No millä ne kolesteroliarvot parantuvat?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaliksi kolesterolitasoksi tutkijat määrittelevät sen johon ei voi päästä kuin vahvalla lääkityksellä.
Oikea tapa on estää kolesterolin hapettuminen antioksidanteilla,normaalipainolla ja päihteettömyydellä.
Muuten hyvä mutta jätetään päihteettömyys pois, esim viski sisältää antioksidantteja.
No ei se silti terveellistä ole. Toki mielenterveyttä edistää nollata välillä :P
Vierailija kirjoitti:
Minulla tippui ihan ruokavalion vaihoksella. Vaihdoin punaisen lihan vaaleaan, voin margariiniin, juustoa syön vain herkutellakseni enkä joka päivä leivän päällä, rasvaiset tuotteet kevyisiin.. Kolmessa kuukaudessa huono kolesteroli laski normaaliksi ja on pysynyt siinä ruokavalion ansiosta.
Äitini ei suostu uskomaan ruokavalion merkitykseen ja vetää voita yms. rasvaista ja ihmettelee, kun kolesterolit ei pysy kurissa lääkkeilläkään.
Itselläni familiaarinen kohonnut komesterolitaso. Ei auttanut kuin lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tippui ihan ruokavalion vaihoksella. Vaihdoin punaisen lihan vaaleaan, voin margariiniin, juustoa syön vain herkutellakseni enkä joka päivä leivän päällä, rasvaiset tuotteet kevyisiin.. Kolmessa kuukaudessa huono kolesteroli laski normaaliksi ja on pysynyt siinä ruokavalion ansiosta.
Äitini ei suostu uskomaan ruokavalion merkitykseen ja vetää voita yms. rasvaista ja ihmettelee, kun kolesterolit ei pysy kurissa lääkkeilläkään.
Itselläni familiaarinen kohonnut komesterolitaso. Ei auttanut kuin lääkitys.
Ja sitäkin syöt aivan turhaan.
Minulla on familiaarinen hyperkolesterolimia. Ainoa vaihtoehto minulla on lääkkeet.
FH-tauti eli familiaalinen hyperkolesterolemia on yksi yleisimmistä perinnöllisistä sairauksista Suomessa.
Muuten hyvä mutta jätetään päihteettömyys pois, esim viski sisältää antioksidantteja.