Miehen toistuva epärehellisyys
Mies jäi vahingossa kiinni muutaman kk:n sivusuhteesta (jonka oli paljastumisajankohtana jo päättänyt) 2 vuotta sitten. Kävin läpi helvetin, minä aikana laihduin 18 kg, valvoin öitä, töistä ei tullut mitään ja itsetuntoni vedettiin pohjamutiin. Kävimme pariterapiassa ja olen yrittänyt rakentaa luottoa mieheen uudestaan - on todella vaikea tehtävä. Hän on ollut silminnähden pahoillaan ja voinut itsekin todella huonosti, mutta ei hänen salaileva ja pälyilevä käytös ole mihinkään muuttunut. Edelleen jättää kertomatta ihan perusjuttuja ja selittää vaan, ettei hän ole sen tyyppinen, joka puhuisi ylipäätään mistään, mitä ei koe edes tärkeäksi asiaksi mainita.
Epävarmuuteni on kasvanut viime aikoina kasvamistaan ja kollasin hänen puhelimensa, mistä löytyi viestittely naispuolisen tuttavan kanssa. Ilmeisesti joku vanha luokka- tai työkaveri. Nainen on eronnut ja miettivät tapaamista kahvittelun merkeissä. Siinä ei olisi mielestäni mitään pahaa, mutta mieheni oli todennut, että voisi tulla naisen luokse, sillä parisuhdetilan vuoksi ei olisi hyvä näyttäytyä julkisessa paikassa yhdessä.
Mitä hel***iä tästä voi ajatella muuta kuin että on menossa pettämään? Jos vanhan kaverin tapaamisessa ei ole mitään filunkia niin miksi sitä ei voi tehdä rehellisesti päivänvalossa? Miten ihmeessä saan asian selvitettyä ilman että menetän taas mielenterveyteni vai onko tässä enää mitään muuta tehtävissä kuin todeta, että mies on täysi sika ja parasta olisi poistaa kokonaan elämästäni?
Kommentit (296)
Mies -trolli. Nainen olisi kertonut kauan hänen ja miehensä suhde on kestänyt.
Alussa ajattelin heti että heillä oltava lapsia, sillä muuten ei noin pitkää salasuhdetta kukaan olisi katsellut. Lopuksi selvisi ettei ole lapsia kun niitä ei edes mainita.
Ei kukaan voi olla näin sinisilmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä onkaan ongelma, yleinen puhumattomuus ja epärehellisyys vai sinun mustasukkaisuutesi?
Joka tapauksessa niin paha yhdistelmä, että miksi teette toistenne elämän vaikeaksi olemalla yhdessä?
Onpa todella outoa että ihmisestä tulee mustasukkainen, jos taustalla on pettämistä. Varmasti oltava joku ihan psyko akka, jos ei pysty luottamaan sen jälkeen, kun luottamus on petetty.
??? Siis pitäisikö pystyä pettämisen jälkeen luottamaan tilanteessa jossa uusi pettämiskuvio taas menossa
Joko puolisosi kahvitteli? Miten kävi?
Poista mies elämästäsi. Häntäheikki se on. Jos nainen on oikeasti vain kaveri, niin se voi tulla teille keittiöön kahville ja esitellään sinullekin. Kaverin kanssa ei ole tarpeen vältellä sitä, että näkyy julkisesti jossain.
Minä pidän parisuhteessa lähtökohtana sitä, että kaverit esitellään myös kumppanille ts. ei ole tarpeen vaihtaa kadun toiselle puolelle, jos tulee joku tuttu vastaan. Kumppani ei ole salaisuus mihinkään suuntaan.
Hyi mikä jätkä. Ai 2 vuotta olitte niinkuin mitään ei olisi ollutkaan? Katsoi sua silmiin? Yök!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismista on hyvä puhua, koska heitä on olemassa ja he voivat pilata elämäsi, ellet tiedä minkä kanssa taistelet.
On kyllä, mutta pettäminen ei tee ihmisestä narsistia. Voi olla, että mies kärsii jostain muusta ongelmasta, kuten liiallisesta miellyttämisenhalusta ja munattomuudesta ja on alunperin lähtenyt suhteeseen väärän naisen kanssa. Tämä on tietenkin tärkeä syy erota, mutta ei pelkän uskottomuuden perusteella voi kenenkään väittää olevan persoonallisuushäiriöinen.
