Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
981/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puhelimet ovat yhteiskäytössä, vaikka molemmilla on omansa, eikä ole tarvetta salaisuuksiin ja toisen selän takana puuhailuun. Olisi aika surullista ja huolestuttavaa jos meidän keskinäisessä parisuhteessa pidettäisiin salaisuuksia. Pankkitilit ovat yhteisiä, ja kummallakin on pankkitunnukset tileihin ja vapaa käyttö. Terveysasiat jaetaan, ja toisen henkinen ja fyysinen hyvinvointi on tärkeää ja yhdessä nämäkin asiat selvitetään. Yhdessä olemme kasvaneet tällaiseen tapaan parisuhteessa, jossa ei ole salaisuuksia. Jos toisen puolelta alkaisi salaisuuksia olemaan, niin sehän on merkki siitä, että suhde on kokenut muutoksen ja on aika se päättää. 

Vierailija
982/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itselleni on ollut suuri yllätys, että jotkut ihan oikeasti suostuvat olemaan suhteessa, jossa periaatteena on, että toinen voi halutessaan "tutkia puhelimen""

EI kukaan ole sanonut olevan ok että toinen "tutkii puhelimen". Kun se ei ole mitään "tutkimista", ei "penkomista", ei "kyttäämistä". Se on vaan puhelin. Ei mikään salaisuuksien kammio.

Mulle on ollut suuri yllätys että puhelin on niin monelle Pyhä Asia. En osaa kuvitella tilannetta että esim uudessa parisuhteessa mulle tehtäisiin selväksi ettei mulla ole sitten MITÄÄN oikeutta koskea kumppanin puhelimeen, KOSKAAN. Kuten ketjussa moni on sanonut. En jäisi suhteeseen.

Ja lisättäköön vielä että en käytä mieheni puhelinta mitenkään "väärin". Voin esim. etsiä sieltä haluamani valokuvan ja lähettää sen itselleni, mutta en minä koskaan puhelinta mitenkään "käy läpi" kuten nyt tunnutte ajattelevan.

Juuri näin! Ei tutkita, ei pengota, ei kytätä. Meillä on omat puhelimet, ja toinen saa halutessaan käyttää toisen puhelinta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä puhelimet ovat yhteiskäytössä, vaikka molemmilla on omansa, eikä ole tarvetta salaisuuksiin ja toisen selän takana puuhailuun. Olisi aika surullista ja huolestuttavaa jos meidän keskinäisessä parisuhteessa pidettäisiin salaisuuksia. Pankkitilit ovat yhteisiä, ja kummallakin on pankkitunnukset tileihin ja vapaa käyttö. Terveysasiat jaetaan, ja toisen henkinen ja fyysinen hyvinvointi on tärkeää ja yhdessä nämäkin asiat selvitetään. Yhdessä olemme kasvaneet tällaiseen tapaan parisuhteessa, jossa ei ole salaisuuksia. Jos toisen puolelta alkaisi salaisuuksia olemaan, niin sehän on merkki siitä, että suhde on kokenut muutoksen ja on aika se päättää. 

Minkä kaiken lasket salaisuudeksi? Omaan korvaani tuollainen kuulostaa jotenkin... en tiedä, vähän oireelliselta. Kovin ehdottomat ihanteet, kuten se, että kumppanin täytyy tietää kaikki, eivät usein ole kovin terveellä pohjalla. Parempi olisi sellainen lähtökohta, että kaikesta voi ja saa puhua, mutta on ihan ok, että on omia asioita/ajatuksia, jotka haluaa pitää vain itsellään.

Vierailija
984/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinusta on surullista, jos toisella olisi joku "salaisuus"? Mikä siinä olisi niin uhkaavaa?

Vierailija
985/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen salaisuuksien pelko? eikö ole ihan normaalia, ettei kaikkea edes muista kertoa puolisolle vai mikä sulle on salaisuus? :D jos puoliso on käynyt jossain mutta ei muista kertoa, onko se salaisuus?

Vierailija
986/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itselleni on ollut suuri yllätys, että jotkut ihan oikeasti suostuvat olemaan suhteessa, jossa periaatteena on, että toinen voi halutessaan "tutkia puhelimen""

EI kukaan ole sanonut olevan ok että toinen "tutkii puhelimen". Kun se ei ole mitään "tutkimista", ei "penkomista", ei "kyttäämistä". Se on vaan puhelin. Ei mikään salaisuuksien kammio.

