Presidentti suuntasi puheensa Suomea hajottaville voimille
Presidentti huomautti että rasismi ei kuulu suomalaisuuteen ja muistutti empatian merkityksestä.
Kommentit (83)
Niin, itse ihmettelen että vasemmiston keräämät verot, jotka käytetään meidän kaikkien hyvinvointiin ja heikoista huolenpitoon on ihan hirveä asia, kun taas esim. nykyisen oikeistohallituksen keskituloisilta ja sitä köyhemmiltä keräämät ennätysverot ja lähes kaikkien hyvinvoinnista leikkaaminen on hyvää politiikkaa?
Kaikissa ihmisissä asuu ennakkoluuloja, se joka väittää muuta valehtelee. Siitä huolimatta voidaan pyrkiä parempaan, mutta se taas edellyttää sitä, että ei vaieta ja hyväksytä mahdottomia asioita vain rasismileiman pelossa vaan silloin pitää aina toimia.
Vierailija kirjoitti: Mitenkäs sitä vastakkainasettelua sitten ruvetaan purkamaan? Onhan se helppo sanoa, että "Nyt pitäisi pitää yhtä!" Mutta käytännössä tämän toteutus onkin toinen juttu.
Se johtuu siitä, että siellä yltäkylläisten patojen äärellä ei ole mitään hätää. Sieltä on helppo pyytää, että pidetääs köyhät yhtä. Samaan aikaan he leikkaavat köyhiltä. On kestämätöntä, että he eivät näe omissa toimissaan mitään vikaa. Vaikea uskoa tuollaista kokoomus-persu-käytöstä, vaikka sen itse näkee ja todelliseksi tapahtumaksi todistaa. Sama kuin potkit toista suoraan monolla ohtaan ja toistelet samalla, että puhalletaan yhteen hiileen, jookos.
Vierailija kirjoitti:
Aika paha on mitään yhteenkuuluvuutta järjestää, kun vallassa on porukka, joka jakaa pienituloisimpien rahat rikkaimmille ja vielä louskuttelee saksiaan ivallisesti perään. Vaikka itse en edes kuulu tähän kärsijöiden joukkoon kuin välillisesti (opiskelevat nuoreni kärsivät kyllä), niin kyllähän tässä työtä tekevä kansanosa ottaa turpaansa koko ajan, mennen tullen, ja palatessa. Pitää vaan toivoa, ettei mikään isompi turvallisuusuhka realisoida ennen kuin hallitus vaihtuu ja saadaan taas kansan enemmistö uskomaan omaan tulevaisuuteensa Suomessa.
Valitettavasti suurin osa suomalaisista ovat itse ivaajia. Mieti: Päiväkodintyöntekijöillä on puruhihat kuin lapset olisivat vesikauhuisia rakkikoiria. Ei niiden vanhemmilla ole ollut kasvatuksen ideana inhimillisyys ja empatia toisia kohtaan. Luuletko, että nuo vanhemmat äänestäisivät välittämisen ja huolenpidon puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Niin, itse ihmettelen että vasemmiston keräämät verot, jotka käytetään meidän kaikkien hyvinvointiin ja heikoista huolenpitoon on ihan hirveä asia, kun taas esim. nykyisen oikeistohallituksen keskituloisilta ja sitä köyhemmiltä keräämät ennätysverot ja lähes kaikkien hyvinvoinnista leikkaaminen on hyvää politiikkaa?
Jatkan vielä, että olen suhtautunut aina veroihin erittäin myönteisesti, kun koen että täällä on asiat olleet hyvin hoidettuja.
Mutta nyt tämän oikeistohallituksen myötä asia alkanut mietityttämään?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi esim. miettiä, miten toiselle puhuu, kunnioittavasti vai tahallaan väärin ymmärtäen.
Se on aika hyvä sääntö et pyrkii toisen puheesta näkemään 2 hyvää asiaa ja yhden kehittämisen kohdan.
Tällainen hampurilaispalaute apuun niin keskustelusta tulee rakentavampaa. <3
Kansan kahtiajako tuskin johtuu keskustelukulttuurista. Yritäppä tehdä tuommoinen hampurilainen yöpäivystysten lakkautuksista, ollos hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Purra sanoi niin, ja ylpeänä persuna ja ihmisvihaajana tulen hautaan asti kulkemaan.
Purra och Stubb har träffat rätt. Stubb efterlyser empati och Purra konstaterar att sådant inte finns inom politiken. Partipolitik har varit Finlands fall. Synd att det har tagit ett halvsekel att märka det och kanske ett halvsekel till förrän något görs åt saken.
Vierailija kirjoitti:
Rasismi ei ole suomessa ongelma vaan kansanvaihto ja suomalaisten korvaaminen muunmaalaisilla joka asiassa.
Persupäivystys on ongelma palstalla.
Järjetöntä että 2024 edes pitää vielä puhua sanasta rasismi. Miten on mahdollista että asiat jotka pitäisi olla itsestäänselviä nykypäivänä ei vieläkään ole? Stubbilta erinomainen puhe, mutta pitäisi myös hänen tehdä enemmän tekoja myös siihen että Suomessa nämä asiat oikeasti ymmärrettäisi. Monella suomalaisilla on varmasti erittäin ristiriitaisia ajatuksia, mutta pitää toivoa että muutaman vuoden kuluttua näitä asioita ei enää kukaan muistaisi kuinka paljon empatian puutetta tänä aikana oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, että olen suhtautunut aina veroihin erittäin myönteisesti, kun koen että täällä on asiat olleet hyvin hoidettuja.
Mutta nyt tämän oikeistohallituksen myötä asia alkanut mietityttämään?
Kertoisitteko te oikeistohallituksen kannattajat, että mitä koette näillä ennätysveroilla saavanne?
Olen kiitollinen, että presidentti otti esiin tämän isänmaan rikkomisen.
M21
Rasismi kuuluu ihmisyyteen. Ihmisyyteen kuuluu niin hyviä kuin huonojakin ominaisuuksia.
Kieltämällä ne eivät lievene saati poistu, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni aloittajalla pieleen Stubbin puheen tulkinta. Rasismi mainittiin sivulauseessa aivan puheen lopussa.
Pääpaino puheessa oli sovinnollisuudella ja positiivisella asenteella, siinä että näkee enemmän hyvää ja myös kaunista. Nythän oppositio repii ja riitelee ja on aiheuttanut polarisaation yhteiskuntaan. Tätä vastaan Stubb oli selvästi. Hyvä puhe.
No jopas nyt jotakin! Eihän se nyt opposition vika ole, jos on eri mieltä kuin hallitus. Sehän on opposition tehtävä, olla eri mieltä, tehdä oppositiopolitiikkaa. Sitä kutsutaan myös demokratiaksi ja sananvapaudeksi.
Hyi miten vastenmielistä. Millainen ihminen syyllistää hallituspuolueen kanssa eri mieltä olevia siitä, että nämä uskaltavat tuoda oman mielipiteensä julki? Millainen ihminen syyttää poliittisesti eriävän mielipiteen esittäjiä yhteisen suomalaisuuden rikkomisesta?
Empatia ei kuulu politiikkaan. Vai miten se meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismi ei ole suomessa ongelma vaan kansanvaihto ja suomalaisten korvaaminen muunmaalaisilla joka asiassa.
Persupäivystys on ongelma palstalla.
Persut ovat ongelma kaikkialla. Ja syy kahtiajakoon, koska he juuri jakavat.
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten vastenmielistä. Millainen ihminen syyllistää hallituspuolueen kanssa eri mieltä olevia siitä, että nämä uskaltavat tuoda oman mielipiteensä julki? Millainen ihminen syyttää poliittisesti eriävän mielipiteen esittäjiä yhteisen suomalaisuuden rikkomisesta?
Tämä! Ja ainakin itse suomalaisena olen opposition ajaman politiikan puolella.
Aijaa, luulin jo että itseään tarkoitti ja näitä kavereitaan kuten petteriä ja purraa.
Rasismi siis menee eduskuntatalon sotkemisen edelle?
Jokainen voi esim. miettiä, miten toiselle puhuu, kunnioittavasti vai tahallaan väärin ymmärtäen.
Se on aika hyvä sääntö et pyrkii toisen puheesta näkemään 2 hyvää asiaa ja yhden kehittämisen kohdan.
Tällainen hampurilaispalaute apuun niin keskustelusta tulee rakentavampaa. <3