Miehen toistuva epärehellisyys
Mies jäi vahingossa kiinni muutaman kk:n sivusuhteesta (jonka oli paljastumisajankohtana jo päättänyt) 2 vuotta sitten. Kävin läpi helvetin, minä aikana laihduin 18 kg, valvoin öitä, töistä ei tullut mitään ja itsetuntoni vedettiin pohjamutiin. Kävimme pariterapiassa ja olen yrittänyt rakentaa luottoa mieheen uudestaan - on todella vaikea tehtävä. Hän on ollut silminnähden pahoillaan ja voinut itsekin todella huonosti, mutta ei hänen salaileva ja pälyilevä käytös ole mihinkään muuttunut. Edelleen jättää kertomatta ihan perusjuttuja ja selittää vaan, ettei hän ole sen tyyppinen, joka puhuisi ylipäätään mistään, mitä ei koe edes tärkeäksi asiaksi mainita.
Epävarmuuteni on kasvanut viime aikoina kasvamistaan ja kollasin hänen puhelimensa, mistä löytyi viestittely naispuolisen tuttavan kanssa. Ilmeisesti joku vanha luokka- tai työkaveri. Nainen on eronnut ja miettivät tapaamista kahvittelun merkeissä. Siinä ei olisi mielestäni mitään pahaa, mutta mieheni oli todennut, että voisi tulla naisen luokse, sillä parisuhdetilan vuoksi ei olisi hyvä näyttäytyä julkisessa paikassa yhdessä.
Mitä hel***iä tästä voi ajatella muuta kuin että on menossa pettämään? Jos vanhan kaverin tapaamisessa ei ole mitään filunkia niin miksi sitä ei voi tehdä rehellisesti päivänvalossa? Miten ihmeessä saan asian selvitettyä ilman että menetän taas mielenterveyteni vai onko tässä enää mitään muuta tehtävissä kuin todeta, että mies on täysi sika ja parasta olisi poistaa kokonaan elämästäni?
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu sanaan piilonarsismi.
Narsismi ei liity tähän asiaan millään tavalla.
Kyllä se liittyy. Katsopa syvälle peiliin. Voit ehkä hyvällä tuurilla nähdä asioita joita vain et ole halunnut tai kyennyt kohtaamaan itsessäsi. Juuri niitä asioita mitä loppu viimein olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen jättää ikuiset traumat ja epäilyksen varjon ylle. Vaikka kykenisi rakentamaan luottamusta parempaan suuntaan, pinnan alla kytee aina epäilys, että se tapahtuu uudelleen, sillä perusta on jo kertaalleen hajotettu. Miksi ihmiset toimii näin? Mikä tarve miehellä on olla yhteydessä tällaisen eronneen vanhan tuttavan kanssa nyt yhtäkkiä? Välttämättä siinä ei ole mitään pahaa, toki uusia ystävyyksiä tulee aikuisiälläkin ja vanhojen koulukavereiden kanssa myös uudelleen yhteydenpidot tiivistyy, mutta jo tuo, että ehdottaa salaa tapaamista ei ole millään tavalla normaalia vaan erittäin epärehellistä toimintaa.
Yleistys toki, mutta tällaisilla ihmisillä on, ja tulee aika ja ikuisesti olemaan tuollainen _tarve_. Jännityksen/huomion/younameit tarve. Se menee kaiken sen ohi, mitä normaalimoraalinen ihminen hallitsee; toisen luottamuksen pettämisen, yhteisen historian, rakkauden. Valitettavasti. Nämä ovat aivan oma lajinsa: varjokansalaisia.
