemmin, koska kysehän on vain viihteestä.
Sarjassahan oli kohtaus jossa ex-mies makasi kippurassa ja itki katkerasti, kun vanhemmat kohtelevat häntä niin huonosti, eivät rakasta häntä tms. Linda lohdutti ja sanoi että hänen äitinsä oli samanlainen.
Joo ja tämä on muuten tosielämänkin huijarin toimintatapa: kerätään uhrin sympatiat ja avuliaisuus mm. huonolla lapsuudella, osoitetaan näin herkkyyttä ja annetaan ymmärtää, että vain juuri sinulle voin avautua näistä vaikeista asioista, rakennetaan luottamusta.
Ja samalla tietysti kätevästi selitetään, miksi ei voi tutustua vanhempiin ja muihin läheisiin, joilla voisi olla sanottavaa ja kerrottavaa ihmisestä.
Kova on ollut hehkutus, mutta valitettavan huonoltahan tuo vaikuttaa. Taattua Suomi-laatua siis. Katsoin ensimmäisen jakson hieman hämmentyneenä, kun se oli niin tylsä. Ajattelin sitten, että ehkä lähtee lentoon seuraavassa jaksossa, mutta oli kyllä aivan luvattoman heikko. Ei tunnu toimivan oikein millään tasolla. Niin mielelläni olisin löytänyt hyvän suomalaisen sarjan, mutta tämä oli kyllä iso pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jollain on näin kova tarve väittää että Lymi ei ole sellainen ja tällainen?
Minäkin olen kerran hänet tavannut (töissä) ja toivon että en koskaan enää tapaa.
PERUSTA OMA KETJU LYMIN DISSAAMISELLE.
Rauhoitu, Tiina hyvä.
Miljoonat kärpäset eivät voi olla väärässä. P*ska on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sarjassa pilkattiin kaikkia, liikaa.
Se ei enää ollut hauskaa, vaan surullista ja ahdistavaa.
Sinusta olis parempi jos pilkattaisiin vain jotain yhtä, silleen sopivasti? Tai ei pilkattaisi ketään, ei varsinkaan minua itseä?
Minusta yksi sarjan vahvuus on, että meille kaikille nauretaan. Me olemme koomisia ja vähän reppanoita kun oikein silmin katsotaan. Kenkään ole parempi toista, vaikka moni niin kuvittelee.
Kommenteista huomaa, että osunut on. Hyvin moni tuntuu näkevän vain tietynlaiset jutut. Malmilla asuva itkee, että Malmi saa runtua. Joku hyvesignaloija päivittelee, kun spurgulle nauretaan, ihan kauheeta. Samalla jää huomaamatta, että eniten nauretaan ah niin trendikkäille ja menestyville pyrkyreille, kaiken pehmopropagandan ihan tosissaan ottaville kilttimies-hessuille, typerille dramaqueen -rikollisille, vähäisistä 'eduistaan' kiinni pitäville aktiivisesti syrjäytyneille, jne jne. Pikkuvanha penska toimimassa isänsä sutenöörinä ja tämä on isosta osaa keskiluokkaa oikein söpöä ja liikkistä - siinä yksi tämän sarjan täysosumista (toinen oli se treffikohtaus sen laskukoneen kanssa, joka etsi edustavaa seuralaista, mikael 2.0).
Ei ahdista, vaan on jopa merkillisellä tavalla lohdullista. Nykyaikana tarvitaan kipeästi itselle nauramisen taitoa, pskantärkeyden ja mukaempaattisuuden poispyyhintää. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin moraaliposeeraajat, ammattimielensäpahoittajat ja hyvesignaloijat.
Eikö Linda soittanut miehensä isälle 1. jaksossa? Mutta eivät ehkä olleet kasvokkain tavanneet.
Rakastuneet eivät usko tuollaisia varoituksia. Ex olisi aivan varmasti haukkunut isänsä, jos hän olisi varoittanut Lindaa. Eikä Linda olisi uskonut Mikaelin olevan paha.