Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliturvaa on leikattu, miten se näkyy meille työssä käyville?

Vierailija
31.12.2024 |

Sosiaaliturvaa on leikattu. Säästöjä ei kuitenkaan synny. Onkohan tässä politiikassa mitään järkeä?

Kommentit (359)

Vierailija
301/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein juuri 18kpl vuonna 2013 ostamiani American Eagle -kolikoita kultameklarille ja ostin uuden Mercedes Benz henkilöauton Fiatin hinnalla.

Vierailija
302/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetmiehet lakaisevat kadut ja siivoavat vessat kun merkonomit johtavat maata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn merkonomiarmeijaan. Uskon isoveljen käteen turvalliseen ohjaavaan.

Vierailija
304/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä rauhan ajan uusiavuosia vietellään. Ottakaahan ihmiset ilo irti. Joko tulee sisällissota tai rysy. Itse valitsen mieluummin rysyn, koska suomalaiset ovat julmia toisilleen, minkä nyt näkee näistäkin kommenteista ja Suomen sisällissota oli maailmankaikkeuden verisin sisällissota.

Vierailija
305/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssien määrä on lisääntynyt hurjasti, kun raha ei enää kierrä.

Vierailija
306/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän pitäisi leikata ja asumistuki lakkauttaa.

Samaa mieltä. Älä huoli, nämä tulevat tapahtumaan.

Pitäisi kohdentaa sinne kroonikkopuolelle. Niille, jotka ovat olleet tuilla jo vuosia eivätkä yrittäneet mitään tilanteensa muuttamiseksi. 

Sellainen työtön, joka ei yritä tehdä mitään tilanteensa muuttamiseksi, on 99,9% varmuudella tosiasiassa työkyvytön. Veikkaan, että jokaisen tällaisen henkilön taustalta löytyy joko diagnosoituja tai diagnosoimattomia mielenterveyden-, neuropsykiatrisia- ja/tai päihdeongelmia. Nämä ihmiset kuuluisivat muille etuuksille, kuin työttömyyskorvaukselle, mutta ihan lääkärin diagnosoimiakin työkyvyttömiä meillä on työttömyyskortistossa kymmeniä tuhansia, koska kaiki

Olet osittain oikeassa. Olen tällainen työtön jonka ei tarvitse hakea töitä koska olen niin heikossa kunnossa. Pää tosin toimii paremmin kuin suurimmalla osalla työssäkäyvistä. Vika on siis fyysinen sairaus. Lääkärit eivät osaa auttaa, eivät halua tutkia, eivät halua kokeilla eri lääkkeitä jne. Yrittävät väkisellä tehdä minusta masentuneen, mitä en ole vähimmässäkään määrin. Juuri olen suunnittelemassa valitusta potilasasiamiehen kautta lääkärin virheellisestä diagnoosista joka käytännössä vei minulta sairauspäivärahan ja kuntoutuksen. Törkeä likainen temppu lääkäriltä. Kuuluisin ehdottomasti sairauspäivärahalle ja kuntoutukseen mutta Kela ei näitä hyväksy, kiitos lääkärin väärän diagnoosin.

Törkeä on myös väitteesi että meistä jokainen olisi mt ongelmainen. Ihan lapsellista ja sairasta ihmisten leimaamista. Meillä on useimmiten hoidettavissa olevia fyysisiä sairauksia mutta on lähes mahdotonta peruspäivärahalla etsiä ja löytää se lääkäri joka tutkii ja haluaa hoitaa. 

Vierailija
307/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä köyhä. Minulle uudistukset näyttäytyvät siten, että en kuluta enää muuta kuin sen,mitä tässä maassa tarvitaan hengissäpysymiseen. Heihei kahvilat, hyvästi ravintolat. Leikkaan itse hiukseni. Vaatteitakaan en osta enää, en edes kirpputoreilta. Suoratoistopalveluja ym ylimääräisiä huvituksia ei enää ole.

On vain pelkkä sinnittely, päivästä toiseen. Jännitystä ankeaan elämääni tuo ruokakaupassa käyminen - saa vähän väliä järkyttyä siitä, kuinka paljon hinnat ovat nousseet.

Minulle uudistukset ja köyhien haukkuminen näyttäytyvät myös siten, että koska minulla ei enää ole mitään odotettavaa, minulla ei myöskään ole mitään muuta menetettävää kuin henkeni. Tämä taas puolestaan tarkoittaa sitä, että mikäli sota syttyy, en tätä pilalle paskottua maata puolusta.Sen voivat tehdä rikkaat eliittiporsaat ihan itse. 

Et sinä mikään köyhä ole jos olet käynyt tähän asti ravintoloissa ja kahviloissa.

Vierailija
308/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun kohdalla asumistuki lähtee kokonaan pois ja siksi jouduin muuttamaan takaisin vanhempien nurkkiin ja nyt uhkaa lähteä myös työmarkkinatuki

Hienoa. Olisiko aika mennä töihin?

Kuules, jos sinulla ei riitä empatia vaan joudut lyömään lyötyjä, mene pois täältä. Ihan oikeasti. Mikään ei ole niin kauheaa kuin ilkeä ihminen!

tunge jo perseeseen se sun empatia ja mene töihin.

onneksi tukia on leikattu.tollanen paska loisi voisi asua ulkona.

Mene sinä halaamaan puita, jos olet noin kiukkuinen

miks menisin?.poltan kohta grillikatoksessa puita.mene sinä empatia homo hake

Sinä olet just sellainen ihminen joka jää elämässä yksin, vastenmielinen ihmisvihaaja, jonka elämän ainoa sisältö on se paska työ. Sun kommentteja lukevat eivät koskaan halua töihin hakeakaan, koska päätyisivät sinun kaltaisen työkaveriksi. Onneksi irtisanominen helpottuu ja muut pääsevät eroon työilmapiirin myrkyttäjästä.

Vierailija
309/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se näy kuin vasemmistoloisille. Antaa heidän kuolla nälkään!

Outoa. Luvut kertoo ihan muuta. Työttömyys kasvaa, konkurssit lisääntyy, kansa on jarrut pohjassa. Kuluttaminen on lopussa ja valtion talous sukeltaa, kun jopa Riikka jo myönsi että kansantalous on psykologiaa , jonka hän omillasaksik6villaan sössi. Itse.

Toki tuo suomalaisten nälkään tappppaminen on suoraan hallitusohjelmasta. Miettikää ketä äänestätte.

Kukaan ei kuole nälkään tässä maassa.Jos on korvia myöten veloissa ja rahaa ei osata käyttää niin se on oma vika.

Vierailija
310/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpon hallitus ei ole ikuinen. Toivottavasti tulee paremmat ajat, jolloin ei tarvitse leikata.

Niinhan sä luulet.Velat alkas olla tapissa joten ei tule olemaan mitään rahaa joilla tukia voi nostaa.

Vierailija
311/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista on pitkä. Osa olikin jo tuossa. Kiireetön sairaanhoito ennen 2vk nyt 3kk ja risalla hampaalla 6kk. Lääkkeiden vuosiomavastuu nousee ja lääkekatto nousee. Työttömyyskorvaukset lähes toimeentulotuelle jne.jne eli 4 henkinen perhe on kusessa jos nyt on jo tehnyt tiukkaa. Hallitus yksityistää vesilaitokset ... ei riitä raha

Vierailija
312/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laiskat tapatyöttömät alkaa murhaajiks ja ryöstelijöiks heh hyvät naurut.sitä odotellessa.

Tätä saa nauraa jatkuvasti.Eikö ne ollutkaan jo nälkään kuolemassa?

Ö

Vierailija
313/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvä porvari huomaa elintason laskun siitä kun asunto on tyhjätty kotiinpalatessa. Autosta katoaa niin renkaat kuin katalysaattorikin, polkupyöräily ei onnistu ilman pyörää. Kadulla huumeita tyrkyttävät narkit tekevät sunnuntaikävelystä epämiellyttävää. Kaupassa varkaat tuikkaavaat puukon kyllkeen, kun satut seisomaan oven edessä. Kannattaa varautua myös saamaan turpaan naapurin työttömäksi joutuneelta perheenisältä, joka lakkasi uskomasta perussuomalaisiin. Kesämökkeilyn voi unohtaa, koska mökki on vallattu asuinkäyttöön ja vene myyty. Työpaikalla tulee ikäviä hetkiä kun vessoissa ei olekaan vessapaperia, kahvikassa on tyhjä ja työkaverit alkavat keskustelamaan huutamalla.

Kelarotan mielikuvitusfantasioita

Ihan arkipäivää heikomman elintason maissa, jollaiseksi koko

Heikko sosiaaliturva on esim.Baltian maissa eikä siellä ole rikollisuutta sen enempää kuin täällä.Siellä vaan on totuttu ottamasn vastuuta ihan itse.

Vierailija
314/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että raketit on kaupoista loppu on myös alkoissa ollut valtavat jonot. Koskaan ennen ei myynti ole ollut näin huikea

Mitä johtopäätöksiä tästä siis pitäisi tehdä?

Vierailija
315/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän pitäisi leikata ja asumistuki lakkauttaa.

Saat ryöstelijät, varkaat ja ammuskelijat ovellesi.

No kun ei täällä ole mitään ryöstettävää

Vierailija
316/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvä porvari huomaa elintason laskun siitä kun asunto on tyhjätty kotiinpalatessa. Autosta katoaa niin renkaat kuin katalysaattorikin, polkupyöräily ei onnistu ilman pyörää. Kadulla huumeita tyrkyttävät narkit tekevät sunnuntaikävelystä epämiellyttävää. Kaupassa varkaat tuikkaavaat puukon kyllkeen, kun satut seisomaan oven edessä. Kannattaa varautua myös saamaan turpaan naapurin työttömäksi joutuneelta perheenisältä, joka lakkasi uskomasta perussuomalaisiin. Kesämökkeilyn voi unohtaa, koska mökki on vallattu asuinkäyttöön ja vene myyty. Työpaikalla tulee ikäviä hetkiä kun vessoissa ei olekaan vessapaperia, kahvikassa on tyhjä ja työkaverit alkavat keskustelamaan huutamalla.

Tekstiä tulee kun jostain uutuusnovellista:)

Vierailija
317/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun opettaja. Lapsiköyhyys lisääntyy edelleen. Oppilaissa on jo nyt paljon niitä, jotka syystä tai toisesta voivat huonosti. Heidän määränsä tuskin tässä ainakaan laskee. Se on tietysti kamalaa heille ja perheille, mutta tekee myös opettajan työstä raskaampaa.

Opettajista ei Suomessa vielä ole pulaa, paitsi erityisopettajista ja matikisteista, mutta enpä ihmettele, jos sekin on edessä. Nuoret eivät enää viitsi lähteä kouluihin taistelemaan. 

Vierailija
318/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo peruskoulun koulutuksella osaa sanoa että leikkaukset iskee suoraan suomalaisten ostovoimaan ->

Se siitä yrittäjyydestä tai sen tavoittelusta. Onneksi alvikin nousi.

Vierailija
319/359 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki loppuu ja joudun lopettamaan opiskelun sen takia.

Hirsi, älä lopeta, tee jtn etätyötä, auta vanhuksia tj. Älä lopeta opiskelua tumpelo!

Vierailija
320/359 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalleni rekrytoitiin osa-aikaista sihteeriä ja skannaajaa, tehtävään tuli lähes 200 hakemusta. Aiemmin nämä paikat eivät juuri kiinnostaneet. Pomo arpoi välistä 5 hakemusta ja siitä tehtiin valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi