Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?
Kommentit (1036)
Silmäilin iltalukemisena keskustelua ja huomasin, kuinka erilaisina puhelinta pitävät esim eri-ikäiset. Mulle, boomerille, puhelin on puhelin, jolla soitetaan. Siellä on joitain yhteistietoja, Nordean sovellus ja siinä ne puhelimen tiedot pääosin ovatkin.
Sama puolisolla. Ei siis mitään ystävien intiimejä tietoja tai mitään muistiinpanoja. Siksi puhelimeen ei liity mitään - tämä on minun juttuja.
Tätä ketjua lukiessa tunnistin yhden pariskunnan, jossa puhelimet on "yhteisiä". Nyt loppui viestien kautta kuulumisten kertominen mun puolelta :D
Omassa elämässäni kaikki tärkeät keskustelut sukulaisten ja ystävien kanssa käydään kasvotusten tai soittamalla ja puhelimestani ei löydy mitään viestejä läheisteni ja omista tärkeistä henkilökohtaisista asioista. Puolisoni saa käyttää puhelintani ihan vapaasti ja samoin minä hänen, mutta koska puhelimeni on ns. viimeistä huutoa, niin on käytössä paljon. Puhelimestani ei löydy mitään arkaluontoista tietoa itsestäni, eikä toisista ihmisistä, eikä näihin liittyviä keskusteluja käydä koskaan viestittelemällä. Puolison kanssa kaikki on yhteistä, ollut jo 40 vuotta, eikä välillemme ole päässyt salaisuuksia syntymään, joiden vuoksi puhelimille olisi pääsy estetty.
Uskooko joku oikeasti, että tunnistaa täältä jonkun 😂
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku oikeasti, että tunnistaa täältä jonkun 😂
En sanonut, että täältä. Alkoi vaan palaset yhden pariskunnan kohdalla loksahdella kohdilleen tätä ketjua lukiessa.
Sinkkuna inhoan pariskuntia jotka "jakavat kaiken". En siis kerro enää mitään luottamuksellista tai kipeää asiaa yhdellekään näistä koska en halua että niistä keskenään keskustelevat jopa naureskelevat.
Nämä puolisoni saa käyttää puhelintani tyypit varmasti myös vastailevat puolisonsa ystävien viesteihin, ystävät toki luulevat keskustelevansa ystävänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on puhelimessani esim. Facebookin sovellus, mistä pääsee suoraan profiiliini. Siellä taas olen useammassakin ehdotonta luottamuksellisuutta edellyttävässä ryhmässä, sen lisäksi että kavereistani useimpien profiili on yksityinen. Olisin siis ihan suoranainen kusipää, ellen huolehtisi, ettei niitä pääse selaamaan kukaan muu minä, kenelle näkymä on tarkoitettu.
Ikävää ettei kumppaniisi pysty luottaa 😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ehdottomasti mies saa koska tahansa tarkastaa puhelimeni. Kyllä mulla on sellanen kaveriporukka joka kertoo henkilökohtaiset ja arat asiat puhelimessa eikä viesteissä.
Miksi sinulle on ok, että mies voisi koska tahansa tarkastaa puhelimesi? Miksi tällainen halu tai tarve voisi miehelle tulla - mitä tarvetta se siis palvelee?
Olen eri, mutta en tiedä YHTÄÄN syytä miksi mies ei saisi vaikka käydä puhelintani aasta ööhön läpi, jos haluaa. Aivan vapaasti saa sen tehdä, ei todellakaan haittaisi.
No vaikka se,.että siellä voi olla ystäviesi yksityisiä asioita, joita he eivät halua miehesi näkevän.
Miksi olisi? Ei minun puhelin ole mikään ystävän päiväkirja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on puhelimessani esim. Facebookin sovellus, mistä pääsee suoraan profiiliini. Siellä taas olen useammassakin ehdotonta luottamuksellisuutta edellyttävässä ryhmässä, sen lisäksi että kavereistani useimpien profiili on yksityinen. Olisin siis ihan suoranainen kusipää, ellen huolehtisi, ettei niitä pääse selaamaan kukaan muu minä, kenelle näkymä on tarkoitettu.
Minä luotan kumppaniini ja hän minuun, mutta me molemmat haluamme, että myös ystävämme voivat luottaa meihin, joten siksi ei meillä ole pääsyä toistemme puhelimiin.
Sivusta ohis
Vierailija kirjoitti:
Moni pitää mielellään somensa yksityisenä ja kirjoittelee anonyyminä, mutta puhelimensa näyttää kaikkine tietoineen ihan huithapelina puolisolleen. Osan mielestä on tosi jees, jos kaikki muutkin tekevät saman.
Mitä erikoista siinä puhelimessa on ettei sitä saa kukaan nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattais opetella lainaamaan jos jotain haluaa jollekin kommentoida.
Jos et ole huomannut, pitkistä kommenttiketjuista vaan ei lainaus onnistu...
Vierailija kirjoitti:
Käsilaukku, pankkitili, lompakko, puhelin, sähkö- ja kirjeposti sekä vaatteiden taskut ovat yksityisiä asioita. Niihin ei ole muilla pääsyä, eikä tulisi mieleenikään puolison tai lasten noihin kajota. Mitä minä sillä tiedolla tekisin, mitä kenelläkin niissä on?
Paljon on eroja - mulle esim on ihan sama jos puoliso penkoo mun käsilaukun vaikka huulirasvaa etsiessään, tyhjistä taskuista puhumattakaan. Lompakostakin saa rahaa ottaa luvalla. Mutta tosiaan rahat ja tilit on tarkasti erillään eikä sähköisiin laitteisiin ole pääsyä. Vähän mua kyllä hirvittää se päivä jos kuolen ennen häntä ja hän alkaa selailla mun vanhoja valokuvakansioita - eihän sillä enää mitään väliä sinänsä tietysti ole mutta saattaa herättää vähän ihmetystä ja huvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan kumppaniini ja hän minuun, mutta me molemmat haluamme, että myös ystävämme voivat luottaa meihin, joten siksi ei meillä ole pääsyä toistemme puhelimiin.
Sivusta ohis
Jep, näinhän se on! Pitää päästä toistensa puhelimiin, koska EIVÄT LUOTA TOISIINSA.
Puhelimensa jakavat voisivat infota ystäviään, että päivittäivät numeron yhteystiedot kännyköihinsä. Marjatan tilalle voi laittaa Marjatta ja Jarmo.
Vierailija kirjoitti:
Silmäilin iltalukemisena keskustelua ja huomasin, kuinka erilaisina puhelinta pitävät esim eri-ikäiset. Mulle, boomerille, puhelin on puhelin, jolla soitetaan. Siellä on joitain yhteistietoja, Nordean sovellus ja siinä ne puhelimen tiedot pääosin ovatkin.
Sama puolisolla. Ei siis mitään ystävien intiimejä tietoja tai mitään muistiinpanoja. Siksi puhelimeen ei liity mitään - tämä on minun juttuja.
Minä olen milleniaali ja mulle puhelimella on samanlainen rooli. Toki otan myös paljon kuvia mutta niissäkään ei ole mitään salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais opetella lainaamaan jos jotain haluaa jollekin kommentoida.
Jos et ole huomannut, pitkistä kommenttiketjuista vaan ei lainaus onnistu...
Sitten kannattaa opetella miten saa vain haluamansa tekstin lainattua. Tai edes kopioida sen omaan viestiinsä. Muuten on turha kommentoida ja etenkin valittaa jos ei saa vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsilaukku, pankkitili, lompakko, puhelin, sähkö- ja kirjeposti sekä vaatteiden taskut ovat yksityisiä asioita. Niihin ei ole muilla pääsyä, eikä tulisi mieleenikään puolison tai lasten noihin kajota. Mitä minä sillä tiedolla tekisin, mitä kenelläkin niissä on?
Paljon on eroja - mulle esim on ihan sama jos puoliso penkoo mun käsilaukun vaikka huulirasvaa etsiessään, tyhjistä taskuista puhumattakaan. Lompakostakin saa rahaa ottaa luvalla. Mutta tosiaan rahat ja tilit on tarkasti erillään eikä sähköisiin laitteisiin ole pääsyä. Vähän mua kyllä hirvittää se päivä jos kuolen ennen häntä ja hän alkaa selailla mun vanhoja valokuvakansioita - eihän sillä enää mitään väliä sinänsä tietysti ole mutta saattaa herättää vähän ihmetystä ja huvitusta.
Ja mä taas en ymmärrä alkuunkaan miksi laukku, lompakko ja vaikka vastteiden taskut olisi jotenkin yksityisiä. Siis omalta puolisolta. Meillä ei ole, ja toisen lompakosta saa kysymättä ottaa käteistäkin, mutta hyvä olis muistaa mainita siitä toiselle. Ettei luule lompakossa olevan enemmän rahaa kuin siellä on.
Ja varmaan lienee selvää että meillä myös toisen kännykkää saa käyttää ja toisen kirjeet avata. Ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni pitää mielellään somensa yksityisenä ja kirjoittelee anonyyminä, mutta puhelimensa näyttää kaikkine tietoineen ihan huithapelina puolisolleen. Osan mielestä on tosi jees, jos kaikki muutkin tekevät saman.
Mitä erikoista siinä puhelimessa on ettei sitä saa kukaan nähdä?
Äitinikään ei yhtään ymmärtänyt miksi olin ärtynyt, kun äiti vastaa soittaessani isäni puhelimeen no heeeeei... Toki tunnistin äitini äänen.