Queen of fucking everything - uusi sarja yle (areena)
Huomasin tällaisen kotimaisen sarjan Areenassa ja sepä tempaisi kokonaan mukaansa, ja ahmaisin kaikki osat kertaheitolla.
Tiina Lymin aiempi Sisäilmaa - tykkäsin siitäkin.
Laura Malmivaara ihan huippu pääroolissaan.
Katso lähetysajat : Queen of Fucking Everything - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3074)
Juu varmaan näin, en ole kokemusasiantuntija. Mutta siitäkään huolimatta se treffikumppanille räyhääminen (olipa miehessä vika mikä hyvänsä) oli turhaa ja raskasta katseltavaa. Ei olisi tarvittu koko miestä tähän sarjaan, Lymi voisi kirjoittaa kokonaan toisen sarjan, jonka aiheena olisi miesten viat ja puutteet.
Ja jos treffikumppani osoittautuu pettymykseksi, miksei voi vain todeta tilanteen hiljaa mielessään, ja liueta paikalta edes mitenkuten kohteliaasti? Vai tuolla tavallako sitä annetaan suoraa palautetta?
Vierailija kirjoitti:
Juu varmaan näin, en ole kokemusasiantuntija. Mutta siitäkään huolimatta se treffikumppanille räyhääminen (olipa miehessä vika mikä hyvänsä) oli turhaa ja raskasta katseltavaa. Ei olisi tarvittu koko miestä tähän sarjaan, Lymi voisi kirjoittaa kokonaan toisen sarjan, jonka aiheena olisi miesten viat ja puutteet.
Ja jos treffikumppani osoittautuu pettymykseksi, miksei voi vain todeta tilanteen hiljaa mielessään, ja liueta paikalta edes mitenkuten kohteliaasti? Vai tuolla tavallako sitä annetaan suoraa palautetta?
Niin, kiltit tytöt tekis niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Sä et halua, että mä vastaan sun vitsiin. Sä haluat, että mä nauran sun vitsille.'
'Sussa ei ole mitään vikaa. Paitsi ihan kaikki.'
Monella on varmaan samoja kokemuksia ja tuntemuksia tuollaisista miehistä kuin Lindalla.
Tämä kohtaus oli minulle koko sarjan pohjanoteeraus. Koko sarjan ajan minua häiritsi jatkuva räyhääminen, meuhkaaminen ja kiroaminen. Ymmärsin kyllä, että Lindan räyhääminen satunnaisille ohikulkijoille (spurgu, kahvilan työntekijä, ulosottomies jne.) kuvasti sitä, minkälaisessa prässissä ja hajoamispisteessä hän oli. Mutta olisin ymmärtänyt paljon vähemmästäkin.
Tämä treffikohtaus oli huipentuma: miksi koko kohtaus oli ympätty mukaan? Ei se vienyt tarinaa yhtään eteenpäin. Odotin että Linda törmäisi uudestaan tähän Kristia
"Sehän oli heijastuma siitä exästä, joka hänet jätti! Ja niittas tykästymisen Börjeen, joka edusti kaikkea muuta. Minusta ihan ymmärrettävä kohtaus, joka vei eteenpäin päähenkilön tunnemaailmaa..."
Samoin katsoin sen humanistin kohtaamisen olleen sitä samaa.
Vierailija kirjoitti:
Toimii hirveän hyvin telkussa jos nainen vaan poistuu paikalta. Mietittii hiljaa mielessään.
Sitäpaitsi se ukkohan se alkoi arvoida Lindaa
Vierailija kirjoitti:
Kun tämä sarja ei ole dokumentti eikä käyttäytymisopas. Tämä on fiktiivinen sarja, joka on ottanut vaikutteita oikeasta elämästä. Tuo kaikki, mitä tämä päähenkilö räyhäs treffikumppanilleen, on jotain sellaista, mikä oikeassa elämässä ihmiset voivat miettiä mielessään. Tai sanoa ystävälleen oikeassa elämässä.
