Sosiaaliturvaa on leikattu, miten se näkyy meille työssä käyville?
Sosiaaliturvaa on leikattu. Säästöjä ei kuitenkaan synny. Onkohan tässä politiikassa mitään järkeä?
Kommentit (359)
Kuten tekemällä Suomessa rikoksia. Paku täyteen varastettua tavaraa, ja auto kohti Liettuaa.
No mikä se oli se VR:n kuparivarkaus juuri Keravalla joka pysäytti koko junaliikenteen?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä, että jatkossa saa sopia palkoista ohi työehtosopimusten.
On saanut ennenkin maksaa korkeampaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus romuttaa koko Suomen talouden.
Jatkuvat irtisanomiset ja ostovoiman heikentyminen laittavat talouden linkkuun.
Työttömät lisääntyy ja verotulot vähenee. Velkaa täytyy siis ottaa vielä paljon lisää. Velkalaivaa ei enää näy missään.
työttömät ja loiset syövät ja juovat myös teidän työssäkäyvien tilistä
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset tehtiin jotta Orpo saa tunnin junansa.
Saako tuo junaansa lopulta kuitenkaan? Taitaa olla niitä kuuluisia ikuisuusprojekteja.
Vierailija kirjoitti:
Mihin kuparia voi myydä?
Romufirmat ostaa. Kupari kuoritaan ja myydään romuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pitäisi leikata ja asumistuki lakkauttaa.
Missäs luulet pk-seudun palvelualan asuvan?
Omistusasunnossa kehyskunnassa, noin niinku omalla kohdallani. Mutta katsotaas miten paljon vihvassarit heikentää työpaikan autolla saavutettavuutta, niin voipi olla etten pitkään palvele 😃
Vierailija kirjoitti:
Kun haet toimeentulotukea niin sun pitää näyttää Kelalle koko perheen tiliotteet 2 edeltävältä kuukaudelta, myös puolison ja lasten.
Mikä tässä on ongelma? Viimesijainen tuki ja sillee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Eli sun pitää myydä kesämökki tai asuntovaunu ja ostaa niillä rahoilla ruokaa lapsille.
Jos sulla on kesämökki niin et saa toimeentulotukea lasten ruokiin.
Ja lainoja ei lasketa menoiksi.
Juuri näin - omillaan pitäisi tulla toimeen. Mikä tässä on kummallista tai väärin?
Olen 25 vuotta tienannut ensin yli keskipalkkaa, sitten vaihdellen ylimmässä neljänneksessä ja ylimmässä kymmenyksessä. Nyt sairaana neljättä vuotta. Olen parhaina vuosina maksanut työstäni veroa noin 20 000 euroa.
Kyllä itselleni osa elämän rakentamista, turvaa ja motivaatiota on ollut raskaan, toki usein mielekkäänkin, työn lisäksi se, että etenkin sinkkuna olen voinut katsoa olevani jotakuinkin turvassa, jos jotain pahaa tapahtuisi, kuten muutama vuosi sitten kävi.
Jos tätä turvaa ei olisi ollut, olisi se vaikuttanut negatiivisesti motivaatioon, jaksamiseen ja mielenterveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin kuparia voi myydä?
Yritykseen, joka ostaa metallia. Tosin suurimmat tekijät ovat yhteistyössä poliisin kanssa. Ulkomaille?
Venäjällä varastettiin parikymmentä vuotta sitten paljon kuparia infrasta, se on arvokas metalli.
Ainakin niin, että työeläkkeet laskee, takuu- ja kansaneläke yleensä vaan nousee. Kannattaa käydä töissä, jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ainakin edellisillä hallituksella vakuutettiin että ainakaan maahanmuuttajille maksetut sosissliturvst ei ole keneltäkään pois. Ja sitä oikein painotettiin..
Miksi suomalaisten kohdalla asia on eri lailla
Muistatteko myös lausahduksen, jossa luvattiin italialaisten turistien tuovan sinne annetut tukimiljardit korkojen kanssa takaisin jahka korona loppuu?
Muistatko myös ne lausahdukset että sitten kun on meidän vuoro tarvita apua niin me saadaan samat avut...
No saadaanko...
Kun kansa ei nouse tätä vastaan vaan sanoo bää niin sitten se on niin. Tuulipuku vain kahisee ja preeriatuuli käy.
täällä lähes identtinen tarina. Kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä ketään kiinnosta hoitaa, kun en tyroksiinia voi käyttää. Sit vaan jätetään hoitamatta.
Ei tällä diagnoosilla saa sairaslomaa, ei eläkettä, ei mitään. Väärä diagnoosi kaikkeen.
Nyt kun sitten leikattiin kunnolla, ei mitään toivoakaan säästää mistään. Tää tilanne ei ratkea ennen kuin se ratkeaa ylemmällä taholla ts joko poliittisesti tai sitten oikeusteitse. Tätä on kyllä hoitamassa ihmiset, mutta kun on toivottoman hidasta. Eikä ratkea kotimaassa vaan EU:ssa. Mutta minä vuonna, on ?
Joten olen sitten työtön ( työkyvytön ) työnhakija.
Sittenhän tiedät kun itse jäät työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
täällä lähes identtinen tarina. Kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä ketään kiinnosta hoitaa, kun en tyroksiinia voi käyttää. Sit vaan jätetään hoitamatta.
Ei tällä diagnoosilla saa sairaslomaa, ei eläkettä, ei mitään. Väärä diagnoosi kaikkeen.
Nyt kun sitten leikattiin kunnolla, ei mitään toivoakaan säästää mistään. Tää tilanne ei ratkea ennen kuin se ratkeaa ylemmällä taholla ts joko poliittisesti tai sitten oikeusteitse. Tätä on kyllä hoitamassa ihmiset, mutta kun on toivottoman hidasta. Eikä ratkea kotimaassa vaan EU:ssa. Mutta minä vuonna, on ?
Joten olen sitten työtön ( työkyvytön ) työnhakija.
ei sitten lainannut jostain syystä. Mutta vastasin edellisen sivun nrolle 306, joka kanssa sairautensa takia huonossa kunnossa. Tsemppiä sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun kohdalla asumistuki lähtee kokonaan pois ja siksi jouduin muuttamaan takaisin vanhempien nurkkiin ja nyt uhkaa lähteä myös työmarkkinatuki
Hienoa. Olisiko aika mennä töihin?
No mistä työpaikka..satoja paikkoja hakenut ja hanttihommia en ole saanut..viisikymppinen korkeakoulutettu
Mene ulkomaille töihin, turha jäädä tänne työttömänä pyörimään.
Kaikki vaikuttaa työtä tekeviin. Ei ole olemassa ikuisesti varmaa työpaikkaa ja ikuista terveyttä.
Ethän sä mitään sossuturvaa tarvitse kun sait monikulttuurin, se on mihin uppoaa 20mrd vuodessa. Toinen on iigorin hakkaaminen, sekin on kallis harrastus. Ainiin, raha on ilmaista eikä tarvitse oikeasti maksaa noita laskuja tai ottaa vastuuta vaatimuksistaan eteenkään jos saa minkä vaatii.