On tosiaan outoa, että jos itsekin muka on voinut niin huonosti siitä, mitä on tehnyt toiselle ihmiselle niin mikä tarve on nyt olla yhteydessä johonkin vanhaan koulukaveriin ihan yllättäen. Ilmeisesti eivät ole kuitenkaan pitänyt yhteyttä, mutta nyt nainen on eronnut, on kyselty kuulumisia, ne on vaihdettu ja seuraavaksi sovitaan jo salaisia treffejä. Miksi mies haluaa satuttaa lisää? Jos nainen on vaan kaveri niin miksi salailu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen jättää ikuiset traumat ja epäilyksen varjon ylle. Vaikka kykenisi rakentamaan luottamusta parempaan suuntaan, pinnan alla kytee aina epäilys, että se tapahtuu uudelleen, sillä perusta on jo kertaalleen hajotettu. Miksi ihmiset toimii näin? Mikä tarve miehellä on olla yhteydessä tällaisen eronneen vanhan tuttavan kanssa nyt yhtäkkiä? Välttämättä siinä ei ole mitään pahaa, toki uusia ystävyyksiä tulee aikuisiälläkin ja vanhojen koulukavereiden kanssa myös uudelleen yhteydenpidot tiivistyy, mutta jo tuo, että ehdottaa salaa tapaamista ei ole millään tavalla normaalia vaan erittäin epärehellistä toimintaa.
Yleistys toki, mutta tällaisilla ihmisillä on, ja tulee aika ja ikuisesti olemaan tuollainen _tarve_. Jännityksen/huomion/younameit tarve. Se menee kaiken sen ohi, mitä normaalimoraalinen ihminen hallitsee; toi
Jotkut miehet ovat susia lampaan vaatteissa. Sukulaiseni löysi tällaisen ihanan miehen alkoholistiäijän jälkeen ja kaikki olimme onnellisia hänen puolestaan, miten luotettavan, mukavan ja kaikkien kanssa toimeentulevan helmen olikaan löytänyt. Vuosien saatossa sukulainen alkoi voida huonosti ja ihmetteli sitä itsekin, mistä johtuu, mutta miehen lipevä käytös olikin sellaista, mitä hän harrasti selän takana kaikkien naisten kanssa. Hän puhui todella kauniisti tyttöystävälleen, mutta niin hän teki muillekin ja kävi salaisilla "kahvitteluilla" jopa kesken työpäivän kämpillään muiden naisten kanssa. Sukulaiseni poti huonoa omatuntoa, että epäilee tuota hra täydellistä, mutta vuosien jälkeen jäi kiinni siitä, että hänelläpä olikin ollut useita naisia pyörityksessä samaan aikaan salassa. Kyllä tuo haiskahtaa siltä, että tämä veijari on samaa kaliiberia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies -trolli. Nainen olisi kertonut kauan hänen ja miehensä suhde on kestänyt.
Alussa ajattelin heti että heillä oltava lapsia, sillä muuten ei noin pitkää salasuhdetta kukaan olisi katsellut. Lopuksi selvisi ettei ole lapsia kun niitä ei edes mainita.
Ei kukaan voi olla näin sinisilmäinen.
Pitkä suhde on takana, toistakymmentä vuotta. Mitä merkitystä sillä sinulle on? Ei ole yhteisiä lapsia, eikä lapset tähän nyt kuulu kun kyse on parisuhteesta.
Jos ystäväni olisi vastaavassa tilanteessa, sanoisin että "lähde", mutta minulle se ei kuitenkaan loppujen lopuksi ole niin helppoa. Mies sanoo yhä rakastavansa ja on voinut asian tiimoilta ihan fyysisestikin huonosti, puhumattakaan henkisesti. Sanoi voivansa erittäin huonosti syystä että näki mihin tilaan on minut saattanut teollaan. Silti mietityttää että kun on kerran jo kyennyt sivu
Suree ja katuu kiinnijäämistään ja voi huonosti, koska joutuu kantamaan vastuun tekosistaan. Miehesi ei rakasta tarpeeksi, jos pystyy pettämään ja suhmuroimaan selkäsi takana.
Mutta hän on sen verran fiksu, että näkee lävitsesi, että sinä olet se joka rakastat enemmän ja annat loputtomasti anteeksi. Jos hän oikeasti välittäisi ja rakastaisi niin sitä ensimmäistäkään pettämistä ei olisi tapahtunut. Etkä olisi täällä nyttenkään ihmettelemässä voiko luottaa vai ei. Tiedät sisimmässäsi, että et voi luottaa ja miehesi on itsekäs sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu sanaan piilonarsismi.
Aloittaja on läheisriippa piilonarsisti, joka esittää uhria ja nauttii siitä.
Ensinnäkin läheisriippuvuus ja piilonarsismi on kaksi ihan eri asiaa. Olen huomannut, että tällä palstalla joku (tai jotkut) tulee tämäntyyppisiin ketjuihin pahansuovasti syttämään sitä, joille puoliso on tehnyt ikävästi ja käyttäytyy kurjasti häntä kohtaan.
Esim. narsismiin aina kuuluu voimakas itsekeskeisyys ja empatiakyvyn puuttellisuus, oli sitten julkinarsismia tai piilotetumpaa narsismin muotoa. On aika posketon asian ympärikeikautus ja sumutus, aloituksen ja ap:n kertomman perusteella, syyttää tätä petettyä narsismista.
Lähesriippuvaakin käytöstä voi esiintyä ihmisillä myös vain jossain myrkyllisessä suhteessa, ja muuten ei. Ei se siis aina ole mikään henkilön pysyvä ominaisuus, vaan hyvinkin yleinen käytösmalli silloin, kun joutuu esim. henkisesti väkivaltaiseen suhteeseen esim. sen narsistisen, tai muuten huonosti kohtelevan ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen mies on hiiri, pelkuri ja munaton vellihousu, eikä ilmeisesti voi itsekään sietää itseään. Hakee jatkuvaa hyväksyntää muualta ja tuntee itsensä mitättömäksi ap:n seurassa. Mistäkö näin luulen?
Itselläni oli tällainen mies. Hyvä keskustelemaan yleismaallisista asioista, mukava ja pidetty, mutta traumojen aiheuttama heikko itsetunto ja riittämättömyyden tunne läsnä varsinkin seurassani sosiaalisissa tilanteissa. Olen hauska, nätti ja helposti lähestyttävä. Mies petti jatkuvasti, mutta jäi kiinni vasta vuosien perästä. Hänellä oli valokuva kaikista näistä naisista, jotka oli valloittanut. Mies on itse ihan mukiinmenevä, mutta nämä naiset oli ainakin ulkoisesti aivan eri sarjasta kuin mihin mies olisi mielestäni kyennyt. Ehkä heissä oli sitten se valtavan iso ja ihana sielu tai jotain, mutta itseäni loukkasi ehkä eniten juuri se, että naiset oli kategoriaa "pubiruusu".
Mies pystyy tuntemaan ylemmyyttä heitä kohtaan ja luulee voivansa manipuloida paremmin
tämän eräs miespuolinen kaverini myönsikin. Hänellä oli nätti ja hauska nainen, jota petti rumilusten kanssa. Sanoi potevansa huonoa omaatuntoa, mutta koki että ei ole riittävän hyvä naiselleen ja koki paremmuutta näiden rumilusten kanssa. Osti näille halpoja rihkamalahjoja ja naiselleen kalliita koruja ja yritti sillä hyvittää omaatuntoaan. Kai tuollekin sairaalle mielelle on jokin nimitys.
Ja haluat elää tuollaista elämää koska...?
Se on ihan sama, mitä kuka tahansa sanoo. Näissä on aina sama kaava. Nainen tuhoaa terveytensä, itsetuntonsa ja elämänsä paskan miehen takia (ja tietysti voi olla myös toisinpäin) jonkun käsittämättömän suuren 'rakkauden' nimissä. Annetaan anteeksi, uskotaan ja toivotaan, ja samalla voidaan itse koko ajan huonommin. Selitellään itselle, miksi pitää koko ajan vaan yrittää ja hakata päätä seinään. Huijataan itseä, miten mies kyllä rakastaa enemmän kuin mitään ja jonain päivänä muuttuu luotettavaksi ja rakastavaksi mieheksi. Uskotaan miehen katumus ja lupaukset muuttumisesta. Ja ennen kaikkea, uskotaan kaiken paskan keskellä, että suhteessa on suurta rakkautta.
