Queen of fucking everything - uusi sarja yle (areena)
Huomasin tällaisen kotimaisen sarjan Areenassa ja sepä tempaisi kokonaan mukaansa, ja ahmaisin kaikki osat kertaheitolla.
Tiina Lymin aiempi Sisäilmaa - tykkäsin siitäkin.
Laura Malmivaara ihan huippu pääroolissaan.
Katso lähetysajat : Queen of Fucking Everything - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3080)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hyvä sarja. Olen katsonut jo Areenasta kaikki jaksot, mutta eilistä jaksoa jäin katsomaan, kun sattui telkku auki. Edelleen nauratti se kohtaus, kun Linda houkuttelee Lauria mukaan bisneksiin, saat rahaa! Lauri on että en mä tarvi rahaa, tarvin vaan mun kaljat ja lääkkeet. Laura siihen ylipirteästi, että saat enemmän kaljaa! Paremmat lääkkeet! 😂
Minä en nähnyt tuossa mitään hauskaa, jo ulko-ovi kuvotti.
Sitten älä lue Anne Frankin päiväkirjaa. Anne neuvoo siinä, että naura aina ja kaikelle. Ymmärrätkö, että nauru on ase sortajaa vastaan? Oli kyseessä sitten rakenteelliset, tahallaan luodut, yhteiskunnalliset ongelmat tai esimerkiksi jokin ihan arkipäivän tilanne, missä joku yrittää nolata sinut.
Katson toista kertaa ja nyt teki pahaa Birgitan puolesta, Palo näyttelee niin hyvin! Mun mielestä hänen henkilöhahmo ei ole niin ilkeä, mitä Linda äidilleen väittää: "ilkeä rouva, kohtelee tytärtään huonosti ". Ehkä sellainen klassinen tilanne, että (Linda) projisoi omia traumojaan Birgittaan.
Mistä Birgitta ja Linda tunsivat toisensa?
Vierailija kirjoitti:
Katson toista kertaa ja nyt teki pahaa Birgitan puolesta, Palo näyttelee niin hyvin! Mun mielestä hänen henkilöhahmo ei ole niin ilkeä, mitä Linda äidilleen väittää: "ilkeä rouva, kohtelee tytärtään huonosti ". Ehkä sellainen klassinen tilanne, että (Linda) projisoi omia traumojaan Birgittaan.
Mä tulkitsin tämän nimenomaan niin, että Linda yrittää vaientaa huonoa omaatuntoaan ja oikeuttaa huijausta sillä, että rinnastaa Birgitan tunnekylmään äitiinsä. Koin tämän tarkoituksellisena asetelmana, koska huijauksen edetessä Lindan eleet ja ilmeet (pisteet Malmivaaralle loistavasta näyttelystä) ilmentävät omantunnontuskia ja sitten välillä hän "kasaa itsensä" ja ilme kovenee kun Birgitta sanoo jotain joka muistuttaa Lindan äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä Birgitta ja Linda tunsivat toisensa?
Birgitta oli myymässä (anopin?) asuntoa ja Linda välittäjänä
Vierailija kirjoitti:
Kristo Salmisen rooli Börjenä oli luonnerooli. Kristohan tosielämässä ahdisteli tanssinopettajaansa Saanaa intohimoisesti, soitteli kotiin aviomiehelle ja lähetteli elinkuviaan. Niin intohimoinen tosielämän rooli tämä alumperin. Liekö Lymi hyödyntänyt tietoa.
Pitääköhän "hyvä varustelu" paikkansa? 😜
Minua häiritsi se Lindan ja humanistmiehen (Heikki?) seksikohtaus, missä mies kyselee onko OK edetä tai tehdä niin tai näin.. ja sitten Linda toteaa hieman turhautuneena että hän kyllä sitten sanoo jos toinen tekee jotain väärin.
Tämähän on ihan 100% meidän uuden seksuaalirikoslain vastaista! Siinä aivan eksplisiittisesti haluttiin eroon tällaisesta "ei tarkoittaa ei" tai siis "sanon kyllä jos jokin on huonost", ja mentiin siihen että vain kyllä tarkoittaa kyllä. Että varmuus pitää olla siitä että on OK edetä ja lupa on saatu. Eihän siitä voi ihmiset keskenään sopia että laki ei päde.. tai siis voi, mutta kyllähän siinä sitten ollaan tosi heikoilla jäillä jos jotain ikävää sitten kuitenkin tapahtuu.
Fiktio on tietysti fiktiota, mutta mielestäni olisi hyvä jos TVssä esitettäisiin enemmän oikeaoppisia roolimalleja. Nässä asioissa on kuitenkin vielä paljon opittavaa!
Minä ajattelen rakastelun kahden ihmisen välillä hellyyden ja rakkauden osoituksena. Siihen ei papereita allekirjoituksineen tarvita. Bisnespano ja nylkky on eri asia, jossain takapihoilla ja porttoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen rakastelun kahden ihmisen välillä hellyyden ja rakkauden osoituksena. Siihen ei papereita allekirjoituksineen tarvita. Bisnespano ja nylkky on eri asia, jossain takapihoilla ja porttoloissa.
Joo toki näin, mutta pitää silti varmistaa että on toisen lupa edetä. Ei sen tietenkään mikään paprei tarvitse olla, mutta ei voi olettaa että kaikki on OK ellei toinen erikseen sano että nyt ei ole hyvä. Tämä periaate on ihan lainsäädännön syvintä ydintä.
Naisia on vaikea miellyttää. Toisaalta halutaan, että mies vain "ottaisi" ja toisaalta taas miehen pitäisi kysellä ja varmistella joka asia. Kas kun ei ole taskussa kaavaketta, johon ruksitaan sovitut kohdat ja nimmarit alle. Olen itsekin nainen, enkä tiedä mitään pahempaa erotiikan tappajaa, kun tuollainen kyseleminen. Miten voi olla intohimoa, kun jokaisen liikkeen kohdalla kysellään, että onko ok??
Börjen rooliin olisi sopinut Tommi Korpela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse vain yleisestä vapautumisesta kun näitä vinksahtaneita naishahmoja on niin useissa uusissa sarjoissa? Nicole Kidman on esittänyt monessa sarjassa sellaista. Mm Big Little Lies ja Netflixin sarja missä pojan morsiamen kaveri löytyy rannalta.
Nicole Kidman tuossa Lindan roolissa! Ah, voin jo fantasioida tämän. :D
Marken roolin olisi saanutkin korvata jollain toisella.
Mä korvaisin monet näyttelijät tässä sarjassa toisella. Esim. Börjenä olisi voinut olla kova Kari Heiskanen. Ja hei, Krisse Salminen Markena?
Ois toiminu.
Eka jakso riitti. Ei tartte enää katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Naisia on vaikea miellyttää. Toisaalta halutaan, että mies vain "ottaisi" ja toisaalta taas miehen pitäisi kysellä ja varmistella joka asia. Kas kun ei ole taskussa kaavaketta, johon ruksitaan sovitut kohdat ja nimmarit alle. Olen itsekin nainen, enkä tiedä mitään pahempaa erotiikan tappajaa, kun tuollainen kyseleminen. Miten voi olla intohimoa, kun jokaisen liikkeen kohdalla kysellään, että onko ok??
No siihen en osaa ottaa kantaa miten pitäisi olla intohimoa, mutta näin on kuitenkin lainsäätäjä suuressa viisaudessaan nimenomaan säätänyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sarjan näyttelijöissä löytyy samanniminen kuin itse ohjaaja?
Kuka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sarjan näyttelijöissä löytyy samanniminen kuin itse ohjaaja?
Kuka?
Tytär
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli stressi, kun aloin ratkaisemaan järkevämpiä tapoja hoitaa asioitaan. Toisten ihmisten väärät ratkaisut eivät naurata vaan ahdistavat ja surettavat. Näitä ihmisiä on nykyään liikaa jo todellisessa elämässä. Enkä heitä halua viihdykkeeksi toisille.
No koko lähtökohta, että allekirjoittaa hämäriä takauspapereita yhtään kenellekään, olkoonkin kuinka ihana kultamussukka, on ahdistava.
Aivan, mutta totisinta totta. Tiedän itse tapauksen, jossa mies pyysi vaimoltaan ja tämän isältä takauksen yrityksensä lainaan. Vähän ajan kuluttua myi yrityksensä, häipyi ulkomaille ja jätti vaimonsa, kaksi lastaan ja appiukkonsa maksamaan koko lainan. Vuosikymmenten velkataakka.
Nämä ovat karseita tapauksia! Sitten haukutaan allekirjoittaneiden tyhmyyttä, kun ovat uskoneet ja luottaneet.
Luulenpa, ettei nää tuoteen aikuiset enää niin vaan luotakaan. Ovat itsenäisempiä kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Stalkkerin ainesta. Tai siis ei sinänsä stalkkaisi vaan pakottaisi naisen olemaan omansa, ei vastaväitteitä."
I
"Mut silti kiinnostui Lindasta, kun hän ei totellut eikä ollut mieliksi."
I
Kyllähän me usein ihastutaan piirteisiin, jotka myöhemmin ärsyttää ja joita yritetään muuttaa toisessa. Katsoitko sarjaa eteenpäin? Börjellähän uroskarhumainen ote alkoi muuttua ja nyhjötti Lindan sylissä kuin uninalle. Hyvin kuvattu se kehitys, kuinka suhde pikkuhiljaa lähtee muuttumaan oikeisiin uomiinsa. Kenellä mitenkäkin. Ja oli hän jo stalkannut Lindaa "kun mulla on henkilökuntaa" ja muutenkin tämä Lindan käyttäminen olkapäänä oli noh, pakottamista.
Niin, Börjen osalta tarinan ka
Ne Shakespeare n lainaukset oli kyl huippu (ällö siis). Eivätkä ne Lindaankaan uponneet, vaikka B niin luuli.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hyvä sarja. Olen katsonut jo Areenasta kaikki jaksot, mutta eilistä jaksoa jäin katsomaan, kun sattui telkku auki. Edelleen nauratti se kohtaus, kun Linda houkuttelee Lauria mukaan bisneksiin, saat rahaa! Lauri on että en mä tarvi rahaa, tarvin vaan mun kaljat ja lääkkeet. Laura siihen ylipirteästi, että saat enemmän kaljaa! Paremmat lääkkeet! 😂
Joo, jäi kans mieleen. Mut tulkitsin sen niin, et Linda oli vähän neuvoton, et miten niin et mitään muuta tarvi. Mut just noi sinänsä kömpelöt laudahdukset on tän sarjan helmiä. Ne on sellaisia, et ihan oikeasti joku saattais noin vastata, kun ei oikein tiedä, miten vastata.
Vierailija kirjoitti:
Ekan jakson perustella vielä vähän epäröin mutta onneksi katsoin tokankin jakson. Ihan mahtavia hahmoja ja dialogeja. Kiroilu ei haittaa pätkääkään koska itsekin siihen syyllistyn. Ja hei kiroilun kritisoijat: kiinnitättekö joissain jenkkisarjoissa huomiota fuck-sanojen määrään? Just katoin Lioness-sarjan ja kylläpä kiroiltiin eikä haitannut fuckit yhtään :D
Minä taas en kiroile. En tehnyt sitä edes nuorena. Mut tässä sarjassa ei haittaa, kun jotenkin asiaan kuuluu. Enkä muuten kiinnitä ulkolaisissakaan sarjoissa. Jos se puhe on paikallaan ja luontevaa.
Kuka on Saana? En seuraa tarkkaan skandaaleja yms. Seiskaa.