Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen päällä puhuminen ja kesken lauseen keskeyttäminen

Vierailija
27.12.2024 |

Minulla on tuttava, joka jatkuvasti keskeyttää ja alkaa puhua päälle.

Melkein jo lausetta aloittaessani tiedän, että tätäkään en saa sanoa loppuun, kun kohta hän jo jyrää päälle.

Ei auta sanoa esim: "saanko sanoa"(loppuun), kun hän ei ota kuuleviin korviinsakaan.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan puhua päällä kun jännitän tai olen hermostunut. Syynä ei ole siis ettei toisen jutut kiinnostaisi tai yritys loukata.

Vierailija
42/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota vikaa on mun puolisolla. Aloitin kerran jopa neljä kertaa lauseen alusta hänen keskeytettyä sen, mitä olin sanomassa.

Hokas 2. aloituksen kohdalla, että tarkoitus on sanoa asia loppuun.

Jatkoi keskeytystä 3. ja 4. kerralla keskeyttämisen samoilla sanoilla kun aluksikin.

Eli mikä häntä vaivaa?

Mietim, mikä sua vaivaa, kun jaat elämää tollasen kansda...

Se on jo toinen juttu. Mut tosiaan jos tästä aiheesta keskusteltaisi ensin, että mikä saa toisen tekemään tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävin treffeillä miehen kanssa, joka keskeytti jatkuvasti lauseeni. Sitten kun aloin uudelleen kertoa sitä samaa juttua, niin taas hän keskeytti minut. Sitten hän ei edes pyytänyt minua kertomaan juttua loppuun. Ilmeisesti mun jutut oli niin tylsiä.

Loppuis treffit aika lyhyeen. Tuollaiselle vois vaikka vaan kävellä kesken pois.

Entäpä jos hän jännitti?

Kyllä minusta tuollaiseen voi oppia kiinnittämään huomiota, vaikka jännittäisi. 

Vierailija
44/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota vikaa on mun puolisolla. Aloitin kerran jopa neljä kertaa lauseen alusta hänen keskeytettyä sen, mitä olin sanomassa.

Hokas 2. aloituksen kohdalla, että tarkoitus on sanoa asia loppuun.

Jatkoi keskeytystä 3. ja 4. kerralla keskeyttämisen samoilla sanoilla kun aluksikin.

Eli mikä häntä vaivaa?

Mietim, mikä sua vaivaa, kun jaat elämää tollasen kansda...

Se on jo toinen juttu. Mut tosiaan jos tästä aiheesta keskusteltaisi ensin, että mikä saa toisen tekemään tuota.

Voi tehdä ihan tahallaan, saa kivasti vallan tunnetta. On kokemusta tällaisesta tyypistä joka alkoi puhua päälle täsmälleen samoin sanoin joka keskeytyskierroksella. Sitten suuttui kun päätin olla hiljaa enkä enää mukana tässä alistavassa leikissä. Sittemmin poistin koko tapauksen elämästäni.

Vierailija
45/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävin treffeillä miehen kanssa, joka keskeytti jatkuvasti lauseeni. Sitten kun aloin uudelleen kertoa sitä samaa juttua, niin taas hän keskeytti minut. Sitten hän ei edes pyytänyt minua kertomaan juttua loppuun. Ilmeisesti mun jutut oli niin tylsiä.

Loppuis treffit aika lyhyeen. Tuollaiselle vois vaikka vaan kävellä kesken pois.

Entäpä jos hän jännitti?

Voi oppia muttei siitä pääse kokonaan pois. Jännittäessä ei pysty keskittymään asioihin joihin normaalisti kiinnittäisi huomiota. Muutenhan jännittämistä ei olisi olemassa jos silloin käyttäytyisi normaalisti.

Vierailija
46/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei pysty edes ensitapaamisessa olemaan huomaavainen, ei pysty koskaan.

Vierailija
47/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos hän jännitti?

Voi oppia muttei siitä pääse kokonaan pois. Jännittäessä ei pysty keskittymään asioihin joihin normaalisti kiinnittäisi huomiota. Muutenhan jännittämistä ei olisi olemassa jos

Jännittämisestä ja sen vaikutuksista olisi.hyvä kertoa keskustelukumppanille

Vierailija
48/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ihan ensimmäistä kertaa tavanneellekin ihmiselle joutunut sanomaan, että minulla on asia kesken, älä keskeytä. Asia oli tärkeä ja pienimuotoinen riitatilanne käynnissä ja tämä puhui ja selitti koko ajan päälle. Minulta paloi lopulta hermo (erittäin hyvä saavutus kyllä, siitä pisteet vastapuolelle) ja jouduin oikein suuttumaan tuosta. Mutta olipa hetken hiljaa.

Vierailija
49/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos hän jännitti?

Jännittämisestä ja sen vaikutuksista olisi.hyvä kertoa keskustelukumppanille

Varmasti näinkin mutta harva aloittaa keskustelun siitä aiheesta. Hei, olen NN ja minä jännitän tällaisissa tilanteissa joten saatan puhua päällesi.

Voi oppia muttei siitä pääse kokonaan pois. Jännittäessä ei pysty keskittymään asioihin joihin normaalisti kiinnittäisi huomio

Vierailija
50/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain ihmisiä, jos ei keskeytä, ei saa itse puheenvuoroa ollenkaan. Nämä ovat usein näitä "älä puhu päälle" käskyttäjiä. Moni voisi katsoa peiliin ennen kuin muita syyttää ja haukkuu.

Vierailija
51/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina kiipeän heti toisen selkää pitkin tämän päälle puhumaan

Vierailija
52/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus keskeyttäjästä ja tuomioksi elin kautinen.

Vierailija
53/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ukko tekee tuota. Jos en hiljene, korottaa vaan ääntään ja jatkaa puhumista. Ei myöskään kuuntele jos mulla on  jotain asiaa. Raivostuu jos en heti vastaa sille kun se kysyy jotain.

Vierailija
54/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on joku asia minkä haluat sanoa, ja sen sanominen kestää vaikka muutaman minuutin etkä halua että sut keskeytetään, sano se.

"Hei, mulla on tää asia jonka haluan sanoa, se kestää viisi minuuttia, pyydän ettet keskeytä. Voit lopuksi sanoa mitä ajattelet, mutta haluan puhua jutun ensin loppuun ja sitten jutellaan siitä lisää sun kanssa."

Ja jos hän meinaa silti keskeyttää, lisää reippaasti volyymiä ja jatka puhumista, ja muistuta että haluat puhua loppuun, ja sitten toinen saa suunvuoron.

Vierailija
55/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ukko tekee tuota. Jos en hiljene, korottaa vaan ääntään ja jatkaa puhumista. Ei myöskään kuuntele jos mulla on  jotain asiaa. Raivostuu jos en heti vastaa sille kun se kysyy jotain.

Jätä se emakko.

Vierailija
56/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluatte puhua ihmiselle, joka ei kuuntele?

Vierailija
57/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee seuraavalla kerralla niin, että kun kaveri keskeyttää ja alkaa puhua päälle, niin käänny ympäri ja kävele pois.

Vierailija
58/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on joku asia minkä haluat sanoa, ja sen sanominen kestää vaikka muutaman minuutin etkä halua että sut keskeytetään, sano se.

"Hei, mulla on tää asia jonka haluan sanoa, se kestää viisi minuuttia, pyydän ettet keskeytä. Voit lopuksi sanoa mitä ajattelet, mutta haluan puhua jutun ensin loppuun ja sitten jutellaan siitä lisää sun kanssa."

Ja jos hän meinaa silti keskeyttää, lisää reippaasti volyymiä ja jatka puhumista, ja muistuta että haluat puhua loppuun, ja sitten toinen saa suunvuoron.

Olen harrastanut tuota , etten ole huomaavinani keskeytystä, vaan lisään vaan volyymiä ja jatkan mutta tällä ei ole häneen mitään vaikutusta.

Ap

Vierailija
59/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuuloisena helposti puhun päälle kun en kuule onko lause loppunut. Tiedostan tämän. En tahallani puhu toisen päälle. Lisäksi toinen silmä lähes sokea joten en näe kunnolla että liikkuvatko huulet. 

Vierailija
60/116 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluatte puhua ihmiselle, joka ei kuuntele?

Se on vähän pakko puhua kun asutaan saman katon alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi