Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen päällä puhuminen ja kesken lauseen keskeyttäminen

Vierailija
27.12.2024 |

Minulla on tuttava, joka jatkuvasti keskeyttää ja alkaa puhua päälle.

Melkein jo lausetta aloittaessani tiedän, että tätäkään en saa sanoa loppuun, kun kohta hän jo jyrää päälle.

Ei auta sanoa esim: "saanko sanoa"(loppuun), kun hän ei ota kuuleviin korviinsakaan.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin tietämäni päällepuhuja on pohjanmaalta.

Vierailija
102/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset loukkaantuu kun toinen innostuksissaan puhuu päälle, kun taas jossain Espanjassa toisen päälle puhuminen on normaalia. Toki ymmärrän, ettei töissä voi puhua toisen päälle, koska puhujan pitää saada rauhassa kertoa asiansa. Vapaa-ajalla voi puhua rennommin. Äitini puhuu monesti päälle, en jaksa hermostua enää, koska on niin kultainen. Itsekkäät päälle puhuja ovat tietysti asia erikseen, jossa heillä ei ole tarkoitustakaan kuunnella toista vaan jyrätä ja olla itse esillä ja hallita keskustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun joskus päälle sellaisessa tilanteessa, kun joku ei ikään kuin osaa lopettaa puheenvuoroa tai muodostaa kysymystä. Tuntuu, että hänen puheenvuoronsa jatkuu ja jatkuu ja rönsyää, vaikka asia on jo selvä ja siihen halutaan muilta kommenttia. Tätä tapahtuu joskus jossain lääkärin tai muulla vastaanotollakin. Tunnistaakohan kukaan, mistä puhun? Nämä ovat kiusallisia tilanteita ja ajan haaskausta minulle. Olen kyllä aika nopea ja suoraviivainen, ja mietin, onko tässä joku sosiaalinen koodi, jota en tunne. Pitääkö jaarittelijan antaa puhua aina loppuun?

Vierailija
104/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun joskus päälle sellaisessa tilanteessa, kun joku ei ikään kuin osaa lopettaa puheenvuoroa tai muodostaa kysymystä. Tuntuu, että hänen puheenvuoronsa jatkuu ja jatkuu ja rönsyää, vaikka asia on jo selvä ja siihen halutaan muilta kommenttia. Tätä tapahtuu joskus jossain lääkärin tai muulla vastaanotollakin. Tunnistaakohan kukaan, mistä puhun? Nämä ovat kiusallisia tilanteita ja ajan haaskausta minulle. Olen kyllä aika nopea ja suoraviivainen, ja mietin, onko tässä joku sosiaalinen koodi, jota en tunne. Pitääkö jaarittelijan antaa puhua aina loppuun?

Pitääkö jaarittelijan  keskeyttää?

Vierailija
105/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankkajat, asioiden toistajat ja lisäksi hyvin hitaat ihmiset joutuvat tähän tilanteeseen. Varsinkin ne hitaat, jotka pitävät pitkiä taukoja puhuessaan. Ei koskaan tiedä, jatkaako puhumistaan ja siinä välissä nopea ihminen ehtii aloittaa vastauksen tai oman kommenttinsa.

Ja oikein nopea ihminen ehtii kysyä ja vastatakin!

Vierailija
106/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä päätät toisen ihmisen puolesta, milloin hän on saanut oman pointtinsa muodostettua?

Rajaamista voi myös tehdä monella tavalla, ei suuhun huutaminen ole se ainoa vaihtoehto. Eli jos joku sinun mielestäsi jaarittelee, voiko siihen sanoa jotenkin tähän tyyliin, että hei anteeksi, minusta olet sanonut näin ja näin, tulkitsenko oikein, että tarkoitat tätä ja tätä? Minusta tähän liittyy myös ... näkökulma.

Vierailija
107/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies usein huomauttaa että minä puhun päälle. Samaa hän tekee itse, mutta sillä erolla että hän ei osaa samaa aikaa kuunnella. Kiistää siis puhuvansa päälle, koska ei ilmeisesti edes havaitse jonkun muun puhuvan. Miettii omiaan ja höpöttää. Minun on helppo kuunnella vaikka useampaa ihmistä ja osallistua keskusteluun.

Suunvuoro pitää antaa, mutta täydellisen hiljaisuuden odottelu ei ole mielestäni keskustelua vaan peräkkäisiä puheenvuoroja.

Vierailija
108/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on alkanut puhua päälle ja puhuu vaan itsestään ja kehuu itseään. En nykyään enää kerro omista asioistani. Yleesä lopetan puhelut, että sori nyt pitää mennä. Ollaan tunnettu tosi pitkään ja hänen persoonansa on nyt muuttunut. En ole vielä kehdannut ottaa asiaa esille, mutta jossain vaiheessa pitänee asiasta mainita. 

Vierailija
109/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaverisi ylen toimittaja?

Ei, hän on Suomen Uutisissa

Vierailija
110/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ADHD ja se on just sellainen päälle puhuja. Ei vaan malta. 

Vierailija
111/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tuollainen työkaveri.

Minulla myös. Muille ei suunvuoroa! Joskus joku yritti aloittaa keskustelua jostain muusta kun taas puhui päälle. Tyhmä tapaus.

Vierailija
112/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joskus tuota, lähinnä innostuessani. Nautin keskusteluista, joissa on enemmän tunnetta, "ilotulitusta" ja sivupolkuja kuin perinteisessä suomalais-kaurismäkeläisessä hitaassa möllöttämisessä.

Vierailija
113/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuttavasi asunut ulkomailla tai muuten tekemisissä paljon muiden kuin suomalaisten kanssa? Muualla tuollainen on ihan yleistä eikä epäkohteliasta.

On itse asiassa asunut ulkomailla.

Ap

Heh, todella harvinainen tilanne ja piristävä poikkeus vauvapalstalla: joku kysyy tarkentavan kysymyksen ja saa asiaa valaisevan vastauksen.

Yleensähän kommentoijat alkavat oman monologinsa niiden vähäisten tietojen pohjalta, joita aloituksessa mainitaan. He ovat kuin aloittajan ystävä, joka vain puhuu päälle, kuuntelematta ja kyselemättä.

Vierailija
114/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vatuttaa ne, jotka kertoo itsestään ,omista murheistaa tai mistä vaan ,niin tämä ihminen ei jaksakkaan  kuunnella sinun asioita vaan tuleekin "kiire" lopettaa vaikka puhelu tai kasvotusten kommentoidaan tyylii "myhy" ja sitten asia käännetään johonkin muuhun. MIiä näitä ihmisiä vaivaa? Tunnen muutaman ja alkaa vatutta koko ihmiset.

Vierailija
115/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä..

Vierailija
116/116 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole silmään osunut ketään, joka puhuisi toisen päällä. Makaisiko se toinen kadulla tai lattialla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän