Miehen toistuva epärehellisyys
Mies jäi vahingossa kiinni muutaman kk:n sivusuhteesta (jonka oli paljastumisajankohtana jo päättänyt) 2 vuotta sitten. Kävin läpi helvetin, minä aikana laihduin 18 kg, valvoin öitä, töistä ei tullut mitään ja itsetuntoni vedettiin pohjamutiin. Kävimme pariterapiassa ja olen yrittänyt rakentaa luottoa mieheen uudestaan - on todella vaikea tehtävä. Hän on ollut silminnähden pahoillaan ja voinut itsekin todella huonosti, mutta ei hänen salaileva ja pälyilevä käytös ole mihinkään muuttunut. Edelleen jättää kertomatta ihan perusjuttuja ja selittää vaan, ettei hän ole sen tyyppinen, joka puhuisi ylipäätään mistään, mitä ei koe edes tärkeäksi asiaksi mainita.
Epävarmuuteni on kasvanut viime aikoina kasvamistaan ja kollasin hänen puhelimensa, mistä löytyi viestittely naispuolisen tuttavan kanssa. Ilmeisesti joku vanha luokka- tai työkaveri. Nainen on eronnut ja miettivät tapaamista kahvittelun merkeissä. Siinä ei olisi mielestäni mitään pahaa, mutta mieheni oli todennut, että voisi tulla naisen luokse, sillä parisuhdetilan vuoksi ei olisi hyvä näyttäytyä julkisessa paikassa yhdessä.
Mitä hel***iä tästä voi ajatella muuta kuin että on menossa pettämään? Jos vanhan kaverin tapaamisessa ei ole mitään filunkia niin miksi sitä ei voi tehdä rehellisesti päivänvalossa? Miten ihmeessä saan asian selvitettyä ilman että menetän taas mielenterveyteni vai onko tässä enää mitään muuta tehtävissä kuin todeta, että mies on täysi sika ja parasta olisi poistaa kokonaan elämästäni?
Kommentit (296)
"Hei. Mä tunnen vastaavan henkilön kuin miehesi. Hän on ollut erään naisen kanssa naimisissa jonkun kymmenisen vuotta. Yli puolet tästä ajasta miehellä on ollut sivusuhde erään toisen naisen kanssa. Naisia voi olla useampikin, tai ainakin yrityksiä/virityksiä. Aivan täysin samat sanat kuin miehelläsi, ei ole puhuvaa sorttia, jne.
Mun neuvo, juokse vielä kun voit. Ja niin lujaa kun voit. Mies ei tule koskaan puhumaan totta. Tää mun tuttavamies on jäänyt valheista kiinni monta kertaa, ja nykyään ei enää edes myönnä mitään.
Ei käy kateeksi hänen vaimoa. Tää on ihan julkinen salaisuus, ihmettelen syvästi jos vaimo ei tiedä tai huomaa mitään."
Onkohan se mun mies...
Valehtelee ihan jatkuvasti, osa tarinoista on semmosta sepitettä, että en käsitä, miten jollain edes tulee mieleen keksiä sellaisia.
Tiedän valheista, en ole tyhmä. Toisesta naisesta jäi kiinni, mutta mitään ei myönnä, jos ei ole kunnon todistusaineistoa.
Ei ole lopettanut valehtelua, joten varmasti pettääkin edelleen.
T. 10 vuotta naimisissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu sanaan piilonarsismi.
Taas on keittiöpsykologit liikenteessä. Mies on epärehellinen kusipää, mutta ei tee hänestä automaattisesti narsistia. Voi toki olla myös narsisti, mutta ärsyttää tämä nykypäivän trendi jossa vaikeasti selvitettäviä psykiatrisia diagnooseja ja häiriöitä ehdotellaan kuin sähkösopimuksia ostarilla. On tilastollisesti huomattavasti todennäköisempää olla täysi kusipää kuin narsisti.
