Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän heikko itsetunto

Vierailija
28.12.2024 |

Joo eli olemme olleet noin 1,5 vuotta yhdessä ja alan olla väsynyt puolison heikkoon itsetuntoon. Aina jaksaa muistuttaa miksi minä olen hänen kanssaan kun saisin kenet muun tahansa. Alkuun ajattelin että hyvä että arvostaa minua, mutta nyt alkaa olla ylitsepääsemättömän rasittavaa kuulla tuota viikottain. Jos käyn joskus kaverin kanssa muutamalla niin silloinkin aina sanoo että toivottavasti löydät jonkun paremman. Siis mitä helvettiä? Kertokaa nyt onko tämä ihan normaalia? Pakko varmaan erota, tämä on liian kuormittavaa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkuun pakko varmistaa, ettet kommentoi ääneen muiden naisten ulkonäköä ihailevasti tms?

Miten niin? Kyllä terveellä itsetunnolla olevan naisen tuollainen pitäisi kestää!

Olen aina sanonut, että jos parisuhteessa toinen ei ole tyytyväinen itseensä, niin siitä parisuhteesta ei tule mitään. Se peilautuu aina kumppaniin ja tulee ero, tai pariskunta elää sitten onnettomassa parisuhteessa kymmeniä vuosia.

Vierailija
42/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niinkin, että hän haluaa erota, mutta ei uskalla sanoa sitä suoraan. 

Itse käytin samaa taktiikkaa ujona ja arkana, kun aivan kamala jyrä halusi seurustella kanssani. Yritin torjua, mutta mikään ei toiminut. Seurustelin hänen kanssaan pelosta kuukausia ja yritin houkutella hänet lähtemään jonkun muun naisen perään. 

Jälkeenpäin on vaikea ymmärtää kuinka heikko ja pelokas olenkaan ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkuun pakko varmistaa, ettet kommentoi ääneen muiden naisten ulkonäköä ihailevasti tms?

Joo en todellakaan. Sehän tässä onkin kun yritän etten ruoki sitä heikkoa itsetuntoa, enkä ole mielestäni aihetta antanut. Ei aiemmat kumppanit ole tällaisia olleet, tämä on ihan uusi kokemus, siksi vähän kyselenkin.

Entä katsotko muita naisia? En siis tarkoita normaalisti/ohimennen kuten nyt kanssaihmisiä katsotaan, vaan sillä tavalla että pää kääntyy ja kaunista naista jää tuijottamaan, unohdat mitä olit tyttöystävälle puhumassa tms. Ja seuraatko somessa monia kauniita naisia, joita et tunne? Eksäni oli tuollainen ja kyllä sellainenkin vaikuttaa itsetuntoon.

No en. En ole edes missään somessa. Ei ole edes Facebookia. Minusta juntit käyttäytyy noin että jos on puolison kanssa niin jäädään muita naisia/miehiä tuijottelemaan, eikä kyllä muutenkaan ole tapana tuijottaa ketään.

Vierailija
44/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minussa on samanlainen piirre. Jos löydän jonkun kivan tyypin alan heti toisella silmällä tiirailla ympärilleni kenelle hän paremmin sopisi. Sitten kehitän mielessäni kauhuskenaarion, jossa minä olen vain se linkki,  joka saattaa nuo kaksi toisilleen täydellistä rakastavaista yhteen. Joka. Kerta. Sama. Juttu. En silti puolisolleni ääneen tällaista sano, mutta mielessäni pyörittelen. Niinpä olen käytännössä surrut eron ja petetyksi tulemisenkin siinä vaiheessa kun parisuhde ei ole vielä kunnolla alkanutkaan :)

Sori mutta tuo kuulostaa aika sekopäiseltä. Omassa päässää luo itselleen ongelmia. Olisi kiva tietää kuinka moni nainen tätä harrastaa?

Täällä ainakin yksi ilmoittautuu. o/ 

Vierailija
45/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Kyllä terveellä itsetunnolla olevan naisen tuollainen pitäisi kestää!

Olen aina sanonut, että jos parisuhteessa toinen ei ole tyytyväinen itseensä, niin siitä parisuhteesta ei tule mitään. Se peilautuu aina kumppaniin ja tulee ero, tai pariskunta elää sitten onnettomassa parisuhteessa kymmeniä vuosia.

Olennaista on se, muistaako kehua kuitenkin eniten sitä omaa naista. 

Vierailija
46/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata valita sellaista puolisoa jonka kokee itselleen liian hyväksi. Se johtaa vain loputtomaan epävarmuuteen. Tuttavamies sai kylän kauneimman naisen ja hänestähän sukeutui kunnon mustasukkainen kontrolloiva itsesäälissä rypevä alkoholisti suhteen seurauksena, kun ei kyennyt handlaamaan "yleisesti halutun" puolison mukanaan tuomaa varjopuolta. Eli siis sitä että se vaimo muillekin kelpais. Olisi valinnut omalle itsetunnolleen sopivamman puolison niin elämänlaatunsa olisi tänä päivänä varmasti parempi. 

Miksi sinä minulle tätä sanot? Nyt on päinvastainen tilanne.