Hassua, et tuo kohtaus noin paljon loukkaa. Naisten roolit sarjassa ovat todella rajuja, eikä kukaan ole huolestunut siitä, et annetaan nyt huono kuva naisista. Mut kun tietynlainen miestyyppi arvostellaan ääneen, on se sit huonoa käytöstä. On ne miehet niin hentoja ja mieleltään herkkiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Humanisti jäi täysin irralliseksi hahmoksi. Luulin että tarkoitus oli, että pehmomiehen kautta Linda olisi jotenkin muuttunut, mutta mitään vaikutusta tarinaan ei ollut. Sarja olisi toiminut vallan hyvin ilman koko miestä.
Humanisti oli myös comic relief.
Saanks mä laittaa käden tähän, saanks mä koskea sua tähän, oli ihan briljantisti kirjoitettu kohtaus, kun toinen kuvittelee tekevänsä kaiken oikein ja menee ihan metsään.
Miten näin monella katsojalla menee tää huumori ihan ohi? Vai onko se vaan tämä vauva. fi-alusta?
Miten kauan ensimmäistä jaksoa on katsottava, että se alkaa vaikuttaa edes siedettävältä? Yritin katsoa, kun on niin kovasti kehuttu, mutta oli pakko lopettaa kesken. En saanut siitä mitään iloa tai mielihyvää.
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan ensimmäistä jaksoa on katsottava, että se alkaa vaikuttaa edes siedettävältä? Yritin katsoa, kun on niin kovasti kehuttu, mutta oli pakko lopettaa kesken. En saanut siitä mitään iloa tai mielihyvää.
Mihin saa valittaa kun joku ohjelma ei ole just mun makuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin sarja todistaa, miten miehet komistuvat vanhetessaan (Kristo, käsittämättömän charmikas ja kuuma silver fox, nuorempana ei ollut oikein minkään näköinen) kun taas naisilla käy päinvastoin, alkavat roikkua. Miksi?
Ja en mitenkään dissaa naisnäyttelijöitä, ovat tosi kovassa kunnossa ja tyylikkäitä. Olen itse saman ikäluokan nainen ja ahdistunut tästä huomiosta - koska myös itse roikun. :D
Kukaan ei usko, että olisit nainen.
Painovoima vaikuttaa miehiin samalla tavalla kuin naisiinkin. Miehet pystyvät parralla jonkin verran peittämään kasvojen roikkumista.
Jotkut vanhenevat tyylikkäästi ja jotkut eivät. Joillakin paikat alkavat roikkumaan ja joillakin menevät ryppyyn. Jotkut käyvät kiristysleikkauksissa ja ottavat täytteitä, jot
Olen eri mieltä. Äitini ja tätini hyvä esimerkki. Äitini on aina ollut hieman pyöreä ja tätini laiha ja "kuiva". Äitini näyttää 10v. nuoremmalta, kuin tätini, vaikka on 3v. vanhempi.
Ymmärrätkö että käyttämällä sanaa "kuiva" laihasta, olet ihan yhtä loukkaava kuin se joka kutsuu ylipainoista "läskiksi".
Terv. laiha joka on tuon määritelmän saanut kuulla omalta sukulaiseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin sarja todistaa, miten miehet komistuvat vanhetessaan (Kristo, käsittämättömän charmikas ja kuuma silver fox, nuorempana ei ollut oikein minkään näköinen) kun taas naisilla käy päinvastoin, alkavat roikkua. Miksi?
Ja en mitenkään dissaa naisnäyttelijöitä, ovat tosi kovassa kunnossa ja tyylikkäitä. Olen itse saman ikäluokan nainen ja ahdistunut tästä huomiosta - koska myös itse roikun. :D
Kukaan ei usko, että olisit nainen.
Painovoima vaikuttaa miehiin samalla tavalla kuin naisiinkin. Miehet pystyvät parralla jonkin verran peittämään kasvojen roikkumista.
