Sosiaaliturvaa on leikattu, miten se näkyy meille työssä käyville?
Sosiaaliturvaa on leikattu. Säästöjä ei kuitenkaan synny. Onkohan tässä politiikassa mitään järkeä?
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pitäisi leikata ja asumistuki lakkauttaa.
Jo nykyinen muutos pakottaa ihmisiä myymään omistusasuntoja ja asuntomarkkinat ovat valmiiksi lamassa. Asuntomarkkinat romahtavat kokonaan jos asuntotuet lakkauutetaan, ja seuraa finanssikriisi. Nyt on jo rakennusprojektit jäissä ja arkkitehdit lomautettuina. Eläkekassat ovat sijoittaneet paljon rahaa assuntomarkkinoille. Hintaromahdus köyhdyttää siis yhteistä omaisuutta, mikä ei ole kenenkään etu. Ainoastaan halvoilla vuokra asunnoilla olisi nyt kysyntää. Lama vaan syvenee ja verotusta joudutaan nostamaan. Kuka voittaa?
Olen työssäkäyvä köyhä. Minulle uudistukset näyttäytyvät siten, että en kuluta enää muuta kuin sen,mitä tässä maassa tarvitaan hengissäpysymiseen. Heihei kahvilat, hyvästi ravintolat. Leikkaan itse hiukseni. Vaatteitakaan en osta enää, en edes kirpputoreilta. Suoratoistopalveluja ym ylimääräisiä huvituksia ei enää ole.
On vain pelkkä sinnittely, päivästä toiseen. Jännitystä ankeaan elämääni tuo ruokakaupassa käyminen - saa vähän väliä järkyttyä siitä, kuinka paljon hinnat ovat nousseet.
Minulle uudistukset ja köyhien haukkuminen näyttäytyvät myös siten, että koska minulla ei enää ole mitään odotettavaa, minulla ei myöskään ole mitään muuta menetettävää kuin henkeni. Tämä taas puolestaan tarkoittaa sitä, että mikäli sota syttyy, en tätä pilalle paskottua maata puolusta.Sen voivat tehdä rikkaat eliittiporsaat ihan itse.
Näkyy lisääntyvinä töinä ja työmahdollisuuksina seuraavan parin vuoden sisään.
- lastenkodin ohjaaja
Ostin pakkohuutokaupasta omakotitalon neljäsosahinnalla mitä se oli kymmenen vuotta sitten myynnissä. Kaupan päälle tuli muutama hehtari metsää.
Ainakin raketteja paukutellaan taivaalle ennätysmäärä. Suomalainen on nähtävästi niin tyhmä, ettei sillä pysy edes raha käsissä
Temusta on tilattu ennätysmäärä yli satasen paketteja. Mitäpä sitä ei kiinalaisten hyväksi suomalainen kuluttaja tekisi
Ei paljon kannattaisi rutista.
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä köyhä. Minulle uudistukset näyttäytyvät siten, että en kuluta enää muuta kuin sen,mitä tässä maassa tarvitaan hengissäpysymiseen. Heihei kahvilat, hyvästi ravintolat. Leikkaan itse hiukseni. Vaatteitakaan en osta enää, en edes kirpputoreilta. Suoratoistopalveluja ym ylimääräisiä huvituksia ei enää ole.
On vain pelkkä sinnittely, päivästä toiseen. Jännitystä ankeaan elämääni tuo ruokakaupassa käyminen - saa vähän väliä järkyttyä siitä, kuinka paljon hinnat ovat nousseet.
Minulle uudistukset ja köyhien haukkuminen näyttäytyvät myös siten, että koska minulla ei enää ole mitään odotettavaa, minulla ei myöskään ole mitään muuta menetettävää kuin henkeni. Tämä taas puolestaan tarkoittaa sitä, että mikäli sota syttyy, en tätä pilalle paskottua maata puolusta.Sen voivat tehdä rikkaat eliittiporsaat ihan itse.
Mitä nyt rakettia paukutat taivaalle ja ostat ennätysmäärän temusta tavaraa. Eikö olekin kiva kaiken tämän jälkeen valittaa rahapulaa?
Missään ei näy mikään. Rahaa palaa taivaalle, sama kuin sytyttäisi pelkkiä seteleitä palamaan
Naapurini työtön rupesi harrastelijapuutarhuriksi ja nyt tienaa joka kolmas kuukausi muutaman tonnin "aromaterapiayrteillä". Olen kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun kohdalla asumistuki lähtee kokonaan pois ja siksi jouduin muuttamaan takaisin vanhempien nurkkiin ja nyt uhkaa lähteä myös työmarkkinatuki
Hienoa. Olisiko aika mennä töihin?
Kuules, jos sinulla ei riitä empatia vaan joudut lyömään lyötyjä, mene pois täältä. Ihan oikeasti. Mikään ei ole niin kauheaa kuin ilkeä ihminen!
Vierailija kirjoitti:
- lastenkodin ohjaaja
Todennäköisesti teidän ala on ainoa kasvuala. Köyhät perheet ei pysty enää huolehtimaan lapsistaan. Eikö Junglerkin suositellut teidän palveluita ellei ole rahaa ostaa lapsille ruokaa.
Muut sotealan tehtävät ei enää työllistä. Kaikki ennaltaehkäisevä on leikattu. Hyvinvointialueet supistaa, edes ikääntyneiden hoivaa ei kohta ole kuin minimi, niissäkin on yt neuvottelut. Mielenterveyskuntoutujat jää heitteille.
Vierailija kirjoitti:
Ostin pakkohuutokaupasta omakotitalon neljäsosahinnalla mitä se oli kymmenen vuotta sitten myynnissä. Kaupan päälle tuli muutama hehtari metsää.
Näitä on paljon.
Kuten 1990-luvun laman aikana ihmiset menettää kotinsa ja maksaa silti velkaa loppuikänsä. Tulee kokonainen menetetty sukupolvi orpolaman lapsia, jotka ei koskaan pääse töihin. Näin kävi monille 1990-luvun laman lapsille.
Irsemurhal6vut kääntyy taas nousuun. Kiitos orpopurra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun kohdalla asumistuki lähtee kokonaan pois ja siksi jouduin muuttamaan takaisin vanhempien nurkkiin ja nyt uhkaa lähteä myös työmarkkinatuki
Kuules, jos sinulla ei riitä empatia vaan joudut lyömään lyötyjä, mene pois täältä. Ihan oikeasti. Mikään ei ole niin kauheaa kuin ilkeä ihminen!
tunge jo perseeseen se sun empatia ja mene töihin.
onneksi tukia on leikattu.tollanen paska loisi voisi asua ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- lastenkodin ohjaaja
Todennäköisesti teidän ala on ainoa kasvuala. Köyhät perheet ei pysty enää huolehtimaan lapsistaan. Eikö Junglerkin suositellut teidän palveluita ellei ole rahaa ostaa lapsille ruokaa.
Muut sotealan tehtävät ei enää työllistä. Kaikki ennaltaehkäisevä on leikattu. Hyvinvointialueet supistaa, edes ikääntyneiden hoivaa ei kohta ole kuin minimi, niissäkin on yt neuvottelut. Mielenterveyskuntoutujat jää heitteille.
Kyllä sosiaaliala aina vaan työllistää sen paremmin, mitä huonommin yhteiskunnalla menee. Niin julkisella kuin yksityisellä. Korona-aika oli oikein oiva esimerkki. Lukaise vaikka Maslown tarvehierarkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinä halaamaan puita, jos olet noin kiukkuinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinä halaamaan puita, jos olet noin kiukkuinen
miks menisin?.poltan kohta grillikatoksessa puita.mene sinä empatia homo hakemaa niitä leikattuja tukia.
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus romuttaa koko Suomen talouden.
Jatkuvat irtisanomiset ja ostovoiman heikentyminen laittavat talouden linkkuun.
Miten vasemmiston verohelvetillä tehdäön yrityksistä kannattavia?
Vierailija kirjoitti:
Hintojen nousu johtuu pelkästään rahanpainamisesta. Vaikka oikeisto tykkääkin painaa rahaa, on vasemmisto se joka sitä tekee aina eniten.
Vasemmisto toki lupaa sinulle vastikkeetonta rahaa ja painavatkin sitä jonkin aikaa, mutta se johtaa vääjäämättä romahdukseen.
Orpon hallitus ei ole ikuinen. Toivottavasti tulee paremmat ajat, jolloin ei tarvitse leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene kuule paukuttelemaan ulos. Kukaan ei jaksa jatkuvaa rutinaa kuunnella eikä lukea. Ihmiset nähtävästi juhlivat nyt aivan erityisen näyttävästi tänä uutena vuotena
Ei sen kuulukaan meille työssä käyville näkyä. Orpo-Petkun kaverit Pörriäisessä saavat lisää hynää, kai sinä nyt sen verran tajuat.