Palstan akateemiset, miten juhlistatte vuoden vaihtumista?
Kutsuimme ystäviä viettämään iltaa. Ensin vähän kuohuvaa ja Trivial Pursuitia ja muita lautapelejä. Loppuillasta patonkeja, salaatteja, kaloja ja juustoja juomien kera ja sen jälkeen katsomaan ilotulitusta.
Kommentit (114)
Miten tuo akateemisuus määritellään, itse opiskelen yliopistossa mutten koskaan oo mieltänyt itseäni miksikään akateemikoksi. Oon ihan tavallinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä akateemisuudella on juhlinnan kanssa?
Palstanaiset kuvittelee, että jollai kirkkoslaavin maisterintutkinnolla on akateeminen🤣🤣
Miksi maisteri ei olisi akateeminen, alasta riippumatta.
Sillä, että sä et oo oppinu tutkintos aikana yhtään mitään, eikä se oo tehny susta yhtään fiksumpaa, piste!
Minkä alan maisterit sitten sun mielestä on akateemisia? Onko lastentarhan opettaja? Hammaslääkäri? Pappi?
Olen eri, mutta haluan omana vakaana mielipiteenäni sanoa tähän keskusteluun, että "akateeminen koulutus" ja "akateemisuus" eivät välttämättä korreloi lainkaan
Niin useimmiten puhekielessä tarkoitetaan nimenomaan yliopistosta valmistunutta kun puhutaan akateemisista. Riippumatta mikä sivistystaso tai elämä muutenkaan on.
Tiukemmalla määritelmällä akateeminen olisi sellainen jolla on jotain tekemistä yliopiston kanssa vielä maisterin papereiden jälkeenkin, eli tekee tutkimusta tai opettaa tms.
kynsien ihailija kirjoitti:
Miten tuo akateemisuus määritellään, itse opiskelen yliopistossa mutten koskaan oo mieltänyt itseäni miksikään akateemikoksi. Oon ihan tavallinen tyyppi.
Suurin osa akateemisesti koulutetuista on ihan tavallisia tyyppejä...
Itse olen väittelemässä noin vuoden päästä tohtoriksi ja aion toimia tutkijana loppuelämäni, mutta silti en oikein miellä itseäni akateemiseksi. Siis tiedän, että sitä olen, mutten vain määrittele itseäni näin. Onko tämä outoa? Ehkä joku päivä totun tähänkin "lokerointiin".
Vahvalla boolilla ja peruna salaatilla. Illalla saunaan. Aamulla viinan huuruinen brunssi katetulla terassilla ja vielä saunomiset. Perjantaina ajateltiin lopetella, ellei Pena taas ala kiukuttelemaan ja poliisit tule keskeyttämään bileet ennen aikojaan.
Vietän uutta vuotta tietenkin yksityissuihkukoneessani shampanjaa siemaillen Atlantin yllä kiertäen maapalloa kohti uusia vuodenvaihtumisia. Samalla yksityishierojani hieroo jalkojani ja pedikyristi lakkaa varpaankynsiäni kimaltavalla kultahippuja sisältävällä kynsilakalla.
Terveisin tohtorinna-maisterisnainen
Vierailija kirjoitti:
Vahvalla boolilla ja peruna salaatilla. Illalla saunaan. Aamulla viinan huuruinen brunssi katetulla terassilla ja vielä saunomiset. Perjantaina ajateltiin lopetella, ellei Pena taas ala kiukuttelemaan ja poliisit tule keskeyttämään bileet ennen aikojaan.
Paljastuit. Akateeminen osaisi yhdyssanasäännöt: perunasalaatti. Ainakin toivoisin, että korkeakoulutettu osaisi tämän verran peruskielioppia.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa akateemisesti koulutetuista on ihan tavallisia tyyppejä...
Huh, onneksi. Haluan olla ihan tavallinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen väittelemässä noin vuoden päästä tohtoriksi ja aion toimia tutkijana loppuelämäni, mutta silti en oikein miellä itseäni akateemiseksi. Siis tiedän, että sitä olen, mutten vain määrittele itseäni näin. Onko tämä outoa? Ehkä joku päivä totun tähänkin "lokerointiin".
Oikein paljon onnea väittelyyn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastuit. Akateeminen osaisi yhdyssanasäännöt: perunasalaatti. Ainakin toivoisin, että korkeakoulutettu osaisi tämän verran peruskielioppia.
enemmän mulla on rahaa ja julkaisuja kuin sulla ja sun kavereilla yhteensä. Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vietän uutta vuotta tietenkin yksityissuihkukoneessani shampanjaa siemaillen Atlantin yllä kiertäen maapalloa kohti uusia vuodenvaihtumisia. Samalla yksityishierojani hieroo jalkojani ja pedikyristi lakkaa varpaankynsiäni kimaltavalla kultahippuja sisältävällä kynsilakalla.
Terveisin tohtorinna-maisterisnainen
Kerrassaan loistavaa. Sormenkynsille tietysti levitellään myös timanttihippuja sisältävää lakkaa?
Tehdään nakkipiiloja. Tiedättehän, kun nakki menee piiloon?
Vierailija kirjoitti:
Aika monihan pitää yliopistotitkijoita yhtä hyödyllisinä kuin puhelinmyyjiä. Ehkä hyvä jos ei sido siihen identiteettiään.
Me suomenruotsalaiset akateemiset olemme varanneet ison pöydän Kämpistä. Skåålataan shamppanjaa lauletaan ja nauretaan. Ilonpito kuuluu pitkälle yöhön Esplanadille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemisellakin voi olla lukivaikeus. Aksteemisen pitäisi ymmärtää se. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstanaiset kuvittelee, että jollai kirkkoslaavin maisterintutkinnolla on akateeminen🤣🤣
Akateemiset eivät käytä lapsellisia hymiöitä pilkkatarkoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maisteri on akateeminen, vaikka olisi poliitikkokin.
Kyseinen poliitikko on filosofian tohtori.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli Mensan kokous, iltapäivällä oli väittely ja karonkka, illalla uuden kirjani julkaisutilaisuus, ja yöllä panen 18-vuotiasta lellikkiopiskelijaani perseeseen.
Veeti hei, äiti sanoo, että nyt netti kiinni, niin saat ehkä sytyttää yhden tähtisädetikun
Aamulla oli Mensan kokous, iltapäivällä oli väittely ja karonkka, illalla uuden kirjani julkaisutilaisuus, ja yöllä panen 18-vuotiasta lellikkiopiskelijaani perseeseen.