Tätä jatkuu niin kauan kun naisella on yhtään voimia jäljellä. Sitten tulee se viimeinen niitti, joko mies lähtee itse tai kyseessä on noin viidestoista kerta, kun mies jää rysän päältä kiinni, ja naiselta loppuu vihdoinkin jaksaminen. Sen jälkeen nainen tekee vielä päälle eroon liittyvän surutyön ja paikkailee itsetuntoaan ja tunne-elämäänsä vuosikaudet.
Oman hyvinvoinnin ja itsekunnioituksen takia kannattaisi lähteä jo kun ensimmäisen kerran luottamus on rikottu.
Ihmiset, jotka harrastavat tuota puolisonsa selän takana vehtaamista, on alinta kastia minun silmissäni, sillä olen itse tällaisen toiminnan uhri. 14 vuotta seurustelua/avoliittoa, minä aikana aloin mystisesti voida tosi huonosti, vaikka ulkoisesti kaikki vaikutti olevan suht kunnossa. Silti jokin kalvoi sisällä ja kaikin puolin "kunnollinen" mies tuntui piilottelevan jotain. Kerran tuli sitten lopulta se tilaisuus, että sain itse selvitettyä, olenko vainoharhainen pöpipää, vai miksi jatkuvasti epäilen miestä, josta kaikki tykkää ja joka on maailman luotettavin, mukavin ja avuliain herrasmies. Vian on pakko olla minussa, mutta selvyys tähän tunteeseen on pakko saada! Puhelimesta löytyi totuus: Vuosien varrella useita naisia, joita oli käyty panemassa jopa kesken työpäivän (työmaan siivoojia), lirkutteluja sinne tänne, miten hullun rakastunut on kyseiseen naiseen, toisia naisia muilla paikkakunnilla, mille teki keikkahommia. Siis jotain todella sairasta touhua! Munaton vellihousu lähetteli minulle kuitenkin myös päivittäin viestejä, miten yhä vuosienkin jälkeen rakastaa minua suunnattomasti. Halusi kuitenkin erota, mutta ei kyennyt sitä sanomaan vaan toivoi, että minä jätän hänet.
Miehellä on olematon itsetunto, pelkää naisia ja eripuraa. Pakenee välittömästi paikalta, jos riidan uhka leijuu ilmassa. Hän oli mielestään erittäin positiivinen ja ihmetteli, miksi piti möyriä niissä pettämisjutuissa kun ne oli mennyttä eikä niitä kannattanut muistella.
Eihän tuollainen käytösmalli voi tulla mistään muualta kuin kotoa. Ainakin hänen kotona oli sairas parisuhdekuvio, missä isä kävi panemassa kaikki naapuruston naiset ja äiti huusi ja kosti huonon olonsa lapsiin. Silti en pysty antamaan anteeksi tälle miehelle, joka tuhosi pohjan perusturvallisuudelta. Nyt keräilen itseäni ja opettelen uudelleen luottamaan miehiin. Olen nyt tapaillut yhtä mukavaa miestä, mutta en usko että mitään vakavaa voi kehittyä ihan hetkeen, koska minussa istuu aika syvässä se ajatus, että se vilkuilee kuitenkin koko ajan ympärilleen muita naisia etsien.
Lähde ap tuon sairaan miehen luota. Hän ei tule muuttumaan.
Parisuhteen pahin teko on pettää kumppaniaan. Se kaikista hirvein. Annan selvän ohjeen, että jätä se pettäjä! Ihan sama onko pettävä osapuoli mies vai nainen, niin sellaisen kanssa ei kannata liittoa enää jatkaa. Vain täysi ihmispaska kykenee tekemään omalle kumppanilleen noin ja kannattaako ihmispaskan kanssa olla suhteessa? No ei kannata ei. Nämä pettäjät on myös usein taitavia puhumaan ja kovia antamaan "itselleen anteeksi". He tekeytyvät uhriksi, kyynelehtivät, vollottavat ja parhaat käyvät jopa ihan kuule terapiassakin. Sitten ne tulee sun eteesi ja kertoo antaneensa ITSELLEEN anteeksi. Huvittavinta skeidaa mitä voi kuulla. Mutta pettäjällä on aina joku persoonallisuushäiriö. Jokin kytkin on aivoissa napsahtanut väärään asentoon ja neuronit menneet mutkalle. Terve ihminen ymmärtää erota ja sitten mennä heiluttamaan sitä petiä kylillä.
Lähes pyhimykseksi luokiteltu mieheni sanoi minulle, että rakastaa minua niin paljon, että antaa minun mennä, jos mielestäni löydän häntä paremman tai sopivamman kumppanin. Rakastuneena ajattelin lähes kyyneleet silmissä, että vitsi miten onnekas olen, että olen saanut noin kypsän ja ihana miehen rinnalleni. Vähänpä silloin tiesin mistään! Se tarkoittikin, että hän ei kykene sanomaan, että haluaa erota ja uittaa vehjettään kaikissa naisissa, joten jos ja kun jää kiinni pettämisestä, on minun tehtävä päätös lähdöstä, sillä hän ei sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Lähes pyhimykseksi luokiteltu mieheni sanoi minulle, että rakastaa minua niin paljon, että antaa minun mennä, jos mielestäni löydän häntä paremman tai sopivamman kumppanin. Rakastuneena ajattelin lähes kyyneleet silmissä, että vitsi miten onnekas olen, että olen saanut noin kypsän ja ihana miehen rinnalleni. Vähänpä silloin tiesin mistään! Se tarkoittikin, että hän ei kykene sanomaan, että haluaa erota ja uittaa vehjettään kaikissa naisissa, joten jos ja kun jää kiinni pettämisestä, on minun tehtävä päätös lähdöstä, sillä hän ei sitä tee.
Nuo kaunopuheiset miehet on pahinta laatuaan, sillä puhuvat naisen kuin naisen pyörryksiin ja ovat silkkaa saippuaa. Nämä on niitä piilokus*päitä, jotka antavat ympäristölle mielikuvan mukavasta ja mitä rehdimmästä miehestä, mutta tosiasiassa ovat juurikin niitä rottia, jotka touhuaa selän takana yhtä jos toista salaa.
Ai että mies voi itsekin oikein huonosti "koska oli ollut niin epärehellinen naiselleen" ja nyt on taas järjestämässä salaa treffejä. Patologinen pettäjä ei lopeta ikinä. Minkäköhänlaisen mallin on saanut kotoaan? Varmasti isä pettänyt äitiä toistuvasti. Oksettava tyyppi, joka vie oppinsa myös omalle jälkipolvelleen, jos sellaista on.
Valitettavasti nykyisessä maailmassa ihmiset on kertakäyttötavaraa näille sarjapettäjille varsinkin. Lähde ap ennen kuin hajotat itsesi vielä pahemmin. Miehelläsi tulee aina olemaan näitä "kavereita", joita voi käydä hieman kutittelemassa alapäästä
On kiva olla liitossa jossa ei ole ikäviä salaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
On kiva olla liitossa jossa ei ole ikäviä salaisuuksia.
Olet onnekas! Pidä kiinni puolisostasi. Minäkin haluan parisuhteen, missä en voi huonosti, koska tunnen, että puolisollani on koko ajan meneillään jotain omituista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä onkaan ongelma, yleinen puhumattomuus ja epärehellisyys vai sinun mustasukkaisuutesi?
Joka tapauksessa niin paha yhdistelmä, että miksi teette toistenne elämän vaikeaksi olemalla yhdessä?
En ole koskaan ollut mustasukkainen ja olen luottanut mieheen 100% ennen tuota 2v sitten paljastunutta suhdetta. Mies on saanut tulla ja mennä miten haluaa enkä ole kyseenalaistanut mitään.