Vierailija
47/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata valita sellaista puolisoa jonka kokee itselleen liian hyväksi. Se johtaa vain loputtomaan epävarmuuteen. Tuttavamies sai kylän kauneimman naisen ja hänestähän sukeutui kunnon mustasukkainen kontrolloiva itsesäälissä rypevä alkoholisti suhteen seurauksena, kun ei kyennyt handlaamaan "yleisesti halutun" puolison mukanaan tuomaa varjopuolta. Eli siis sitä että se vaimo muillekin kelpais. Olisi valinnut omalle itsetunnolleen sopivamman puolison niin elämänlaatunsa olisi tänä päivänä varmasti parempi. 

Asioita voi silti katsoa useammasta näkökulmasta. 

Vierailija
48/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitäiskö sinun miettiä että keskustelisit asiasta hänen kanssaan? Veikkaan että tuon takana on vaan se että haluaa kuulla sinulta sitä että haluat olla juuri hänen kanssaan, kuinka paljon vain häntä häntä rakastat jne. Vaikeuksia luottaa että haluat olla juuri hänen kanssaan ja kaipaa siihen vahvistusta.

Minäkin mietin ensimmäisenä, että muistaakohan Ap kehua tyttöystäväänsä. Kehuuko tyttöystäväsi sinua ja millä tavalla? Hän todennäköisesti kaipaisi kuulla sinun suustasi jotakin samanlaista, että tuntisi että haluat olla juuri hänen kanssaan. Jos hän tykkää kertoa että olet hänen mielestään komea, niin hän haluaa varmasti tietää myös olevansa sinun mielestäsi kaunis. 

Joo kyllä tulee kehuttua. Luulin että tuo kuuluu normaaliin ja terveeseen parisuhteeseen.

Vierailija
49/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioita voi silti katsoa useammasta näkökulmasta. 

No joo tuli kyllä selväksi, mutta vasta myöhemmässä vaiheessa. Naiset osaa aika hyvin peitellä alussa "ongelmiaan".

Vierailija
50/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olennaista on se, muistaako kehua kuitenkin eniten sitä omaa naista. 

Siis ketä muutakaan kehuisin? 

Vierailija
51/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen poikaystäväni oli niin epäluotettava ja lopulta myös kamala että meni jonkin aikaa ennen kuin luotin toiseen. Hän olikin mitä ihanin ja onneksi ei luovuttanut kanssani. En nyt mitään ylilyöntejä tehnyt, mutta kyselin kyllä perään aluksi ja ehkä myös vastaavia, jos muistan oikein. Enää en koskaan kysyisi, opin että oli vain huonoa tuuria ensimmäisen kanssa. Kannattaa jutella tyttöystävän kanssa asiat selviksi.

Vierailija
52/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ja naiset oppii jo varhain virheellisesti yhdistämään kehonkuvan ja itsetunnon.

Vierailija
53/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt ja naiset oppii jo varhain virheellisesti yhdistämään kehonkuvan ja itsetunnon.

Moni meistä haluaisi olla kaunis ja haluttava juuri sille omalle kumppanille. Jos tuntuu että toinen on kanssani lähinnä siksi että olen helppo ja mukava, enkä ole hänen silmissään sellainen ihailtava nainen lainkaan, niin ei siinä ole oikein hyvä pohja parisuhteelle. 

Vierailija
54/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole pakko olla noin vaikeassa suhteessa. Ajattele että tilanne jatkuu vuosia eteenpäin- ehkä saatte lapsia ja sen jälkeen puoliso vasta tunteekin itsensä epäviehättäväksi.

Joudut vakuuttelemssn rakkauttasi etkä pääse ikinä kavereitten kanssa ilman draamaa. Haluatko sellaisen tulevaisuuden?

Varo tekemästä häntä raskaaksi, irrottaudu suhteesta itsesi takia. Naisesi tarvitsee terapeuttia ja sinä et sitä ole.

Vierailija
55/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo tuolla aiemmin, olen näitä huonon itsetunnon omaavia. En kuitenkaan ole mustasukkainen ja luotan mieheen 100%. Ei eletä toistemme taskuissa, molemmilla on tämän yhteisen perheen lisäksi omat kaverit, menot ja harrastukset. Ei me kaikki itsemme kanssa kipuilevat olla mitään puolihulluja pirttihirmuja, mieskään ei ole liekaan sidottu. 

Oma tavoitteeni tulevalle vuodelle on alkaa purkamaan itsetunto-ongelmiani, ihan itseni ja oman hyvinvointini takia. 

Vierailija
56/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tarvitsee tuohon ammattiapua.

Puhu tyttöystävälle tuosta erikseen, silloin kun tilanne ja valittelu ei ole meneillään. Sano, että tämä tuntuu sinusta tukahduttavalta ja raskaalta. Että rakastat ja ihailet häntä, olet huolissasi hänestä. Mutta et voi jatkaa näin, ellei hän hae tilanteeseen ammattiapua ja lopeta jatkuvaa kommentointia. Voi sitten tarttua asiaan tai olla tarttumatta.

Vakiovastaus tällaiseen järkevään puheeseen on: "Olen siis mielestäsi hullukin, en pelkästään ruma. Teen itsemurhan."

Onko tämä siis ap:n kommentti? Jos näin on, niin suhteesta kannattaa lähteä. Alkuun ensireaktio voi olla jyrkkä, mutta jos tyttöystävä ei ole lainkaan valmis sitoutumaan ammattiapuun ja uhkailee tuollaista, niin suhde ei voi jatkua. Se vain huonontaa kummankin vointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi