Toisen päällä puhuminen ja kesken lauseen keskeyttäminen
Minulla on tuttava, joka jatkuvasti keskeyttää ja alkaa puhua päälle.
Melkein jo lausetta aloittaessani tiedän, että tätäkään en saa sanoa loppuun, kun kohta hän jo jyrää päälle.
Ei auta sanoa esim: "saanko sanoa"(loppuun), kun hän ei ota kuuleviin korviinsakaan.
Kommentit (116)
En jaksanut edes lukea en ihmettele että tekevät tuota
No mistään minun monologistani tässä ei nyt ole kyse. Oikeasti usein saan ihan vaan muutaman sanan sanottua alkuun, niin jo keskeytetään ja puhutaan jostain ihan muusta.
Puhelimessa tämä käytös on pahimmillaan, ja joskus olen varmaankin kolme kertaa yrittänyt lopettaa puhelua, kun hän sanoo, että joo, lopetetaan, mutta sitten vaan jatkaa. Puhelut liittyy usein töihin, ja en tosiaan jaksaisi enää työpäivän jälkeen puhua1,5-2 tuntia työasioista.
Ehkä minun pitää nyt vaan karsia näitä puheluita ihan alkuun, jos hän alkaisi ymmärtää asiaa siitä. Ts. en vastaa, jos soittaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tuollainen työkaveri.
Minulla on sellainen terapeutti, toistaiseksi
Mun terapeutti huomautti, kun puhuin hänen päälleen. Sen jälkeen en ole puhunut enää kenenkään päälle.
Saanko kysyä, mikä oli se tapa miten huomautti
Kerran kävin treffeillä miehen kanssa, joka keskeytti jatkuvasti lauseeni. Sitten kun aloin uudelleen kertoa sitä samaa juttua, niin taas hän keskeytti minut. Sitten hän ei edes pyytänyt minua kertomaan juttua loppuun. Ilmeisesti mun jutut oli niin tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävin treffeillä miehen kanssa, joka keskeytti jatkuvasti lauseeni. Sitten kun aloin uudelleen kertoa sitä samaa juttua, niin taas hän keskeytti minut. Sitten hän ei edes pyytänyt minua kertomaan juttua loppuun. Ilmeisesti mun jutut oli niin tylsiä.
Loppuis treffit aika lyhyeen. Tuollaiselle vois vaikka vaan kävellä kesken pois.
Vierailija kirjoitti:
Äitini on juurikin tuollainen. Puhuu pälle ja aloittaa jokaisen lauseen haukkumisella kuinka tyhmä, huono sekä ahne ja ajattelematon olen - keskustele siinä sitten...
Meillä mies keskeyttää minun puheen aina ja alkaa puhumaan päälle. Ja kun meillä on vieraita en koskaan saa sanottua mitään, kun mies alkaa poikkeuksetta puhumaan päälle. Nykyään en eden yritä puhua, kun vieraita on. Ne varmaan luulee, että olen mykkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini on juurikin tuollainen. Puhuu pälle ja aloittaa jokaisen lauseen haukkumisella kuinka tyhmä, huono sekä ahne ja ajattelematon olen - keskustele siinä sitten...
Meillä mies keskeyttää minun puheen aina ja alkaa puhumaan päälle. Ja kun meillä on vieraita en koskaan saa sanottua mitään, kun mies alkaa poikkeuksetta puhumaan päälle. Nykyään en eden yritä puhua, kun vieraita on. Ne varmaan luulee, että olen mykkä.
Naiset antaa kyllä ihan loputtomasti anteeksi miehille. Karmeita suhteita. Onko se niin, että naisen on pakko luopua itsearvostuksesta jos haluaa olla suhteessa miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Sun jutut ei ollu tylsiä, mies ei vaan oo kasvanut aikuiseks, joka osaisi keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset antaa kyllä ihan loputtomasti anteeksi miehille. Karmeita suhteita. Onko se niin, että naisen on pakko luopua itsearvostuksesta jos haluaa olla suhteessa miehen kanssa?
Jep. Tollanen suhde ei oo minkään arvoinen. Siinä lopulta hukkaa itsensä.
Itse teen tuota ja se ärsyttää itseäkin. Kun ajattelen että nyt olisi sopiva rako sanoa ja alan puhumaan ja toinen jatkaakin höpöttämistään, niin se on vain niin rasittavaa lopettaa ja koota taas ajatuksiaan mitä piti sanoa joten sanon sitten loppuun vaikka päälle puhuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun jutut ei ollu tylsiä, mies ei vaan oo kasvanut aikuiseks, joka osaisi keskustella.
Kertoo kyllä minusta arvostuksesta, jos puoliso tekee tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun terapeutti huomautti, kun puhuin hänen päälleen. Sen jälkeen en ole puhunut enää kenenkään päälle.
Ihan ystävällisesti huomautti ja sanoi, ettenkö huomaa kuinka puhun hänen päälleen enkä anna hänen sanoa asiaansa loppuun. Selitin niin innoissani kaikesta, että en tuota huomannut. Otin kyllä tuosta opikseni ja aina annan toisen sanoa asiansa loppuun. Siis oli tosi hyvä, että hän huomautti asiasta. Oli ihan huuli pyöreänä, että sori en minä tajunnut.
Tuota vikaa on mun puolisolla. Aloitin kerran jopa neljä kertaa lauseen alusta hänen keskeytettyä sen, mitä olin sanomassa.
Hokas 2. aloituksen kohdalla, että tarkoitus on sanoa asia loppuun.
Jatkoi keskeytystä 3. ja 4. kerralla keskeyttämisen samoilla sanoilla kun aluksikin.
Eli mikä häntä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuota vikaa on mun puolisolla. Aloitin kerran jopa neljä kertaa lauseen alusta hänen keskeytettyä sen, mitä olin sanomassa.
Hokas 2. aloituksen kohdalla, että tarkoitus on sanoa asia loppuun.
Jatkoi keskeytystä 3. ja 4. kerralla keskeyttämisen samoilla sanoilla kun aluksikin.
Eli mikä häntä vaivaa?
Mietim, mikä sua vaivaa, kun jaat elämää tollasen kansda...
Ap sano kaverillesi, että menee politiikkaan mukaan lässyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ystävällisesti huomautti ja sanoi, ettenkö huomaa kuinka puhun hänen päälleen enkä anna hänen sanoa asiaansa loppuun. Selitin niin innoissani kaikesta, että en tuota huomannut. Otin kyllä tuosta opikseni ja aina annan toisen sanoa asiansa loppuun. Siis oli tosi hyvä, että hän huomautti asiasta. Oli ihan huuli pyöreänä, että sori en minä tajunnut.
Kiitos vastauksesta, jotenkin arvelinkin, että osasi hoitaa tyylikkäästi tämän homman Tietysti tietty ammatillinen etäisyys auttaa myös.
Tutumman ihmisen kanssa tuohon on ehtinyt mennä hermo jo sata kertaa, ja ystävällisesti huomauttaminen voi olla haasteellista.
Kyllä välillä täytyy puhua päälle ja keskeyttää. Te suomalaiset olette niin hitaita puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuis treffit aika lyhyeen. Tuollaiselle vois vaikka vaan kävellä kesken pois.
Entäpä jos hän jännitti?
Niin ja yleensä monet hoitavat tuon ongelman sillä etteivät enää puhu keskeyttäjälle ja välttelevät häntä. Siitä seuraa taas toinen ongelma kun päälle pälättäjä ihmettelee miksi häntä vältellään. Parasta olisi puhua suoraan.