Tässä ylimmässä lainauksessa yritettiin vielä väittää että ap on piilonarsisti 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävä on jo niin sekaisin vastaavassa tilanteessa että hän on vain mielissään kun äijä palaa aina luokseen. 10 vuoden aikana petetty kymmenien naisten kanssa ja hän on enää vaan imarreltu kun mies lopulta valitsee aina hänet. Ihmisen psyyke on erikoinen asia. Sitä kannattaa tutkiskella aika ajoin.
Moni tuntuu tosiaan selittelevän asiaa niin, että kuitenkin lopulta mies valitsee aina hänet ja palaa hänen luokseen. Kun minun exäni petti minua ja lähdin heti suhteesta, yritti sekä yksi hänen kaverinsa että hänen äitinsä puhua minua ympäri, että olen miehen elämän rakkaus kun hän haluaisi jatkaa kanssani vaikka saikin sitä toista naista. :D Mitä helvettiä.
Ei, mies ei valitse pettämäänsä naista aina uudelleen. Vaan hän h y l k ä ä sen naisen aina vain uudelleen.
Minut on myös yritetty miehen perheen toimesta vaimentaa juurikin tällaisilla lauseilla että "sinuthan hän kuitenkin on naimisissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on keittiöpsykologit liikenteessä. Mies on epärehellinen kusipää, mutta ei tee hänestä automaattisesti narsistia. Voi toki olla myös narsisti, mutta ärsyttää tämä nykypäivän trendi jossa vaikeasti selvitettäviä psykiatrisia diagnooseja ja häiriöitä ehdotellaan kuin sähkösopimuksia ostarilla. On tilastollisesti huomattavasti todennäköisempää olla täysi kusipää kuin narsisti.
Tässä ylimmässä lainauksessa yritettiin vielä väittää että ap on piilonarsisti 😂
Itseasiassa, kannattaa tutustua termiin käänteisnarsisti. Moni narsistin uhri on minuutensa kadottanut käänteisnarsisti, joka on riippuvainen narsistin huomiosta. He eivät osaa olla terveesti itsekkäitä eivätkä vetää rajoja.
Tiedän kun olen yksi.. Nyttemmin olen opetellut itsekkyyttä ja rajojen vetämistä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian vähän puhutaan siitä, että jos toinen pettää etenkin useita kertoja ja on koko ajan kiinnostunut suhteen ulkopuolisista, ongelma voi olla epäonnistunut parinvalinta.
Kenen kanssa tahansa ei synny tyydyttävää pitkää parisuhdetta ja se on täysin ok. Jos suhteessa on ollut alkuhuuma ja seksuaalinen kipinä lopahtaa tämän jälkeen, pitäisi lopettaa suhde. Kipinä ei katoa automaattisesti muutaman vuoden jälkeen vaan hyvässä suhteessa syvenee ja paranee. Silloin ulkopuolisille virityksille ei ole tarvetta. Petetyn kannattaisi nostaa kytkintä, koska hän ei silloin riitä pettäjälle!
Meillä seksi on ollut aina hyvää ja kipinää riittänyt, siitä ei ole kyse. Toki voimme silti olla vääriä toisillemme, vaikka meillä on yleensä ollut mukavaa yhdessä. Emme juuri edes riidelleet koskaan, vasta kun suhde paljastui on riidat tulleet mukaan kuvioon.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian vähän puhutaan siitä, että jos toinen pettää etenkin useita kertoja ja on koko ajan kiinnostunut suhteen ulkopuolisista, ongelma voi olla epäonnistunut parinvalinta.
Kenen kanssa tahansa ei synny tyydyttävää pitkää parisuhdetta ja se on täysin ok. Jos suhteessa on ollut alkuhuuma ja seksuaalinen kipinä lopahtaa tämän jälkeen, pitäisi lopettaa suhde. Kipinä ei katoa automaattisesti muutaman vuoden jälkeen vaan hyvässä suhteessa syvenee ja paranee. Silloin ulkopuolisille virityksille ei ole tarvetta. Petetyn kannattaisi nostaa kytkintä, koska hän ei silloin riitä pettäjälle!
Meillä seksi on ollut aina hyvää ja kipinää riittänyt, siitä ei ole kyse. Toki voimme silti olla vääriä toisillemme, vaikka meillä on yleensä ollut mukavaa yhdessä. Emme juuri edes riidelleet koskaan, vasta kun suhde paljastui on riidat tulleet mukaan kuvioon.
-ap<
Meillä myös seksiä riitti ja ainakin omasta mielestäni se oli vaihtelevaa ja intohimoistakin. Tehtiin puolin ja toisin toisillemme aloitteita ja juttuja. Silti mies petti.
Eli vaikka olin itselleni painottanut, että mies täytyy pitää seksuaalisesti tyytyväisenä, ettei petä... niin pettipä silti.
Vierailija kirjoitti:
"Hei. Mä tunnen vastaavan henkilön kuin miehesi. Hän on ollut erään naisen kanssa naimisissa jonkun kymmenisen vuotta. Yli puolet tästä ajasta miehellä on ollut sivusuhde erään toisen naisen kanssa. Naisia voi olla useampikin, tai ainakin yrityksiä/virityksiä. Aivan täysin samat sanat kuin miehelläsi, ei ole puhuvaa sorttia, jne.
Mun neuvo, juokse vielä kun voit. Ja niin lujaa kun voit. Mies ei tule koskaan puhumaan totta. Tää mun tuttavamies on jäänyt valheista kiinni monta kertaa, ja nykyään ei enää edes myönnä mitään.
Ei käy kateeksi hänen vaimoa. Tää on ihan julkinen salaisuus, ihmettelen syvästi jos vaimo ei tiedä tai huomaa mitään."
Onkohan se mun mies...
Valehtelee ihan jatkuvasti, osa tarinoista on semmosta sepitettä, että en käsitä, miten jollain edes tulee mieleen keksiä sellaisia.
Tiedän valheista, en ole tyhmä. Toisesta naisesta jäi kiinni, mutta mitään ei myönnä, jos e
Pitkä (n.190cm), vaalea, 35-vuotias, korkeasti koulutettu ja hyväkuntoinen? ...
Vierailija kirjoitti:
Narsismi ei liity tähän asiaan millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismista on hyvä puhua, koska heitä on olemassa ja he voivat pilata elämäsi, ellet tiedä minkä kanssa taistelet.
On kyllä, mutta pettäminen ei tee ihmisestä narsistia. Voi olla, että mies kärsii jostain muusta ongelmasta, kuten liiallisesta miellyttämisenhalusta ja munattomuudesta ja on alunperin lähtenyt suhteeseen väärän naisen kanssa. Tämä on tietenkin tärkeä syy erota, mutta ei pelkän uskottomuuden perusteella voi kenenkään väittää olevan persoonallisuushäiriöinen.
Olen tästä samaa mieltä. En koe, että mies on narsisti, mutta miellyttämisenhalun hän on myöntänyt itsekin. Munaton hän on myös ja pelkuri. Miellyttää kaikkia joka suuntaan, koska hakee hyväksyntää ja pelkää etenkin naisen suuttumustilaa. Ei halua tuottaa pettymystä.
No, minulle on ainakin tuottanut val
Olet minun vastakohta. Luettelit juuri kaikki turn offit kerralla. En katsoisi tuollaista "miestä" sekuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä onkaan ongelma, yleinen puhumattomuus ja epärehellisyys vai sinun mustasukkaisuutesi?
Joka tapauksessa niin paha yhdistelmä, että miksi teette toistenne elämän vaikeaksi olemalla yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä onkaan ongelma, yleinen puhumattomuus ja epärehellisyys vai sinun mustasukkaisuutesi?
Joka tapauksessa niin paha yhdistelmä, että miksi teette toistenne elämän vaikeaksi olemalla yhdessä?