Mulle on ollut suuri yllätys että puhelin on niin monelle Pyhä Asia. En osaa kuvitella tilannetta että esim uudessa parisuhteessa mulle tehtäisiin selväksi ettei mulla ole sitten MITÄÄN oikeutta koskea kumppanin puhelimeen, KOSKAAN. Kuten ketjussa moni on sanonut. En jäisi suhteeseen.

Ja lisättäköön vielä että en käytä mieheni puhelinta mitenkään "väärin". Voin esim. etsiä sieltä haluamani valokuvan ja lähettää sen itselleni, mutta en minä koskaan puhelinta mitenkään "käy läpi" kuten nyt tunnutte ajattelevan.

Luepa ketju tarkemmin. On täällä ollut puheenvuoroja myös puhelimen tutkimisen/tarkastamisen puolesta. En minäkään jäisi sellaiseen suhteeseen, jossa toinen pitäisi kuvaamasi palopuheen ja erikseen painottaisi, että hänen puhelimeensa ei sitten kosketa. Mutta en myöskään jäisi suhteeseen, jossa toinen painottaisi, että salaisuuksia ei sitten saa olla. Ja haluan, että suhteessa on itsestään selvää se, että toisen yksityisyyttä kunnioitetaan - että kumpikaan ei pengo toisen puhelinta, päiväkirjaa, viestejä, kirjeitä.... ja että tästä ei tarvitse erikseen vääntää, painottaa tai keskustella.

Vierailija
987/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kaiken lasket salaisuudeksi? Omaan korvaani tuollainen kuulostaa jotenkin... en tiedä, vähän oireelliselta. Kovin ehdottomat ihanteet, kuten se, että kumppanin täytyy tietää kaikki, eivät usein ole kovin tervee

No höh, eihän toisen ajatuksia tarvitse tietää, eikä esimerkiksi työasiat kuulu toiselle. Toisella voi olla erilaiset näkökannat asioihin, ja niistä voidaan keskustella, ja oman mielipiteensä saa aina pitää ja toisen mielipiteet voi hyväksyä. 

Vierailija
988/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on puhelimessani esim. Facebookin sovellus, mistä pääsee suoraan profiiliini. Siellä taas olen useammassakin ehdotonta luottamuksellisuutta edellyttävässä ryhmässä, sen lisäksi että kavereistani useimpien profiili on yksityinen. Olisin siis ihan suoranainen kusipää, ellen huolehtisi, ettei niitä pääse selaamaan kukaan muu minä, kenelle näkymä on tarkoitettu.

Ikävää ettei kumppaniisi pysty luottaa 😕

Minä luotan kumppaniini ja hän minuun, mutta me molemmat haluamme, että myös ystävämme voivat luottaa meihin, joten siksi ei meillä ole pääsyä toistemme puhelimiin.

Sivusta ohis

Jep, näinhän se on! Pitää päästä toistensa puhelimiin, koska EIVÄT LUOTA

En millään ymmärrä mihin tarvitaan toisen ihmisen puhelinta kun useimmalla on omakin puhelin. Ja sitä tarvitaan jopa niin paljon, että PIN koodikin on jaettu.

Tai vastaillaan toisen puhelimeen tyyliin... moi Lasse ei just nyt ole paikalla. Aha, todella kiinnostava tieto, milloinkohan soitan uudelleen kun vastasit soittoon ei näy enää vastaamattomat tilassa mitään. 

Vierailija
989/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinusta on surullista, jos toisella olisi joku "salaisuus"? Mikä siinä olisi niin uhkaavaa?

Niin, mitä salaisuuksia toisella voisi olla? Mitä sellaisia salaisuuksia sinulla on, joita et halua puolisosi tietävän sinusta? 

Vierailija
990/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessani on salassapidettävää asiaa niin töihin kuin vapaaehtoistöihin liittyen. Siellä on pääsy myös erinäisiin vertaistukiryhmiin, minkä sisältö on tietenkin ehdottoman luottamuksellista. Eli missään nimessä ei tulisi kuuloonkaan, että puhelintani katsoisi kukaan muu kuin minä.

Toisaalta esim. omalla äidilläni tuskin on luurissaan muuta kuin luontokuvia, tieto lääkärivarauksesta ja joku synttärionnittelu. Eli ei mitään erityistä syytä "salailuun".

Riippuu siis ihmisestä, mutta jos luuri yhtään enemmässä käytössä on kuin äidilläni, suosittelisin pitämään sen ihan omanaan. Sillähän ne tiedot leviävät, kun jokainen vie asian eteenpäin "yhdelle luotettavalle".

Vierailija
991/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa ketju tarkemmin. On täällä ollut puheenvuoroja myös puhelimen tutkimisen/tarkastamisen puolesta. En minäkään jäisi sellaiseen suhteeseen, jossa toinen pitäisi kuvaamasi palopuheen ja erikseen painottaisi, että hänen puhelimeensa ei sitten kosketa. Mutta en myöskään jäisi suhteeseen, jossa toinen painottaisi, että salaisuuksia ei sitten saa olla. Ja haluan, että suhteessa on itsestään selvää se, että toisen yksityisyyttä kunnioitetaan - että kumpikaan ei pengo toisen puhelinta, päiväkirjaa, viestejä, kirjeitä.... ja että tästä ei tarvitse erikseen vääntää, painottaa tai keskustella.

Kyllä mä olen ketjun lukenut. Ja kirjoittanut ettei mua haittaa yhtään vaikka mies katsoisi koko puhelimeni läpi. Mutta se ei ole minulle mitään "tutkimista" tai "kyttäämistä". Koska meillä on täysi lupa toisen puhelimeen. Mutta silti te käännätte sen sellaiseksi, kamalaksi pelottavaksi penkomiseksi 😄 Vaikka kyseessä on meille vain puhelin. Lompakko on vain lompakko, laukut vain laukkuja. Niissä ei MEILLE ole mitään salaista, ei mitään syytä etteikö toinen saisi koskea, todellakaan. 

Mies esimerkiksi oli tänään kaivanut mun olkalaukkuani, koska oli etsinyt kellon laturia. Minä tyhjensin hänen reppunsa eilen, kun pesin pyykkiä ja tiesin että hänen repussaan pyykkiä on. Ja toisemme puhelimia ollaan käytetty myös. Tämä olisi jonkun mielestä jostain syystä ihan kauheaa, mutta kun ei se kaikilla sitä ole. Eikä se ole yhtään paha asia.

Vierailija
992/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä salaisuuksia toisella voisi olla? Mi

Vaikka se, että puolisoni ei ole niin hyvä kokki, kuski tai seksipartneri kuin luulee. Tai ettei hän näytä ihan niin hyvältä kuin annan ymmärtää. Tai etten pitänyt hänen antamastaan lahjasta. Aika paljon asioita, mitkä pidetään omana tietona ihan kunnioituksesta toista kohtaan.

Pian joku tulee kertomaan, että jaatko näitä siis viesteissä ystävillesi. Mahdollisesti joskus jotakin.

Vierailija
993/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä mä olen ketjun lukenut. Ja kirjoittanut ettei mua haittaa yhtään vaikka mies katsoisi koko puhelimeni läpi. Mutta se ei ole minulle mitään "tutkimista" tai "kyttäämistä". Koska meillä on täysi lupa toisen puhelimeen. Mutta silti te käännätte sen sellaiseksi, kamalaksi pelottavaksi penkomiseksi 😄 Vaikka kyseessä on meille vain puhelin. Lompakko on vain lompakko, laukut vain laukkuja. Niissä ei MEILLE ole mitään salaista, ei mitään syytä etteikö toinen saisi koskea, todellakaan. 

Mies esimerkiksi oli tänään kaivanut mun olkalaukkuani, koska oli etsinyt kellon laturia. Minä tyhjensin hänen reppunsa eilen, kun pesin pyykkiä ja tiesin että hänen repussaan pyykkiä on. Ja toisemme puhelimia ollaan käytetty myös. Tämä olisi jonkun mielestä jostain syystä ihan kauheaa, mutta kun ei se kaikilla sitä ole. Eikä se ole yhtään paha asia."

