Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?
Kommentit (1036)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ehdottomasti mies saa koska tahansa tarkastaa puhelimeni. Kyllä mulla on sellanen kaveriporukka joka kertoo henkilökohtaiset ja arat asiat puhelimessa eikä viesteissä.
Miksi sinulle on ok, että mies voisi koska tahansa tarkastaa puhelimesi? Miksi tällainen halu tai tarve voisi miehelle tulla - mitä tarvetta se siis palvelee?
Olen eri, mutta en tiedä YHTÄÄN syytä miksi mies ei saisi vaikka käydä puhelintani aasta ööhön läpi, jos haluaa. Aivan vapaasti saa sen tehdä, ei todellakaan haittaisi.
No vaikka se,.että siellä voi olla ystäviesi yksityisiä asioita, joita he eivät halua miehesi näkevän.
Vierailija kirjoitti:
Kummallakin on pääsy toisen puhelimeen ja sijaintiin. Olen tosin tehnyt sellaisen rajauksen, ettei tiettyjä keskusteluja saa lukea koska niissä on ystävien yksityisasioita.
Miten tämä rajaus tapahtuu?
Kaikki on yhteistä ja avointa, mutta ei tulisi mieleenkään lukea mieheni puhelinta, eikä hänkään varmasti lukisi minun. Kyllä jokaisella on oikeus yksityisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallakin on pääsy toisen puhelimeen ja sijaintiin. Olen tosin tehnyt sellaisen rajauksen, ettei tiettyjä keskusteluja saa lukea koska niissä on ystävien yksityisasioita.
Mulla on kaksi ystävää joiden kanssa nähdään harvemmin ja puhutaan netin välityksellä heidänkin yksityisasioistaan. Olen sanonut ettei niitä keskusteluja saa lukea, enkä näe mitään syytä miksei mieheni tuota toivomusta noudattaisi.
Moni pitää mielellään somensa yksityisenä ja kirjoittelee anonyyminä, mutta puhelimensa näyttää kaikkine tietoineen ihan huithapelina puolisolleen. Osan mielestä on tosi jees, jos kaikki muutkin tekevät saman.
Enpä ole tullut ajatelleeksi, että jotkut antavat puolisonsa vapaasti katsella puhelintaan. Nyt tiedän ja mietin jatkossa tarkemmin, mitä viesteilen. Olipa hyvä, että tulin lukemaan ketjua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi ystävää joiden kanssa nähdään harvemmin ja puhutaan netin välityksellä heidänkin yksityisasioistaan. Olen sanonut ettei niitä keskusteluja saa lukea, enkä näe mitään syytä miksei mieheni tuota toivomusta noudattaisi.
No jos olet sanonut että saa katsoa muita mutta tätä älä avaa, niin eihän hän sitten tietenkään sitä avaa. Ei tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Moni pitää mielellään somensa yksityisenä ja kirjoittelee anonyyminä, mutta puhelimensa näyttää kaikkine tietoineen ihan huithapelina puolisolleen. Osan mielestä on tosi jees, jos kaikki muutkin tekevät saman.
Niin? Sinusta on jotenkin erikoista että jakaa puolisonsa kanssa eri asiat kuin someyleisön kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos olet sanonut että saa katsoa muita mutta tätä älä avaa, niin eihän hän sitten tietenkään sitä avaa. Ei tietenkään.
Ei tietenkään. Emme muutenkaan puhu ystäviemme yksityisasioista. Jos on noin epäluotettava parisuhteessa, niin eiköhän se näy sitten jo muissakin asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Sinusta on jotenkin erikoista että jakaa puolisonsa kanssa eri asiat kuin someyleisön kanssa?
Se some voi yhtä hyvin olla täysin julkinen, jos kuka tahansa muukin kuin itse yleisöksi hyväksytty voi sitä selailla. Itse oletan, että postaukseni tai viestini näkee se joukko, jolle olen sen halunnut jakaa. Ei heidän puolisonsa tai sukulaisensa. Ja koen ajatuksenkin erittäin loukkaavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se some voi yhtä hyvin olla täysin julkinen, jos kuka tahansa muukin kuin itse yleisöksi hyväksytty voi sitä selailla. Itse oletan, että postaukseni tai viestini näkee se joukko, jolle olen sen halunnut jakaa. Ei heidän puolisonsa tai sukulaisensa. Ja koen ajatuksenkin erittäin loukkaavana.
Kuulostaa jotenkin naiivilta. En minä jae henkilökohtaisessa somessa mitään niin arkaluontoista, ettei kaveriryhmän puolisot voisi sitä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ehdottomasti mies saa koska tahansa tarkastaa puhelimeni. Kyllä mulla on sellanen kaveriporukka joka kertoo henkilökohtaiset ja arat asiat puhelimessa eikä viesteissä.
Miksi sinulle on ok, että mies voisi koska tahansa tarkastaa puhelimesi? Miksi tällainen halu tai tarve voisi miehelle tulla - mitä tarvetta se siis palvelee?
Olen eri, mutta en tiedä YHTÄÄN syytä miksi mies ei saisi vaikka käydä puhelintani aasta ööhön läpi, jos haluaa. Aivan vapaasti saa sen tehdä, ei todellakaan haittaisi.
No vaikka se,.että siellä voi olla ystäviesi yksityisiä asioita, joita he eivät halua miehesi näkevän.
Heitä ei edelleenkään haittaa vaikka mies niistä tietää. Joten ei ole YHTÄÄN syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa vaikuttaa siltä ettei näillä jankkaajilla edes ole puolisoa. Siksi kirpaisee kun jotkut puhuu psrisuhteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä siellä olisi ystävieni yksityisiä asioita? Mun puhelimessa? Vai hypättiinkö nyt puhumaan ystävien kännyköistä, kanta.fi-palveluineen ja tilitietoineen?
Ei. Minun puhelimessani ei ole ystävieni ylsityisasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa vaikuttaa siltä ettei näillä jankkaajilla edes ole puolisoa. Siksi kirpaisee kun jotkut puhuu psrisuhteistaan.
Vaikuttaa myös siltä että jotkut pitävät sometilejään henkilökohtaisina päiväkirjoina ja yllättyvät kun kaikki eivät näin toimi.
Siis vaikka vain suunnittelisin whatsappissa naisporukassa yhteistä reissua, en todellakaan halua, että kenekään puoliso käy viestiketjuamme lukemassa. Ihan vain koska en halua. Jokainen sana ja kirjain kyseisessä keskustelussa on tarkoitettu siinä oleville henkilöille, ei kenellekään muulle. Hyi hemmetti mikä ajatuskin, että joku Pete siellä kyyläilee sivusta ihan jokaisen sanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä siellä olisi ystävieni yksityi
Mulla saattaa keskusteluissa olla vaikkapa ystävän viestejä deittailuun tai perheeseensä liittyen. Ei siis supersalaista, muttei myöskään sellaista mistä puhuisin puolisolleni. -eri
Vierailija kirjoitti:
Siis vaikka vain suunnittelisin whatsappissa naisporukassa yhteistä reissua, en todellakaan halua, että kenekään puoliso käy viestiketjuamme lukemassa. Ihan vain koska en halua. Jokainen sana ja kirjain kyseisessä keskustelussa on tarkoitettu siinä oleville henkilöille, ei kenellekään muulle. Hyi hemmetti mikä ajatuskin, että joku Pete siellä kyyläilee sivusta ihan jokaisen sanan.
Jännä. Mä en ole koskaan pitänyt tuollaisia niin yksityisinä tai salailtavina.
Puhelin, lompakko, muistikirja, yms... Niitä EI tutkita tai katsota ilman nimenomaista lupaa.
Eli ei haittaa jos nuo jutut poistuvat tai vuotavat jonnekin? Ok.