Ap:n mustasukkaisuus? 😂 cmoon, huono provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismista on hyvä puhua, koska heitä on olemassa ja he voivat pilata elämäsi, ellet tiedä minkä kanssa taistelet.
On kyllä, mutta pettäminen ei tee ihmisestä narsistia. Voi olla, että mies kärsii jostain muusta ongelmasta, kuten liiallisesta miellyttämisenhalusta ja munattomuudesta ja on alunperin lähtenyt suhteeseen väärän naisen kanssa. Tämä on tietenkin tärkeä syy erota, mutta ei pelkän uskottomuuden perusteella voi kenenkään väittää olevan persoonallisuushäiriöinen.
Olen tästä samaa mieltä. En koe, että mies on narsisti, mutta miellyttämisenhalun hän on myöntänyt itsekin. Munaton hän on myös ja pelkuri. Miellyttää kaikkia joka suuntaan, koska hakee hyväksyntää ja pelkää etenkin naisen suuttumustilaa. Ei halua tuottaa pettymy
Olet minun vastakohta. Luettelit juuri kaikki turn offit kerralla. En katsoisi tuollaista "miestä" sekuntiakaan
No hienoa sinulle, että olet niin vahva. Olisinpa minäkin. Ei nämä miehen ominaisuudet tulleet tietoon ekoilla eikä toisillakaan treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun pettäjä ei tätä yleensä suostu uskomaan, vaan itkee, ryömii ja ylipuhuu petetyn kerta toisensa jälkeen uskomaan toisin. Vaikka pettäjälle suoraan selittäisi tuon kuvion. Kokemuksen syvä rintaääni.
Mies on laittanut nyt tälle naiselle viestiä että nähdäänkö sittenkin kahvilassa ja kertoi myös minulle tästä vanhasta työkaverista ja heidän mahdollisesta kuulumisten vaihdosta. Nyt en tiedä mitä ajatella. Minusta on tullut niin skeptinen että luulen hänen aavistavan minun tietävän jotain ja korjailee siksi asioita omaksi edukseen. Enhän minä tiedä vaikka olisivat puhelimitse sopineet kuitenkin muuta.
Pää hajoaa 😕
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös seksiä riitti ja ainakin omasta mielestäni se oli vaihtelevaa ja intohimoistakin. Tehtiin puolin ja toisin toisillemme aloitteita ja juttuja. Silti mies petti.
Eli vaikka olin itselleni painottanut, että mies täytyy pitää seksuaalisesti tyytyväisenä, ettei petä... niin pettipä silti.
Tietynlaista ihmistä se hyvä seksielämä vain lietsoo sellaiseen ylimieliseen itsetyytyväisyyden tunteeseen, että hän on niin erinomainen ja Jumalan lahja naisille, että hän kokee suorastaan velvollisuudekseen tuottaa ylimaallista nautintoa kaikille vastaantuleville. T. Onneksi ex
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietynlaista ihmistä se hyvä seksielämä vain lietsoo sellaiseen ylimieliseen itsetyytyväisyyden tunteeseen, että hän on niin erinomainen ja Jumalan lahja naisille, että hän kokee suorastaan velvollisuudekseen tuottaa ylimaallista nautintoa kaikille vastaantuleville. T. Onneksi ex
Tämä! Pettäjä-exäni lemppari t-paita oli Sexmachine -tekstillä varustettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on läheisriippa piilonarsisti, joka esittää uhria ja nauttii siitä.
Olet sairas
Huoh.
Siitä on tehty laulukin.
Se on kerrasta poikki sanon suoraan sen...
Miksi kannat toisen häpeää ja vielä valvot öitä. No, rakkaus varmaan...
Mutta kannattaako yksipuolinen rakkaus?
Miten neuvoisit ystävääsi?
Persoonallisuudessa on todellakin jäiriö, mutta en luokittelisi kaikkia narsisteiksi. Persoonallisuus on vahingoittunut jo lapsuudenkodin tapahtumista.