Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
141/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen asia ei ole koskaan ollut ajankohtainen. En tosin ole ollut abioliitossa, vain avoliitossa. 

Ellei ole mitään salattavaa, miksi sitten salata mitään? Minun on tosi hankala ajatella, että olisin parisuhteessa ihmisen kanssa, jolta pitäisi salata jotain. 

Kun luottaa siihen, ettei puolisolla ole mitään salattavaa ei tarvitse toisen puhelimen pin-koodeja ja muita tunnuksia, koska luottaa siihen, ettei siellä ole mitään salaista. 

Vierailija
142/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin on oma vessavuoro, kakkarauha olla pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut pinkoodini puolisolle, mikä ei tarkoita että hänellä olisi jatkuvasti asiaa minun puhelimeeni. Se on hätätapauksia varten, jos hänen jostain syystä täytyisi käyttää minun puhelinta. 

Tietenkään hän ei lue puhelimestani mitään ystävien viestejä tai mitään muutakaan. Miksi hän tekisi niin?

Vierailija
144/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pääsy jos haluaa. Jaan kyllä ihan kaiken, ei ole salattavaa.

Mutta ehkä sun kaverit ei haluaisi että miehesi näkee kaikki heidän viestinsä. 

Vierailija
145/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juokse, jos kumppani vaatii pääsyä puhelimelle/sometileille, pankkitunnuksia tms. Ei tuu päättymään hyvin. 

Ei esim. meillä ole mitään vaadittu. Aina ollut selvää ettei suhteessa ollessa ole mitään "salaisuuksia" eikä toiselta kiellettyä. Eikä vieläkään ole päättynyt, sen sijaan hyvin menee.

Näin oli meilläkin kunnes tuli niitä salaisuuksia ja viestittelyä muille naisille.

Vierailija
146/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut pinkoodini puolisolle, mikä ei tarkoita että hänellä olisi jatkuvasti asiaa minun puhelimeeni. Se on hätätapauksia varten, jos hänen jostain syystä täytyisi käyttää minun puhelinta. 

Tietenkään hän ei lue puhelimestani mitään ystävien viestejä tai mitään muutakaan. Miksi hän tekisi niin?

Kumman aloitteesta annoit pin--koodin?

Vierailija
147/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta. Hän mietti pari päivää ja antoi mulle omansa, mutta ei olisi tarvinnut.

Vierailija
148/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap:n ystävättärelle ei ole ollut ok, että mies lukee ap:n viestit. Ystävätär on lähettänyt ap:lle viestin, jonka ei ilmeisesti ole ollut tarkoitus päätyä miehen luettavaksi. Ystävätär yrittää ehkä varoittaa aapeeta miehestä, mutta mies hallitsee jo kommunikointia vastaamalla itse ystävättären viesteihin.

Olisin sinuna ap tästä myös hyvin huolissani. Viimeistään tuo sinun puolestasi kommunikointi sinun puhelimellasi on mieheltä rajatonta toimintaa. Vaihda pin-koodisi puhelimeesi. Jos tiedät jo etukäteen tästä seuraavan sinulle ikävyyksiä, niin lähde heti, joko sukulaisten tai ystävättäresi luo tai turvakotiin.

Vierailija
149/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnekseni normaalissa parisuhteessa, jossa kummallakaan ei ole tarvetta päästä toisen puhelimelle. Yhdessä jo yli 30 vuotta.

Vierailija
150/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla, sukulaisilla tai kavereillani ei ole salaisuuksia puolisoni kanssa. Tai puolisolla on mutta heillä ei :D

Vierailija
151/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi työnantajani laittaisi minulle viestejä omaan puhelimeeni? Ei miksikään, sitä varten on työsähköposti. 

Ystävien kanssa asiat on yhteisiä. Minullekin on selvää että heidän miehensä kuulevat tai saavat lukea minun kuulumiseni."

Kysymys kuului, kerrotko ystävillesi tai uusille tuttavuuksille, joille annat puhelinnumerosi, että miehesi voi lukea kaikki heiltä tulevat viestit?

Jotkut työnantajat kommunikoivat työntekijöidensä kanssa puhelimitse, joten siksi kysyin työnantajastakin. Mutta sinun työpaikassa ei näemmä toimita niin.