Itse kerron avoimesti asioistani ja ketä olen tavannut tai mihin olen menossa, koska mielestäni se kuuluu parisuhteeseen, mutta mies ei yleensä asioistaan puhu ja kommunikointiongelma on tosiasia hänen puoleltaan, ollut aina ja se on hiljalleen kasvanut isoksi möröksi sisälläni ja aiheuttaa epävarmuutta.
Vuosia takana on monta ja ehkä ennemminkin se pitää vielä yhdessä kun tunteita on, olkoonkin, että valehtelu ja petollinen toiminta on käytännössä jo syvimmät rakkaudentu
Taas tulemme siihen tosiasiaan, että naiselle riittää, kun hän itse on rakastunut. Mies ei rakasta sinua, kun käyttäytyy ja tekee noin. Usko pois liekki on sammunut ja parasta on erota. Olen elänyt yksin jo 21 v ja voin kertoa, ettei tämä hullumpaa ole. Ikuista rakkautta ei ole aikuisten kesken olemassa, sillä kumpi osapuoli vaan voi löytää nuoremman, paremman näköisen tai rikkaamman jne ja silloin lupaukset ikuisesta onnesta lentää taivaan tuuliin. Vain rakkaus omiin lapsiin on ikuista ja se riittää minulle. Onhan toki pitkiä, jopa et lämmön mittaisia parisuhteita olenay, mutta siitä rakkaudesta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä onkaan ongelma, yleinen puhumattomuus ja epärehellisyys vai sinun mustasukkaisuutesi?
Joka tapauksessa niin paha yhdistelmä, että miksi teette toistenne elämän vaikeaksi olemalla yhdessä?
En ole koskaan ollut mustasukkainen ja olen luottanut mieheen 100% ennen tuota 2v sitten paljastunutta suhdetta. Mies on saanut tulla ja mennä miten haluaa enkä ole kyseenalaistanut mitään.
Itse kerron avoimesti asioistani ja ketä olen tavannut tai mihin olen menossa, koska mielestäni se kuuluu parisuhteeseen, mutta mies ei yleensä asioistaan puhu ja kommunikointiongelma on tosiasia hänen puoleltaan, ollut aina ja se on hiljalleen kasvanut isoksi möröksi sisälläni ja aiheuttaa epävarmuutta.
Vuosia takana on monta ja ehkä ennemminkin se pitää vielä yhdessä kun tunteita on, olkoonkin, että valehtelu ja petollinen
Taas tulemme siihen tosiasiaan, että naiselle riittää, kun hän itse on rakastunut. Mies ei rakasta sinua, kun käyttäytyy ja tekee noin. Usko pois liekki on sammunut ja parasta on erota. Olen elänyt yksin jo 21 v ja voin kertoa, ettei tämä hullumpaa ole. Ikuista rakkautta ei ole aikuisten kesken olemassa, sillä kumpi osapuoli vaan voi löytää nuoremman, paremman näköisen tai rikkaamman jne ja silloin lupaukset ikuisesta onnesta lentää taivaan tuuliin. Vain rakkaus omiin lapsiin on ikuista ja se riittää minulle. Onhan toki pitkiä, jopa et lämmön mittaisia parisuhteita olenay, mutta siitä rakkaudesta en tiedä.
Ennemminkin ihmettelen, miksi mies on niin pelkuri ja paskahousu, että jos ei löydy rakkautta naista kohtaan niin miksi tämän kanssa edelleen sitten on? Jakaa sängyn, arjen, lomat yms. Odottaa, että nainen jättää?
No mutta laihduit kuitenkin 18 kg, sehän on hieno asia. Ei muuta kun sitten uutta miestä koukkuun kun olet jo kilojakin saanut karistettua. Käyt salilla ja isket sieltä jonkun hunksin sänkyäsi lämmittämään. Eiköhän mies nosta siitä ihan kivasti metelin.
Taitaa olla joku sarjapettäjä joka jäänyt aikanaan kiinni kun puoliso nähnyt viestittelyn salarakkaan kanssa puhelimesta. 😉 B-klusterin osastoa tuo hyypiö