Palstan akateemiset, miten juhlistatte vuoden vaihtumista?
Kutsuimme ystäviä viettämään iltaa. Ensin vähän kuohuvaa ja Trivial Pursuitia ja muita lautapelejä. Loppuillasta patonkeja, salaatteja, kaloja ja juustoja juomien kera ja sen jälkeen katsomaan ilotulitusta.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
No, voi, kun näkee heti aloituksesta, että ei se ap ole lainkaan akateemista koulutusta käynyt lainkaan. On todella typerä aloitus köyhiä, vähävaraisia kohtaan tämä aloitus. En itse koskaan käyttäydy näin ilkeästi toisia kohtaan, joilla on vähän. Vaikka itse tulen toimeen hyvin, niin en ikinä laittaisi tämän kaltaisia aloituksia toisia kohtaan. Mietitkö koskaan ap, että miten se vaikuttaa koko Suomen väestöön? Kun toisilta lähtee asunto alta, ei ole rahaa ruokaan, vuokraan, ei saa töitä ym. Ja terveydenhuolto pilattu lähes kaikilta. Sote-järjestelmä tuhosi koko terveydenhuollon. Ja yrityksiä kuolee ym. Ehkä sinä ap opit joskus käyttäytymään toisia kohtaan hyvin, kunnioitat ja arvostat toisia ihmisiä samanvertaisina.
Hei nyt valot päälle. Aloitushan oli selvästi vitsillä heitetty, samoin jotkut "akateemisten" vastaukset.
Itse ollaan ns.akateeminen perhe, ja uuden vuoden vietto sujuu samalla tavalla kuin ennen kun oltiin akateemisia. Eli nakkia, perunasalaattia, valkkaria, olutta tai votkulia. Ja katotaan telkkaria. Ihanaa, aivot narikkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvalla boolilla ja peruna salaatilla. Illalla saunaan. Aamulla viinan huuruinen brunssi katetulla terassilla ja vielä saunomiset. Perjantaina ajateltiin lopetella, ellei Pena taas ala kiukuttelemaan ja poliisit tule keskeyttämään bileet ennen aikojaan.
Paljastuit. Akateeminen osaisi yhdyssanasäännöt: perunasalaatti. Ainakin toivoisin, että korkeakoulutettu osaisi tämän verran peruskielioppia.
enemmän mulla on rahaa ja julkaisuja kuin sulla ja sun kavereilla yhteensä. Että silleen.
Opettiko luokan vanhemmat pojat ulle ton heiton, ja nyt täällä sitä innoissaan toistat
Syön perheeni kanssa nakkeja ja perunasalaattia. Ehkä puolilta öin käydään ulkona katsomassa raketteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä akateemisuudella on juhlinnan kanssa?
Palstanaiset kuvittelee, että jollai kirkkoslaavin maisterintutkinnolla on akateeminen🤣🤣
Akateemiset eivät käytä lapsellisia hymiöitä pilkkatarkoituksessa.
Harmi, koska kaiken pilkan te wannabe snobit ansaitsette
Olen duunari. Mutta luen paljon ja yleistietoni on erittäin kattava. Olen sivstynyt.
Vierailija kirjoitti:
No, hei... tää aloitus on tietty vit tuilua...
Kotona kuten aina :D Tehtiin hyvää ruokaa äsken ja nyt katellaan netflixiä ja youtubesta dokumentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstanaiset kuvittelee, että jollai kirkkoslaavin maisterintutkinnolla on akateeminen🤣🤣
Miksi maisteri ei olisi akateeminen, alasta riippumatta.
Sillä, että sä et oo oppinu tutkintos aikana yhtään mitään, eikä se oo tehny susta yhtään fiksumpaa, piste!
Minkä alan maisterit sitten sun mielestä on akateemisia? Onko lastentarhan opettaja? Hammaslääkäri? Pappi?
Olen eri, mutta haluan omana vakaana mielipiteenäni sanoa tähän keskusteluun, että "akateeminen koulutus" ja "ak
"Tiukemmalla määritelmällä akateeminen olisi sellainen jolla on jotain tekemistä yliopiston kanssa vielä maisterin papereiden jälkeenkin, eli tekee tutkimusta tai opettaa tms."
Olen tuo, jolle vastaat. Näen itse asian tismalleen noin.
Vierailija kirjoitti:
kynsien ihailija kirjoitti:
Miten tuo akateemisuus määritellään, itse opiskelen yliopistossa mutten koskaan oo mieltänyt itseäni miksikään akateemikoksi. Oon ihan tavallinen tyyppi.
Itse olen väittelemässä noin vuoden päästä tohtoriksi ja aion toimia tutkijana loppuelämäni, mutta silti en oikein miellä itseäni akateemiseksi. Siis tiedän, että sitä olen, mutten vain määrittele itseäni näin. Onko tämä outoa? Ehkä joku päivä totun tähänkin "lokerointiin".
Oletko sukusi ensimmäinen tohtori? Se voi vaikuttaa asiaan aika paljonkin. Myös tieteenalalla voi olla vaikutusta siihen, mieltääkö itsensä akateemiseksi vai ei. Yksi mieleeni tuleva asia "akateemisuuden" määrittelyssä on se, onko kiinnostunut myös muun kuin oman tutkimusalan tutkimuksesta, seuraako yliopiston ja tutkimuskentän keskusteluja laajemmin.
On tietyt raamit tai kriteerit sille, kuka voi sanoa itseään akateemiseksi - aiemmin joku määritteli, että vaatii paitsi maisterintutkinnon myös senjälkeisen kytköksen yliopistoon - ja sitten on vielä tuo aspekti, että mieltääkö nuo kriteerit omaava ihminen itse itsensä akateemiseksi vai ei. Joillekinhan saattaa jopa olla luonteenomaista, että vastustaa kaikkea pönötykseksi mieltämäänsä "akateemisuutta" ja haluaa edustaa jotain aivan muuta tutkijatyyppiä kuin perinteinen "akateeminen". Eli itseymmärrys ratkaisee sen jälkeen, kun yleiset kriteerit täyttyvät.
Akateemisen tutkinnon suorittanut = akateeminen. Piste.
Yleensä juodaan viinaa. Tänä vuonna poikkeuksellisesti kulttuuriharrastuksia ja aamulla ajettava autoa, joten hillitysti pikkusormi pystyssä.
Makaan sammuneena katuojassa baarikierroksen jälkeen.
Hyvän kirjan parissa menee tämä ilta. Huomenna voisi tehdä käsitöitä jos inspiraatio iskee. Kauniita lankoja olisi jo valmiina.
Harmi, koska kaiken pilkan te wannabe snobit ansaitsette