Jos työpaikka viestii salaisuuksia, ne asiat joko viestitään erillisellä laitteella, tai salattuna viestintänä, jolloin työntekijälle ei jää epäselväksi, että salaista on. Jos sinun työnantajasi lähettelee sinulle tavallisia tekstiviestejä, ei ole mitään hät

Työnantajani vaatii puhelimeen erillisen tunnuksen, eli puhelin on aina lukittuna.

Vierailija
152/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tutki mieheni puhelinta.Jokaisella on yksityisyys.Eikä hän minun puhelintani.Sen verran pitää luottoa olla.

Vierailija
153/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisoni haluaisi, hän saa vapaasti lukea kaiken mitä puhelimeltani löytyy. Enpä usko, että kiinnostaisi.

Vierailija
154/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poisti kaiken vaarallisen.

Vierailija
155/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumppanilla on epäilyttävää kakasoiselämää kodin ulkopuolista niin tarviiko edes tutkia elektroniikka laitteita saaden varmuuden siihen.

Vierailija
156/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenlaisia puuroja ja vellejä on ketjussa. Sitten on vielä sekin tapa joka esim. minulla ja miehelläni on, että toisen puhelimen käyttö on täysin normaalia ja sallittua, koska ne on vaan puhelimia. Tavaroita. Puhelimia voidaan käyttää ristiin aivan kuten halutaan, eikä se ole millään tavalla "tutkimista" eikä "kyttäämistä", vaan tavaroiden käyttöä siinä kuin vaikka kahvinkeittimenkin. Ei sen kummempaa.

Tiedämme ja tunnemme muutenkin toistemme asiat ja kuulumiset, työkuviot ja -kaverit, ystävät ja niiden puolisot puolin ja toisin, joten mitään salaista ei ole. Talossa on lisäksi kaksi läppäriä ja tabletti, nekin yhteisiä.

Mä voin aivan hyvin soittaa miehen puhelimella tai ottaa sillä kuvia, googlettaa jotain tai laittaa lapselle viestiä. Ja mies mun puhelimella. Mies voi pyytää mua katsomaan työporukkansa WA-ryhmästä työvuorolistaa tai mä voin pyytää kaivamaan mun sähköposteista jonkun jutun. Aivan normaalia meillä e

Oletko ottanut huomioon, ettei kyse ole vain siitä, onko puolison puhelimen käyttö hänen kyttäämistään, vaan että puolison puhelimeen voi tulla kolmannelta henkilöltä luottamuksellinen viesti, joka on tarkoitettu vain vastaanottajalle eikä esim. hänen perheenjäsenilleen? Puhelin ei tosiaan ole tavara kuten kahvinkeitin, kuten vertaat.

Vierailija
157/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla, sukulaisilla tai kavereillani ei ole salaisuuksia puolisoni kanssa. Tai puolisolla on mutta heillä ei :D

Kuulostaa aika omituiselta, jos sukulaisesi ja kaverisi kertovat kaiken puolisollesi eivätkä halua pitää mitään yksityisasianaan. Ei ihan terveeltä kuulosta.

Vierailija
158/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poisti kaiken vaarallisen.

Enpä usko, enkä ole tietenkään katsonut hänen puhelintaan, siihen ei ole lupaa eikä tarvetta.

Vierailija
159/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule vastausta tähän: Oletko kertonut ystävällesi, että miehesi voi lukea kaikki sinulle tulevat viestit? Kerrotko Marjatalle, että kun kerroit wa:ssa niistä alapään vaivoistasi ja  syöpäepäilystäsi, niin keskusteltiin Kallen kanssa ehtoolla niistä  saunalauteilla, kun Kalle luki sen viestisi? Voiko ystäväsi avautua luottamukselle asioistaan sinulle? Onko sinulla ystäviä?

Vierailija
160/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisoni haluaisi, hän saa vapaasti lukea kaiken mitä puhelimeltani löytyy. Enpä usko, että kiinnostaisi.

Miksi saisi lukea? Äläkä vastaa, että "koska ei ole mitään salaisuuksia", kyse ei ole siitä, vaan miksi suostuisit tuollaiseen kyttäämiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi