Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen päällä puhuminen ja kesken lauseen keskeyttäminen

Vierailija
27.12.2024 |

Minulla on tuttava, joka jatkuvasti keskeyttää ja alkaa puhua päälle.

Melkein jo lausetta aloittaessani tiedän, että tätäkään en saa sanoa loppuun, kun kohta hän jo jyrää päälle.

Ei auta sanoa esim: "saanko sanoa"(loppuun), kun hän ei ota kuuleviin korviinsakaan.

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano painokkaammin. Minä sanoin yhdelle kaverille, että ÄLÄ PUHU PÄÄLLE, tuo on todella epäkohteliasta. On se nyt oppinut tavoille. 

Vierailija
2/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen työkaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällaisen kanssa pitäisi tehdä?

En haluaisi loukatakaan, kun on toisaalta ihan mukava ihminen.

On vaan niin pirun kova puhumaan. Mutta eihän tuo kovin paljon kunnioitusta puhekumppania kohtaan osoita?

Ap

Vierailija
4/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällaisen kanssa pitäisi tehdä?

En haluaisi loukatakaan, kun on toisaalta ihan mukava ihminen.

On vaan niin pirun kova puhumaan. Mutta eihän tuo kovin paljon kunnioitusta puhekumppania kohtaan osoita?

Ap

Et halua loukata, mutta sinua hän kyllä sää loukata puhumalla päälle?

Vierailija
5/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä tuohon puututaan tosi herkästi ja sanotaan, että voinko puhua asiani loppuun. Jos joku alkaa kokouksessa puhumaan muiden päälle, niin hyvin äkkiä hänet hiljennetään. 

Vierailija
6/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellainen terapeutti, toistaiseksi

Vierailija
7/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko he hiljaa ei he kuuntele yrittävät vain muistaa sen ajan mitä ovat ITSE sanomassa.  Aina alkaa minä....

Vierailija
8/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on juurikin tuollainen. Puhuu pälle ja aloittaa jokaisen lauseen haukkumisella kuinka tyhmä, huono sekä ahne ja ajattelematon olen - keskustele siinä sitten...

Vierailija
9/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumaista olisi puhua toisen alle...tai sivulle.

-Kylmis

Vierailija
10/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi olla neuropsykiatrisen häiriön oire.

Vierailija
11/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on paljon tuttavia, jotka huomauttelevat, että älä puhu päälle. Mutta kun ne ei tajua olla vähän aikaa hiljaa ja antaa toiselle puheenvuoroa kommentoida asiaa. Mitä järkeä on pitkän yksinpuhelun jälkeen kommentoida jotain, jonka jälkeen on tullut jo monta muuta asiaa. Pakko keskeyttää tai ei saisi suunvuoroa koskaan.

Eniten ärsyttää ne, jotka alkavat kertoa omista asioistaan ja sitten, kun saat suunvuoron ja kerrot jotain itsestäsi, niin eipä seura enää kiinnosta vaan pitää jo lopettaa, kun on niin kiire.

Vierailija
12/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se on ainoa tapa katkaista loputon rönsyilevä monologi, joka sekin on epäkohteliasta kuulijaa kohtaan. Jotkut vain on "minäminä"-ihmisiä, jotka rakastaa omaa ääntään.

Toiset ei edes huomaa yksinpuheluansa, kun kyseessä pitäisi olla keskustelu (dialogi tai sitten useamman osanottajan).

"Moottoriturvan" joutuu keskeyttämään esim. silloin, jos ei haluaa uusintaa samasta monologista. Jonka jo kuullut aiemmin, mutta puhuja ei itse edes muista, koska alistaa monologeilleen niin monia ihmisiä. Joskus voisi kuunnella uusintojakin vaikka muutaman kerran, jos niissä olisi uusia informaation osia ja kertojan sen mukaan adaptoimia nyansseja, ja jos aihe olisi mielenkiintoinen.

Vierailija
13/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverisi ylen toimittaja?

Vierailija
14/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellainen terapeutti, toistaiseksi

Mun terapeutti huomautti, kun puhuin hänen päälleen. Sen jälkeen en ole puhunut enää kenenkään päälle. 

Vierailija
15/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on puolensa ja puolensa. Joku saattaa puhua pitkät monologit aiheesta aiheeseen hyppien ja kukaan ei saa suunvuoroa ellei sano siihen väliin tai siis päälle jotain. Ja esim. työelämässä joudun pakosti keskeyttämään työkavereiden työhön liittymättömien asioiden jaarittelun, kun hoidan puheluita ja joudun vastaamaan reaaliajassa soittajien kysymyksiin ja itse asiassa työkaverit saisivat vastata näihin puheluihin, koska heillä päätäntävalta asioissa, mutta minä sihteerinä joudun vastaamaan puheluihin, jotka eivät minulle oikeastaan edes kuuluisi. Tottakai siitä saa naamanvääntelyä kun keskeyttää heidän pyhät juoruilunsa. Sitten ne persreiät eivät edes itse tule puhelimeen, vaan saan kuunnelle puhelimessa kysymykset, kuunnella kollegan vastauksen ja kertoa sen soittajalle, jolta taas tulee lisäkysymyksiä ja taas kysymään. Kyllä ottaa pattiin tuo ja pomon mielipide on, että sihteeri vastaa ja häiritsee sitten arvon muita työntekijöistä.

Vierailija
16/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat maailmassa poikkeus siinä mielessä, että täällä on ihan oikeasti ihmisiä, joiden mielestä keskusteluun saa osallistua vasta kun kaikki ovat olleet muutaman sekunnin hiljaa. Aika paljon olen minäkin maailmaa nähnyt eikä missään muualla oletus ole, että kaikki hiljenevät, jotta yksi saa sanottua painavat sanansa. Yhtä aikaakin voi puhua, ja käydä jopa keskustelua. Se on täysin valetta, etteikö ihminen voi yhtä aikaa puhua ja kuunnella.

Vierailija
17/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd 

Anteeksi, olen se joka puhuu päälle.. oon yrittänyt parantaa tapani, kun sen huomasin. En vaan malta olla hiljaa vaikka kuinka yritän:( enaina huomaa 

Vierailija
18/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus se on ainoa tapa katkaista loputon rönsyilevä monologi, joka sekin on epäkohteliasta kuulijaa kohtaan. Jotkut vain on "minäminä"-ihmisiä, jotka rakastaa omaa ääntään.

Toiset ei edes huomaa yksinpuheluansa, kun kyseessä pitäisi olla keskustelu (dialogi tai sitten useamman osanottajan).

"Moottoriturvan" joutuu keskeyttämään esim. silloin, jos ei haluaa uusintaa samasta monologista. Jonka jo kuullut aiemmin, mutta puhuja ei itse edes muista, koska alistaa monologeilleen niin monia ihmisiä. Joskus voisi kuunnella uusintojakin vaikka muutaman kerran, jos niissä olisi uusia informaation osia ja kertojan sen mukaan adaptoimia nyansseja, ja jos aihe olisi mielenkiintoinen.

Just tämä. Täällä ei osata keskustella vaan paasataan sitä omaa kyseessä olevaan asiaan mitenkään liittymätöntä loputonta ajatuksenvirtaa. Pakko pistää poikki että edes jostain tulee jotakin.

Vierailija
19/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka ikänsä puhuneet toisten päälle eivät siitä tavasta ihan heti pääse eroon. Toiset ei ikinä. Siitä pitäisi sanoa ihan suoraan. Kohteliaasti mutta suoraan. Todennäköisesti se ihminen aluksi loukkaantuu mutta epäkohteliasta se päälle puhuminenkin on. Vihjailut sun muut kiertelyt ei toimi.

Syitäkin on varmasti monia. Jotkut eivät kuuntele ollenkaan mitä toiset puhuvat. Joillakin hirveä kiire (en tiedä miksi) päästä sanomaan oma mielipide/juttu. 

Vierailija
20/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku puhuu päälle ja keskeytyy, voi olla sanomassa muuta kuin toinen ajatteli.