Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
181/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisoni haluaisi, hän saa vapaasti lukea kaiken mitä puhelimeltani löytyy. Enpä usko, että kiinnostaisi.

Miksi saisi lukea? Äläkä vastaa, että "koska ei ole mitään salaisuuksia", kyse ei ole siitä, vaan miksi suostuisit tuollaiseen kyttäämiseen?

Tjaah, jos se hänen mieltään rauhottaisi, niin miksipä en suostuisi? Sen voisi toki tulkita esim. aiheettomaksi mustasukkaisuudeksi, jota ei kannata ainakaan huvin vuoksi ruokkia.

No kun sehän juuri on ongelma, jos toisen mieli tarvitsee sellaista rauhoittelua, että pitää tutkia toisen puhelin. Eli kehittää epäluuloja ja mustasukkaisuutta tyhjästä.

Vierailija
182/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisoni haluaisi, hän saa vapaasti lukea kaiken mitä puhelimeltani löytyy. Enpä usko, että kiinnostaisi.

Miksi saisi lukea? Äläkä vastaa, että "koska ei ole mitään salaisuuksia", kyse ei ole siitä, vaan miksi suostuisit tuollaiseen kyttäämiseen?

Miksi ei saisi lukea? Se EI AINA OLE KYTTÄÄMISTÄ. TEIDÄN TAPANNE ELÄÄ EI OLE AINOA TAPA ELÄÄ. PISTE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi työnantajani laittaisi minulle viestejä omaan puhelimeeni? Ei miksikään, sitä varten on työsähköposti. 

Ystävien kanssa asiat on yhteisiä. Minullekin on selvää että heidän miehensä kuulevat tai saavat lukea minun kuulumiseni."

Kysymys kuului, kerrotko ystävillesi tai uusille tuttavuuksille, joille annat puhelinnumerosi, että miehesi voi lukea kaikki heiltä tulevat viestit?

Jotkut työnantajat kommunikoivat työntekijöidensä kanssa puhelimitse, joten siksi kysyin työnantajastakin. Mutta sinun työpaikassa ei näemmä toimita niin.

Jos työpaikka viestii salaisuuksia, ne asiat joko viestitään erillisellä laitteella, tai salattuna viestintänä, jolloin työntekijälle ei jää epäselväksi, että s

Hyvin monella työpuhelin on veroetuna myös omaan käyttöön. Silti siellä on ne tunnukset ja lukitukset, koska se on työpuhelin. Meillä ei ole kummallakaan pienintäkään tarvetta penkoa toisen puhelinta.

Vierailija
184/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ystävieni lähettämät viestit ja kuvat on kirjesalaisuutta. Jos tietäisin jonkun ystävän näyttävän ne omalle miehelle loppuisi yhteydenpito saman tien

Millaisia nämä kuvat sitten oikein ovat, jos niitä ei kehtaa miehelle näyttää? Itse saan aika harvoin mitään kuvia ystäviltäni, mutta jos niitä joskus tulee, niin ne ovat aina sellaisia, jotka voisi näyttää kenelle tahansa. Kuvia esimerkiksi jostakin lomakohteesta tai lapsista leikkimässä.

Normaali aikuinen ihminen varmasti näkee eron noissa tavallisissa lomakuvissa ja vaikkapa ystävän lähettämässä luottamuksellisessa viestissä. Kyse on siitä, että vaikka voit näyttääkin jonkun viattoman lomakuvan halutessasi, niin että joku kolmas osapuoli kuten puoliso ei ole lukemassa esim. sukulaisesi tai ystäväsi luottamuksellista viestiä.

Vierailija
185/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaah, jos se hänen mieltään rauhottaisi, niin miksipä en suostuisi? Sen voisi toki tulkita esim. aiheettomaksi mustasukkaisuudeksi, jota ei kannata ainakaan huvin vuoksi ruokkia.

No kun sehän juuri on ongelma, jos toisen mieli tarvitsee sellaista rauhoittelua, että pitää tutkia toisen puhelin. Eli kehittää epäluuloja ja mustasukkaisuutta tyhjästä.

Harhaluuloisuushäiriöinen puoliso on lähinnä painajainen. 

Vierailija
186/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenlaisia puuroja ja vellejä on ketjussa. Sitten on vielä sekin tapa joka esim. minulla ja miehelläni on, että toisen puhelimen käyttö on täysin normaalia ja sallittua, koska ne on vaan puhelimia. Tavaroita. Puhelimia voidaan käyttää ristiin aivan kuten halutaan, eikä se ole millään tavalla "tutkimista" eikä "kyttäämistä", vaan tavaroiden käyttöä siinä kuin vaikka kahvinkeittimenkin. Ei sen kummempaa.

Tiedämme ja tunnemme muutenkin toistemme asiat ja kuulumiset, työkuviot ja -kaverit, ystävät ja niiden puolisot puolin ja toisin, joten mitään salaista ei ole. Talossa on lisäksi kaksi läppäriä ja tabletti, nekin yhteisiä.

Mä voin aivan hyvin soittaa miehen puhelimella tai ottaa sillä kuvia, googlettaa jotain tai laittaa lapselle viestiä. Ja mies mun puhelimella. Mies voi pyytää mua katsomaan työporukkansa WA-ryhmästä työvuorolistaa tai mä voin pyytää kaivamaan mun säh

Varmaan sun ja sun miehen työpaikallakin tykkäävät että työasiat, työporukan wa't ja sähköpostit on puolisoiden luettavissa, koska ei ole mitään salattavaa? Ei jumalauta ihmiset, miten pihalla te ootte?

Haloo. Luottamukselliset työasiat hoidetaan työssä, työaikana, työvälineillä. Ei kotona, itse ostetuilla kännyköillä. Jos olisit niin "sisällä" kuin kuvittelet olevasi, tajuaisit tämän jo ennen kuin vinkaiset sen palstalle.

Vierailija
187/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme yksikkö, paita ja peppu. Jaamme ihan kaiken. Naimisissa 25 vuotta.

Vierailija
188/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi työnantajani laittaisi minulle viestejä omaan puhelimeeni? Ei miksikään, sitä varten on työsähköposti. 

Ystävien kanssa asiat on yhteisiä. Minullekin on selvää että heidän miehensä kuulevat tai saavat lukea minun kuulumiseni."

Kysymys kuului, kerrotko ystävillesi tai uusille tuttavuuksille, joille annat puhelinnumerosi, että miehesi voi lukea kaikki heiltä tulevat viestit?

Jotkut työnantajat kommunikoivat työntekijöidensä kanssa puhelimitse, joten siksi kysyin työnantajastakin. Mutta sinun työpaikassa ei näemmä toimita niin.

Jos työpaikka viestii salaisuuksia, ne asiat joko viestitään erillisellä laitteella, tai salattuna viestintänä, jol

Mulla on puhelinetu. Kaikki sen työpuhelimen viestittely on lähtökohtaisesti salaista eikä siihen laitteeseen ole kellään mitään asiaa. Siihen täytyy toki varautua, että työnantaja saattaa laitteen tietoja tietämättäni lukea ja se laite saattaa myös kuunnella mitä sen ympäristössä tai lähiverkoissa tapahtuu. 

Vierailija
189/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaetaan siksi ollaankin parisuhteessa.

Toivottavasti kuitenkin kerrotte lähipiirille, ettei teihin voi muut luottaa.

Ei kuulu lähipiirille pätkän vertaa. Kukaan ei pakota lähettämään mielle yhtään mitään! Jos he sen tekevät, niin sitten voi voi.

Vierailija
190/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei vaan ole kaikille ongelma. Kun ei tee siitä ongelmaa.

Vierailija
191/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole naimisissa, mutta mikäli olisin, niin jakaisin kaiken puolisolleni. Kristittynä koen, että naimisissa oltaessa ollaan puolison kanssa yhtä ja samaa yksikköä. Tällöin kaikki omaisuuskin on yhteistä. Raamatun mukaan jopa päätösvalta oman kehon suhteen tulisi luovuttaa puolisolle avioliittoon mentäessä (1. Kor. 7:4). Toki kaiken tulee lopulta perustua rakkauteen, eikä mitään pidä tehdä pakosta.

Minä olen naimisissa oleva kristitty, ja ei kyllä tulisi mieleenikään, että henkilökohtaiset viestit olivat yhteisiä. Niissä viesteissä kun on muita osapuolia kuin te kaksi. Teidän kahden väliset viestit ovat teidän yhteisiä, muut eivät.

Millaisia nämä henkilökohtaiset viestit sitten ovat, jos niitäkään ei voi näyttää muille? Omat viestini ystävieni kanssa ovat luonteeltaan sellaisia, joissa kysytään, milloin voisi nähdä tai kysytään kuulumisia lyhyesti. Jos taas on jotain haasteita elämässä, niin silloin sitten soittelemme tai näemme kasvotusten. Jos ystävän puoliso sattuisi näissä tilanteissa olemaan mukana, niin ei se minua haittaisi. Monesti siitä on ollut jopa apua, kun ystävän puoliso on osannut sanoa johonkin vaikeaan tilanteeseeni juuri oikeat sanat.

Vierailija
192/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole pääsyä toistemme puhelimiin koska molemmilla on työpuhelin. Minun puolestani mieheni voisi kyllä tutkia puhelimeni jos haluaisi, koska minulla ei ole mitään salattavaa. Olemme olleet naimisissa yli 20 vuotta ja hän on mukana kahden lapsen synnytyksessäkin. En ymmärrä mitä niin henkilökohtaista tai intiimiä puhelimessani voisi olla ettei hän voisi sitä nähdä. 