Jotkut vanhenevat tyylikkäästi ja jotkut eivät. Joillakin paikat alkavat roikkumaan ja joillakin menevät ryppyyn. Jotkut käyvät kiristysleikkauksissa ja ottavat täytteitä, jot
Voi voi sentään kun joillakin menee liikaa tunteisiin onko hyvä olla pyöreä vai laiha. Et sinäkään erota sitten mikä ero on hieman pyöreällä ja lihavalla? Ylipainoa 10 kg vai 30 kg? Tai hoikalla, normaalipainoisella tai liian laihalla? Joten aivan suotta mietit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin sarjan juuri loppuun. En tajunnut viimeisessä kohtauksessa ollutta valokuvaa. Tajusiko joku muu? Keitä siinä Saint Tropez -189valokuvassa oli? Vai oliko tarkoituskin jättää auki ja koukuttaa katsoja jatkolle?
Valkeniko jollekin tämä?
Huijari ex-mies uuden muijan kanssa!
Vierailija kirjoitti:
"comic relief." Miksi sä sotket anglismeja suomenkieliseen tekstiin, onpas typerää taa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut Usassa ja puoli vuotta Tukholmassa. Kummassakaan paikassa ei kansalaiset haukkuneet omaa maataan ja kansaansa. Nyt voisiko joku avata, mistä tämä tämmöinen suomalaisten omien jatkuva haukkuminen johtuu? Onko paikalla jotain ihmistä, joka tietäisi? Psykologiasta tiedän sen verran, että jos vanhempi tai hoitaja lyttää jatkuvasti lasta, tästä narratiivista muodostuu myöhemmin lapsen sisäinen, sättivä, ääni.
Narratiivista juu 😅
Mä niin tykkäsin kun Lymi heitti vitsiksi juuri tämän narratiivi-sanan. Se on yksi inhokeistani. Ilman sitä pärjättiin ihan hyvin vielä 10 v sitten, nyt sen saa kuulla melkein joka kerta kun katsoo vaikka Ylen aamua (tänäänkin!).
Mainoksen perusteella odotin enemmän sellaista Sisäilmaa tyylistä, että keskityttäisiin enemmän siihen miten elämä sujuu ja muuttuu kun ei ole rahaa ja on petetty ja jätetty.
Olihan se ihan lennokas ja hyvin teknisesti tehty. Onko tämä sitten lajiltaan jotain överi satiiria vai mitä? Kovin syvälle ei hahmoihin päässyt, ja kylläpä vaan ihmeellisen hyvin sattumat onnistui kohdilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut Usassa ja puoli vuotta Tukholmassa. Kummassakaan paikassa ei kansalaiset haukkuneet omaa maataan ja kansaansa. Nyt voisiko joku avata, mistä tämä tämmöinen suomalaisten omien jatkuva haukkuminen johtuu? Onko paikalla jotain ihmistä, joka tietäisi? Psykologiasta tiedän sen verran, että jos vanhempi tai hoitaja lyttää jatkuvasti lasta, tästä narratiivista muodostuu myöhemmin lapsen sisäinen, sättivä, ääni.
Narratiivista juu 😅
Mä niin tykkäsin kun Lymi heitti vitsiksi juuri tämän narratiivi-sanan. Se on yksi inhokeistani. Ilman sitä pärjättiin ihan hyvin vielä 10 v sitten, nyt sen saa kuulla melkein joka kerta kun katsoo vaikka Ylen aamua (tänäänkin!).
Ensi kaudella Marke varmaan puhuu diskurssista 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mä en myöskään vakuuttunut vielä ekasta jaksosta, ihmettelin hehkutusta ja meinasin lopettaa siihen. Meno kuitenkin paranee kun kattoo eteenpäin, tokan jakson jälkeen olin jo koukussa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin saa valittaa kun joku ohjelma ei ole just mun makuun?
Vauvapalstalle!!! 😂
Julkimoihin en ota kantaa, mutta päähenkilön äitimuori ja seurakunnan Birgitta-rouva olivat yhdessä aivan kuin äitini.