Olen tästä samaa mieltä. En koe, että mies on narsisti, mutta miellyttämisenhalun hän on myöntänyt itsekin. Munaton hän on myös ja pelkuri. Miellyttää kaikkia joka suuntaan, koska hakee hyväksyntää ja pelkää etenkin naisen suuttumustilaa. Ei halua tuottaa pettymystä.
No, minulle on ainakin tuottanut val
Olisiko tässä käynyt niin, että olet puhunut ajatuksiasi ja omia selityksiä - mies on vain myönnellyt tai olet halunnut sen niin ymmärtää. Hän tuskin on niin hottis, että kotoa tullaan hakemaan, eikä hän halua tuottaa toisille naisille pettymystä. Siksi yrittää miellyttämisen tarpeen myötä tyydyttää koko naapuruston tarpeet.
Eiköhän tuo ole niin, että miehesi nauttii vallan tunteesta. Salailu on yksi vallankäytön muoto. Kun sinä idioottina et vain tajua kuviota, niin se tuottaa jotkut kiksit. Kun hän viestittelee toisen naisen kanssa samalla, kun sinä istut vieressä - siitä saa kiksit.
Miehesi on siis kus/pää. Ei sen enempää. Hyväksy se tai pistä mies mäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös seksiä riitti ja ainakin omasta mielestäni se oli vaihtelevaa ja intohimoistakin. Tehtiin puolin ja toisin toisillemme aloitteita ja juttuja. Silti mies petti.
Eli vaikka olin itselleni painottanut, että mies täytyy pitää seksuaalisesti tyytyväisenä, ettei petä... niin pettipä silti.
Tietynlaista ihmistä se hyvä seksielämä vain lietsoo sellaiseen ylimieliseen itsetyytyväisyyden tunteeseen, että hän on niin erinomainen ja Jumalan lahja naisille, että hän kokee suorastaan velvollisuudekseen tuottaa ylimaallista nautintoa kaikille vastaantuleville. T. Onneksi ex
Tämä! Pettäjä-exäni lemppari t-paita oli Sexmachine -tekstillä varustettu
Tiedän myös yhden jonka t paidassa luki Sex instructor, first lesson free. Ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismista on hyvä puhua, koska heitä on olemassa ja he voivat pilata elämäsi, ellet tiedä minkä kanssa taistelet.
On kyllä, mutta pettäminen ei tee ihmisestä narsistia. Voi olla, että mies kärsii jostain muusta ongelmasta, kuten liiallisesta miellyttämisenhalusta ja munattomuudesta ja on alunperin lähtenyt suhteeseen väärän naisen kanssa. Tämä on tietenkin tärkeä syy erota, mutta ei pelkän uskottomuuden perusteella voi kenenkään väittää olevan persoonallisuushäiriöinen.
Olen tästä samaa mieltä. En koe, että mies on narsisti, mutta miellyttämisenhalun hän on myöntänyt itsekin. Munaton hän on myös ja pelkuri. Miellyttää kaikkia joka suuntaan, koska hakee hyväksyntää ja pelkää etenkin naisen suuttumustilaa. Ei halua tuottaa pettymy
Koko naapuruston, hyvin sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Poista mies elämästäsi. Häntäheikki se on. Jos nainen on oikeasti vain kaveri, niin se voi tulla teille keittiöön kahville ja esitellään sinullekin. Kaverin kanssa ei ole tarpeen vältellä sitä, että näkyy julkisesti jossain.
Minä pidän parisuhteessa lähtökohtana sitä, että kaverit esitellään myös kumppanille ts. ei ole tarpeen vaihtaa kadun toiselle puolelle, jos tulee joku tuttu vastaan. Kumppani ei ole salaisuus mihinkään suuntaan.
Tää on niin totta. Nainen voisi ihan hyvin käydä välillä teillä kotonakin, eikös kaverit yleensä tee niin? Mutta nyt pysyy visusti piilossa, viestittelee ja soittelee vain. Ei normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Mies -trolli. Nainen olisi kertonut kauan hänen ja miehensä suhde on kestänyt.
Alussa ajattelin heti että heillä oltava lapsia, sillä muuten ei noin pitkää salasuhdetta kukaan olisi katsellut. Lopuksi selvisi ettei ole lapsia kun niitä ei edes mainita.
Ei kukaan voi olla näin sinisilmäinen.
Hyvin manipuloitu kumppani. Nobel suoritus, onkohan mies ylpeä itsestään? Luultavasti.
Vierailija kirjoitti:
Se näissä petollisissa miehissä ihmetyttää, että käyvät salaa kahvittelemassa ja pitää sutinaa muualle, mutta ei ole suoraselkäisyyttä kuitenkaan rehellisesti sanoa nykyiselle, että ei halua olla enää suhteessa. Nämä munattomat luuserit toimii vilpillisesti toivoen jäävänsä kiinni ja siirtäen näin päätöksenteon naiselle. Jos nainen ei jätä niin se on voi voi, oma vika. Jääköön odottamaan seuraavaa kertaa, vaikka lupaakin, että ei enää toimi niin.
Etenkin ne miehet, joilla on omia tyttäriä tai lapsia ylipäätään: mitä jos lastenne tulevat poika- tai tyttöystävät toimisivat näin ja hajottaisi lapsenne mielen palasiksi. Olisiko se ok?
En usko, että kykenevät edes ajattelemaan sellaista. Loppujen lopuksi eivät edes välittäisi siitä koska itsellä menee lujaa.
Jäin suhteeseen pettäjän kanssa ja korruptoiduin kuten joku ketjussa asian hyvin ilmaisi. Rakkaus ja luottamus mieheen on mennyt, mutta käytän häntä kuin postia, kun ei muitakaan ole kuten Iltalehden ketjussa, joku hyvin vertasi.
Tiedän, että persoonansa takia ero olisi vaikea. Lapset aikuisia ja on jo ikääkin molemmilla.
Mutta te nuoret ihmiset älkää jääkö tällaisiin suhteisiin. Lähtekää kun vielä on voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toistuva valehtelu ja toistuva pettäminen kertoo jostain persoonallisuuden häiriöstä. Turha vähätellä asiaa.
Jostain syvemmästä ongelmasta se kertoo, mutta persoonallisuushäiriö ei ole ainut mahdollinen selitys. Myös esim. alkoholismi tai muut addiktiot voi saada ihmisestä valehtelevan ja hyvin itsekkään puolen esiin tai tehdä hänestä epärehellisen ihan miten päin haluaa ajatella. Itsestään epävarma alkoholisti voi olla todella toksinen kumppani ja tuloksena voi olla häiriintynyt dynamiikka suhteessa, vaikka ei täyttäisi minkään persoonallisuushäiriön kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen ilman muuta hävettää myös uhria. Siihen liittyy usein lähipiirin tietoisuus pettämisestä, jolloin uhrin ovat pettäneet myös läheiset tai osa heistä. On yleistä.
Usein pettäjä myös kertoo suhteen ja puolison intiimejä asioita rakastajalleen, mikä lisää häpeää. Tälle häpeälle on hyvä syykin, koska rakastaja usein kertoo asiat ystävilleen, joille sitten nauretaan yhdessä.
Pettäminen on monitasoinen luottamuksenmenetys. Jos tässä kohtaa uhri ei tunne häpeää, olisi se äärettömän todennäköistä että uhrilla on häiriintynyt persoona, esim antisosiaalinen. Häpeä on normaali tunne, joka aktivoituu aina kun asemaamme suhteessa tai yhteisössämme koetellaan tai kyseenlaistetaan.
Minä en ymmärrä tätä häpeäasiaa ollenkaan. Tapailin itse miestä, joka tapaili tietämättäni toistakin naista. Mies jäikin sitten kiinni, tietysti minun selvittelyni ja efforttini johdosta. Tuo toinen nainen ei ollut epäillyt mitään (muka). Hänen ensimmäiset sanansa, kun laitoin hänelle viestin ja kerroin miten asiat ovat, olivat: "Olen herkkä, kiltti ja luottavainen ihminen." Näin hän oli itsensä määritellyt, mikä määritelmä antoi hänelle ikään kuin luvan olla huomaamatta, että miehen toiminnassa olisi mitään outoa.
Häpeään. Seuraava tämän toisen naisen reaktio oli hätääntyminen siitä, tietävätkö naapuritkin (siis miehen naapurit, nainen asui toisella paikkakunnalla). Nainen kun ohimennen heihin tutustunut kuten minäkin. Totesin, että tietysti tietävät (pieni muutaman asunnon taloyhtiö kolmikerroksisessa puutalossa). Sitten nainen totesi tulleensa naurunalaiseksi. Tätä reaktiota todella ihmettelen.