Vierailija
193/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasioita ei jaeta, koska salassapitovelvollisuus.

Yksityiselämässä ei ole mitään salattavaa, joten ihan huoletta voisimme käyttää toistemme puhelimia, jos tarve niin vaatisi.

Vierailija
194/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenlaisia puuroja ja vellejä on ketjussa. Sitten on vielä sekin tapa joka esim. minulla ja miehelläni on, että toisen puhelimen käyttö on täysin normaalia ja sallittua, koska ne on vaan puhelimia. Tavaroita. Puhelimia voidaan käyttää ristiin aivan kuten halutaan, eikä se ole millään tavalla "tutkimista" eikä "kyttäämistä", vaan tavaroiden käyttöä siinä kuin vaikka kahvinkeittimenkin. Ei sen kummempaa.

Tiedämme ja tunnemme muutenkin toistemme asiat ja kuulumiset, työkuviot ja -kaverit, ystävät ja niiden puolisot puolin ja toisin, joten mitään salaista ei ole. Talossa on lisäksi kaksi läppäriä ja tabletti, nekin yhteisiä.

Mä voin aivan hyvin soittaa miehen puhelimella tai ottaa sillä kuvia, googlettaa jotain tai laittaa lapselle viestiä. Ja mies mun puhelimella. Mies voi pyytää mua katsomaan työporukkansa WA-ryhmästä työ

Kyllä me ollaan töissä käytännössä 24/7, ensisijainen työpisteeni on kotona. Puhelimen ostin itse, koska en tykkää firman tuputtamista omenapuhelimista enkä niissä majailevista firman stalkkauskoodeista.

Vierailija
195/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä ei ole kummallakaan pienintäkään tarvetta penkoa toisen puhelinta."

EI meilläkään. Mutta käyttää toisen puhelinta voi aivan yhtä vapaasti, kuin omaansakin. Ei meillä "pengota" omiakaan puhelimia.

Vierailija
196/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule vastausta tähän: Oletko kertonut ystävällesi, että miehesi voi lukea kaikki sinulle tulevat viestit? Kerrotko Marjatalle, että kun kerroit wa:ssa niistä alapään vaivoistasi ja  syöpäepäilystäsi, niin keskusteltiin Kallen kanssa ehtoolla niistä  saunalauteilla, kun Kalle luki sen viestisi? Voiko ystäväsi avautua luottamukselle asioistaan sinulle? Onko sinulla ystäviä?

Ei vieläkään vastausta.

Vierailija
197/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule vastausta tähän: Oletko kertonut ystävällesi, että miehesi voi lukea kaikki sinulle tulevat viestit? Kerrotko Marjatalle, että kun kerroit wa:ssa niistä alapään vaivoistasi ja  syöpäepäilystäsi, niin keskusteltiin Kallen kanssa ehtoolla niistä  saunalauteilla, kun Kalle luki sen viestisi? Voiko ystäväsi avautua luottamukselle asioistaan sinulle? Onko sinulla ystäviä?

Ei vieläkään vastausta.

Mitä sitten vaikka itsellesi tuntematon ei vastaa?

Vierailija
198/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ystävieni lähettämät viestit ja kuvat on kirjesalaisuutta. Jos tietäisin jonkun ystävän näyttävän ne omalle miehelle loppuisi yhteydenpito saman tien

Millaisia nämä kuvat sitten oikein ovat, jos niitä ei kehtaa miehelle näyttää? Itse saan aika harvoin mitään kuvia ystäviltäni, mutta jos niitä joskus tulee, niin ne ovat aina sellaisia, jotka voisi näyttää kenelle tahansa. Kuvia esimerkiksi jostakin lomakohteesta tai lapsista leikkimässä.

Just tässä on teidän ajatusvirhe. Ei tarvitse olla kyse mistään, mitä ei KEHTAA näyttää - ei niissä kuvissa välttämättä ole mitään ihmeellistä. Mutta miksi kaikki pitäisi näyttää miehelle? Eikö mitään keskusteluja ja ajatuksenvaihtoja ystävän kanssa muka voi pitää vain kahdenvälisinä ilman, että tuntuu, että kyseessä on salailu puolisolta? Kuulostaa todella epäterveeltä ajattelulta.

Vierailija
199/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu lähipiirille pätkän vertaa. Kukaan ei pakota lähettämään mielle yhtään mitään! Jos he sen tekevät, niin sitten voi voi.

Mutta sen verran paska olet kuitenkin, ettet kerro muille, ettei sinuun voi luottaa yhtään? Ilkut vaan jälkeen päin, että voi voi.

Vierailija
200/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen verran paska olet kuitenkin, ettet kerro muille, ettei sinuun voi luottaa yhtään? Ilkut vaan jälkeen päin, että voi voi.

😁