Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Queen of fucking everything - uusi sarja yle (areena)

Vierailija
01.01.2025 |

Huomasin tällaisen kotimaisen sarjan Areenassa ja sepä tempaisi kokonaan mukaansa, ja ahmaisin kaikki osat kertaheitolla.

Tiina Lymin aiempi Sisäilmaa - tykkäsin siitäkin.

Laura Malmivaara ihan huippu pääroolissaan.

Kommentit (3080)

Vierailija
2141/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli stressi, kun aloin ratkaisemaan järkevämpiä tapoja hoitaa asioitaan. Toisten ihmisten väärät ratkaisut eivät naurata vaan ahdistavat ja surettavat. Näitä ihmisiä on nykyään liikaa jo todellisessa elämässä.  Enkä heitä halua viihdykkeeksi toisille.

Vierailija
2142/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli stressi, kun aloin ratkaisemaan järkevämpiä tapoja hoitaa asioitaan. Toisten ihmisten väärät ratkaisut eivät naurata vaan ahdistavat ja surettavat. Näitä ihmisiä on nykyään liikaa jo todellisessa elämässä.  Enkä heitä halua viihdykkeeksi toisille.

No koko lähtökohta, että allekirjoittaa hämäriä takauspapereita yhtään kenellekään, olkoonkin kuinka ihana kultamussukka, on ahdistava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin alkaa katsomaan mutta alkoi heti ahdistamaan kun itselläni juuri se tilanne, että pitkittyneen työttömyyden takia ja hallitusten leikkausten takia olen nyt keski-iässä saamassa elämäni ensimmäisen maksuhäiriön. 

Tein töitä parikymmentä vuotta mutta terveys meni. Nyt opiskelen täysipäiväisesti uutta ammattia työttömyystuella mutta valitettavasti en ehtinyt hypätä takaisin hevosen selkään ajoissa, vaan putosin suoraan pas-kaan. 

Ei tässä tilanteessa paljoa viihdytä tuo sarja. Ehkä jos tästä joskus selviän, niin sitten. En kyllä usko, että selviän. On niin rajut nuo perintäkulut. 

Sinulla on ihan normaali trauma/uupumusreaktio. Silloin ei välttämättä jaksa katsoa yhtään mitään. Minullakin meni useampi vuosi niin. 

Joku jaksaa katsoa jotain ihan kevyttä tai kaunista tai joku vain sitä, missä toistetaan hänen traumaansa. Sitten, kun henkisesti helpottaa, laajenee kaista taas mielikuvituksen käytölle. 

Vierailija
2144/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse vain yleisestä vapautumisesta kun näitä vinksahtaneita naishahmoja on niin useissa uusissa sarjoissa? Nicole Kidman on esittänyt monessa sarjassa sellaista. Mm Big Little Lies ja Netflixin sarja missä pojan morsiamen kaveri löytyy rannalta.

Niin että pitäisikö olla vaan Uuno Turhapuro -tyylistä joissa miehet sekoilee, on ilkeitä jne. ja naiset sietää kaiken ja kannattelevat näitä miehiä? Tai sitten miehet on sankareita ja naisen rooli on olla se pelastettava avuton uhri. Vanhaa hyvää aikaa? 

Vierailija
2145/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin alkaa katsomaan mutta alkoi heti ahdistamaan kun itselläni juuri se tilanne, että pitkittyneen työttömyyden takia ja hallitusten leikkausten takia olen nyt keski-iässä saamassa elämäni ensimmäisen maksuhäiriön. 

Tein töitä parikymmentä vuotta mutta terveys meni. Nyt opiskelen täysipäiväisesti uutta ammattia työttömyystuella mutta valitettavasti en ehtinyt hypätä takaisin hevosen selkään ajoissa, vaan putosin suoraan pas-kaan. 

Ei tässä tilanteessa paljoa viihdytä tuo sarja. Ehkä jos tästä joskus selviän, niin sitten. En kyllä usko, että selviän. On niin rajut nuo perintäkulut. 

Minulle tuli yhtenä vuonna kovat mätkyt, koska olin vahingossa laittanut etuuden veroprosentin liian alas. Muistaakseni, koska en halunnut toimeentulotukea. Tai sitten toivoin, että olen mahdollisten mätkyjen aikaan jo töissä. Joka tapauksessa minulle neuvottiin(!) verotoimistosta, että ei ole mitään muuta keinoa kuin antaa näiden mennä ulosottoon. Siis menettää luottotietonsa. Jostain syystä soitin verotoimistoon toisena päivänä uudestaan ja minulle neuvottiin, että eipäs, mätkyistä tehdään kk-kohtainen maksusuunnitelma ja sitä maksetaan pikkuhiljaa. Muistaakseni maksoin sitä noin 2 vuotta. Vähän off topic, mutta oli pakko kertoa, koska ihmisiä neuvotaan väärin. Kannattaa ottaa yhteyttä lähimpään velkaneuvojaan.

Vierailija
2146/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristo Salminen "Börjenä" on paras. Heivaisin kokonaan ulos Minna Haapkylän. En tykkää ja sen näytteleminen on teinin tasolla. Ylinäyttelleminen ei ole hyvä juttu. 

Vierailija
2147/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kommentoinut työpaikan tsot tsot -miestä? Siis se silmälasipäinen joka aina ojentaa jos joku kysyy/huomauttaa jotain (hänen mielestään) sopimatonta. "Ei ole soveliasta puuttua toisen syömisiin, ei ole tätä päivää..."

Vierailija
2148/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Börje ja Birgitta ovat karikatyyrejä ja minua he naurattivat heti ensi näkemältä ja kuulemalta. 

Vierailija
2149/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä sinun kaltaisiasi kaikesta ahdistuvia on aivan liikaa todellisessa elämässä. Otetaan kaikki liian tosissaan eikä osata rentoutua. En oikein ymmärrä miten tuollaiseksi ihmiseksi joutuu, mutta olen pahoillani siitä, ei ole varmastikaan miellyttävää elää noin. 

Vierailija
2150/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan älyttömän hyvä sarja, mutta samalla karmiva. Ainakin itselle tuli mieleen kaikista mafiahommeleista  ja pahuudesta (en nyt viitsi tarkemmin kertoa, jos joltain vielä katsomatta) että vähän liikaa ehkä haettu jotain sopranostyyppistä pahapoika hommelia, mutta siis laatusarja. Toivottavasti tulee toinenkin kausi. Ja Malmivaaran näyttelijäsuoritus oli ihan huippu.

ja lisään vielä: tykkäsin siitä miten nopeasti sarja eteni. Ei ollut mitään sellaista tekemällä tehtyä pitkittämistä, jotta saataisiin enemmän jaksoja, eikä ollut mitään turhia kertauksia tai vastaavia, vaan tapahtuvat etenivät vauhdikkaasti ja siitä syystä sarjaa jaksoi katsoa ilman taukoja.

Itse katsoin jopa kahdesti, kun oli sitä tempoa niin paljon. Monet jutut hokas vasta tokalla katsomisesta. Ja sit tietty se, kun palstaa olin lukenut, enkä kaikkea itse oivaltanut, oli se uusi katsominen antoisaa. Harvemmin katson uusiks samantien.

Vierailija
2151/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei jääneet jalkoihin tässä sarjassa. Vaan ottivat hommat haltuunsa ja pysyivät ruodussa. Tästä esimerkkinä Lindan ja Marken roolit.

En tykännyt Markesta. Liian hihhuli hömppä tyyppi.

Matke ihan paras. Ja Linda. Ja Lauri. Ja...

Vierailija
2152/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas Kristo Salminen tullut nyt vanhemmiten niin isänsä (Esko Salminen) kuin isoisänsä näköiseksi! Komeita miehiä kaikki tyyni, charmikkain tietenkin Tauno Palo (isoisä). Koko trio hyviä näyttelijöitä.

Ainoa hahmo, josta en sarjassa pidä, siis Börje. 

Börjehän oli lutuinen rosmohahmo. Inhottava oli sen sijaan se sormensa menettänyt valittaja. Ei jaksanut kuunnella koko ajan samaa kiroilua jne. itkemistä.

Börjehän on ihan epävakaa ja häikäilenätön sekopää, jolla on psykopaatin charmi. Mutta hotti on toki.

Börje varmaan aika sairas persoona. Täällä osa kans kauhistellut sitä, miten siitä Lindasta tuli yhtäkkiä sellainen kauheita tekevä rikollinen. Sarjassa kuitenkin Lindalla on myös omatunto, joka piinaa. Näkee näkyjä ja painajaisia. En muista koskaan nähneeni missään ohjelmassa, et miespäähenkilöllä olisi vastaavaa oireilua. Jostain syystä on helpompi hyväksyä miesroistot ja heidän edesottamukset. Naisten kohdalla pitää olla ainakin hyvät perustelut ja syvä katuminen. Naisilta odotetaan perinteisesti hyvyyttä, lempeyttä ja oikeudenmukaisuutta.

Vierailija
2153/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas Kristo Salminen tullut nyt vanhemmiten niin isänsä (Esko Salminen) kuin isoisänsä näköiseksi! Komeita miehiä kaikki tyyni, charmikkain tietenkin Tauno Palo (isoisä). Koko trio hyviä näyttelijöitä.

Ainoa hahmo, josta en sarjassa pidä, siis Börje. 

Börjehän oli lutuinen rosmohahmo. Inhottava oli sen sijaan se sormensa menettänyt valittaja. Ei jaksanut kuunnella koko ajan samaa kiroilua jne. itkemistä.

Lutuinen? Mä näen sen ahdistavana. Mut hyvä, että on eri näkökulmia.

Stalkkerin ainesta. Tai siis ei sinänsä stalkkaisi vaan pakottaisi naisen olemaan omansa, ei vastaväitteitä.

Mut silti kiinnostui Lindasta, kun hän ei totellut eikä ollut mieliksi.

Vierailija
2154/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Börje ja Birgitta ovat karikatyyrejä ja minua he naurattivat heti ensi näkemältä ja kuulemalta. 

Birgitta oli hyvä, näkisipä tuota Sanna-Kaisa Paloa enempi ohjelmissa.

Vierailija
2155/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän epäuskottavuus ei ollut muutamien sarjan sokaisemien mielipiteestä huolimatta mitään fiktiota tai lennokkaita juonenkäänteitä, vaan silkkaa tyhmyyttä ja toimintaa ennen ajattelemista. Sama kuin itse kauppaan lähtiessäni ryöstäisin taksin, uhkailisin kuljettajaa aseella ja pakottaisin ajamaan kauppaa  kiertotietä motari väärään suuntaan, vaikka mulla olis ihan ajokuntoinen auto itsellä pihassa. Käsikirjoitus on laiska ja täynnä niin lapsellisia virheitä, ettei mee enää juonenkuljetuksen piikkiin.

Vierailija
2156/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä sinun kaltaisiasi kaikesta ahdistuvia on aivan liikaa todellisessa elämässä. Otetaan kaikki liian tosissaan eikä osata rentoutua. En oikein ymmärrä miten tuollaiseksi ihmiseksi joutuu, mutta olen pahoillani siitä, ei ole varmastikaan miellyttävää elää noin. 

Empaattisilla ihmisillä ei ole nykymaailmassa helppoa

t. eri

Vierailija
2157/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmivaaran lisäksi päärooliin olisi sopinut Tiina Lymi tai Pirjo Lonka.

Vierailija
2158/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empaattisilla ihmisillä ei ole nykymaailmassa helppoa

t. eri

Kyvyttömyydellä käsitellä ja sietää negatiivisia tunteita ei ole mitään tekemistä empatian kanssa, tervepäinen empaattinen henkilö ei ahdistu televisiosarjoista.

Vierailija
2159/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lähinnä naurattaa tämän sarjan käänteet. Näyttelijät on hyviä.  En ymmärrä, miksi tästä joku ahdistuu. Eihän tämä mikään dokumentti ole.

Vierailija
2160/3080 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Birgitta oli hyvä, näkisipä tuota Sanna-Kaisa Paloa enempi ohjelmissa.

Muistan kun lapsena katsottiin lauantai-iltaisin sarjaa, jossa Sanna-Kaisa Palo näytteli yhdessä äitinsä Ritva Valkaman kanssa. Olivat siis siinäkin äiti ja tytär, kuten oikeassakin elämässä. Nuoren (ja todella komean) Kristo Salmisen taas muistan Kotikadusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä