Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän heikko itsetunto

Vierailija
28.12.2024 |

Joo eli olemme olleet noin 1,5 vuotta yhdessä ja alan olla väsynyt puolison heikkoon itsetuntoon. Aina jaksaa muistuttaa miksi minä olen hänen kanssaan kun saisin kenet muun tahansa. Alkuun ajattelin että hyvä että arvostaa minua, mutta nyt alkaa olla ylitsepääsemättömän rasittavaa kuulla tuota viikottain. Jos käyn joskus kaverin kanssa muutamalla niin silloinkin aina sanoo että toivottavasti löydät jonkun paremman. Siis mitä helvettiä? Kertokaa nyt onko tämä ihan normaalia? Pakko varmaan erota, tämä on liian kuormittavaa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän katsoo oikeudekseen haukkua sinun rakastettuasi? Toi on tosi loukkaavaa, että hän ei arvosta sinun valintaasi elämänkumppanikseen! Sinuna ottaisin hänet kunnon puhutteluun ja ihan kovaa sävyyn kieltäisin puhumasta tyttöystävästäsi noin. Hänhän suoraan sanoo, ettei arvosta sinun valintaasi. Törkeä mimmi.

Vierailija
22/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan normaalia toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ihan hyvä ratkaisu. Ja varmaan kannattaa myös selvästi sanoa miksi eroat.

Tosin, jos olet mies, miehet eivät eroa, joten.

Vierailija
24/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi verrata vaikka siihen että joku voisi valittaa kuinka ruma on siinä toivossa, että joku alkaisi kehua.

Alkaisi kehua kuinka ruma olet?

Vierailija
25/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikko itsetunto johtaa vielä kovaan mustasukkaisuuteen. Ap, mietin nyt vielä kenen kanssa haluat olla. Itse olin naimisissa liki 10 vuotta itsetunto-ongelmaisen naisen kanssa ja lopulta se oli yhtä helvettiä. Erottiin.

Pakko kysyä, miten ihmeessä sitten kestit noinkin pitkään?

Vierailija
26/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkuun pakko varmistaa, ettet kommentoi ääneen muiden naisten ulkonäköä ihailevasti tms?

Joo en todellakaan. Sehän tässä onkin kun yritän etten ruoki sitä heikkoa itsetuntoa, enkä ole mielestäni aihetta antanut. Ei aiemmat kumppanit ole tällaisia olleet, tämä on ihan uusi kokemus, siksi vähän kyselenkin.

No sitten. Kun itselläni on siis kokemusta, että se huono itsetuntoni on lähtenyt siitä kun toinen kommentoi muita naisia ihailevasti, ja tuotu esiin etten ole ollut toiselle se ykkösvaihtoehto. 

Ja tietty huono itsetuntoni näyttäytynyt tässä niin, etten ole nostanut kytkintä tuollaisten puheiden alkaessa, vaan yrittänyt olla "paras tyttöystävä".

Mutta joo, ilman mitään syytä tuollainen jatkuva eroon valmistautuminen on varmasti kuluttavaa. Ehkä kysyisin jopa, että haluaako toinen itse edes olla yhdessä, jos toivoo sinun löytävän jonkun toisen? 

Vierailija
27/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkuun pakko varmistaa, ettet kommentoi ääneen muiden naisten ulkonäköä ihailevasti tms?

Joo en todellakaan. Sehän tässä onkin kun yritän etten ruoki sitä heikkoa itsetuntoa, enkä ole mielestäni aihetta antanut. Ei aiemmat kumppanit ole tällaisia olleet, tämä on ihan uusi kokemus, siksi vähän kyselenkin.

Oletko kysynyt miksi hän noin tekee? Oletko kertonut, että se tuntuu todella epämiellyttävälle. 

Vierailija
28/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen pitkäaikainen tyttöystävä. Huonoon itsetuntoon yhdistyi patologinen vieraissa käyminen. Hän ei kerta kaikkiaan pystynyt torjumaan miesten seksuaalista huomiota. Ja sitten kolikon toisena puolena väkivaltainen, aiheeton mustasukkaisuus.

Terve itsetunto on puolison etsinnässä tärkein ominaisuus. Harmi että sitäkin voi uskottavasti näytellä, ainakin jonkin aikaa.

Vierailija
29/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ylipäätään on yleensä surkea itsetunto. Moni on tosin hyvä piilottamaan tämän. 

Naiset tosiaan ovat erittäin hyviä näyttelemään hyväitsetuntoista ja tasapainoista. Myöhemmin tämä kulissi usein murtuu. Miehet ovat useammin kyvyttömiä näyttelemään.

Itsevarmana naisena oma kokemukseni on, että monet miehet haluavat parhaan kykynsä mukaan murtaa tämän ominaisuuden. Moni on yrittänyt mitä omituisimmilla tavoin, mutta vielä eivät ole onnistuneet. 

30/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minussa on samanlainen piirre. Jos löydän jonkun kivan tyypin alan heti toisella silmällä tiirailla ympärilleni kenelle hän paremmin sopisi. Sitten kehitän mielessäni kauhuskenaarion, jossa minä olen vain se linkki,  joka saattaa nuo kaksi toisilleen täydellistä rakastavaista yhteen. Joka. Kerta. Sama. Juttu. En silti puolisolleni ääneen tällaista sano, mutta mielessäni pyörittelen. Niinpä olen käytännössä surrut eron ja petetyksi tulemisenkin siinä vaiheessa kun parisuhde ei ole vielä kunnolla alkanutkaan :)

Sulla ja AP:n tyttöystävällä on ristiriitainen/ahdistunut kiintymyssuhdetyyli. Tunnistan itsessäni noi ihan samat piirteet.

Vierailija
31/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttöystäväsi on tuollainen ilman järkevää syytä tai provosointia, hän manipuloi sinua. Sinulle pitäisi tulla huono omatunto siitä, että kehtaat lähteä kavereidesi kanssa ulos. 

Myös jatkuvalla itsesäälillä pyritään samaan huomio itseensä. 

Huomioiko tyttöystäväsi koskaan sinua vai mennäänkö suhteessa vain hänen pillin mukaan? 

Tyttöystäväsi saattaa olla piilonarsisti. 

Vierailija
32/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttöystäväsi on tuollainen ilman järkevää syytä tai provosointia, hän manipuloi sinua. Sinulle pitäisi tulla huono omatunto siitä, että kehtaat lähteä kavereidesi kanssa ulos. 

Huomioiko tyttöystäväsi koskaan sinua vai mennäänkö suhteessa vain hänen pillin mukaan? 

Ainakin humalassa korostuu tuo kontrollointi. Silloin harvoin kun ollaan viihteellä niin suuttuu jos juttelen jonkun naispuoleisen ihmisen kanssa, siis kotona saan sitten kuulla kuinka se ja sekin nainen yritti lirkutella ja kaulailla, etkö muka huomaa? Mutta hän ei itse näe siinä sitten ongelmaa jos hän itse juttelee muille miehille.

Vierailija
33/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin humalassa korostuu tuo kontrollointi. Silloin harvoin kun ollaan viihteellä niin suuttuu jos juttelen jonkun naispuoleisen ihmisen kanssa, siis kotona saan sitten kuulla kuinka se ja sekin nainen yritti lirkutella ja kaulailla, etkö muka huomaa? Mutta hän ei itse näe siinä sitten ongelmaa jos hän itse juttelee muille miehille.

Lähtisin tuosta suhteesta. 

Vierailija
34/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarvitsee tuohon ammattiapua.

Puhu tyttöystävälle tuosta erikseen, silloin kun tilanne ja valittelu ei ole meneillään. Sano, että tämä tuntuu sinusta tukahduttavalta ja raskaalta. Että rakastat ja ihailet häntä, olet huolissasi hänestä. Mutta et voi jatkaa näin, ellei hän hae tilanteeseen ammattiapua ja lopeta jatkuvaa kommentointia. Voi sitten tarttua asiaan tai olla tarttumatta.

Vierailija
35/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ylipäätään on yleensä surkea itsetunto. Moni on tosin hyvä piilottamaan tämän. 

Naiset tosiaan ovat erittäin hyviä näyttelemään hyväitsetuntoista ja tasapainoista. Myöhemmin tämä kulissi usein murtuu. Miehet ovat useammin kyvyttömiä näyttelemään.

Itsevarmana naisena oma kokemukseni on, että monet miehet haluavat parhaan kykynsä mukaan murtaa tämän ominaisuuden. Moni on yrittänyt mitä omituisimmilla tavoin, mutta vielä eivät ole onnistuneet. 

Miksi tapailet/olet tekemisissä noin paskojen miesten kanssa, jos olet niin itsevarma? Ihmettelen vain. Nimittäin en usko, että suurin osa miehistä pyrkii todellakaan tuollaiseen.

Vierailija
36/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä katsotko muita naisia? En siis tarkoita normaalisti/ohimennen kuten nyt kanssaihmisiä katsotaan, vaan sillä tavalla että pää kääntyy ja kaunista naista jää tuijottamaan, unohdat mitä olit tyttöystävälle puhumassa tms. Ja seuraatko somessa monia kauniita naisia, joita et tunne? Eksäni oli tuollainen ja kyllä sellainenkin vaikuttaa itsetuntoon.

Vierailija
37/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäiskö sinun miettiä että keskustelisit asiasta hänen kanssaan? Veikkaan että tuon takana on vaan se että haluaa kuulla sinulta sitä että haluat olla juuri hänen kanssaan, kuinka paljon vain häntä häntä rakastat jne. Vaikeuksia luottaa että haluat olla juuri hänen kanssaan ja kaipaa siihen vahvistusta.

Minäkin mietin ensimmäisenä, että muistaakohan Ap kehua tyttöystäväänsä. Kehuuko tyttöystäväsi sinua ja millä tavalla? Hän todennäköisesti kaipaisi kuulla sinun suustasi jotakin samanlaista, että tuntisi että haluat olla juuri hänen kanssaan. Jos hän tykkää kertoa että olet hänen mielestään komea, niin hän haluaa varmasti tietää myös olevansa sinun mielestäsi kaunis. 

Vierailija
38/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata valita sellaista puolisoa jonka kokee itselleen liian hyväksi. Se johtaa vain loputtomaan epävarmuuteen. Tuttavamies sai kylän kauneimman naisen ja hänestähän sukeutui kunnon mustasukkainen kontrolloiva itsesäälissä rypevä alkoholisti suhteen seurauksena, kun ei kyennyt handlaamaan "yleisesti halutun" puolison mukanaan tuomaa varjopuolta. Eli siis sitä että se vaimo muillekin kelpais. Olisi valinnut omalle itsetunnolleen sopivamman puolison niin elämänlaatunsa olisi tänä päivänä varmasti parempi. 

Vierailija
39/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tarvitsee tuohon ammattiapua.

Puhu tyttöystävälle tuosta erikseen, silloin kun tilanne ja valittelu ei ole meneillään. Sano, että tämä tuntuu sinusta tukahduttavalta ja raskaalta. Että rakastat ja ihailet häntä, olet huolissasi hänestä. Mutta et voi jatkaa näin, ellei hän hae tilanteeseen ammattiapua ja lopeta jatkuvaa kommentointia. Voi sitten tarttua asiaan tai olla tarttumatta.

Vakiovastaus tällaiseen järkevään puheeseen on: "Olen siis mielestäsi hullukin, en pelkästään ruma. Teen itsemurhan."

Vierailija
40/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap tunteesi. Sama juttu oli minulla ja naisellani kun aloimme seurustella. Kai se joku itsetunto-ongelma on. Joka tapauksessa se oli rasittavaa ja kävi hermoille. Ongelma on poistunut sittemmin kun olen turvonnut 25 kiloa enkä ole enää niin hyvässä kunnossa kuin silloin olin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi