Queen of fucking everything - uusi sarja yle (areena)
Huomasin tällaisen kotimaisen sarjan Areenassa ja sepä tempaisi kokonaan mukaansa, ja ahmaisin kaikki osat kertaheitolla.
Tiina Lymin aiempi Sisäilmaa - tykkäsin siitäkin.
Laura Malmivaara ihan huippu pääroolissaan.
Katso lähetysajat : Queen of Fucking Everything - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3080)
Mulla meni ekalla kerralla ohi se kun spuge ihastui kahvilan ikkunan takana Birgittaan ("kaunis nainen... minä nuolen... ") 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei jääneet jalkoihin tässä sarjassa. Vaan ottivat hommat haltuunsa ja pysyivät ruodussa. Tästä esimerkkinä Lindan ja Marken roolit.
En tykännyt Markesta. Liian hihhuli hömppä tyyppi.
Matke ihan paras. Ja Linda. Ja Lauri. Ja...
Mä tykkäsin myös Sporasta, nauratti melkoisesti. Tuli mieleen aiemman työpaikan tietty uhriutuva asiakastyyppi. Ja se jatkuva v:n hokeminen kuuluu olennaisesti tyypin tyyliin .
"Stalkkerin ainesta. Tai siis ei sinänsä stalkkaisi vaan pakottaisi naisen olemaan omansa, ei vastaväitteitä."
I
"Mut silti kiinnostui Lindasta, kun hän ei totellut eikä ollut mieliksi."
I
Kyllähän me usein ihastutaan piirteisiin, jotka myöhemmin ärsyttää ja joita yritetään muuttaa toisessa. Katsoitko sarjaa eteenpäin? Börjellähän uroskarhumainen ote alkoi muuttua ja nyhjötti Lindan sylissä kuin uninalle. Hyvin kuvattu se kehitys, kuinka suhde pikkuhiljaa lähtee muuttumaan oikeisiin uomiinsa. Kenellä mitenkäkin. Ja oli hän jo stalkannut Lindaa "kun mulla on henkilökuntaa" ja muutenkin tämä Lindan käyttäminen olkapäänä oli noh, pakottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset fantasioi raiskatuksi tulemisesta jne. Ei siinä mitään kummallista ole eikä se ole leikkiä.
Kukaan ei fantasioi oikeasta rais kausesta, koska siinä on pointti se, että sitä ei halua. Ne fantasioijat käyttävät väärää sanaa. Vähän sama kuin fantasioisi tulevansa tapetuksi ja kuvittelisi vielä sen jälkeen jatkavansa elämäänsä.
Kylläpäs, mikä sä oot päättämään toisten fantasiat?
Fantasiahan on yleensäkin sellainen epänormaali että harvemmin niitä edes toteuttaa mutta joukkoon mahtuu kaikenlaista. Ainakin itsellä, sanot sä sit mitä vaan. Et sä sitä päätä.
Raiskaus on raiskaus silloin, kun se tehdään väkisin. Jos molemmat ovat siihen halukkaista, se ei ole raiskaus.
Pelottavaa, et joku pokkana väittää kenenkään haluavat tulla raiskatuksi. Joku vielä uskoo tuon...
Määrätietoinen ja itsevarma toiminta ei ole raiskausta, kun se on sen kohteen mieleen myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Laura leikkasi äidiltään hiustupon? Meinasiko tehdä DNA-testin? Kun eikö se äiti jossain vaiheessa sanonut, että ei hänellä ole tytärtä. Ja kun oli geeneistä puhe, Laura oli sen oloinen, että miten voisi olla äitinsä geeneistä. Jos isänsä olikin Heikin kaltainen yh, ja äiti tuli mukaan kuvioihin vain rahan takia.
Voi hyvänen aika.
Juuri ennen tuota saksimiskohtausta Lindalla ja äidillä oli harvinainen "hyvä hetki", joka kuitenkin loppui nopeaan siihen, että äiti alkoi tapansa mukaan piikitellä Lindaa. Lindan oli tarkoitus kammata äidin hiukset, mutta koska jälleen alkanut piikittely aidosti sattui, hänen impulssinsa tilanteessa oli tarttua saksiin. Jo aiemmin oli käynyt ilmi, että hiukset olivat äidille hyvin tärkeät. Sen sijaan heti ensimmäis
Se äiti oli aivan kauhea. Mun teki se niin pahaa. Miten kukaan voi olla noin kylmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Laura leikkasi äidiltään hiustupon? Meinasiko tehdä DNA-testin? Kun eikö se äiti jossain vaiheessa sanonut, että ei hänellä ole tytärtä. Ja kun oli geeneistä puhe, Laura oli sen oloinen, että miten voisi olla äitinsä geeneistä. Jos isänsä olikin Heikin kaltainen yh, ja äiti tuli mukaan kuvioihin vain rahan takia.
Voi hyvänen aika.
Juuri ennen tuota saksimiskohtausta Lindalla ja äidillä oli harvinainen "hyvä hetki", joka kuitenkin loppui nopeaan siihen, että äiti alkoi tapansa mukaan piikitellä Lindaa. Lindan oli tarkoitus kammata äidin hiukset, mutta koska jälleen alkanut piikittely aidosti sattui, hänen impulssinsa tilanteessa oli tarttua saksiin. Jo aiemmin oli käynyt ilmi, että hiukset olivat
"Tuon ikäluokan naisille se tukka oli ja on tärkeä, parturit varmaan kuolevat nälkään kun näistä permanentti, värjäys, leikkaus asiakkaista aika jättää. Jää vain latvojen tasoittelijat ja pöyheät polkat."
Ohis
Minulla on pitkät hiukset. Vuoden sisään oli kahdet häät, joihin halusin nutturakampauksen. Kuvittelin sen olevat helppoa kampaajalla...ei ollut. Kävin etukäteen paikalla, kun pyysi. Silti teki kampauksen katsoen mallia puhelimesta samalla. Ei tullut edes nutturaa. Ja se kyhäelmä hajosi kesken juhlan.
Toinen oli parempi, kestävämpi. Mutta ei sekään ollut toiveideni mukainen...
Tajusin, etteivät läheskään kaikki kampaajat osaa tehdä kampauksia, kun eivät niitä joudu enää tekemään! Se vaan, et kun heille soittaa ja kysyy, niin tämä ei tule siinä ilmi. Kaikki vakuuttivat tekevänsä.
Ohis
Käsittämättömän hyvä. Olen kolmannen alussa ja koko ajan paranee. Marken hahmo on mainio. Birgitan myös. Kukaan ei ole huono.
Ja ei, ei ole juuri samastumispuntaa omaan elämään, mutta tunnistan hahmojen karikatyyrejä tosielämästä.
Osaako joku päätellä kuinka nopeeta uusi tuptantokausi voisi tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli stressi, kun aloin ratkaisemaan järkevämpiä tapoja hoitaa asioitaan. Toisten ihmisten väärät ratkaisut eivät naurata vaan ahdistavat ja surettavat. Näitä ihmisiä on nykyään liikaa jo todellisessa elämässä. Enkä heitä halua viihdykkeeksi toisille.
Nykypäivänä sinun kaltaisiasi kaikesta ahdistuvia on aivan liikaa todellisessa elämässä. Otetaan kaikki liian tosissaan eikä osata rentoutua. En oikein ymmärrä miten tuollaiseksi ihmiseksi joutuu, mutta olen pahoillani siitä, ei ole varmastikaan miellyttävää elää noin.
Empaattisilla ihmisillä ei ole nykymaailmassa helppoa
t. eri
Kyvyttömyydellä käsitellä ja sietää negatiivisia tunteita ei ole mitään tekemistä empatian kanssa, tervepäinen empaatt
No kyllä tämä empaattinen on aina itkenyt tv-ohjelmien tuottamia empatian elähdyksiä. Jo lapsesta alkaen. Ilman mitään diagnoosia. Toiset meistä nyt vaan ovat empaattisia luonteeltaan, ilman sairauksia.
Eräs psykologi sanoi, että ahdistukseen taipuvilla ihmisillä on kyky havainnoida muiden tunnetiloja. Ja siis luonteenpiirteestä oli kyse. Ei mielensairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni ekalla kerralla ohi se kun spuge ihastui kahvilan ikkunan takana Birgittaan ("kaunis nainen... minä nuolen... ") 😅
Mäkin kuulin nyt sen alko-remppamiehen sanovan Birgitan kuullen "mullon geneettinen tärinä käsissä..." 😂🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Börje ja Birgitta ovat karikatyyrejä ja minua he naurattivat heti ensi näkemältä ja kuulemalta.
Birgitta oli hyvä, näkisipä tuota Sanna-Kaisa Paloa enempi ohjelmissa.
Muistan kun lapsena katsottiin lauantai-iltaisin sarjaa, jossa Sanna-Kaisa Palo näytteli yhdessä äitinsä Ritva Valkaman kanssa. Olivat siis siinäkin äiti ja tytär, kuten oikeassakin elämässä. Nuoren (ja todella komean) Kristo Salmisen taas muistan Kotikadusta.
Oliko Napaseutu -niminen ohjelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin oikein googlaamatta! 😀 Ulosottoviraston nilkkiä näytteli Mikko Roiha eli legendaarinen Hyvien herrojen Håkan!
No en kyllä tunnistanut.
En minäkään, vaikka sitä intohimoisesti aikoinaan katsoimme. Toisilla on pistämätön muisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli stressi, kun aloin ratkaisemaan järkevämpiä tapoja hoitaa asioitaan. Toisten ihmisten väärät ratkaisut eivät naurata vaan ahdistavat ja surettavat. Näitä ihmisiä on nykyään liikaa jo todellisessa elämässä. Enkä heitä halua viihdykkeeksi toisille.
Nykypäivänä sinun kaltaisiasi kaikesta ahdistuvia on aivan liikaa todellisessa elämässä. Otetaan kaikki liian tosissaan eikä osata rentoutua. En oikein ymmärrä miten tuollaiseksi ihmiseksi joutuu, mutta olen pahoillani siitä, ei ole varmastikaan miellyttävää elää noin.
Empaattisilla ihmisillä ei ole nykymaailmassa helppoa
t. eri
Kyvyttömyydellä käsitellä ja sietää negatiivisia tunteita ei ole mitä
Sun pitää maadoittaa itsesi. Pää liian pilvissä, empatioissa ja muiden tunteiden tulkitsemisessa vie ylärekisteriin liikaa. Kädet multaan, lihakset töihin, keskittymistä vaativaa jousiammuntaa, polkujuoksua, vesiuintia, seksiä, mitä tahansa, mikä saa fokuksen ylianalysoinnin tasolta pois.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla! Repesin kun toisella katsomisella kuulin tuon kuulokkeilla kun yöllä kuuntelin (ja katsoin). Ihana nainen, kaunis nainen, nuolen..
Birgitta olisikin oikea catch, jos sen spuge saisi, Bigi laittaisi elämän kuntoon, ei tarvitsis kuin pitä turpa ummessa ja totella. Konjakkia ja sherryä, ehkä joskus laatuviskiä, mutta vain maistiksi, eihän nyt ryyppäämään aleta, näin minä sanon aina, kun nuijalla olen pöytään kopauttanut...KUKKUU...
Joku kysyi siitä miehestä, joka sanoo toimistolla heti mielipiteensä jos joku sanoo jotain sopimatonta. Tiedän mitä tarkoitat, mutta toisaalta kehorauhan ja muiden vaatijia on aina VAIN somessa. Olis ihanaa, että joku puuttuis näihin, joilla leuka vuotaa solvauksia, myös normielämässäkin. Esim. kun olin aika hoikassa kunnossa, yksi työpaikan pönäkämpi nainen kyttäsi aina mun lounaat ja suureen ääneen ihmetteli "mitä sä tänään syöt, salaatinko?" Aika lamaannuttavaa. Ei siinä tajua sanoa mitään. Ja samoin töissä semmoinen yleisjantteri väitti, että naisilla on vain vaihdevuodet kun ilmastoinnissa oli suuria puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli mieleen vaikka ei se taida ketään kiinnostaa. "Ilman kavaluutta" oli tosi hyvä sarja joka tavalla toisin kuin tämä. Olenko minä pudonnut jostain vai onko maailma muuttunut niin paljon ettei se enää kosketa ketään nykyään.
Ilman kavaluutta -sarjan voisi laittaa Areenaan, mutta se taitaa olla kolmosen tai jonkun muun yksityisen tuottajan sarja, siksi sitä ei näy YLen arkistoissa. Se oli mun mielestä katsottavissa jonkin aikaa jossain Elisalla tai Cmorella, sillä katsoin sen n. pari vuotta sitten. Ihan hyvä sarja, kertoo osin samanlaisista asioista. Mutta siinä teemana on kosto ja se kollektiivinen epäoikeudenmukaisuuden tunne, mikä monilla oli tuolloin 90-luvulla, kun kaikki romahti. Oltiin oltu vilpittömässä mielessä, sinisilmäisesti tehty ystävänpalveluksia ja sitten olikin yhtäkkiä helvetti irti. Ilman kavaluutta ei ole komedia, se on draama, hyvin kirjoitettu ja näytelty. Kyllä sen kestää katsoa, ehkä on jopa hyödyllistä katsoa, mitä se 90-luku oli monelle.
Tähän sarjaan sitä ei kuitenkaan kannata kauheasti vertailla. Genre on eri, komedia, etenkin tälläinen farssi toimii eri lakien mukaan kuin draama. Ja lamakin näyttäytyy romahduksen sijaan sellaiselta hiljaksiin kuristumiselta, ihmiset ahdistuu ja tuntuu että kaikki menee väärään suuntaan. Silti tai sen vuoksi, tämä sarja on erittäin onnistunut nyt tähän aikaan ja paikkaan, jotkut ahdistuu ja hirveän moni viihtyy ja saa nauraa itselleen ja muille. Moni keski-ikäinen (nainen) sanoo mielessään että painukaa kaikki vdduun, arvostelevat ja kylmähköt boomer-vanhemmat, näsäviisaat ja kaikkitietävät penskat, työpaikkojen pyrkyrit ja juoruajat, kummallisia oletuksia tekevät ulkkikset, tarkertuviksi penskoiksi taantuvat miehet, hyväksikäyttäjät...Ilman kavaluutta sarjassa päähenkilö oli ehkä ensin hyväntahtoinen, hyödyllinen hölmö, mutta hän oli myös älykäs ja sitkeä, hyveellinen siis. Silloin ei naishahmot saaneet olla vielä vanhoja, vihaisia ja kavalia. Piti toimia ilman kavaluutta. Nyt on ajat toiset.
Ihan pas*a juoni. Lähes naurettava.
Miksi ei osata tehdä kunnon sarjoja. Onko pakko olla väkivaltaa ja nai mista. Eikö käsikirjoittajien päähän mahdu muuta?
Nyt Areenassa Pimeyden kukat minisarja, joka oli karsea b-luokan tuotos. Pelkkää väkivaltaa ja rais kaa mis ta, in ses tiä ja homma pe laita. Miksi tuollaisia tehdään ja esitetään? Hyi olkoot!
Vierailija kirjoitti:
Ihan pas*a juoni. Lähes naurettava.
Miksi ei osata tehdä kunnon sarjoja. Onko pakko olla väkivaltaa ja nai mista. Eikö käsikirjoittajien päähän mahdu muuta?
No eihän tuossa mitään naimista edes näytetty, ei tissiä, peppua, ei genitaaleja (mikä oli oikein hyvä asia).
Minua nauratti kun Lauri osasi persiaa, eli ymmärsi mitä naapurin it-guru puhui.
Ajattelin että se Dima-pomo puhuisi persiaa vaikka puhelimessa tietämättä että Lauripa ymmärtää mitä the boss lady puhuu...yrittäisi huijata kaupoissa/neuvotteluissa.
No en kyllä tunnistanut.