Mitä periaatteita sinulla on? Boikotoitko jotakin yritystä? Ajat aina omalla autolla?
Minä boikotoin aina ja ikuisesti Nestleä Afrikassa tapahtuneen äidinmaitokohun vuoksi.
En myöskään koskaan osta keneltäkään torikauppiaalta yhtään mitään. Tämä siitä syystä, että lapsena ostin torilta rasiallisen mansikoita. Huomasin vasta kun yritin maksaa bussimaksua, että kauppias oli antanut liian vähän rahaa takaisin. Olin pannut merkille "ovelan" hymyn kun sain vaihtorahani, mutta en lapsena osannut kyseenalaistaa tätä. Ja ei, en usko vahinkoihin. Päätin että en asioi torilla ikinä. Päätökseni on pitänyt. Marjat sun muut saa ostettua muualtakin, yleensä parempaan hintaan ja kassajärjestelmän kautta.
Kommentit (24)
Pyrimme perheessämme välttämään kiinalaisten tuotteiden ostamista. Esim. lääkkeistä maksan vaikka enemmän, jos ne on valmistettu Suomessa tai Eu-alueella. Perheemme auto valitaan valmistusmaan mukaan, eli ei kiinalaisten omistamien autofirmojen autoja tai Kiinassa tehtyjä autoja esim. Volvoja, vaan vaikkapa Saksassa valmistettuja.
Korona herätti perheemme huoltovarmuuden suhteen ja sai miettimään miten paljon tärkeää tuotantoa on siirretty Kiinaan. Toinen asia on Kiinan suhtautuminen esim. uiguureihin ja ihmisoikeuksiin.
Boikotoin kaikkia autonvalmistajia. Yhtään autoa en ole elämässäni ostanut. Boikottini on niin perusteellinen, etten omista ajokorttiakaan.
Avokadoja, jotka tulee Väli- ja Etelä-Amerikasta.
Ostan vain kotimaista lihaa. Jos olen saanut huonoa palvelua jossain kaupassa, en mene siihen kauppaan enää koskaan.
En saatana osta ŕÿßßän Teboililta polttoainetta vaikka maksaisi sentin litra.
Boikotoin Teboilia/Venäjän hyökkäyssotaa.
Shell ja Teboil ovat boikotissa. Ensin mainittu ympäristörikostensa vuoksi ja jälkimmäinen omistajansa vuoksi.
En boikotoi autolla ajamista, en vain enää pidä siitä. Sain tarpeekseni autolla ajamisesta aikoinaan kun oli pitkä työmatka. Nyt kun ei enää tarvitse sellaisesta huolehtia en aja ollenkaan tai jos on ihan pakko. Jos olisin yksin en ostaisi autoa siltikään. Hirveä rahasyöppö huoltoineen, polttoaineineen, katsastukset, autoverot ym.
Vierailija kirjoitti:
En saatana osta ŕÿßßän Teboililta polttoainetta vaikka maksaisi sentin litra.
Olen omistanut ajokortin 33 vuotta ja on laskettavissa yhden käden sormin ne kerrat, kun Teboililta tankannut.
Juujuu, myös itäöljyä muillakin silloin ennen, paitsi ettei ole enää vuoden 2022 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Shell ja Teboil ovat boikotissa. Ensin mainittu ympäristörikostensa vuoksi ja jälkimmäinen omistajansa vuoksi.
Tietäisitpä vaan kuinka paljon nimeltä mainitsemattomat jalostamot laskevat ölppää maaperään kun putki poksahtaa...
Esimerkiksi kaikkea (ultra)pikamuotia boikotoin. Vaatetta saa muualtakin ja kestävänä eikä tarvitse murehtia että sen on ommellut joku orjaksi pakotettu suurperheen äiti toisella puolella maailmaa.
En boikotoi autoilua sinänsä, mutta taloudessa ei ole autoa eikä minulla ajokorttia.
Nestleä välttelen parhaani mukaan, mutta joskus tulee vahingossa ostettua tuotteita. Jäätelövalmistajista on helpompi sanoa, mitä en boikotoi. Ostan ainoastaan Kolmen kaverin ja Jymyn jäätelöitä. Gigantti-boikotti johtuu omista huonoista asiakaskokemuksista ja boikotti on jatkunut 20 vuotta. Jimms PC Store on lähellä ja olen ostanut sieltä tuotteita töihinkin. Ei enää.
Yksikään mu tiainen ei astu kynnykseni yli. Ei tavaraa toimittavat kuljettajat, ei lapsen luokkakaveri eikä kukaan muukaan. Ostan suomessa valmistettuja tuotteita aina kun on mahdollisuus.
En koskaan tilaa kiinakrääsäkaupoista.
Nuorena surin niin paljon erästä kotimme lähellä ollutta puusiltaa, että kuljin periaatteesta kolme vuotta ojan kautta kun silta korvattiin tiellä. Enää en viitsi.
Pyrin ostamaan edes Euroopassa ommeltuja vaatteita. En ikinä tilaisi mitään kiinalaisista ultrapikamuotiketjuista.
Shell, Teboil, Nestle boikotissa, samoin kaikki Kiinassa valmistettu. Kiina-boikotti aiheuttaa joskus hankaluuksia lähinnä sen takia, että monet esimerkiksi eurooppalaiset yritykset, joiden tuotanto on siirretty osittain tai kokonaan siirretty KIinaan, eivät selkeästi tuo valmistusmaata esille.
Boikotoin Metaa ja Xitteriä. En siis käytä edes Whatsappia. Tiktokia tietysti myös.
Oon ollu kasvissyöjä jo 30vuotta, joten varmaankin enempiä ajattelematta boikotoin lihaa.
Jos mulle yritetään myymällä myydä jotain, niin jätän ostamatta.