Minä en kokenut tulleeni naurunalaiseksi, vaikka ymmärsin naapureiden tienneen, että kaksi eri naista käy miehen luona eri päivinä. Olin näiden naapureiden kanssa ollut yhteisellä ravintolapäivälliselläkin ja grillannut pihassa. Olenko minä nyt sitten narsistinen, kun en koe minkäänlaista häpeää siitä, että mies petti minua ja valehteli minulle, ja naapurit menoa ihmettelivät ja tiesivät kahdesta naisesta? Minä olin yksinomaan miehelle vihainen. Tuo toinen nainen sen sijaan käänsi vihan minua kohtaan ja tivasi, miksi kerroin hänelle, ja syytti minua siitä, että yritän kertomalla saada hänet jättämään miehen ja saada miehen itselleni.
Tähän saakka olen ajatellut, että minun reaktioni oli terveempi kuin tuon toisen naisen, mutta nyt kun luin tätä asiaa häpeästä täällä, niin jäin miettimään. Tekeekö häpeän tuntemattomuus minusta jotenkin oudon?
En mä ainakaan ikinä ole osannut hävetä sitä, että mua on petetty suhteissa. Ja kylläpä on petettykin. Aina ne miehet jää kiinni, koska ovat jotenkin niin yksinkertaisia ja mä en ole sinisilmäinen enkä luottavainen, olen aina tuntosarvet pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Jäin suhteeseen pettäjän kanssa ja korruptoiduin kuten joku ketjussa asian hyvin ilmaisi. Rakkaus ja luottamus mieheen on mennyt, mutta käytän häntä kuin postia, kun ei muitakaan ole kuten Iltalehden ketjussa, joku hyvin vertasi.
Tiedän, että persoonansa takia ero olisi vaikea. Lapset aikuisia ja on jo ikääkin molemmilla.
Mutta te nuoret ihmiset älkää jääkö tällaisiin suhteisiin. Lähtekää kun vielä on voimia.
Minä en periaatteessa oikein tykkää näistä "älä sinä tee samaa virhettä kuin minä" -neuvoista, ainakaan sellaisessa tilanteessa jossa se neuvoja voisi vielä itsekin tehdä saman ratkaisun jota muille suosittelee. (Sinun tilanteeseesi en ota kantaa, tuli vain mieleen tuosta.) Samalla tavalla eräs nainen minulle selitti, "älä sinä vaan siedä tämmöistä", kun paljastui että miehellä oli toinenkin. Tämä nainen oli mielestään niin alistunut ja alistettu jo, ettei hän pääse enää irti miehestä, "mutta sinä pääset, olet niin vahva ja rohkea!". Jotenkin äärimmäisen valheellista vastuunpakoilua tilanteessa, jossa mies olisi ansainnut, että menettää meidät molemmat.
Sinun tilanteeseesi en ota kantaa, mutta tässä minun kokemuksessani me olimme suurin piirtein saman ikäisiä ja vallan kykeneviä katkaisemaan suhteen, kun kumpikaan emme miehen kanssa edes asuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian vähän puhutaan siitä, että jos toinen pettää etenkin useita kertoja ja on koko ajan kiinnostunut suhteen ulkopuolisista, ongelma voi olla epäonnistunut parinvalinta.
Kenen kanssa tahansa ei synny tyydyttävää pitkää parisuhdetta ja se on täysin ok. Jos suhteessa on ollut alkuhuuma ja seksuaalinen kipinä lopahtaa tämän jälkeen, pitäisi lopettaa suhde. Kipinä ei katoa automaattisesti muutaman vuoden jälkeen vaan hyvässä suhteessa syvenee ja paranee. Silloin ulkopuolisille virityksille ei ole tarvetta. Petetyn kannattaisi nostaa kytkintä, koska hän ei silloin riitä pettäjälle!
Meillä seksi on ollut aina hyvää ja kipinää riittänyt, siitä ei ole kyse. Toki voimme silti olla vääriä toisillemme, vaikka meillä on yleensä ollut mukavaa yhdessä. Emme juuri edes riidelleet koskaan, vasta kun suhde pal
Olen aikanaan pettänyt seksin puutteen vuoksi. En olisi tehnyt sitä, jos asia olisi ollut toisin. Olemme yhä naimisissa, avoimessa suhteessa. En paneskele ympäri kaupunkia, vaan minulla on fwb-suhde yhteen naiseen. En tiedä mitä vaimoni tekee, en kysy, eikä hän kysy minulta.
Vierailija kirjoitti:
Joko puolisosi kahvitteli? Miten kävi?
Ei ole saanut sovitettua aikatauluun. Saa nähdä kuihtuuko kahvitteluyritys pois - toivottavasti. En näe mitään syytä tapaamiselle henkilön kanssa, joka muutenkaan ei ole aktiivisesti miehen elämässä.
Ylös!