Sosiaaliturvaa on leikattu, miten se näkyy meille työssä käyville?
Sosiaaliturvaa on leikattu. Säästöjä ei kuitenkaan synny. Onkohan tässä politiikassa mitään järkeä?
Kommentit (359)
Aivan mikroskooppisen pieniä nämä leikkaukset.
Pitäisi leikata julkista sektoria.
Joka vuosi 10 % pois.
Mulle näkyy siten, että rahaa säästyy, kun kavereilla ei ole enää varaa tehdä mitään. Yksin en viitsi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaikuttaa työtä tekeviin. Ei ole olemassa ikuisesti varmaa työpaikkaa ja ikuista terveyttä.
Kun vielä on ilmennyt, että 40+ on liian vanha palkattavaksi Suomessa
Lisäksi työtöntä työnhakijaa ei palkata.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi 10 % pois.
Siis poliisilta, pelastustoimelta, rajavartiostolta, armeijalta, opetuksesta, terveydenhoidosta?
Vierailija kirjoitti:
täällä lähes identtinen tarina. Kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä ketään kiinnosta hoitaa, kun en tyroksiinia voi käyttää. Sit vaan jätetään hoitamatta.
Ei tällä diagnoosilla saa sairaslomaa, ei eläkettä, ei mitään. Väärä diagnoosi kaikkeen.
Nyt kun sitten leikattiin kunnolla, ei mitään toivoakaan säästää mistään. Tää tilanne ei ratkea ennen kuin se ratkeaa ylemmällä taholla ts joko poliittisesti tai sitten oikeusteitse. Tätä on kyllä hoitamassa ihmiset, mutta kun on toivottoman hidasta. Eikä ratkea kotimaassa vaan EU:ssa. Mutta minä vuonna, on ?
Joten olen sitten työtön ( työkyvytön ) työnhakija.
Mulla on todennäköisesti turha kilpirauhasen vajaatoimintalääkitys ja todellinen ongelma on raudanpuuteanemia joka johtuu 15 vuotta sitten tapahtuneista verenluovutuksista. Mutta ongelma on se ettei näitä osaa oikein kukaan hoitaa ja ne jotka osaavat hukkuvat potilaisiin.
Jopa neuvolassa sanotaan ettei tarvitse syödä enempää rautaa kun hemoglobiini on hyvä ja tyroksiinia en saa tietenkään omin päin vähentää.
Vajaatoimintadiagnoosi ja raudanpuuteanemian diagnoosin puuttuminen ovat jo sinänsä kaksi isoa hoitovirhettä. Voisin ehkä vielä selvitä lääkkeiden purusta kun tyroksiinia menee EDELLEEN se 5 x 50 ug/pv ja 2 x 75 ug/pv viikkotasolla. Eli syön käytännössä aloitusannosta, mutta tämä ei kiinnosta ketään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täällä lähes identtinen tarina. Kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä ketään kiinnosta hoitaa, kun en tyroksiinia voi käyttää. Sit vaan jätetään hoitamatta.
Ei tällä diagnoosilla saa sairaslomaa, ei eläkettä, ei mitään. Väärä diagnoosi kaikkeen.
Nyt kun sitten leikattiin kunnolla, ei mitään toivoakaan säästää mistään. Tää tilanne ei ratkea ennen kuin se ratkeaa ylemmällä taholla ts joko poliittisesti tai sitten oikeusteitse. Tätä on kyllä hoitamassa ihmiset, mutta kun on toivottoman hidasta. Eikä ratkea kotimaassa vaan EU:ssa. Mutta minä vuonna, on ?
Mulla on todennäköisesti turha kilpirauhasen vajaatoimintalääkitys ja todellinen ongelma on raudanpuuteanemia joka johtuu 15 vuotta sitten tapahtuneista verenluovutuksista. Mutta ongelma on se ettei näitä osaa oikein kukaan hoita
Niin ja olen tajunnut kuvion löydettyäni tehokkaan hoidon anemiaani jota toteutan itse kotioloissa. Suomalainen lääkäri on ohjeistuksen takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todennäköisesti turha kilpirauhasen vajaatoimintalääkitys ja todellinen ongelma on raudanpuuteanemia joka johtuu 15 vuotta sitten tapahtuneista verenluovutuksista. Mutta
hyvä että saat apua, tavalla tai toisella. Voi hyvinkin olla turha. Kun se matalat raudat juurikin haittaa sitä kilpirauhasen toimintaa. Jos/kun saat rautoja ylös, voi tulla tilanne, että pääset purkamaan sitä thyroksiinia pois, pienin askelin, muru kerrallaan. Kun eihän tyroksiinilääkitys ole kaikilla elinikäinen. No autoimmuuneilla voipi olla, mutta jos ei ole autoimmuuni, niin hyvinkin, kun on juurisyyn saanut korjattua, niin sen voi purkaa.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todennäköisesti turha kilpirauhasen vajaatoimintalääkitys ja todellinen ongelma on raudanpuuteanemia joka johtuu 15 vuotta sitten tapahtuneista verenluovutuksista. Mutta ongelma on se ettei näitä osaa oikein kukaan hoita
Onhan fereitiinisi väintään 80-100? Jos ei meinaa nousta, osta Superior Source Just Woman Iron. Se täyttää rautavarastot tehokkaasti.
Olin vähän samankaltaisessa tilanteessa 10 vuotta sitten. Ei lääketieteen puolelta saa apua, oli pakko mennä lisäksi täydentäviin hoitoihin, joiden avulla sain aivosumuni, lihasten voimattomuuden jne. poistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todennäköisesti turha kilpirauhasen vajaatoimintalääkitys ja todellinen ongelma on raudanpuuteanemia joka johtuu 15 vuotta sitten tapahtuneista verenluovutuksista. Mutta
Niin ja olen tajunnut kuvion löydettyäni tehokkaan hoidon anemiaani jota toteutan itse kotioloissa. Suomalainen lääkäri on ohjeistuksen takana.
Täällä toinen. Käypähoito on järkyttävä ja sitoo lääkärien kädet, vaikka ammattitaito riittäisi muuhunkin.
Ei muuteta yhteen tyttöystävän kanssa, saadaan erikseen asuessa enemmän tukia ja rahaa säästöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi 10 % pois.
Siis poliisilta, pelastustoimelta, rajavartiostolta, armeijalta, opetuksesta, terveydenhoidosta?
Et sitten muuta keksinyt?Mitenkä ne pikkupomot ja isommat pomot joita on aivan liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus romuttaa koko Suomen talouden.
Jatkuvat irtisanomiset ja ostovoiman heikentyminen laittavat talouden linkkuun.
Työttömät lisääntyy ja verotulot vähenee. Velkaa täytyy siis ottaa vielä paljon lisää. Velkalaivaa ei enää näy missään.
Voidaan puhua velkasukellusveneestä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle näkyy siten, että rahaa säästyy, kun kavereilla ei ole enää varaa tehdä mitään. Yksin en viitsi tehdä.
Seurustele varakkaampien kanssa, ei elämää hukkaan kannata heittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todennäköisesti turha kilpirauhasen vajaatoimintalääkitys ja todellinen ongelma on raudanpuuteanemia joka johtuu 15 vu
KH ei sido kenenkään käsiä. Suosituksesta saa jokainen poiketa ilman seurauksia.
Ei kannata uskoa aina kaikkea mitä lääkäri sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todennäköisesti turha kilpirauhasen vajaatoimintalääkitys ja todel
KH ei sido kenenkään käsiä. Suosituksesta saa jokainen poiketa ilman seurauksia.
Ei kannata uskoa aina kaikkea mitä lääkäri sanoo.
Tyroksiinihoidon kanssa ei saa poiketa ilman, että on valmis vastaamaan Valviralle potilaan hoidosta. Nykyinen lääkärini on valmis sen tekemään, koska hän tietää tilanteeni, haluaa auttaa ja pystyy vastaamaan asiasta, jos sellainen tilanne tulee.
Terveyskeskuslääkäri sanoi, että heidän on PAKKO noudattaa Käypähoitoa, kädet on sidottu. Ja sanoi, etten ole suinkaan ainoa tapaus
Nää jotka sanoo että paikallisen sopimisen ansiosta voi sopia paremmista palkoista on provoja tai oikeasti saat...n tyhmiä kun tesseissä on sovittu ainoastaan minimipalkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todennäköisesti
Niin, kyllä se KH sitoo munkin tk-lääkärin kädet. Kun se 11/23 tuli, niin nykyään pitää olla endo, että voit kirjottaa eläinperäistä tai hui kamala T3-monoa. Mulla on ittellä dio2 geenivirhe ja ongelmia muunnossa sekä todennäköisesti rT3 vika.
Aiemminhan joka lääkärillä oli teoriassa lupa kirjoittaa sitä.
Lisäksi mulle on henk koht tunnettu endo, se ainoa joka näistä ymmärtää, sanonut, että kyttää se valvira heitäkin.
Täällä missä asun, niin tämä on alue, jossa huonoiten/toisiks huonoiten saa hoitoa. Muualla maassa saa paremmin. Eli sekin vaikuttaa.
-sama päivällä kirjoitellut
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin. Minä tilaan temusta kaiken jatkossa.
No tämäpä. Katsoin eilen lähikaupassa usia talvikenkiä rikkoutuneiden tilalle ja totesin, että tilaan kengät nettikaupan alesta kolmasosalla hinnasta kivijalkaliikkeen sijaan. En tosin Temusta, mutta hinta oli se tekijä joka ratkaisi. Ei juurikaan lohduta ajatus paikallisen liiketoiminnana tukemisesta, kun hintaerotus on yli viikon ruokaostokset muutoinkin tiukassa budjetissa.
Kun vielä on ilmennyt, että 40+ on liian vanha palkattavaksi Suomessa