Niin no tuossa se erilainen näkökulma taas tulee. Itseäni taas haittaisi, jos kumppani kokisi tarpeelliseksi katsoa koko puhelimeni läpi. Kyse ei ole siitä, mitä sieltä löytyy, vaan suurin ongelma on motiivi tehdä noin. Mielestäni tuo olisi vaan epäkunnioittavaa käyttäytymistä, siinä ei kunnioiteta toisen yksityisyyttä. Sen vuoksi minua häiritsisi, jos kumppani syystä tai toisesta haluaisi "katsoa koko puhelimeni läpi". Mikä muka voisi olla NEUTRAALI syy tehdä noin? Miksi kukaan haluaisi selata kumppaninsa koko puhelimen läpi? Minusta tuo vertautuu päiväkirjan tai kirjeiden lukemiseen, vaikka sisällöt vähän erilaiset ovatkin. Miksi olisi pakko tietää, mitä kaikkea toisen luurista löytyy? 

Vierailija
994/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä salaisuuksia toisella voisi olla? Mi

Tämä ei nyt ole oma salaisuuteni, mutta aiemmin heitin esimerkin, että jos itse olisi edellisiltana seksin aikana ovittanut orgasmia fantasioimalla jostain toisesta henkilöstä - ihan vaan, koska se sattuu fantasiana toimimaan, vaikka ei muuten tuntisikaan mitään vetoa tähän. Eihän tuon välttämättä tarvitsisi olla salaisuus, mutta jos toinen on pistänyt kaikkensa peliin ja pyrkii antamaan tyydytyksen, niin olisi vähän epäkohteliasta töksäyttää, että ratkaiseva osuus oli se kun fantasioi henkilöstä se-ja-se. Toisen tekniikassa ei välttämättä edes ole mitään vikaa, mutta seksissä merkittävä osa tapahtuu pään sisällä, niin näen tuon tietynlaisena "yhteistyönä" sen orgasmin saavuttamiseen. Esimerkiksi tuo saattaisi jollekin olla salaisuus, jota ei möläytä kumppanille.

Ja en tarkoita, etteikö fantasioista kannattaisi myös puhua. Usein kannattaakin. Mutta jos toisen nähdessä kovasti vaivaa ja mahdollisesti pukeuduttua jopa seksikkääseen asuun, lopulta itse käyttääkin apukeinona jotain fantasiaa toisesta henkilöstä (sehän voi olla vaikka fiktiivinenkin henkilö), niin pitäisi aika huonona ideana möläyttää tämä asia vain siksi, että mitään salaisuuksia ei saa olla.

Vierailija
995/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä mä olen ketjun lukenut. Ja kirjoittanut ettei mua haittaa yhtään vaikka mies katsoisi koko puhelimeni läpi. Mutta se ei ole minulle mitään "tutkimista" tai "kyttäämistä". Koska meillä on täysi lupa toisen puhelimeen. Mutta silti te käännätte sen sellaiseksi, kamalaksi pelottavaksi penkomiseksi 😄 Vaikka kyseessä on meille vain puhelin. Lompakko on vain lompakko, laukut vain laukkuja. Niissä ei MEILLE ole mitään salaista, ei mitään syytä etteikö toinen saisi koskea, todellakaan. 

Mies esimerkiksi oli tänään kaivanut mun olkalaukkuani, koska oli etsinyt kellon laturia. Minä tyhjensin hänen reppunsa eilen, kun pesin pyykkiä ja tiesin että hänen repussaan pyykkiä on. Ja toisemme puhelimia ollaan käytetty myös. Tämä olisi jonkun mielestä jostain syystä ihan kauheaa, mutta kun ei se kaikilla sitä ole. Eikä se ole yhtään paha asia."

Niin no tuossa se erilainen näkökulma taas tulee. Itseäni taas

Unohdat taas sen, mitä tässä ketjussa on jankutettu: vaikka meillä on toistemme koodit, niin emme tutki toistemme puhelimia. Väitän, että 90 % tähän ketjuun vastanneista ei niin tee.

jostain syystä moni täällä kuvittelee, että ihmiset penkovat toistensa asioita. Itse en ole koskaan penkonut mieheni puhelinta, laatikoita tai laukkuja läpi ilman syytä - vaikka minulla on niihin kaikkeen pääsy. Ilmeisesti jotkut niin tekee. Ei kai muuten sellaista oleteta.

Eri

Vierailija
996/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tuossa

Meilläkin on pääsy toistemme puhelimiin, ja voi jopa käyttää toisen puhelinta, mutta ei ole mitään syytä tutkia toisen puhelinta. 

Vierailija
997/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

putlerin anuksen täytämme takiaisilla ja kovakuoriaisilla, sitten se myydään kiinalaisille herkkusuille.

Vierailija
998/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no tuossa se erilainen näkökulma taas tulee. Itseäni taas haittaisi, jos kumppani kokisi tarpeelliseksi katsoa koko puhelimeni läpi. Kyse ei ole siitä, mitä sieltä löytyy, vaan suurin ongelma on motiivi tehdä noin. Mielestäni tuo olisi vaan epäkunnioittavaa käyttäytymistä, siinä ei kunnioiteta toisen yksityisyyttä. Sen vuoksi minua häiritsisi, jos kumppani syystä tai toisesta haluaisi "katsoa koko puhelimeni läpi". Mikä muka voisi olla NEUTRAALI syy tehdä noin? Miksi kukaan haluaisi selata kumppaninsa koko puhelimen läpi? Minusta tuo vertautuu päiväkirjan tai kirjeiden lukemiseen, vaikka sisällöt vähän erilaiset ovatkin. Miksi olisi pakko tietää, mitä kaikkea toisen luurista löytyy? 

Niin. Mua taas ei lainkaan kiinnosta miksi hän sen tekisi. Aivan sama, koska en koe siinä olevan mitään pahaa. En usko hänen koskaan sitä tehneen tai tekevän, mutta jos nyt jostain syystä haluaisi, niin antaa mennä vaan 😄 Vaikka aikansa kuluksi.

Mulle tämä ei liity yksityisyyteen mitenkään, koska kännykkä ei ole mulle millään tavalla yksityinen asia. Ei oikeestaan mikään ole, kun puhutaan tuosta omasta puolisosta. 

Ja toisen kunnioitus ja arvostus taas näkyy meillä aivan muissa asioissa kuin yksittäisen teknisen vempeleen käytössä. Meillä on äärimmäisen hyvä ja läheinen suhde täynnä rakkautta, jo reilusti yli 30 vuotta.

Vierailija
999/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko niin että lankapuhelinaikaa eläneet käyttävät toistensa puhelimia ristiin? Eivät ole oppineet siihen, että puhelin on muuttunut henkilökohtaiseksi.

Vierailija
1000/1036 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdat taas sen, mitä tässä ketjussa on jankutettu: vaikka meillä on toistemme koodit, niin emme tutki toistemme puhelimia. Väitän, että 90 % tähän ketjuun vastanneista ei niin tee.

jostain syystä moni täällä kuvittelee, että ihmiset penkovat toistensa asioita. Itse en ole koskaan penkonut mieheni puhelinta, laatikoita tai laukkuja läpi ilman syytä - vaikka minulla on niihin kaikkeen pääsy. Ilmeisesti jotkut niin tekee. Ei kai muuten sellaista oleteta.

Eri

Niin, huomaathan että olin kommentoinut tuon toisen kirjoittajan tekstissä lausetta, jossa hän kirjoitti, että häntä "ei haittaisi, vaikka mies katsoisi koko puhelimen läpi". Sen lauseen olin lihavoinut hänen tekstissään, eli olisi pitänyt olla aika selvää, mitä kommentoin. Olen tässä keskustelussa itse muutamaan kertaan kirjoittanut, että on ihan eri asia tietää koodi ja olla penkomatta puhelinta, kuin tutkia toisen puhelin joko periaatteen tai epäluulon vuoksi. Eli joo, tiedostan kyllä tuon, mitä kirjoitit. Itse kuitenkin tuossa viestissä (jota kommentoit) viittasin monessa viesissä toistuneeseen ajatukseen "ei haittaisi, vaikka kumppani tutkisi koko puhelimen". Minua haittaisi, ja tuossa kerroin, miksi. Ei minuakaan haittaisi, jos kumppanini tietäisi salasanani tai pin-koodini - mutta minua haittaisi, jos hän menisi omin päin kirjautumaan niillä ja katsomaan tietojani. Tuossa edellisessä viestissä kerroin, miksi.

Ja kyllähän tässä ketjussa ON ollut kirjoittajia, joiden kumppanit OVAT penkoneet esimerkiksi heidän viestejään. Ihan sen perusteella tässä on oletettu, että sellaisia ihmisiä on, kun kerran jotkut ovat tulleey omakohtaisia kokemuksiaan kertomaan. Oletko lukenut koko ketjun? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän