Lopetin fb:n ja ig:n, nyt on paljon parempi olo.
Aiemmin ahdisti ja tuli usein huono olo somesta. Ei tee mieli takaisin. Kenenkään kuulumiset siellä ei enää kiinnosta. Jos joku haluaa tavata minua, olkoon yhteydessä suoraan minuun. Haluan jättää tuon pinnallisen maailman taakseni ja keskittyä elämään omaa elämääni, läsnä siinä tilanteessa missä olen ja niille ihmisille joiden kanssa kulloinkin olen. Ei ihminen tarvitse somea mihinkään.
Hyvää uutta, parempaa vuotta kaikille!
Kommentit (15)
Sitten vielä AV niin jo helpottaa.
En oo koskaan edes käyttänyt ja en koe jäänneeni mistään paitsi.
Joskus leikittelee ajatuksella että loisi aivan feikin tilin johonkin Instagramiin. Miten helppoa sinne olisikaan rakentaa elämä jossa kaikki on kaunista, menevää, tapahtumarikasta ja täynnä rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Todella viisas päätös.
Kyllä teille ongelmallisille. Me muut pärjätään kyllä somessakin.
Kannattaa tehdä noin, jos ahdistaa. Itse olen noissa + vielä tiktokissakin eikä ahdista ollenkaan eikä tulisi mieleen lopettaa näitä. Sun tapauksessa varmasti oikea päätös, hyvää uutta vuotta! :)
En oo koskaan ollutkaan. Ei ole elämässä mitään sometettavaa... Ja muitten sometukset kiinnostaa kuin kilo paskaa.
Ei somessa pidäkään olla jos ahdistuu helposti. Tää av- palsta on kyllä ensisijainen mistä kannattaa lähteä jos jostain, mun mielestä.
Aikasyöppöjähän noi on. Parempi elää oikeaa elämää. Hyvä päätös.
Minun tekisi mieli tehdä sama, koska some on hirveä aikasyöppö. Mutta koska kukaan ei muutenkaan kaipaa seuraani niin en halua, jäisi ne vähätkin somen kautta olevat ihmiskontaktit, jotka siis tapahtuu minun aloitteesta yleensä. Jonkun "somesäännön" tosin voisin aloittaa tässä nyt.
vielä pahempi olo tulee täällä ateistiwokettaja-lapsien vauvaforkalla
Eilen illalla mietin, että poistaisin instan. Sitä tulee selattua ehkä kaikkein eniten ja mikä pahinta, kytättyä paria ihmistä. Olo paranisi huomattavasti, kun tekisi tuon päätöksen että insta pois.
Kiitos aloituksesta, itsekin pitäisi pyrkiä merkittävästi vähentämään. Molemmissa sovelluksissa on se ongelma, että mitäänsanomattoman tiedon tulva valuu päälle pyytämättä ja kontrolloimatta. Molemmat vielä menneet harppauksella suuntaan, että näet päivityksiä, jotka ei liity läheistesi elämään yhä enenevissä määrin.
Tämä ei liity varsinaisesti asiaan, mutta todella pelkään miten tämä vaikuttaa aivoihimme tai nuorten aivoihin. Teinilläni on aivan selkeästi riidanhaluisuus lisääntynyt kun otimme puhelinkäyttörajoituksen pois. Sen huonasi selkeästi kokeilukuukauden aikana. Nyt 2h raja asetettu takaisin.
Itselläni on lisääntynyt yliajattelu, joka hidastaa tekemistä. Tänä vuonna aion lukea enemmän lehtiä ja kirjoja ja vähemmän somea. Olkoon tämä uuden vuoden lupaukseni.
Todella viisas päätös.